hoeveel had ie 2 jaar geleden ook alweer beloofd om er te gaan scorenquote:Charisteas: 'Nog beter na winterstop'
Geschreven door Pieter Ooms op donderdag, 4 januari om 09:46
Angelos Charisteas verliet afgelopen zomer Ajax om bij aartsrivaal Feyenoord meer aan spelen toe te komen. In Rotterdam Zuid stond hij voor de moeilijke taak om clubicoon Dirk Kuyt te doen vergeten en de fans ervan te overtuigen dat hij geen miskoop was. Het begin was zwaar, maar inmiddels lijkt de Griekse international door de supporters geaccepteerd in De Kuip.
"Ik heb een moeilijke periode achter me, het was zeker geen gemakkelijke transfer. Omdat ik van Ajax kwam, kreeg ik veel kritiek over me heen. De supporters waren aanvankelijk niet positief en ook in de media werd kritisch over mij geschreven. Dat was moeilijk, maar ik heb geprobeerd om me niet te veel te laten beïnvloeden door wat mensen zeggen of schrijven. Dat valt niet mee, maar het was voor mij de enige manier."
"Ik wist dat er maar één mogelijkheid was om de fans voor mij te winnen, namelijk keihard werken en goed voetballen. Alleen als ik elke wedstrijd zou knokken voor iedere meter, zouden de fans me accepteren. Ik heb dat geprobeerd, maar mede door blessures heb ik niet altijd mijn beste voetbal kunnen laten zien. In oktober en november had ik nog wat pijntjes, maar sinds een paar weken ben ik helemaal fit. Dat zie je ook aan mijn spel in de afgelopen wedstrijden."
"Ik kan nu even mijn rust pakken, zodat ik sterker uit deze winterstop kan komen. Bovendien kunnen we als team werken aan ons positiespel. Hoe beter het positiespel is, hoe meer kansen je immers krijgt. Dat zag je de afgelopen weken ook al," vertelde Charisteas tegenover FCUpdate.nl.
zo wanhopig zijn we hopelijk toch nog niet ?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:35 schreef Pritt het volgende:
Baretto, die jongen zit op de bank bij NEC.
quote:In de Voetbal International van deze week is te lezen dat Ajax met de Johan Cruijff Academics International met een opleiding is begonnen waarin normen en waarden ter sprake worden gebracht. Het programma hoopt te bewerkstelligen dat er naast sportieve ook intellectuele ontwikkeling van voetballers zal zijn. Doel is hiermee dat voetballers naast goede voetballers met een sterke persoonlijkheid ook 'betere mensen' in de zin van gewetensvol, respectvol en beschaafd zouden moeten worden. Voetballers krijgen onder meer een persoonlijk opleidingsplan, toegesneden op hun persoonlijkheid. Ook zal er aandacht zijn voor communicatie (media) en de voorbeeldfunctie van voetballers, financiële zaken, etcetera.
Het leerplan bestaat uit een workshop Personal total athlete assessment (waarin een opleidingsplan voor de ontwikkeling als profvoetballer wordt gemaakt) en cursussen over communicatie, leiderschap, financiën en presentatie.
Dat hooghoudenquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:33 schreef SiemeN het volgende:
Richard Witsche terughalen dan maar.
Tja, het blijven natuurlijk maar flitsen. Op deze manier kunnen we Rosales ook aanprijzenquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:52 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=YXrNcR9Qr1o&mode=related&search=
Meteen halen die gast, liefst huren met optie tot koop.
sneijder!!quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:14 schreef twi het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met Sneijder? Alsof Sneijder iemand is die chronisch niet presteert of zich misdraagt? Nee, een rode kaart en een fout tegen NEC en iedereen lacht weer om Sneijder en begint weer over strikken eromheen. Als je dan ergens een strik omheen moet doen, dan weet ik wel waar dat zou moeten...
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:32 schreef HeatWave het volgende:
Sneijder is gewoon een prima voetballer die in dit team te veel hooi op zijn vork moet nemen, dan krijg je foutjes. geef hem een ervaren speler naast hem waar het mee klikt en hij komt echt weer helemaal terug.
Alleen zou dat filmpje hoogstens 10 seconde durenquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Tja, het blijven natuurlijk maar flitsen. Op deze manier kunnen we Rosales ook aanprijzen
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:57 schreef andre347 het volgende:
Haal Landzaat bij Wigan weg aan het einde vn het seizoen..
Vind ik nou ook, natuurlijk kan het niet en moet het bestraft worden, maar opeens al die hopeloze hypocrieten die moord en brand schreeuwen, omdat Sneijder tyfushond roeptquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:56 schreef Longmen het volgende:
[..]
sneijder!!![]()
De media heeft dat scheld incident verschrikkelijk uitvergroot, zo ontzettend erg was dat allemaal niet....
En het was al zo verschrikkelijk met dat geforceerde mediatraining-gelul van Sneijder, Van der Vaart etc.quote:
Tsja, dat is niet eens zo heel erg gek.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:57 schreef andre347 het volgende:
Haal Landzaat bij Wigan weg aan het einde vn het seizoen..
Gewoon een charme-offensief van het koorknapenclubjequote:Op donderdag 4 januari 2007 13:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
En het was al zo verschrikkelijk met dat geforceerde mediatraining-gelul van Sneijder, Van der Vaart etc.. Wanneer gaan ze bij Ajax nou eens begrijpen dat een voetballer vooral moet kunnen voetballen en dat de rest slechts bijzaak is? Ga zo door jongens
.
Heb ik iets gemist, wanneer heeft Davids met het bestuurd onderhandeld dan?quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:55 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Die heeft het in de vorige onderhandelingen verbruid bij het bestuur ben ik bang.
er is niet onderhandeld, hij heeft aangegeven liever nog een jaar in engeland te blijven, en ik geef hem groot gelijk, vorig jaar bijna alles gespeeld, lange tijd de beste speler van the spursquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist, wanneer heeft Davids met het bestuurd onderhandeld dan?![]()
Zoek eens op 'de Ridder'........quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:52 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=YXrNcR9Qr1o&mode=related&search=
Meteen halen die gast, liefst huren met optie tot koop.
quote:Ten Cate: 'Ajacieden missen wat'
Geschreven door Pieter Ooms op donderdag, 4 januari om 13:05
In een openhartig interview met Sportweek plaatst Ajax-trainer Henk ten Cate weer wat kritiek naar de samenstelling van zijn selectie. De laatste weken van de eerste seizoenshelft verliep het spel bij de Amsterdammers zeer moeizaam en lieten zijn pupillen op het mentale vlak te weinig zien, zo oordeelt hij.
"Ons spel oogt vermoeid, de scherpte is er vanaf. Bovendien constateer ik een gebrek aan duelkracht. Wij hebben allemaal goede spelers, maar ze missen wat," aldus Ten Cate. Op momenten dat het voetballend niet lukt, kwamen de Ajacieden op mentaal vlak tekort om dit te compenseren.
“Er zijn ook momenten in wedstrijden, dat de beuk erin gegooid moet worden. Het gaat niet alleen om het kijkgenot, om hoogstaand voetbal. Je moet ook pijn kunnen en willen lijden. Wat dat betreft zou je kunnen afvragen of deze selectie wel goed in balans is. Aan persoonlijkheden ontbreekt het ons niet."
"Maar het gaat uiteindelijk toch om het collectieve resultaat. Je moet jezelf kunnen wegcijferen voor het elftal. Misschien moeten we wel een andere richting inslaan. Op zoek naar een ander soort speler. Het kan geen toeval zijn dat Jaap Stram en Gabri momenteel het hoogste rendement hebben.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |