Bron: nu.nlquote:SP-Kamerlid blokkeert nucleaire basis Schotland
Uitgegeven: 3 januari 2007 14:26
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Krista van Velzen van de SP gaat maandag met Britse collega's van Labour en van enkele Schotse partijen een nucleaire legerbasis in Schotland blokkeren. De actie is een protest tegen de plannen van de Britse premier Tony Blair om voor 40 miljoen pond (circa 60 miljoen euro) nieuwe onderzeeërs aan te schaffen.
"We moeten in Europa niet zorgen voor meer massavernietigingswapens, maar werken aan de ontmanteling ervan", aldus Van Velzen woensdag. Volgens haar is de meerderheid van de Schotse bevolking tegen de voornemens van Blair.
Jij weet niet wie Krista van Velzen isquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gelukkig zit de SP niet bij de bespreking voor de vorming van een nieuw kabinet ... Dit soort acties geeft maar weer es aan wat voor links langharig werkschuw tuig er in die partij zit. Wordt die vlucht uit de partijkas van de SP betaald? En neemt ze een verlofdag voor dit soort activiteiten?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:27 schreef Tirion het volgende:
Blair wil vernieuwing kernwapens
Het gaat dus helemaal niet om nieuwe kernwapens maar om vernieuwing en beperking van het aantal onderzeeërs dat nucleaire wapens aan boord heeft.![]()
Oude onderzeeërs vervangen. Het aantal kernonderzeeërs met 25% verlagen (van 4 naar 3 ).
Het aantal kernkoppen aan boord van de (kern)onderzeeërs met 20% verlagen.
Lijkt me ook typisch iets waar de SP en andere linkse huilies tegen zijn, ontwapening.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb wel respect voor deze vrouw. Ze steekt in elk geval d'r handen uit de mouwen om d'r idealen te verwezenlijken, en dat kun je van de rest van links Nederland niet bepaald zeggen.
Ik doelde niet op hoofdhaarquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:44 schreef Ooster het volgende:
[..]
Jij weet niet wie Krista van Velzen is![]()
Wat maakt het nou uit dat de meerderheid van de Schotten tegen de voornemens is? Schotland is toch maar een deel van het Verenigd Koninkrijk? En dan nog, Blair is de baas en de Britten hebben dat maar te slikken!quote:Volgens haar is de meerderheid van de Schotse bevolking tegen de voornemens van Blair.
Het wachten is op iemand die een topic opent met de vraag 'Wat gaat SP kamerlid echt doen in Schotland?'quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Lijkt me ook typisch iets waar de SP en andere linkse huilies tegen zijn, ontwapening.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef Dark_Killah het volgende:
Foto van haar dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |