1
Harald Wapenaar 4,5Vorig jaar waren het de lobjes die hem de das om deden, dit seizoen is het raak als je van een afstand schiet. Wapenaar is niet meer de keeper die hij bij Utrecht was. Misschien moet hij het is in het zaalvoetbal proberen want een lijnreflex heeft hij nog als de beste. Komen z'n uittrappen misschien nog is over de middenlijn heen
![]()
.
2
Paul Verhaegh 7Hij heeft zich dit seizoen zeer sterk ontwikkeld. Was opeens verzekerd van een basisplaats door de ernstige blessure van Swerts en heeft onze held Swerts kunnen doen vergeten. Aanvallend is het nog niet altijd top maar verdedigend staat hij er vrijwel altijd, op een klein foutje hier en daar na. Wanneer die twee dingen verbeteren zal Swerts zich toch echt op een andere positie in het eftal moeten richten wanneer hij weer fit is.
3
Sébastien Sansoni 5De grote onbekende uit de Griekse 2e divisie. Inmiddels zijn we er ook achter waarom hij daar terecht is gekomen, het niveau van Vitesse ligt toch te hoog voor hem. Voetballen kan hij nog wel maar verdedigen is hem niet bekend. Mandekken, snelheid en concentratie ontbreekt het hem aan.
4
Ruud Knol 5,5Begon in de basis en deed het niet slecht maar ook niet goed. Z'n favoriete onderdeel is de buitenspelval en dat gaat ook wel is mis. Niet leuk dus als je op de tribune zit te kijken
![]()
. Hij had grote plannen met z'n carriere (EK en WK'tje meepakken) maar na een blessure verliest hij mooi wel zijn plaats aan Sprockel die net komt kijken in de eredivisie. Typerend was natuurlijk zijn wedstrijd tegen Heereveen die hij persoonlijk alsnog de winst gunde door enkele fatale blunders. Terecht dat zijn contract niet wordt verlengd als hij nog meer salaris eist.
5
Purrel Frankel 5,5Dit seizoen is de linksback plaats een probleem bij Vitese. Frankel, Sansoni, Blondelle, Due, allemaal hebben ze er gespeeld en geen van allen kon overtuigen. Purrels vorm van enkele jaren is verdwenen, in verdedigend opzicht maar ook in aanvallend opzicht.
6
Abubakari YakubuPas 2 keer meegedaan.
7
Youssouf Hersi 6,5Hersi werkt altijd hard. Daarbij scoort hij ook altijd wel z'n goal en geeft hij ook nog z'n assist. Goede speler voor Vitesse, jammer dat hij vertrekt.
8
Anders Due 6Echt veel hebben we nog niet van hem gezien maar dat hij potentie heeft is mij wel duidelijk. De keren dat hij als linksback speelde was hij aanvallend vaak zeer dreigend en ook beschikt hij over een goede voorzet. Hopelijk krijgt hij zijn kans in een aanvallende rol nu Hersi vertekt.
9
Danko Lazovic 8,5De topper van Vitesse, hopelijk kunnen we hem van de zomer nog behouden..
10
Mads Junker 6 Tja, Mads. Publiekslieveling maar ik weet eigenlijk niet waarom
![]()
. Hij begon in de basis, verloor zijn plek maar vormt nu weer een gevaarlijk koppel met Lazovic. Hopelijk zien we de echte Mads Junker na de winterstop want dat hij kan voetballen weten we eigenlijk wel (de goal bijv. tegen RKC).
11
Etiënne Esajas 5,5Esajas heeft een paar leuke wedstrijden gespeeld maar was daarna weer heel zwak. Ik heb toch niet echt vertrouwen in deze jongen. Zal dit seizoen niet veel gebruikt gaan worden aangezien we nu zonder vleugels spelen.
14
Theo Janssen 6,5Mr Vitesse speelt dit seizoen vrij onopvallend. De goede vorm ontbreekt nog hoewel hij wel zijn debuut in Oranje heeft gemaakt, maar wat zegt dat nog tegenwoordig. Toch nog wel weer de nodige assists gegeven alleen blijven de doelpunten uit. Hij heeft z'n contract verlengd maar ik gun hem zeker nog een keer een leuke transfer maar of dat deze zomer wordt vraag ik mij af na wat hij laat zien op het veld. Het blijft een held.
15
Civard Sprockel 8 Sprockel, van speler in de GGD naar aanvoerder van Vitesse (tegen Heracles). Het kan snel gaan want het is echt de steunpilaar in onze verdediging geworden. Wat een topper voor VItesse
![]()
! Je zit tegenwoordig een stuk geruster op de tribune wanneer Sprockel het duel aan gaat ipv Knol. Super aankoop.
16
Remco van der Schaaf 6,5Vd Schaaf is een speler die je er echt bij moet hebben (cliché
![]()
) maar met voetballende middenvelders als Kaya, Janssen en Pryor moet er zo'n mannetje als Schaaf bij staan. Hij knapt het vuile werk op hoewel hij toch te vaak ook domme overtredingen maakt op plekken dat je denkt waarom in godsnaam??
18
Onur Kaya 7,5Een groot, maar klein van stuk, talentje
![]()
. Heeft geniale passes in zich
![]()
. De vrije trap tegen Utrecht was natuurlijk ook geniaal, vanuit stilstand in de kruising. Speler waarvoor je naar voetbal kijkt. Enige wat mist is een goede knal van 20m en hij wil vaak te vroeg happen bij het verdedigen waardoor zijn mannetje hem vrij makkelijk voorbij komt. Maar Vitesse heeft hier geld mee in handen.
19
Fred Benson 7Snel verlengen die handel! Ons Fredje is tot nog toe een geweldige sub gebleken (als hoogtepunt natuurlijk Ajax thuis
![]()
) maar nu Hersi waarschijnlijk vertrekt moet hij natuurlijk de kans krijgen in de basis
![]()
.
20
Siebe Blondelle 4Gewogen een (veel) te licht bevonden.
30
Anduele Pryor 8 De verrassing bij Vitesse dit seizoen. Weinig mensen hadden van hem gehoord voor dit seizoen, ik in ieder geval niet
![]()
, maar hij is bijna wekelijks uitblinker. Hij is sterk, snel, niet egoistisch en kan nog makkelijk het net vinden ook
![]()
. Goede voorbeeld van de speler Pryor was de 2-1 tegen Ajax, geweldig sterk doorgezet en puik gave assist op Danko. Nog een groeibriljantje! Hopen dat de terugval bij hem niet komt
![]()
.
Velthuizen (hoewel hij echt een geweldige trap heeft!), Meulens, Swerts en nog wat jonkies heb ik eigenlijk te weinig van gezien.
Coach De Mos 9Wat een verademing vergeleken met Sturing
![]()
. Hij heeft ten eerste weer Vitesse aan het voetballen gekregen maar ook structuur erin gebracht. Talenten spelen zich opeens in de basis en krijgen de kans, wissels worden gedaan wanneer het nodig is ook al is het nog geen rust geweest, de juiste spelers worden uit de selectie gegooid ook al zijn het baasjes (Wapie
![]()
) en tactisch een surplus vergeleken met Edje Sturing. Waar je vorig jaar alleen maar klachten over de instelling te horen kreeg gaat het bij de Mos over voetbal, in alle opzichten. Sinds Aadje coach is ga ik echt weer zo
![]()
naar Vitesse toe.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dubnobasswithmyheadman op 06-01-2007 12:31:00 ]