Zelf maken is wel leuk (tenminste dat zou ik vinden). Gewoon goed voorbereiden, dan valt het allemaal best mee denk ik! Wel genoeg tijd uittrekken voor boodschappen en voor klaarmaken. Ook denken aan de entourage: leuke (papieren) bordjes in allerlei kleuren (action, spotgoedkoop), gekleurde bekertjes, gekleurde servetten etc......en een cactus natuurlijk op tafel!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:58 schreef Erosjuhhh het volgende:
misschien heel onculinair voor jezelf.. maareh probeer eens een mexicaans restaurant te vragen om catering? heb je in ieder geval zelf een last minder. want je hebt geen tijd voor je gasten als je zelf alles moet regelen nog niet begonnen over opruimen. bij catering kun je ook borden etc mee krijgen meestal heb je ook geen afwas.
zo nee, burrito's
Of juist niet, als je met zijn drieen bent is meerdere kleinere gerechtjes juist makkelijker denk ik.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:14 schreef Hik het volgende:
Goede tips trouwens voor de groentegerechten. Zit nog te peinzen over een toetje. Misschien een mooie Mexicaanse-chocoladetaart?![]()
Hoewel ik zelf altijd erg van de veel "kleine hapjes" ben probeer ik dat nu zo veel mogelijk te beperken. Ik denk dat het toch minder bewerkelijk is om 2-3 gerechten neer te zetten, met evt. wat kleine bij-dingen.
Waarom is dat sneu? Zie het dan als 'aankleding' die ook genuttigd kan worden, is van die 30 man iedereen bierdrinkend? Anders haal je er 1 voor iedere bierdrinker, gewoon als drankje bij het eten, genoeg corona's voor de hele avond kost inderdaad wel een beetje....quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:33 schreef Hik het volgende:
12 corona's vind ik wel erg sneu voor 30 man!![]()
En die taart kan inderdaad gewoon klaarstaan. Mijn vriezer is te klein voor ijs.![]()
zoalshetis met zijn Zen-adviezenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:48 schreef zoalshetis het volgende:
tip:
je doet het prima door zoveel mogelijk voor te bereiden.
Echt niet! Is het veel te lekker voor!quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:28 schreef brrrrrrt het volgende:
Hee we gaan niet Mexico dissen hier heh
Heb ik de catering gewerkt, so I know (maar ging er vanuit dat de meeste mensen dat niet zouden wetenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:21 schreef brrrrrrt het volgende:
warmhoud dingen heten chafing dishes (rechauds)
het is in de oven gebakken caramelpudding.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:36 schreef brrrrrrt het volgende:
flan is eigenlijk pudding uit Frankrijk
toen naar Spanje geemigreerd
en van daar naar Mexico.
Iets met chocola (puur en bitter, niet mierzoet) is idd toepasselijker voor Mexico
Mexico is een vooraanstaand cacao producerend land
Die ja. Op die website die ik al eerder aangaf verkopen ze ze in blik (heb ik al eerder gehad en in voor dips best te gebruiken), maar ook zaadjes. Nu heb ik absoluut geen groene vingers, maar het valt te proberen natuurlijk....quote:
Niet voor dit feestje klaar denk ik!quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:47 schreef Hik het volgende:
[..]
Die ja. Op die website die ik al eerder aangaf verkopen ze ze in blik (heb ik al eerder gehad en in voor dips best te gebruiken), maar ook zaadjes. Nu heb ik absoluut geen groene vingers, maar het valt te proberen natuurlijk....
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |