Dat komt omdat jouw werkgever geen rekening kan houden met jouw aftrekposten, natuurlijkquote:Op woensdag 24 januari 2007 21:58 schreef friemel het volgende:
Mijn aangifte zit weer op de (digitale)bus, maar kan iemand mij uitleggen waarom ik belasting betaal, en het vervolgens weer terug krijg? ik verdien ongeveer gem. 800 euro per maand, heb verder geen school meer op het moment.. Krijg ik nu bijna 400 euro van ze terug (volgens het programma)....
Weet iemand trouwens wanneer het ongeveer word uitbetaald? ben 19 trouwens..
Dat is bij mij meer dan ik ontvangen heb (zo'n 2000 euro op jaarbasis meer)quote:Op woensdag 17 januari 2007 17:13 schreef Meeldraad het volgende:
Het fiscale loon is altijd het hoogste bedrag dat op je jaaropgaaf staat.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Brutosalaris 25000 25000 Pensioenpremie -2000 -2000 Grondslag sociale verzekeringen 23000 Premie WW -400 -400 Premie Zorgverzekeringswet 1400 Grondslag loonheffing 24000 Loonheffing -5500 Nettoloon 16700 |
Ik had vorig jaar nog geen pensioenafdracht en heb alleen vakantiegeld als extra inkomen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:15 schreef Meeldraad het volgende:
Dat zit 'm waarschijnlijk in je pensioenafdrachten. In z'n algemeenheid wordt je fiscaal loon zo opgebouwd:
Grondslagen Bruto/netto
Brutosalaris 25000 25000
Pensioenpremie -2000 -2000
Grondslag sociale verzekeringen 23000
Premie WW -400 -400
Premie Zorgverzekeringswet 1400
Grondslag loonheffing 24000
Loonheffing -5500
Nettoloon 16700
Vakantiegeld, dertiende maanden etc. worden gewoon als normaal loon gezien en zitten al bij de 25000 in.
zul je toch iets uitegbreider moeten zijn met je omschrijving , waarschijnlijk haal je al de juiste plek aan maar dat kunnen we pas met zekerheid zeggen als we weten waarom het precies gaatquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:53 schreef Kai77 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar ik mijn winst uit onderneming kan invullen in dat programma? In Box 1 vind ik er helemaal niets over (behalve inkomen uit overige werkzaamheden).
Nogmaals, in mijn ervaring is het altijd het hoogste bedrag op de jaaropgaaf dat je moet aangeven. Deed je misschien mee met bedrijfssparen? Kun je anders misschien alle cumulatieve jaartotalen optypen? Misschien dat ik dan kan achterhalen waar het 'm in zit.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar nog geen pensioenafdracht en heb alleen vakantiegeld als extra inkomen.
snap ook niet waar de rest van dat bedrag dan ineens vandaan komtwant als ik mijn bruto salaris gewoon bij elkaar neem over een jaar en daar mijn vakantie geld (bruto) bij optel kom ik op het loon wat bij zorgwet loon staat, en dat is 20700 afgerond
![]()
Dat lijkt me dan toch het juiste bedrag om in te vullen of niet??
Ja. Ook leuk om daarachter te komen als je je al verlekkerd had op die 1000 euro meer!quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:41 schreef Meeldraad het volgende:
Als je totale inkomen in 2006 lager was dan 6200 euro wel ja. Anders ben je 1/3 over het meerdere kwijt. Stel inkomen 9200, dus 3000 euro meer dan 6200, dan betaal je dus 1000 euro aan loonheffing. Is er 1500 ingehouden, dan krijg je dus nog 500 terug.
Welke 1000 meer? Die 1000 in dit voorbeeld wordt ingehouden en je moet er nooit vanuit gaan dat je alle ingehouden loonheffing terugrkrijgt natuurlijk.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:15 schreef Furia het volgende:
[..]
Ja. Ook leuk om daarachter te komen als je je al verlekkerd had op die 1000 euro meer!![]()
Dingen die te mooi zijn om waar te zijn, zijn meestal te mooi om waar te zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:23 schreef KonnieKipke het volgende:
Geh, viel dit jaar voor het eerst in de 52% schijf! 52% hypotheekrente aftrek.
![]()
Normaal gesproken kreeg ik wel altijd al mijn loonheffing terug, dus daar was ik ietsiepietsie wel vanuit gegaanquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:24 schreef Serinde het volgende:
[..]
Welke 1000 meer? Die 1000 in dit voorbeeld wordt ingehouden en je moet er nooit vanuit gaan dat je alle ingehouden loonheffing terugrkrijgt natuurlijk.
Waarschijnlijk bent u dan in de war met het bedrag dat volgens de IBG mag worden bijverdiend om studiefinanciering te houden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:31 schreef Furia het volgende:
[..]
Normaal gesproken kreeg ik wel altijd al mijn loonheffing terug, dus daar was ik ietsiepietsie wel vanuit gegaanIk dacht dat de grens bij 10000 ofzo lag, niet al bij 6200
![]()
Maw: Zw-uitkering of VUT-uitkering lijken niet uit te maken! Dus ik zou 'm opvoeren en gewoon afwachten of het geaccepteerd wordt. Ik (lees: de Kluwer belastinggidsquote:... Het gaat daarbij wel om daadwerkelijke arbeid. Daarom telt tijdens de arbeidsongeschiktheid doorbetaald loon (zonder arbeid) in het geheel niet mee. Als u dus voor 50% arbeidsongeschikt bent maar toch uw volle salaris ontvangt, hebt u recht op aftrek.
¤6.500 ongeveerquote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:52 schreef ryan_atwood het volgende:
als je alleen inkomen uit arbeid hebt, waar ligt de grens dan dat je geen loonheffing hoef te betalen?
Volgens mij is dat gewoon 'eigen risico'. Dus ook al zou je in totaal ¤ 25.000,- verdienen, dan zou het m.i. ook mogen. Kan het zo snel niet vinden though. Het wordt bij de aangifte IB immers altijd 'rechtgetrokken'quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:04 schreef darkie_blue het volgende:
Mag je bij meerdere werkgevers loonheffing toepassen zolang je niet boven die 6.500 euro komt?
quote:Op zondag 28 januari 2007 12:37 schreef Meeldraad het volgende:
Euhm... nee. Die 1346 mag je niet opvoeren als loonheffing. Het woord wordt een beetje dubbel gebruikt ben ik bang. In het programma wordt uitstluitend bedoeld de ingehouden premies volksverzekeringen en de loonbelasting.
De 1346 kun je wel weer opvoeren bij de bepaling van je eventuele aftrek ziektekosten.
Als je gebeld hebt, zou je dan de uitkomst hier willen posten. Ik zit met hetzelfde te kloten. In mijn geval moet ik of 222 betalen of ik krijg ruim 1400 terug.quote:Op zondag 28 januari 2007 12:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]dus ik moet meer brutoloon op gaan geven dan ik werkelijk verdien waardoor ik niks terugkrijg dit jaar
![]()
Staat toch op de website van de belastingdienst erbij als loonheffing? waarom is dat dan.
Argh, vorig jaar had ik hem zo ingevuld en dit jaar kom ik er gewoon niet uit, ik ga de belastingdienst wel even bellen ofzo.
Nee, dat mag niet, het zijn immers geen kosten.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:57 schreef ryan_atwood het volgende:
en nog een vraagje over studiekosten:
Ik studeer via m'n werk één dag in de week. Collegeld en boeken worden betaald door werkgever.
De dag studie in de week wordt voor de helft uitbetaald. De andere helft krijg je niet uit betaald. Kan je dat ook opvoeren als studiekosten?
vanuit de F1-helpfunctie:quote:Op zondag 28 januari 2007 20:21 schreef Whiskers het volgende:
ik snap iets niet met uitrekenen van de restwaarde; hoe bereken je de restwaarde van een laptop die nieuw 1500 euro heeft gekost, maar inmiddels ouder is dan drie jaar? Aangeschaft voor studiedoeleindenEn wat vul je dan in op de aangifte voor 2006?
Stel dat je hem voor de helft gebruikt voor studie zou je moeten invullen (1500-150)*0,33*0,5 = ¤ 222,75quote:"afschrijving duurzame zaken. De afschrijving van een duurzame zaak behoort uitsluitend tot de studiekosten voor zover u die zaak gebruikt voor de opleiding of studie. Hierbij moet u rekening houden met de restwaarde en de levensduur. Voor computers en randapparatuur geldt een levensduur van 3 jaar en een restwaarde van 10%."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |