Anders typ je even cmd en daarna helpquote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:35 schreef Adfundum het volgende:
Handig, die lijst heb ik maar even opgeslagen
Waar wil je heen vluchten dan?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:44 schreef welkominspace het volgende:
ik probeer mijn getaway ip te veranderen iemand enig idee hoe dat moet?
1 2 3 | dir > directoryinhoud.txt type directoryinhoud.txt |
1 |
The horror.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:40 schreef Morpheu$ het volgende:
omg, dit is de generatie die niet meer weet dat er een command prompt is?
Ernstig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:40 schreef Morpheu$ het volgende:
omg, dit is de generatie die niet meer weet dat er een command prompt is?
ah een linux wannabequote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:58 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Ernstig.
Alhoewel ik eerlijk gezegd zo lang geen windows meer heb gebruikt dat ik er ook niet veel ken.
Meestal ga ik meteen naar CMD
ikquote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:24 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Waar wil je heen vluchten dan?
enne, wie kent
[ code verwijderd ]
uhhquote:Of probeer deze eens:
[ code verwijderd ]
![]()
Uhm nee, combinatie van Linux, Solaris Mac osXquote:
tja krijg je als je in 90% v/d gevallen de waarheid verteldquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:11 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Uhm nee, combinatie van Linux, Solaris Mac osX
Heb een tijdje geen Windows machine onder mijn kont, maar gaat wel weer veranderen.
Mensen die zomaar conclusies trekken![]()
die kom je als systeembeheerder ook nog redelijk vaak tegen jahquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:16 schreef Dorkquemada het volgende:
Waarschijnlijk.
Maar gezien ik in de eerste plaats een programmeur ben weet ik onder alle systemen voldoende om mijn werk te doen en soms de boel aan het werk te houden.
Maar goed.. de meeste dingen die ik vroeger perse onder de console moest doen in Windows waren dingen zoals het checken van het netwerk ed.:
-ping
-ipconfig
-netstat
-regedit
De .bat bestanden zijn toch weinig meer dan een verzameling commands? Met een klein beetje logica toegevoegd voor loopjes en if-then-else dingen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:38 schreef slakkie het volgende:
[..]
De command line doet niks, dat batch bestandje doet wat. Je kan dus zo via de command line (doordat die applicatie - je .bat bestand - dat ondersteund) remote opdrachten (commands) uitvoeren.
Ja, dus die zal met zijn voorbeeld dusdanig gemaakt zijn dat ie remote commands kan uitvoeren (met net use oid). Anders kan ik niet verklaren dat hij met de cli op een andere pc kan komen, of hij doelde op ssh..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:28 schreef Light het volgende:
[..]
De .bat bestanden zijn toch weinig meer dan een verzameling commands? Met een klein beetje logica toegevoegd voor loopjes en if-then-else dingen.
Of telnetquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:31 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ja, dus die zal met zijn voorbeeld dusdanig gemaakt zijn dat ie remote commands kan uitvoeren (met net use oid). Anders kan ik niet verklaren dat hij met de cli op een andere pc kan komen, of hij doelde op ssh..
Jeugd van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:13 schreef mschol het volgende:
[..]
tja krijg je als je in 90% v/d gevallen de waarheid verteldt
quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:45 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Jeugd van tegenwoordig.Commanderen als de beste, maar spellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |