Mooi topic
![]()
Word er zelfs een beetje melancholisch van...
De jaarlijkse huttenbouw en daaropvolgende rommelmarkt/verkoping. Mijn moeder blij dat alle we alle ouwe troep, ongebruikt speelgoed e.d. verkochten, maar minder blij als we van de opbrengst weer nieuwe ouwe troep kochten en mee naar huis namen. Die dan het volgende jaar weer verkocht werd.
Het arriveren van de nieuwe speelgoedcatalogus aan het einde van de zomervakantie en dan al beginnen met verlanglijstjes voor sinterklaas/verjaardag.
Uren spelen met de lego
Ruzie maken met m’n broertje omdat we met hetzelfde speelgoed wilden spelen.
“Urenlang” in de auto zitten naar mijn tante (in werkelijkheid was het maar een uurtje) en dan zwaaien naar mensen in andere auto’s. Eén keer had ik op een vel papier geschreven: “Help, ik word ontvoerd”
![]()
en dan natuurlijk giechelen om de reacties van de mensen. Of naar de snelweg gaan om daar te zwaaien en gek doen naar de mensen in de auto’s.
Hele woensdagmiddagen boefje en politie spelen. ’s Avonds in de zomer tot heel laat busje trap.
Met een stuk piepschuim als vlot over de sloten varen.
Schoolreisjes
Stiekem verliefd zijn op de juf
Naar oma die altijd een groot blik vol zakken chips had. Mijn vader gespeeld “tegenstribbelen” dat we dat niet mochten. Maar natuurlijk kregen we dat altijd toch.
Niet durven kijken naar “De Zevensprong” maar dan toch kijken en vluchten naar de gang als het te eng werd.
Op zondagochtend kijken naar Villa Achterwerk met “Tiny, Mies en Wil”. Als het afgelopen was kregen we een bakje chips (“Reiziger in Muziek” was dan bezig)