abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:29:33 #51
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_44968626
Wij gaan ook altijd ieder jaar met een hoop familie kamperen ergens, altijd heel erg leuk!
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_44969372
Met de grote broers meemogen om onder het houten perron te gaan zitten en zo de trein 1 meter van je voorbij zien rijden, deden we zo vaak, zwaar gevaarlijk eigenlijk als ik er aan terug denk
Mogen slapen met de Nederlandse vlag over mijn dekbed heen, de dag voor koninginnedag
Extreem laat thuis komen omdat je met vriendjes had uitgevonden dat je wel erg tof van een zeecontainer af kon springen. Allemaal gebeurtenissen van voor mn tiende eigenlijk
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:18:42 #53
162777 Moart
UR Detroit
pi_44970035
Lego!!!
Hutten bouwen zowel binnen als buiten
M'n geliefde Commodore Amiga
Groep 2 tm 4
In de zomer buiten ijsjes eten
om daarna oorlogen met supersoakers en rozenbottels te houden
En 's winters werden het sneeuwbaloorlogen

enzovooooorts
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:05:07 #54
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_44971359
De camping. Zelf pijl-en-boog maken en indiaantje spelen. Uiteraard het hutten bouwen. We hadden jarenlang in een bos dezelfde hut in de grond. Elk jaar groeven we het verder uit, gewoon een gat in de grond in een veldje braamstruiken, dat we afdekten met takken en zooi. We hadden nisjes in de 'muren' gemaakt waar we waxinelichtjes in zetten. Op het laatst was de hut gigantisch.

Op paarden en koeien die in de wei stonden proberen te gaan zitten.
En we (mijn broer en ik) hebben een keer per ongeluk een hele vuilnisbelt in de hens gezet. We zijn later toen nog doodleuk bij het blussen gaan kijken.
Pas jaren later hebben we dat aan onze ouders verteld.

En de verhaaltjes die mijn vader over Popeye verzon voor het slapen gaan. Ik vertelde hem ooit eens dat ik daar zulke goeie herinneringen aan had, maar hij kon zich niet meer herinneren dat hij dat voor ons deed.

Vakanties in Frankrijk: Op een berg klimmen waar heel veel los grint op lag en je dan alsof de berg een gigantische glijbaan was je eraf laten glijden. Niet ongevaarlijk want soms kwamen er grote stenen los die tegen je aan knalden.
En je spijkerbroek was na 1 afdaling bijna tot op het draad versleten.
Die berg was tegenover de berg waar de camping op lag, we namen spiegeltjes mee en op de top seinden we naar de camping met de spiegeltjes, wat op dezelfde manier vanaf de camping werd beantwoord.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:13:17 #55
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_44973584
Ik kan me ook nog de regelmatige dagjes uit herinneren. Een aantal jaar geleden toen ik nog thuis woonde, riep onze moeder ons op een avond allemaal naar beneden. Al jaren waren wij in de ban van de heerlijke vakantieplek De Panne, de meest zuidelijke badplaats aan de Belgische kust (op loopafstand van de Franse grens).

Dus wij komen allemaal beneden en m'n moeder vraagt ons; "Wat zouden jullie ervan vinden als we morgen voor twee dagen (1 overnachting) naar De Panne gaan"?? Nouuuuu dat was natuurlijk helemaal geweldig!!!!! Twee hartstikke leuke dagen gehad toen!
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_44976178
Zoveel:
Zomers lang opblijven en met z'n allen in de spelletjes spelen tot heel laat! (blikspuit was de topper!)
Al mijn avonturen in mijn bootje / in de veel te grote tuin (met hele hoge bomen).
Lego!!!!
De gehele basisschool
En nog zooooo veel meer!!!! ik mis het...
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:31:12 #57
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_44976293
ja ik mis het soms ook echt erg. Nu heb je niets anders dat alleen maar verplichtingen, werk, school, druk, druk, druk, dus ja; je beseft soms goed hoe zorgeloos je kindertijd was.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:36:35 #58
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_44976492
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 02:05 schreef Credence het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goeie, ik ga ook al vanaf m'n 7e, dus 't kan bij mij ook wel door als jeugdherinnering.
mijn jeugd is nog steeds bezig... dus die 4 jaar buitenkunst horen er bij mij ook bij
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:31 schreef Erick1985 het volgende:
ja ik mis het soms ook echt erg. Nu heb je niets anders dat alleen maar verplichtingen, werk, school, druk, druk, druk, dus ja; je beseft soms goed hoe zorgeloos je kindertijd was.
En nu is er bier.

maar ff OT; mijn fijnste jeugdherrinneringen zijn wandelingen met m'n opa en thuis Thunderbirds kijken in pyama met de haard aan. En sinterklaas uiteraard!
pi_44980930
quote:
* Adfundum heeft na dit topic weer zin om Het Dorp te beluisteren.
http://www.youtube.com/watch?v=Xs8Rfm7Cmok
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_44982162
Ik vond het wel fijn om op woensdadmiddag lekker met wat klasgenoten te voetballen op een veldje vlak bij de basisschool.

Maar echt missen doe ik het niet.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:35:13 #61
164039 BonteAvond
Het was gezellig
pi_44982244
aftrekken bij "Eden", zondagnacht op rtl+ toen ik 11 was.
Ik had me verkleed als Freddie Mercury, en we playbackten Queen
pi_44982378
Al die kinderen die ik op hun muil mepte, jammer dat het niet meer kan!
  donderdag 4 januari 2007 @ 11:06:44 #63
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_44999173
Kan nog steeds hoor, maar of dat een goed idee is....
pi_45025757
Vissen met mn vader en opa......
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:24:18 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45025875
ik mis het naschoolse knikkeren.

mannen hier die nog wel eens een wedstrijd er van willen maken? wordt de nieuwste olymipsche sport.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45028270
Het liedje dat mijn moeder altijd zong met ons voordat we gingen slapen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:57:07 #67
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_45028302
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:12 schreef Vivi het volgende:
Op zaterdagavond met z'n allen naar de soundmixshow kijken en chippies naar binnen schuiven
Of naar de surpriseshow
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 01:59:30 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45028342
Kopje thee samen met mijn broertje en mijn moeder na kleuterschool.(1959)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45030714
Jeugherinneringen:
Elke week schaatsen op de Jaap Edenbaan in de winter en als het flink gevroren had ook in het Vondelpark of het Amsterdamse bos. Het vroor gewoon altijd in de winter en er lag volgens mij ook vaak sneeuw. We hadden dan met alle kinderen (en omes en tantes) uit de straat flinke sneeuwballengevechten. In de klas met kerst hadden we allemaal een echt brandend kaarsje op tafel en op het podium stond een grote echte kerstboom met echte brandende kaarsjes erin, aan weerszijden twee stoere jongens met emmers water voor als het mis ging. De juf deed de gordijnen dicht en las een kerstverhaal voor, dat was een heel bijzonder sfeertje (heel gevaarlijk ook met al dat vuur, dat zou nou nooit meer gebeuren!) Als we met mijn nichtjes bij mijn oma logeerden, mochten we altijd kiezen wat we wilden eten en dan kozen we geen patat maar oma's andijvie met gehaktbal, zo lekker!
pi_45030743
Het zwemmen met mn broer en zus en moeder bij " 't wed" op de woensdagmiddag.
dat was een meertje in de duinen en je kon daar altijd van de duinen afrollen.
heel erg leuk,want je ging vreselijk hard.

het spelen op het schoolplein toen we nog in haarlem woonde.
veel kinderen in de straat dus allemaal spelen op het plein.

ja waren leuke tijden:)
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_45032942
Het iedere maand op een ander verliefd zijn......zodat je de jongen waar je eigenlijk gek op was jaloers maakte !
pi_45038739
Moeilijke, weet niet echt veel meer. Denk dat dat ook sleetje rijden in de sneeuw is met alle kinderen in de buurt. Wat ik ook nooit meer zal vergeten is dat we "spijbelden" bij dansles om naar het cafe te gaan. om 20:00 afgesproken en met z'n 3en (alle drie uit een andere richting) precies tegelijk aankomen op het afgesproken punt. Erg goede timing.

Mijn eerste optreden op een schoolconcert was ook echt onvergetelijk.

Maar dat zijn dingen die nu zo'n 5 of 6 jaar geleden zijn. DUs echt jeugdig was ik toen niet meer
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_45039482
-Van de dijk af sleeën.
-In de zomervakantie in Zeeland met je tentje beginnen te drijven tijdens een nachtelijke stortbui.
-In de boomhut spelen.
-Bij opa en oma spelen en verwend worden met gehaktballen en sap wat van de druiven in de tuin kwam.
-Onbezorgde lagere schooltijd, als eerste klaar zijn met je werk in de klas en dan mogen computeren of met het technische lego mogen prutsen.

pi_45041037
het voetballen op een groot veld vlak voor ons huis met partijtjes van 5 tegen 5, met een paar jassen als doelpalen, deden we vooral 's zomers in de avond.
pi_45043687
Mooi topic Word er zelfs een beetje melancholisch van...

De jaarlijkse huttenbouw en daaropvolgende rommelmarkt/verkoping. Mijn moeder blij dat alle we alle ouwe troep, ongebruikt speelgoed e.d. verkochten, maar minder blij als we van de opbrengst weer nieuwe ouwe troep kochten en mee naar huis namen. Die dan het volgende jaar weer verkocht werd.

Het arriveren van de nieuwe speelgoedcatalogus aan het einde van de zomervakantie en dan al beginnen met verlanglijstjes voor sinterklaas/verjaardag.

Uren spelen met de lego

Ruzie maken met m’n broertje omdat we met hetzelfde speelgoed wilden spelen.

“Urenlang” in de auto zitten naar mijn tante (in werkelijkheid was het maar een uurtje) en dan zwaaien naar mensen in andere auto’s. Eén keer had ik op een vel papier geschreven: “Help, ik word ontvoerd” en dan natuurlijk giechelen om de reacties van de mensen. Of naar de snelweg gaan om daar te zwaaien en gek doen naar de mensen in de auto’s.

Hele woensdagmiddagen boefje en politie spelen. ’s Avonds in de zomer tot heel laat busje trap.

Met een stuk piepschuim als vlot over de sloten varen.

Schoolreisjes

Stiekem verliefd zijn op de juf

Naar oma die altijd een groot blik vol zakken chips had. Mijn vader gespeeld “tegenstribbelen” dat we dat niet mochten. Maar natuurlijk kregen we dat altijd toch.

Niet durven kijken naar “De Zevensprong” maar dan toch kijken en vluchten naar de gang als het te eng werd.

Op zondagochtend kijken naar Villa Achterwerk met “Tiny, Mies en Wil”. Als het afgelopen was kregen we een bakje chips (“Reiziger in Muziek” was dan bezig)
  Redactie Frontpage zaterdag 6 januari 2007 @ 01:02:40 #76
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_45062510
Mijn mooiste herinnering is dat ik samen met mijn vrienden een oude, leegstaande fabriek hadden 'gekraakt'. We speelden er dagelijks in, klommen op het dak en beschouwden het als een fort waar niemand anders in mocht. Ik was in die tijd heel veel ziek. Later bleek dus dat het terrein is vervuild met de smerigste chemicaliën, en na vijftien jaar is de bodem nog steeds niet gesaneerd.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_45075519
Mooi topic

Een van de fijnste herinneringen is van een woensdagmiddag. Het regende en het was vies weer, en ik had helemaal geen zin om naar turnen te gaan. Toen ging ik met mn mams en zusje naar het winkelcentrum, waar we bij de Bart Smit een Barbie-supermarkt kochten. Daar hebben we vervolgens de hele middag lekker mee zitten spelen

Of knutselen.... met oude zeepdoosjes, wcrolletjes en ander fijns. Fototoestellen namaken enzo...

En in november naar de nieuwe kinderen voor kinderen kijken...

Schaatsen op de sloten hier ind e buurt. Hmmm wou dat het weer ns stevig ging vriezen hier...

En de leren-lezen-boekjes van de Vis in de kom,. haan in het hok, rat in de doos, mug op de teen enzovoorts... En dan moest je allerlei woorden plakken met die vieze basisschoollijm...
  zondag 7 januari 2007 @ 00:40:49 #78
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_45096100
Mama's warme melk met honing voor het slapengaan als ik ziek was.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_45108079
Zo nu ik even terugkijk, ik woonde in een buurt met echt veel kinderen, heb me nooit echt verveeld in die periode. Het is bijna kindermishandeling als kinderen niet in een kind-rijke omgeving wonen.
pi_45109379
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:13 schreef theDax het volgende:
heerlijk onbezorgd de ruiten ingooien van zo' n school. Of het dak op klimmen en de bomen onveilig maken
Met de achterkant van een gasfornuis een schans af.. de vijver in. Met piepschuim op de vijver. Vieze aso boombutten maken, met een heus spiraal van een oud bed. Dat duurde eeuwig.

Ohja en pijlen schieten met naalden erin vanuit zo' n boom, op zo'n drankbezorger. Whaa kinderlijke baldadigheid heerlijk. Een hele straat onder gegooid met appels uit zo' n struik. Whaha of die ene keer dat na het gooien van een paar kleine steentjes, zo'n opa een luchtbuks uit het raam stak en begon te schieten !!

Of helemaal vol overtuiging oorlog voeren met een zooi lui of verstoppertje als het donker is. Buskruit.
Jaa nice die shit allemaal. Stoepkanten was ook fijn. Wat doen de kinderen tegenwoordig allemaal ?
Grote bek en sms'sen ? Toen ik 15 was kreeg ik een pocket-line swing mobiel. Daarvoor en daarna ook nog was
het alleen op straat afspreken of op school.
Woon jij toevallig in Helmond?
Je zou zo een vriend van mij kunnen zijn. Al die shit die jij deed deed ik ook. Ook van die aarden kluiten gooien op straat. Leken net bommen en op auto's enzo. Sneeuwballen op auto's ketsen (tot het mis ging en onze 'spotter' (die moest kijken wat voor types het waren) het fout had en er een bejaarde doos vol tegen lantaarnpaal reed), en andere kattekwaad. Ohja die dingen die om kastanjes zitten bij een lokale manege op die paarden tiefen gigantisch gelachen.

Omg kan zo jaar doorgaan. goeie ouwe tijd
JOHNNY HEITINGA
  Redactie Frontpage zondag 7 januari 2007 @ 15:42:10 #81
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_45110473
Ik denk toch dat de jeugd van nu heel anders speelt als wij vroeger. Vroeger ging ik op mijn fietsie alle vriendjes langs om te vragen wie er mee kwam buiten spelen. Nu bellen of SMS-en ze elkaar gewoon. Vroeger gingen we altijd hutten bouwen of zwemmen, nu zitten ze alleen maar achter de (spel)computer. Ohja, dat hutten bouwen heb ik wel goede herinneringen aan. We hadden in een bos drie heel oude, grote en met bos begroeide rioolbuizen gevonden. We waren destijds met z'n drieën, dus iedereen had zijn eigen buis. Deze hut werd Buizenstad genoemd. Later noemden we het hele gebier eromheen Buismanië. We hadden de Buismanische Heuvelrug, dit was een geluidswal. Het riool van Buismanië, dit was een vieze stinksloot etc. Mooie tijd. Als je kind bent, wil je graag volwassen zijn, nu je volwassen bent, wil je graag weer kind zijn...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_45123556
Mijn herinnering in 97 naar Spanje op vakantie in November, super leuke tijd en mn 2 beste vrienden ontmoet..zowat hele dag buitenspelen..door mn peetmoeder verwend worden, naar het strand, en mn 1 kus....
pi_45138600
Mijn fijne jeugd herinneringen..waren toch wel ,als we weer voor een paar wkn naar spanje gingen en daar naar familie gingen
Dat was altijd super gezellig..

Maar ook thuis,
Mijn ouders zijn gastvrij en kon dus altijd vriendinnetjes laten slapen ,dus had vaak de bekende pyama party's
waar bij me ma van alles in huis haalde,
En de tijd op de boot..waar we aan een steiger gingen liggen en ieder jaar weer oude bekende tegen kwamen. en hadden we veel lol.

Maar er was/is altijd wel aanloop en doen/deden we spelletjes..
Salsa Española
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')