ik zou me meer zorgen maken om de concurrenten in de onderwereld dan om justitie..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 02:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet doen. Vroeg of laat stormt een zwaarbewapend arrestatieteam je huis binnen en ben je erbij. Ze maken je deur kapot en willen dat niet betalen. En je kinderen krijgen een trauma. En je vrouw die gewend is om in luxe te leven door je activiteiten moet het ineens zelf zien te redden, wat ze niet kan.
Kom eens met een tegenvoorbeeld zou ik zeggen. Er bestaat GEEN, ik herhaal GEEN get rich quick scheme.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Allebei niet waar. En tegenover die snelle rijkdom staat het nemen van grote risico's.
Wat dat betreft gelden overal bijna dezelfde regels, zij het in iets andere vorm.
En dat ga je dan hier op een publiek forum lopen melden? Dan ben je inderdaad een bovengemiddelde triangeljostiquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:25 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
och lelijk haakneusje van me, hoef je niet meteen je favo smiley erbij te pakken...![]()
Ik heb 't over wel grotere zaken dan waar de gemiddelde triangeljosti van vak 410 zich mee bezig houdt.
Hij mag hopen dat hij wordt neergeknald. Kleine kans dat ze zo meelevend zijn. Om onderling respect te winnen maken die lui namelijk graag gebruik van iets wredere praktijken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 04:17 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Tja dus een gevolg zou zijn dat je eigelijk nooit meer alleen kan zijn?
Want als je dat wel bent kan je ieder moment van de dag neergeknalt worden,..
hahahaquote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:52 schreef DonSauza het volgende:
Morgen verder, de TS ligt ondertussen al lekker te dromen over zijn criminele leven![]()
Daarom, wordt: ondernemer en/of manager!quote:Op woensdag 3 januari 2007 02:47 schreef Neuralnet het volgende:
Omerta, leuk verhaal hoor, maar je komt hier op het forum leuteren over geld verdienen met criminaliteit terwijl je gewoon gepakt bent zonder rijk te worden. Dan ben je toch een amateur en is de gedachte dat het de volgende keer wel gaat lukken een tikje naief?
Ja hoor, het draait om geldverdienen. Vervolgens pleeg je maar geweldsdelicten die niks opleveren. Is dat niet een beetje stom?
Kom je ook nog eens aan met zaken als stelen en een beetje coke. Kruimeldievenwerk. Ontbreekt de intelligentie om iets te ontvreemden uit de zwaarst bewaakte gebouwen van Europa? Fraude bij miljardenbedrijven? Grote projecten die meer denkwerk, omkoperij en corruptie nodig hebben dan we in de politiek terug zien? Projecten waarbij veel intelligentie aan te pas komt verdienen respect. Kruimelwerk waar de eerste de beste junk nog mee wegkomt niet.
Het is en blijft natuurlijk sneu als je als kruimel-dief-crimineel al diverse straffen hebt gekregen je nog de illusie hebt dat je groot zou kunnen wordenquote:Op woensdag 3 januari 2007 02:47 schreef Neuralnet het volgende:
Omerta, leuk verhaal hoor, maar je komt hier op het forum leuteren over geld verdienen met criminaliteit terwijl je gewoon gepakt bent zonder rijk te worden. Dan ben je toch een amateur en is de gedachte dat het de volgende keer wel gaat lukken een tikje naief?
Ja hoor, het draait om geldverdienen. Vervolgens pleeg je maar geweldsdelicten die niks opleveren. Is dat niet een beetje stom?
Kom je ook nog eens aan met zaken als stelen en een beetje coke. Kruimeldievenwerk. Ontbreekt de intelligentie om iets te ontvreemden uit de zwaarst bewaakte gebouwen van Europa? Fraude bij miljardenbedrijven? Grote projecten die meer denkwerk, omkoperij en corruptie nodig hebben dan we in de politiek terug zien? Projecten waarbij veel intelligentie aan te pas komt verdienen respect. Kruimelwerk waar de eerste de beste junk nog mee wegkomt niet.
Opa_vertelt had um op pagina 2 al doorquote:Op dinsdag 2 januari 2007 04:01 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel succes in de waarschijnlijk zéér korte carriere die je zal gaan krijgen.
Dat soort mensen noemden ze bij ons wegwerpkrachten.. Dombo's die overal wel voor in
zijn en die men na gebruik wel moét afmaken om verdere schade aan de zaak te voorkomen.![]()
Kan je het logische verband tussen deze stappen even uitleggen?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:17 schreef Zweefvliegje het volgende:
4: Je komt niet meer aan de bak, het is lastig ergens aangenomen te worden met een strafblad
5: Je gaat zelf drugs gebruiken of watever en komt op straat te staan.
Mijn tegenvoorbeeld zit in Suriname in een mooie zelfgebouwde 'villa' en is bezig een legale onderneming op te zetten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:10 schreef Seneca het volgende:
[..]
Kom eens met een tegenvoorbeeld zou ik zeggen. Er bestaat GEEN, ik herhaal GEEN get rich quick scheme.
Valt best mee hoor. De koersverhouding zwart: wit geld ligt ongeveer op 4:1, dacht ik (dwz dat je voor 4 zwarte euro's een witte euro krijgt). Maar 't kan erger zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:17 schreef Masta-t het volgende:
Het enige waar je serieus rekening mee moet houden is dat je met je verdiende geld nooit iets kan opbouwen, het is zwart en dat kun tegenwoordig steeds moeilijker wassen.
Dus als jij het niet erg vind om altijd te huren, niet te ondernemen, weinig met banktransacties te doen... go ahead.
Een beetje wat Dirk Scheringa doet dus?quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:45 schreef MouseOver het volgende:
Als je toch geen last van je geweten hebt, kun je beter leningen aan kwetsbare mensen gaan verkopen ofzoiets. Ook lucratief en vele malen veiliger. Ok, het levert minder op, maar dat moet je juist niet op de korte termijn zien: dit soort werk kun je veel langer volhouden dan wat je zelf in je hoofd hebt.
Ontwaken is lekker hé?quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:51 schreef Sounddragon het volgende:
... Ik werd na een flinke tijd wakker ...
ik ken een financiele instelling waar het 2,7:1 isquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Valt best mee hoor. De koersverhouding zwart: wit geld ligt ongeveer op 4:1, dacht ik (dwz dat je voor 4 zwarte euro's een witte euro krijgt). Maar 't kan erger zijn.
De Belastingdienst?quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:20 schreef Reemster het volgende:
[..]
ik ken een financiele instelling waar het 2,7:1 is
Erg verifieerbaar verhaal ook, moet ik zeggen. Vind je het heel erg als ik het voornamelijk een sterk verhaal vind?quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mijn tegenvoorbeeld zit in Suriname in een mooie zelfgebouwde 'villa' en is bezig een legale onderneming op te zetten.
En zo als hij zijn er wel meer. Het gaat er om dat je een plan hebt, en je daar aan houdt.
Dat is waar mensen de mist ingaan. Of dat ze zich een bepaalde levensstijl aanmeten waarvan men vindt dat die er bij hoort.
Risico's zat, maar om te stellen dat er een natuurwet is die voorkomt dat je je relatief snel kunt verrijken... Dat is gewoon onzin. Maar daarmee is zeker niet gezegd dat iedereen het kan.
De politie komt in ieder geval niet op fok. Een linkse user hier kondigde eens vantevoren een terroristische actie aan, en postte naderhand foto's. zelfs de tekst van zijn dreigbrief erbij stond letterlijk vermeld in de post.quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:28 schreef Originele_Naam het volgende:
Lol heb dit hele topic gelezen en TS komt een beetje te erg nep over. Gaat zijn criminele ideeen hier neerzetten lol. Politie heeft geen internet slimme jongen, ga zo door jij wordt vast een nieuwe Godfather met je vriendjes
Zo slim zijn ze dan toch weer niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 01:39 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ik heb een jaar in een bajes gewerkt en daar hoor je wel eens wat. 1 ding viel me daar op. Een beetje slimme crimineel heeft een geweldig leven. Maar er zitten wel de nodige risico's aan.
Het is een spel, je doet iets wat niet mag. Anderen pakken je daarvoor. En je begint weer opnieuw.
Natuurlijk wel. De bimbo die het topic heeft geopend zegt het zelf: in de gevangenis kun je goed netwerken.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:35 schreef klipper het volgende:
Een slimme crimineel zie je niet in de cel.![]()
Nee een slimme crimineel laat anderen voor hem zitten, zelf zorgt ie ervoor dat ie buiten schot blijft.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:38 schreef broer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De bimbo die het topic heeft geopend zegt het zelf: in de gevangenis kun je goed netwerken.
Nou, ehhhh... me portemonnee had na een paar maanden toch wel een flinke katerquote:
Niet helemaal, kijk eens alleen al naar de Amsterdamse Onderwereld, wie er van de topcriminelen al vaker vast hebben gezeten. Willem Holleeder, John Mieremet, Sam Klepper, Cor van Hout, Etienne Urka, Jan Femer, Robert Kok, en nog tig anderen. Toch allemaal toppers in de Amsterdamse onderwereld. Dus dat de toppers buiten schot blijven klopt totaal niet... Wat de TS zegt klopt helemaal, in de gevangenis doe je pas echt de goede netwerken op. Vooral nu ze meerdere mensen op één cel zetten. Hadden ze nooit moeten doen... zo onstaan er alleen maar betere 'vriendschappen' onder criminelen... maar goed dat is mijn mening.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:41 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee een slimme crimineel laat anderen voor hem zitten, zelf zorgt ie ervoor dat ie buiten schot blijft.
Tuurlijk zou je prima kunnen netwrken in de cel, maar er zitten gewoon veel meer stromannetjes in de cel dan topcriminelen.
Je kunt denk ik beter een algemeen geaccepteerd crimineel beroep kiezen, zoals bijv. advocaat of accountant.quote:Op donderdag 4 januari 2007 06:45 schreef Scarafax het volgende:
ONTOPIC: Iedereen wil zich wel verrijken, dat de TS het op de illegale manier wil doen vind ik wel beetje triest. Zorg gewoon dat je een leuke baan krijgt als hetgeen wat je momenteel doet niet bevalt, inplaats van andere mensen te benadelen.![]()
Scarface!!!2!!!!!!@!!1!!quote:Op donderdag 4 januari 2007 07:25 schreef DennisMoore het volgende:
Of makelaar.
Heeft TS de film Layer Cake al gezien?.
Voor je het weet lig je met een lading lood tussen je hartkleppen tussen de vuilniszakkenquote:Op donderdag 4 januari 2007 06:45 schreef Scarafax het volgende:
Dus dat de toppers buiten schot blijven klopt totaal niet...
De vakantie is voorbij. Hij moet weer vroeg slapen om lekker fris te zijn voor school.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:59 schreef bruine_beer het volgende:
Wat is er met de TS gebeurd? Is hij nu al geliquideerd?
En wat, als ik vragen mag, zijn precies jouw 'onderwereld skills'? Kun je goed, fillindablank:quote:Op dinsdag 2 januari 2007 01:36 schreef 0merta het volgende:
Weet niet of dit in deze room hoort maar zo niet dan graag in het goede topic plaatsen mods!
Hoe dan ook, ik vraag me af of er hier mensen zijn die weleens met de gedachte spelen om zich in de onderwereld te storten. Oftewel om het in volksmond te zeggen, beroepscrimineel te worden. Ikzelf speelde weleens met deze gedachte. Heb wel wat dingen op mijn kerfstok staan, heb ook al een strafblad maar dat zijn altijd losse dingen geweest. Na wat gesprekken met zeer goede vrienden (echt goede vrienden, waar ik al zeker 15 jaar dagelijks mee omga) over een structuur onderling te maken begin ik nu echt na te denken of ik er definitief in wil stappen. Uiteindelijk is er geen weg terug zoals bij een legale baan.
Waarom vraag je je vast af... om eerlijk te zijn, dat weet ik zelf niet eens. Ik heb dat altijd al gehad, nooit problemen gehad met criminele activiteiten. Het is gewoon een manier om makkelijk goed geld te verdienen. En of ik ermee kan leven dat ik anderen ermee benadeel of zelfs pijn doe? Tsja, daar heb ik geen last mee... ik heb namelijk bepaalde emoties 'niet'. Zo voel ik nooit medelijden voor anderen. Heb daarvoor ook jarenlang in therapie gezeten, maar het heeft nooit geholpen. Heb nooit sympathie voor anderen kunnen 'ontwikkelen' of 'vrij maken'. Dus ja ik kan er wel mee leven als ik anderen benadel of zelfs pijn doe, zowel geestelijk als lichamelijk.
Maar ik ben dus zeer benieuwd of er meer mensen zijn hier die zulke gedachtes hebben of hebben gehad? En wat zijn de meningen van jullie hierover?
http://www.barafranca.com/quote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:59 schreef bruine_beer het volgende:
Ligt te huilen in bed omdat zijn Omerta mannetje is neergeschotenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:59 schreef bruine_beer het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |