Heb ik gedaan en ik heb er op gereageerd. Je hebt dus geen verweer maar dat is geen verassing.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:27 schreef Daniel.J het volgende:
Lees de OP dan nog maar eens Djaser, ik heb al helemaal uitgelegd hoe ik de bijbel teruglink de geschiedenis door naar de kern.
En daarin latere figuren/vertellingen e.d. door grote overeenkomsten kan plaatsen naar de sumerische text.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:50 schreef UncleScorp het volgende:
En ik vroeg gewoon om meer info bij Djaser omdat ik graag verschillende visies lees vooraleer ik me er zelf een gedacht over maak.
Laat ons er aub geen ruzie-topic van maken.
Ruimteschepen met brandende struiken identificeren, vind je dat niet wat vergezocht? Die braamstruik is een alledaags verschijnsel in de woestijn, en het tekent het beeld dat God zijn "vuur" door wil geven aan iets eenvoudigs als een braamstruik ( de mens ). Verder voedt die struik het vuur niet, dat doet God zelf. Die verhalen zijn naar mijn idee beeldend bedoelt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:50 schreef Daniel.J het volgende:
Ik dacht eerder dat de brandende struik wel eens een an nuna ki zou geweest kunnen zijn (vertaling indd. iets wat van de hemelen tot aarde kwam, buitenaards dus.. en brandend als illuminerend zoals mischien een ruimteschip oid)
Wat bedoel je daarmee ?quote:Op zondag 4 februari 2007 01:19 schreef Daniel.J het volgende:
Het oude testament heet niet voor niks een testament.
Ik bedoel daar mee dat ik geloof dat het een verslag van perceptie is, niet een figuurlijke puzzel voor volgende generaties.quote:
Jammer dat je de mensen die de bijbel omdraaien wel gelooft, maar de schrijvers van de bijbel niet.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:07 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Ik bedoel daar mee dat ik geloof dat het een verslag van perceptie is, niet een figuurlijke puzzel voor volgende generaties.
Een testament is bedoeld om zo duidelijk mogelijk te berichten.
Ok hier begrijp ik dus echt letterlijk niks van he..quote:Op zondag 4 februari 2007 17:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jammer dat je de mensen die de bijbel omdraaien wel gelooft, maar de schrijvers van de bijbel niet.
Dat is toch wat jij gelooft, lucifer is onze ware god ?quote:Op zondag 4 februari 2007 18:05 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Ok hier begrijp ik dus echt letterlijk niks van he..
Nee.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is toch wat jij gelooft, lucifer is onze ware god ?
Pantheisme dus, natuurgodsdienst. Stiekem ben je een heksquote:Op zondag 4 februari 2007 18:12 schreef Daniel.J het volgende:
[quote]
Nee.
De ware god is geen wezen maar het totaal, alles wat is dus, dat zijn we dus allemaal en de stoel waar je op zit net zo goed.
Allah en Yahweh hebben een totaal verschillend karakter. Daar houdt het verhaal al op. Verder zijn er ook nog oa Baal en Moloch, waar plaats je die? Dat waren afgoden die eisten dat kinderen aan ze geofferd werden door ze levend te verbranden, is dat goddelijk? Verder heb ik ergens gelezen dat je denkt dat satan niet bestaat maar een verzinsel van de kerk is, maar satan staat al in genesis beschreven voordat er een kerk was.quote:De God waar mensen in geloven, de vorm dus, is een som van vele goden waaronder Enki (waarvan ik sterk vermoed dat het lucifer is), maar ook El (enlil) oftewel allah, net zo goed de god van de stroming judea (isak) genaamd 'Ninurti/ninurta"
Ik denk dat de sumerische kleitabletten over de gevallen engelen die met de mensenvrouwen seks hadden verhalen. Daar zal ook wel dat DNA-verander verhaal vandaan komen.quote:Daarbij staat er in het oude testament niet God, maar goden.
En goden 'zonen, en zonen der godenzonen en mensen.
Elohim is meervoud, Nephilim is zonen der goden, en zo ben ik reeds aangekomen bij de theorie dat de titanen mogelijk de zonen der nephilim en mensen waren.
Waarom denk je dat en welke Summerische tabletten bedoel je?quote:Op zondag 4 februari 2007 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat de sumerische kleitabletten over de gevallen engelen die met de mensenvrouwen seks hadden verhalen. Daar zal ook wel dat DNA-verander verhaal vandaan komen.
Wat ik ervan begrepen heb zijn er tabletten die verhalen over de annunaki, 'goden' die van boven kwamen en het DNA van apen veranderd zouden hebben om ze tot mens te maken en als slaaf te gebruiken oid. De bijbel verhaalt over gevallen engelen die seks hadden hadden met de mensenvrouwen, zou dus best hetzelfde verhaal kunnen zijn (zonder dat slavarnij gedeelte dan).quote:Op zondag 4 februari 2007 18:43 schreef Djaser het volgende:
[..]
Waarom denk je dat en welke Summerische tabletten bedoel je?
Ik denk dat je de verhalen bedoelt waarin de goden de mens schiepen uit het bloed vanuit van een andere god en klei. In sommige tradities was deze god een lagere god (de leider van de Igigi) misschien dat je daar de apen mee bedoelt? De mens werd inderdaad gebruikt om voor de Annunaku te werken in plaats van de Igigi. Als ik gelijk heb dan bedoel je Akkadische tabletten en geen Summerische.quote:Op zondag 4 februari 2007 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrepen heb zijn er tabletten die verhalen over de annunaki, 'goden' die van boven kwamen en het DNA van apen veranderd zouden hebben om ze tot mens te maken en als slaaf te gebruiken oid. De bijbel verhaalt over gevallen engelen die seks hadden hadden met de mensenvrouwen, zou dus best hetzelfde verhaal kunnen zijn (zonder dat slavarnij gedeelte dan).
Ahaaa.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:02 schreef Daniel.J het volgende:
Dat is ook hetzelfde verhaal, maar de bijbel is verdraaid door de kerk in uitleg.
Pfoe zoveel weet ik er niet vanaf hoor. Heb wat dingetjes gelezen over annunaki en dna veranderen, dacht dat dat van sumerische tabletten kwam. Maar geloof jij in al die dingen?quote:Op zondag 4 februari 2007 19:03 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verhalen bedoelt waarin de goden de mens schiepen uit het bloed vanuit van een andere god en klei. In sommige tradities was deze god een lagere god (de leider van de Igigi) misschien dat je daar de apen mee bedoelt? De mens werd inderdaad gebruikt om voor de Annunaku te werken in plaats van de Igigi. Als ik gelijk heb dan bedoel je Akkadische tabletten en geen Summerische.
http://www.earth-history.com/Earth-09.htmquote:Op zondag 4 februari 2007 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ahaaa.
Je moet die text even lezen van de link die ik gepost heb, worden al de namen hartstikke logisch verklaard.
Die heb ik al een keer gelezen, vond het niet overtuigend.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:06 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
http://www.earth-history.com/Earth-09.htm
Jij moet deze link eens doorlezen.
Het verschil tussen Summerische en Akkadisch kleitabletten is eigenlijk alleen maar linguïstiek.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Pfoe zoveel weet ik er niet vanaf hoor. Heb wat dingetjes gelezen over annunaki en dna veranderen, dacht dat dat van sumerische tabletten kwam. Maar geloof jij in al die dingen?
Nee want dat is niet zo, lucifer is de verlichte perfectie, ook wel de rebel genoemd.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die heb ik al een keer gelezen, vond het niet overtuigend.
edit Zie nu trouwens dat enlil de 'god of air' genoemd wordt in die link, maar lucifer is de god of air! Wist je dat toevallig ook?
Nee ik geloof in de bijbel.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Djaser het volgende:
[..]
Het verschil tussen Summerische en Akkadisch kleitabletten is eigenlijk alleen maar linguïstiek.
Ik geloof niet in zaken als DNA veranderen duizenden jaren voor christus, geloof jij daar oprecht in?
En hoe uit zich dat, die verlichte perfectie ?quote:Op zondag 4 februari 2007 19:15 schreef Daniel.J het volgende:
[..]
Nee want dat is niet zo, lucifer is de verlichte perfectie, ook wel de rebel genoemd.
Hoi, Ik wel.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Djaser het volgende:
[..]
Het verschil tussen Summerische en Akkadisch kleitabletten is eigenlijk alleen maar linguïstiek.
Ik geloof niet in zaken als DNA veranderen duizenden jaren voor christus, geloof jij daar oprecht in?
Hoe uit de wind zich?quote:Op zondag 4 februari 2007 19:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En hoe uit zich dat, die verlichte perfectie ?
Dat is een vraag waar Daniel me nog steeds een antwoord op verschuldigd is.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar komt eigenlijk al die informatie vandaan dat lucifer en enki 1 zijn en lucifer alles is en een rebel, en dat eigenlijk alle goden 1 zijn enz is tochg een samenhangend verhaal ?
Net was lucifer nog alles, inclusief de stoel waar mijn dikke aars zich op gevestigd heeft. Maar allah en YHWH zijn echt niet dezelfde, ik durf te zeggen dat allah het tegenovergestelde is en dat uit zich in de doctrine.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:25 schreef Daniel.J het volgende:
lucifer is niet alles, alle goden zijn tot een gemaakt net als bijv in het heden mensen roepen dat allah en de christelijke god 1 en dezelfde zijn.
Lucifer en enki zijn waarschijnlijk dezelfde persoon naar mijn mening, je moet begrijpen dat ik tijdspan aan elkaar link, er zijn veel overeenkomsten met veel goden in verschillende tijden, en die kunnen overgebracht zijn zoals de goden uit sumerie overgebracht zijn naar babylon en judea (de stromingen van ismael en isak)
en verder zoek je het zelf maar even uit want ik ben bekaf.
En wat moet ik me voorstellen bij de god in vorm? Een werkelijk vleselijk figuur?quote:Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef Daniel.J het volgende:
Nee Ali_Kannibali, dat heb ik helemaal niet gezegd, Ik zei dat de enige god die is, altijd alles wat is is, en daar valt iedereen onder en de stoel waarop je zit ook.
MAAR, de god in vorm (door de mens aanbid) is een som van vele goden, waaronder enki waarvan ik denk dat het lucifer was.
Allah was el (enlil) de christengod (de god van de zondvloed) is Enki.
De god van de joden is ninurta/ninurti.
Laatste keer dat ik het zeg, dus leer verdomme lezen.
De Summerische/Akkadische maangod heette Nanna/Sin en de (mannelijke!) zonnegod Utu/Shamash. Daar is dus lastig een vergelijking mee te trekken. Bel (belum) betekent trouwens heer en is in het Babylonische (Akkadische) geval geen godennaam maar kan wel op een god slaan.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En wat moet ik me voorstellen bij de god in vorm? Een werkelijk vleselijk figuur?
Mijn bron over allah zegt dat hij de maangod was die met de zonnegodin trouwde (wat zich uit in het symbool voor islam) Samen produceerden ze 3 godinnen, de dochters van allah, zij heetten al-lat, al-uzza en manat.
Allah is een pre-islamitische naam en correspondeert met het babylonische Bel, het bijbelse Baal.
Ik denk dat je hier mis bent met de zonneschijf.quote:Het islamitische symbool kwam al veel eerder voor:
Het arabische woord Al-de-baran betekent de eerste of leidende ster, en deze kan alleen zo genoemd worden als hij de andere ook echt voorging of leidde. Het jaar werd geopend met de zon in Taurus, en het merendeel van oude afbeeldingen in Assyrie en Egypte, waarin de stier voorkomt met de maan/sikkelvormige hoorns en de zonnedisk daartussenin, zijn directe verwijzingen naar het belangrijke jaarlijke feest van de eerste nieuwe maan van het jaar, wanneer het jaar opende met de zon en de maan in sterrenbeeld stier.De sikkelvorm en de schijf gecombineerd vertegenwoordigen altijd de zon en de maan.
haha jawel joh, die nr 1 vrijmetselaar jij bent toch ook wel een beetje thuis in die dingen. Dat dacht ik ten minste maar goed welterusten dan maar.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:23 schreef Daniel.J het volgende:
Nee die ken ik niet, en ik ga nu naar bed want ik kan geen fokforum meer zien vandaag.
trusten.
Het zijn niet mijn woorden maar die van Albert Pike in de bijbel voor vrijmetselarij. Je kan er vanuit gaan dat het wel klopt. Maar natuurlijk zijn er veel meer symbolen voor de zon, in dit geval in dit symbool is de schijf in ieder geval altijd de zon.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:25 schreef Djaser het volgende:
[..]
De Summerische/Akkadische maangod heette Nanna/Sin en de (mannelijke!) zonnegod Utu/Shamash. Daar is dus lastig een vergelijking mee te trekken. Bel (belum) betekent trouwens heer en is in het Babylonische (Akkadische) geval geen godennaam maar kan wel op een god slaan.
[..]
Ik denk dat je hier mis bent met de zonneschijf.
[afbeelding]
Die vergelijking gaat dus helaas niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |