abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:27:44 #101
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45859467
Lees de OP dan nog maar eens Djaser, ik heb al helemaal uitgelegd hoe ik de bijbel teruglink de geschiedenis door naar de kern.
En daarin latere figuren/vertellingen e.d. door grote overeenkomsten kan plaatsen naar de sumerische text.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:43:21 #102
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45860038
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:27 schreef Daniel.J het volgende:
Lees de OP dan nog maar eens Djaser, ik heb al helemaal uitgelegd hoe ik de bijbel teruglink de geschiedenis door naar de kern.
En daarin latere figuren/vertellingen e.d. door grote overeenkomsten kan plaatsen naar de sumerische text.
Heb ik gedaan en ik heb er op gereageerd. Je hebt dus geen verweer maar dat is geen verassing.
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:07:08 #103
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45860844
Is dit een krachtmeting dan?
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:14:08 #104
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45861107
Nee, een discussie forum en dit is een van de belabberdste discussies die ik er op ooit gevoerd heb; je probeert niet eens met een verweer te komen. Ben je eigenlijk wel serieus?
  donderdag 1 februari 2007 @ 06:19:29 #105
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45873537
Ik houd niet zo van competitie op zaken waar ik me werkerlijk voor interreseer, jouw mening interreseert me dan ook weinig.
  donderdag 1 februari 2007 @ 06:21:43 #106
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45873540
niet dat ik daarmee zeg dat ik graag competeer met jouw mening, integendeel.
heb er totaal geen behoefte aan, Ik onderzoek al tijden overeenkomsten tussen het oude testament via de stromingen babylon en judea terug naar sumer, Ik post dit niet op een forum om een discussie over welke info beter geformuleerd is, ik kijk naar de gelijkenissen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 10:39:45 #107
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45876023
Lieverd, degene die er een competitie van maakt ben jij door te suggereren dat je je veel meer voor het onderwerp interesseert dan ik dat doe.
Jouw mening interesseert me ook bar weinig, wat me wel interesseert is dat je foute informatie loopt te verspreiden want dat is iets waar ik slecht tegen kan.
En als je geen zin in kritiek hebt dan moet je niet op een publiek toegankelijk forum posten.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:00:02 #108
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45881490
Ik heb geen foute informatie gepost, hoewel de link enki > lucifer speculatie is heb ik niks bij verzonnen je kunt alle info die ik gebruik zo opzoeken.
Dus houd iemand anders voor de gek.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:18:07 #109
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45882094
Dit wordt een welus-nietus verhaal.
Voor de laatste keer; ik heb in mijn post uit gelegd waarom een groot aantal punten die je aan haalt niet kloppen. Als je daar niet op in wilt gaan of alleen al uitleg over wil geven moet je ook niet zeuren dat ik het als onzin en foute informatie afdoe. Bronnen geven doe je ook al niet dus kom niet met het argument dat ik het maar op moet zoeken.
pi_45885312
En ik vroeg gewoon om meer info bij Djaser omdat ik graag verschillende visies lees vooraleer ik me er zelf een gedacht over maak.
Laat ons er aub geen ruzie-topic van maken.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_45950686
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:50 schreef UncleScorp het volgende:
En ik vroeg gewoon om meer info bij Djaser omdat ik graag verschillende visies lees vooraleer ik me er zelf een gedacht over maak.
Laat ons er aub geen ruzie-topic van maken.
eens

ik ben juist erg aandachtig dit topic aan het lezen.
(ja een stiekeme lurker die zich evenniet inhoudelijk in de discussie mengt)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_45960431
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:50 schreef Daniel.J het volgende:
Ik dacht eerder dat de brandende struik wel eens een an nuna ki zou geweest kunnen zijn (vertaling indd. iets wat van de hemelen tot aarde kwam, buitenaards dus.. en brandend als illuminerend zoals mischien een ruimteschip oid)
Ruimteschepen met brandende struiken identificeren, vind je dat niet wat vergezocht? Die braamstruik is een alledaags verschijnsel in de woestijn, en het tekent het beeld dat God zijn "vuur" door wil geven aan iets eenvoudigs als een braamstruik ( de mens ). Verder voedt die struik het vuur niet, dat doet God zelf. Die verhalen zijn naar mijn idee beeldend bedoelt.
  zondag 4 februari 2007 @ 01:19:57 #113
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45960465
Het oude testament heet niet voor niks een testament.
pi_45960525
quote:
Op zondag 4 februari 2007 01:19 schreef Daniel.J het volgende:
Het oude testament heet niet voor niks een testament.
Wat bedoel je daarmee ?
  zondag 4 februari 2007 @ 12:07:27 #115
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45965960
quote:
Op zondag 4 februari 2007 01:23 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee ?
Ik bedoel daar mee dat ik geloof dat het een verslag van perceptie is, niet een figuurlijke puzzel voor volgende generaties.
Een testament is bedoeld om zo duidelijk mogelijk te berichten.
pi_45978146
quote:
Op zondag 4 februari 2007 12:07 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik bedoel daar mee dat ik geloof dat het een verslag van perceptie is, niet een figuurlijke puzzel voor volgende generaties.
Een testament is bedoeld om zo duidelijk mogelijk te berichten.
Jammer dat je de mensen die de bijbel omdraaien wel gelooft, maar de schrijvers van de bijbel niet.
  zondag 4 februari 2007 @ 18:05:49 #117
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45978558
quote:
Op zondag 4 februari 2007 17:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jammer dat je de mensen die de bijbel omdraaien wel gelooft, maar de schrijvers van de bijbel niet.
Ok hier begrijp ik dus echt letterlijk niks van he..
pi_45978617
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:05 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ok hier begrijp ik dus echt letterlijk niks van he..
Dat is toch wat jij gelooft, lucifer is onze ware god ?
  zondag 4 februari 2007 @ 18:12:05 #119
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45978773
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is toch wat jij gelooft, lucifer is onze ware god ?
Nee.

De ware god is geen wezen maar het totaal, alles wat is dus, dat zijn we dus allemaal en de stoel waar je op zit net zo goed.

De God waar mensen in geloven, de vorm dus, is een som van vele goden waaronder Enki (waarvan ik sterk vermoed dat het lucifer is), maar ook El (enlil) oftewel allah, net zo goed de god van de stroming judea (isak) genaamd 'Ninurti/ninurta"

Daarbij staat er in het oude testament niet God, maar goden.
En goden 'zonen, en zonen der godenzonen en mensen.

Elohim is meervoud, Nephilim is zonen der goden, en zo ben ik reeds aangekomen bij de theorie dat de titanen mogelijk de zonen der nephilim en mensen waren.
pi_45979665
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:12 schreef Daniel.J het volgende:

[quote]

Nee.

De ware god is geen wezen maar het totaal, alles wat is dus, dat zijn we dus allemaal en de stoel waar je op zit net zo goed.
Pantheisme dus, natuurgodsdienst. Stiekem ben je een heks
quote:
De God waar mensen in geloven, de vorm dus, is een som van vele goden waaronder Enki (waarvan ik sterk vermoed dat het lucifer is), maar ook El (enlil) oftewel allah, net zo goed de god van de stroming judea (isak) genaamd 'Ninurti/ninurta"
Allah en Yahweh hebben een totaal verschillend karakter. Daar houdt het verhaal al op. Verder zijn er ook nog oa Baal en Moloch, waar plaats je die? Dat waren afgoden die eisten dat kinderen aan ze geofferd werden door ze levend te verbranden, is dat goddelijk? Verder heb ik ergens gelezen dat je denkt dat satan niet bestaat maar een verzinsel van de kerk is, maar satan staat al in genesis beschreven voordat er een kerk was.
quote:
Daarbij staat er in het oude testament niet God, maar goden.
En goden 'zonen, en zonen der godenzonen en mensen.

Elohim is meervoud, Nephilim is zonen der goden, en zo ben ik reeds aangekomen bij de theorie dat de titanen mogelijk de zonen der nephilim en mensen waren.
Ik denk dat de sumerische kleitabletten over de gevallen engelen die met de mensenvrouwen seks hadden verhalen. Daar zal ook wel dat DNA-verander verhaal vandaan komen.

Hier een tekst met de bijbelse verklaring voor de verschillende namen die je overal tegenkomt, elohim, elohay, YHWH, el, etc

Namen van God

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 04-02-2007 18:42:25 ]
  zondag 4 februari 2007 @ 18:43:58 #121
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45979955
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat de sumerische kleitabletten over de gevallen engelen die met de mensenvrouwen seks hadden verhalen. Daar zal ook wel dat DNA-verander verhaal vandaan komen.
Waarom denk je dat en welke Summerische tabletten bedoel je?
pi_45980121
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:43 schreef Djaser het volgende:

[..]

Waarom denk je dat en welke Summerische tabletten bedoel je?
Wat ik ervan begrepen heb zijn er tabletten die verhalen over de annunaki, 'goden' die van boven kwamen en het DNA van apen veranderd zouden hebben om ze tot mens te maken en als slaaf te gebruiken oid. De bijbel verhaalt over gevallen engelen die seks hadden hadden met de mensenvrouwen, zou dus best hetzelfde verhaal kunnen zijn (zonder dat slavarnij gedeelte dan).
  zondag 4 februari 2007 @ 19:02:06 #123
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45980709
Dat is ook hetzelfde verhaal, maar de bijbel is verdraaid door de kerk in uitleg.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:03:35 #124
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45980770
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrepen heb zijn er tabletten die verhalen over de annunaki, 'goden' die van boven kwamen en het DNA van apen veranderd zouden hebben om ze tot mens te maken en als slaaf te gebruiken oid. De bijbel verhaalt over gevallen engelen die seks hadden hadden met de mensenvrouwen, zou dus best hetzelfde verhaal kunnen zijn (zonder dat slavarnij gedeelte dan).
Ik denk dat je de verhalen bedoelt waarin de goden de mens schiepen uit het bloed vanuit van een andere god en klei. In sommige tradities was deze god een lagere god (de leider van de Igigi) misschien dat je daar de apen mee bedoelt? De mens werd inderdaad gebruikt om voor de Annunaku te werken in plaats van de Igigi. Als ik gelijk heb dan bedoel je Akkadische tabletten en geen Summerische.
pi_45980782
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:02 schreef Daniel.J het volgende:
Dat is ook hetzelfde verhaal, maar de bijbel is verdraaid door de kerk in uitleg.
Ahaaa.
Je moet die text even lezen van de link die ik gepost heb, worden al de namen hartstikke logisch verklaard.
pi_45980872
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:03 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik denk dat je de verhalen bedoelt waarin de goden de mens schiepen uit het bloed vanuit van een andere god en klei. In sommige tradities was deze god een lagere god (de leider van de Igigi) misschien dat je daar de apen mee bedoelt? De mens werd inderdaad gebruikt om voor de Annunaku te werken in plaats van de Igigi. Als ik gelijk heb dan bedoel je Akkadische tabletten en geen Summerische.
Pfoe zoveel weet ik er niet vanaf hoor. Heb wat dingetjes gelezen over annunaki en dna veranderen, dacht dat dat van sumerische tabletten kwam. Maar geloof jij in al die dingen?
  zondag 4 februari 2007 @ 19:06:49 #127
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45980910
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ahaaa.
Je moet die text even lezen van de link die ik gepost heb, worden al de namen hartstikke logisch verklaard.
http://www.earth-history.com/Earth-09.htm
Jij moet deze link eens doorlezen.
pi_45980968
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:06 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

http://www.earth-history.com/Earth-09.htm
Jij moet deze link eens doorlezen.
Die heb ik al een keer gelezen, vond het niet overtuigend.

edit Zie nu trouwens dat enlil de 'god of air' genoemd wordt in die link, maar lucifer is de god of air! Wist je dat toevallig ook?
  zondag 4 februari 2007 @ 19:14:03 #129
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45981207
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Pfoe zoveel weet ik er niet vanaf hoor. Heb wat dingetjes gelezen over annunaki en dna veranderen, dacht dat dat van sumerische tabletten kwam. Maar geloof jij in al die dingen?
Het verschil tussen Summerische en Akkadisch kleitabletten is eigenlijk alleen maar linguïstiek.
Ik geloof niet in zaken als DNA veranderen duizenden jaren voor christus, geloof jij daar oprecht in?
  zondag 4 februari 2007 @ 19:15:26 #130
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45981266
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die heb ik al een keer gelezen, vond het niet overtuigend.

edit Zie nu trouwens dat enlil de 'god of air' genoemd wordt in die link, maar lucifer is de god of air! Wist je dat toevallig ook?
Nee want dat is niet zo, lucifer is de verlichte perfectie, ook wel de rebel genoemd.
pi_45981272
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Djaser het volgende:

[..]

Het verschil tussen Summerische en Akkadisch kleitabletten is eigenlijk alleen maar linguïstiek.
Ik geloof niet in zaken als DNA veranderen duizenden jaren voor christus, geloof jij daar oprecht in?
Nee ik geloof in de bijbel.
pi_45981295
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:15 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Nee want dat is niet zo, lucifer is de verlichte perfectie, ook wel de rebel genoemd.
En hoe uit zich dat, die verlichte perfectie ?
  zondag 4 februari 2007 @ 19:17:28 #133
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45981338
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef Djaser het volgende:

[..]

Hoi, Ik wel.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:18:24 #134
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45981372
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En hoe uit zich dat, die verlichte perfectie ?
Hoe uit de wind zich?
pi_45981400
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:18 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Hoe uit de wind zich?
In een kracht en een riching.
pi_45981456
Waar komt eigenlijk al die informatie vandaan dat lucifer en enki 1 zijn en lucifer alles is en een rebel, en dat eigenlijk alle goden 1 zijn enz is tochg een samenhangend verhaal ?
  zondag 4 februari 2007 @ 19:23:34 #137
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45981597
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:17 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Hoi, Ik wel.
Hoi, dat mag.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:25:31 #138
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45981690
lucifer is niet alles, alle goden zijn tot een gemaakt net als bijv in het heden mensen roepen dat allah en de christelijke god 1 en dezelfde zijn.
Lucifer en enki zijn waarschijnlijk dezelfde persoon naar mijn mening, je moet begrijpen dat ik tijdspan aan elkaar link, er zijn veel overeenkomsten met veel goden in verschillende tijden, en die kunnen overgebracht zijn zoals de goden uit sumerie overgebracht zijn naar babylon en judea (de stromingen van ismael en isak)

en verder zoek je het zelf maar even uit want ik ben bekaf.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:25:53 #139
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45981704
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waar komt eigenlijk al die informatie vandaan dat lucifer en enki 1 zijn en lucifer alles is en een rebel, en dat eigenlijk alle goden 1 zijn enz is tochg een samenhangend verhaal ?
Dat is een vraag waar Daniel me nog steeds een antwoord op verschuldigd is.
pi_45982064
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:25 schreef Daniel.J het volgende:
lucifer is niet alles, alle goden zijn tot een gemaakt net als bijv in het heden mensen roepen dat allah en de christelijke god 1 en dezelfde zijn.
Lucifer en enki zijn waarschijnlijk dezelfde persoon naar mijn mening, je moet begrijpen dat ik tijdspan aan elkaar link, er zijn veel overeenkomsten met veel goden in verschillende tijden, en die kunnen overgebracht zijn zoals de goden uit sumerie overgebracht zijn naar babylon en judea (de stromingen van ismael en isak)

en verder zoek je het zelf maar even uit want ik ben bekaf.
Net was lucifer nog alles, inclusief de stoel waar mijn dikke aars zich op gevestigd heeft. Maar allah en YHWH zijn echt niet dezelfde, ik durf te zeggen dat allah het tegenovergestelde is en dat uit zich in de doctrine.

Ik vind het een beetje treurig om te zien hoe verbitterd je overkomt en hoe overtuigd je bent van je eigen gelijk op basis van rare verhalen en een hoop onzin. Die lucifer van je zorgt in ieder geval niet voor vrolijkheid.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:38:53 #141
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45982194
Nee Ali_Kannibali, dat heb ik helemaal niet gezegd, Ik zei dat de enige god die is, altijd alles wat is is, en daar valt iedereen onder en de stoel waarop je zit ook.

MAAR, de god in vorm (door de mens aanbid) is een som van vele goden, waaronder enki waarvan ik denk dat het lucifer was.
Allah was el (enlil) de christengod (de god van de zondvloed) is Enki.
De god van de joden is ninurta/ninurti.

Laatste keer dat ik het zeg, dus leer verdomme lezen.
  zondag 4 februari 2007 @ 20:07:49 #142
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45983393
hey ! lighten up

Er gaan zoveel verhalen rond, er zijn zoveel overtuigingen... en die jij hier verwoordt is er 1 van velen Daniel.
Dat mensen geinteresseerd zijn maar niet meteen begrijpen wat jij aangeeft te geloven (gewoonweg omdat er veel door elkaar heen loopt, het daarom verwarrend is, en sommige stukken maar iets afwijken van andere ideeen)... dat is toch helemaal geen probleem ?

Als je zin en tijd hebt om te antwoorden/reageren dan doe je dat.. heb je er even geen zin in, geen tijd voor.. of ben je gewoon even moe... dan ga je lekker naar een ander topic of naar buiten.. of wat thee zetten...

laten we het gekat achterwege laten.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 4 februari 2007 @ 20:13:54 #143
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45983670
Goed, dan maakt meneer de christen zijn eigen christentopic met zn christenverhaal.
klaar.

dit topic gaat namelijk over enki en lucifer.
pi_45983732
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:38 schreef Daniel.J het volgende:
Nee Ali_Kannibali, dat heb ik helemaal niet gezegd, Ik zei dat de enige god die is, altijd alles wat is is, en daar valt iedereen onder en de stoel waarop je zit ook.

MAAR, de god in vorm (door de mens aanbid) is een som van vele goden, waaronder enki waarvan ik denk dat het lucifer was.
Allah was el (enlil) de christengod (de god van de zondvloed) is Enki.
De god van de joden is ninurta/ninurti.

Laatste keer dat ik het zeg, dus leer verdomme lezen.
En wat moet ik me voorstellen bij de god in vorm? Een werkelijk vleselijk figuur?

Mijn bron over allah zegt dat hij de maangod was die met de zonnegodin trouwde (wat zich uit in het symbool voor islam) Samen produceerden ze 3 godinnen, de dochters van allah, zij heetten al-lat, al-uzza en manat.
Allah is een pre-islamitische naam en correspondeert met het babylonische Bel, het bijbelse Baal.

Het islamitische symbool kwam al veel eerder voor:
Het arabische woord Al-de-baran betekent de eerste of leidende ster, en deze kan alleen zo genoemd worden als hij de andere ook echt voorging of leidde. Het jaar werd geopend met de zon in Taurus, en het merendeel van oude afbeeldingen in Assyrie, Egypte, Mesopotamie, waarin de stier voorkomt met de maan/sikkelvormige hoorns en de zonnedisk daartussenin, zijn directe verwijzingen naar het belangrijke jaarlijke feest van de eerste nieuwe maan van het jaar, wanneer het jaar opende met de zon en de maan in sterrenbeeld stier.De sikkelvorm en de schijf gecombineerd vertegenwoordigen altijd de zon en de maan.

Volgens mij vertegenwoordigt de apis-stier uit Egypte dit verschijnsel perfect:

Allah is dan inderdaad Lucifer. Maar niet Yahweh/Enki (betwijfel of dat uberhaupt een juiste naam is).

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 04-02-2007 20:20:19 ]
  zondag 4 februari 2007 @ 20:20:00 #145
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45983946
Ik geef het op voor vandaag, ik ben het zat.
pi_45984002
Haha dat kom rechtstreeks van occultist nr 1 vriend. Albert Pike die ken jij vast ook wel.
  zondag 4 februari 2007 @ 20:23:37 #147
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45984107
Nee die ken ik niet, en ik ga nu naar bed want ik kan geen fokforum meer zien vandaag.
trusten.
  zondag 4 februari 2007 @ 20:25:02 #148
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45984179
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En wat moet ik me voorstellen bij de god in vorm? Een werkelijk vleselijk figuur?

Mijn bron over allah zegt dat hij de maangod was die met de zonnegodin trouwde (wat zich uit in het symbool voor islam) Samen produceerden ze 3 godinnen, de dochters van allah, zij heetten al-lat, al-uzza en manat.
Allah is een pre-islamitische naam en correspondeert met het babylonische Bel, het bijbelse Baal.
De Summerische/Akkadische maangod heette Nanna/Sin en de (mannelijke!) zonnegod Utu/Shamash. Daar is dus lastig een vergelijking mee te trekken. Bel (belum) betekent trouwens heer en is in het Babylonische (Akkadische) geval geen godennaam maar kan wel op een god slaan.
quote:
Het islamitische symbool kwam al veel eerder voor:
Het arabische woord Al-de-baran betekent de eerste of leidende ster, en deze kan alleen zo genoemd worden als hij de andere ook echt voorging of leidde. Het jaar werd geopend met de zon in Taurus, en het merendeel van oude afbeeldingen in Assyrie en Egypte, waarin de stier voorkomt met de maan/sikkelvormige hoorns en de zonnedisk daartussenin, zijn directe verwijzingen naar het belangrijke jaarlijke feest van de eerste nieuwe maan van het jaar, wanneer het jaar opende met de zon en de maan in sterrenbeeld stier.De sikkelvorm en de schijf gecombineerd vertegenwoordigen altijd de zon en de maan.
Ik denk dat je hier mis bent met de zonneschijf.

Die vergelijking gaat dus helaas niet op.
pi_45984180
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:23 schreef Daniel.J het volgende:
Nee die ken ik niet, en ik ga nu naar bed want ik kan geen fokforum meer zien vandaag.
trusten.
haha jawel joh, die nr 1 vrijmetselaar jij bent toch ook wel een beetje thuis in die dingen. Dat dacht ik ten minste maar goed welterusten dan maar.
pi_45984252
quote:
Op zondag 4 februari 2007 20:25 schreef Djaser het volgende:

[..]

De Summerische/Akkadische maangod heette Nanna/Sin en de (mannelijke!) zonnegod Utu/Shamash. Daar is dus lastig een vergelijking mee te trekken. Bel (belum) betekent trouwens heer en is in het Babylonische (Akkadische) geval geen godennaam maar kan wel op een god slaan.
[..]

Ik denk dat je hier mis bent met de zonneschijf.
[afbeelding]
Die vergelijking gaat dus helaas niet op.
Het zijn niet mijn woorden maar die van Albert Pike in de bijbel voor vrijmetselarij. Je kan er vanuit gaan dat het wel klopt. Maar natuurlijk zijn er veel meer symbolen voor de zon, in dit geval in dit symbool is de schijf in ieder geval altijd de zon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')