Ja, maar in deze reactie staat ook geen bron van deze beweringquote:Op zondag 31 december 2006 13:19 schreef Ryan3 het volgende:
In deze reactie in een ander topic staat dat ze 4 euro per uur verdienen..
De Polen.
Dat ligt onder het minimumuurloon.
Heb ik van Stali ook gehoord idd. Die werkt in de purchasing en logistics van een groot Amerikaans bedrijf en die heeft gehoord dat veel chauffeurs idd uit Polen komen. Punt is dat deze Poolse chauffeurs voordat ze de site oprijden, zoals elke bezoeker, eerst een film over veiigheidsprocedures moeten zien en vragen erover moeten beantwoorden en hierop flunken ze, omdat ze de taal (Engels) niet machtig zijn. Tot op heden worden ze nog niet weggestuurd, maar een groot chemisch bedrijf hier net over de grens laat de Poolse chauffeurs al niet meer op de plant toe vanwege die reden.quote:Op zondag 31 december 2006 13:17 schreef du_ke het volgende:
Tja ik heb wel een bron maar die voor jullie lastig te checken. Een planner van een internationaal transportbedrijf uit ik meen De Wijk die aangeeft geen Nederlanders meer in te huren als chauffeurs op ritten naar Groot Britannië maar b.v. Polen omdat die veel goedkoper zijn
Dat klopt wel, maar die persoon spreekt uit eigen ervaring, dacht ik, ze reageerde eerder ook al eens aanverwant. (Zelf misschien Pools)quote:Op zondag 31 december 2006 13:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar in deze reactie staat ook geen bron van deze bewering
Ga jij als werkloze naar het CWI en vraag om een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Stel dat je het sufferdje van dat bureau treft die je toestemming geeft (kans ongeveer 1:500), haal je rijbewijs, neemt geen werkgever je aan. Je bent te duur. Polen doen het voor minimumloon.quote:Op zondag 31 december 2006 13:34 schreef DennisMoore het volgende:
D'r was een tijdje geleden een tv-reportage over Poolse chauffeurs die via vage uitzendbureau-constructies (?) NL chauffeurs zouden verdringen inderdaad. Er schenen wel wat regels te zijn om dit te bestrijden, maar die werden niet op naleving gecontroleerd.
Het lijkt me logischer om Nederlandse werklozen vrachtwagen te leren rijden enzo...
Vrachtvervoer werkt nog weer net wat anders niet zozeer met een mimimumloon maar de chauffeurs krijgen een vergoeding per afgelegde kilomter en de polen doen het voor minder dan de Nederlanders. (en ze hebben minder strenge eisen om aan te voldoen).quote:Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ga jij als werkloze naar het CWI en vraag om een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Stel dat je het sufferdje van dat bureau treft die je toestemming geeft (kans ongeveer 1:500), haal je rijbewijs, neemt geen werkgever je aan. Je bent te duur. Polen doen het voor minimumloon.
Ik zei ook "om hén te leren rijden".quote:Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ga jij als werkloze naar het CWI en vraag om een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Stel dat je het sufferdje van dat bureau treft die je toestemming geeft (kans ongeveer 1:500), haal je rijbewijs, neemt geen werkgever je aan. Je bent te duur. Polen doen het voor minimumloon.
En dat riekt dus naar valse concurrentie enzo.quote:Op zondag 31 december 2006 13:39 schreef du_ke het volgende:
(en ze hebben minder strenge eisen om aan te voldoen).
Ja, en daarom is er in de transport en logistiek een te kort aan mensenquote:Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat geeft dus de scoop van het probleem aan.quote:Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Inderdaad. De mensen zijn er wel, maar de werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zit je wel eens op de weg? Moet je eens opletten hoeveel vrachtwagens van Nederlandse bedrijven met Poolse platen rondrijden: Vos, Nijhof-Wassink, Van der Wal, Van den Bosch... Allemaal nemen ze Poolse bedrijven over en gaan van daaruit werken.quote:Op zondag 31 december 2006 13:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en daarom is er in de transport en logistiek een te kort aan mensen![]()
Klopt maar dat mag ik van Martijn en Lithion niet zeggen.quote:Op zondag 31 december 2006 13:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dat riekt dus naar valse concurrentie enzo.
Het is misschien een verrassing voor jou, maar je kan rondkomen van het minimumloon. Dat is maar goed ook, want Polen plegen niet vanuit Polen te forensen...quote:Op zondag 31 december 2006 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dus jij wilt werknemers van 45, met gezin en kinderen, afschepen met het minimumloon? In Nederland? Want dat zijn degenen die vooral de dupe worden van de Oosteuropeanen: oudere werknemers met een lage opleiding.
Op zich ben ik het hier mee eens. Maar goed, we roepen het al heel lang, maar feitelijk komt er geen Hollander opdagen op de k*tbaantjes die de Polen wel wensen uit te voeren.quote:Op zondag 31 december 2006 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We hebben zat werklozen, die geschikt zijn voor het soort banen waar we nu Oosteuropeanen voor halen. Zet die aan het werk, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Tuurlijk. Behalve als je al 25 jaar gewerkt hebt, een huis hebt gekocht, dus met een hypotheek zit, kinderen hebt die naar school gaan...quote:Op zondag 31 december 2006 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is misschien een verrassing voor jou, maar je kan rondkomen van het minimumloon.
Nee, die wonen met zijn 12en in vakantiebungalows of op campings voor 2x niks en sturen alles wat ze over houden naar Polen. Kapitaalvlucht ook nog...quote:Dat is maar goed ook, want Polen plegen niet vanuit Polen te forensen...
Het misverstand is dat alle asielzoekers laag opgeleid zouden zijn. Maar asielzoekers uit voormalige communistische landen, Irak en Iran waren echter vaak juist hoog opgeleid. Om een voorbeeld te geven, de ouders van juffrouw Pasic hadden allebei een universitaire opleiding gedaan. Het probleem is echter dat juist de hoger opgeleidde asielzoekers zijn uitgezet en de analfabeten een verblijfsvergunning hebben gekregen.quote:Op zondag 31 december 2006 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Pas geleden liep ik mij af te vragen waarom diverse politieke partijen toch zo tegen de komst van Oost Europeanen zijn. Dit terwijl ze wel voor het General Pardon en andere maatregelen zijn waardoor er groepen vluchtelingen die nog lager opgeleid zijn dan de Oost Europeanen binnen komen.
Dus als je als vervoerder vrachtwagens naar bijvoorbeeld Polen verplaatst is dat oneerlijke concurrentie. Maar als Philips bijvoorbeeld zijn productie naar Azie verplaatst is dat gewoon economisch logisch?quote:Op zondag 31 december 2006 13:43 schreef DennisMoore het volgende:
En dat riekt dus naar valse concurrentie enzo.
Ik begrijp het openingsverhaal van Martijn inderdaad ook niet.quote:Op zondag 31 december 2006 14:13 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het misverstand is dat alle asielzoekers laag opgeleid zouden zijn. Maar asielzoekers uit voormalige communistische landen, Irak en Iran waren echter vaak juist hoog opgeleid. Om een voorbeeld te geven, de ouders van juffrouw Pasic hadden allebei een universitaire opleiding gedaan. Het probleem is echter dat juist de hoger opgeleidde asielzoekers zijn uitgezet en de analfabeten een verblijfsvergunning hebben gekregen.
Ligt aan de verschillen in eisen waaraan voldaan moet worden (weet niet welke du_ke bedoelt).quote:Op zondag 31 december 2006 14:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus als je als vervoerder vrachtwagens naar bijvoorbeeld Polen verplaatst is dat oneerlijke concurrentie. Maar als Philips bijvoorbeeld zijn productie naar Azie verplaatst is dat gewoon economisch logisch?
Sommige mensen in Nederland denken nog steeds dat werkgevers verplicht zijn ze een hoog salaris te betalen omdat ze een hoge hypotheek hebben.quote:Op zondag 31 december 2006 14:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus als je als vervoerder vrachtwagens naar bijvoorbeeld Polen verplaatst is dat oneerlijke concurrentie. Maar als Philips bijvoorbeeld zijn productie naar Azie verplaatst is dat gewoon economisch logisch?
Maar als je krijgt naar het plaatje wat ik post zie je dat deze mensen veel minder goed aan het werk komen en dus veroordeeld zijn tot het sociale stelselquote:Op zondag 31 december 2006 14:22 schreef waltersh het volgende:
[..]
Ik begrijp het openingsverhaal van Martijn inderdaad ook niet.
Het is al lang bekend dat veel asielzoekers uit Joegoslavie, Irak, Iran, etc. hoog opgeleid waren.
De relatie met ongeschoolde Polen die hier (voornamelijk seizoenarbeid) komen verrichten ontgaat me dan ook.
Als je naar de andere post in dit topic kijkt kun je idd zijn dat er mensen zijn die dat denkenquote:Op zondag 31 december 2006 14:25 schreef waltersh het volgende:
Sommige mensen in Nederland denken nog steeds dat werkgevers verplicht zijn ze een hoog salaris te betalen omdat ze een hoge hypotheek hebben.![]()
Vooral hoger geschoolden zijn uitgezet de laatste jaren (zoals ook FeestNummer al opmerkte) en die zie je dus in de statistieken niet terug. De selectie gebeurt op basis van zieligheid en dan scoort een analfabeet natuurlijk beter dan een academicus.quote:Op zondag 31 december 2006 14:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar als je krijgt naar het plaatje wat ik post zie je dat deze mensen veel minder goed aan het werk komen en dus veroordeeld zijn tot het sociale stelsel
en nog even het plaatje wat ik bedoel
[afbeelding]
Dat mag je van mij gerust zeggen; ik ben het er echter niet mee eens en ik vind er (met name bij Lord_Vetinari) een gevaarlijk volksnationalisme achter schuil gaan; waar hij juist Wilders adepten zo graag van beschuldigd. Ironisch niet?quote:Op zondag 31 december 2006 13:46 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar dat mag ik van Martijn en Lithion niet zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |