abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 december 2006 @ 13:27:01 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44887889
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:19 schreef Ryan3 het volgende:
In deze reactie in een ander topic staat dat ze 4 euro per uur verdienen. .
De Polen.
Dat ligt onder het minimumuurloon.
Ja, maar in deze reactie staat ook geen bron van deze bewering
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44887931
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:17 schreef du_ke het volgende:
Tja ik heb wel een bron maar die voor jullie lastig te checken. Een planner van een internationaal transportbedrijf uit ik meen De Wijk die aangeeft geen Nederlanders meer in te huren als chauffeurs op ritten naar Groot Britannië maar b.v. Polen omdat die veel goedkoper zijn
Heb ik van Stali ook gehoord idd. Die werkt in de purchasing en logistics van een groot Amerikaans bedrijf en die heeft gehoord dat veel chauffeurs idd uit Polen komen. Punt is dat deze Poolse chauffeurs voordat ze de site oprijden, zoals elke bezoeker, eerst een film over veiigheidsprocedures moeten zien en vragen erover moeten beantwoorden en hierop flunken ze, omdat ze de taal (Engels) niet machtig zijn. Tot op heden worden ze nog niet weggestuurd, maar een groot chemisch bedrijf hier net over de grens laat de Poolse chauffeurs al niet meer op de plant toe vanwege die reden.
I´m back.
pi_44887968
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar in deze reactie staat ook geen bron van deze bewering
Dat klopt wel, maar die persoon spreekt uit eigen ervaring, dacht ik, ze reageerde eerder ook al eens aanverwant. (Zelf misschien Pools)
I´m back.
pi_44888148
D'r was een tijdje geleden een tv-reportage over Poolse chauffeurs die via vage uitzendbureau-constructies (?) NL chauffeurs zouden verdringen inderdaad. Er schenen wel wat regels te zijn om dit te bestrijden, maar die werden niet op naleving gecontroleerd.

Het lijkt me logischer om Nederlandse werklozen vrachtwagen te leren rijden enzo...
  zondag 31 december 2006 @ 13:38:14 #30
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44888303
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:34 schreef DennisMoore het volgende:
D'r was een tijdje geleden een tv-reportage over Poolse chauffeurs die via vage uitzendbureau-constructies (?) NL chauffeurs zouden verdringen inderdaad. Er schenen wel wat regels te zijn om dit te bestrijden, maar die werden niet op naleving gecontroleerd.

Het lijkt me logischer om Nederlandse werklozen vrachtwagen te leren rijden enzo...
Ga jij als werkloze naar het CWI en vraag om een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Stel dat je het sufferdje van dat bureau treft die je toestemming geeft (kans ongeveer 1:500), haal je rijbewijs, neemt geen werkgever je aan. Je bent te duur. Polen doen het voor minimumloon.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44888364
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ga jij als werkloze naar het CWI en vraag om een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Stel dat je het sufferdje van dat bureau treft die je toestemming geeft (kans ongeveer 1:500), haal je rijbewijs, neemt geen werkgever je aan. Je bent te duur. Polen doen het voor minimumloon.
Vrachtvervoer werkt nog weer net wat anders niet zozeer met een mimimumloon maar de chauffeurs krijgen een vergoeding per afgelegde kilomter en de polen doen het voor minder dan de Nederlanders. (en ze hebben minder strenge eisen om aan te voldoen).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44888440
quote:

Ik zei ook "om hén te leren rijden". .
'k Weet niet wat er onder de nieuwe afspraken valt natuurlijk, aan 'bevorderende maatregelen'.
pi_44888480
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:39 schreef du_ke het volgende:

(en ze hebben minder strenge eisen om aan te voldoen).
En dat riekt dus naar valse concurrentie enzo.
  zondag 31 december 2006 @ 13:43:58 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44888504
quote:
Ja, en daarom is er in de transport en logistiek een te kort aan mensen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44888515
quote:

[..]

Dat geeft dus de scoop van het probleem aan.
Haal je het minimumloon weg, zoals ik meen Lithion impliceert, dan hebben Nederlandse chauffeurs ook een kans. Nog reduceer je er die arbeidsmigratie niet per se mee, denk ik. Persoonlijk denk ik dat je wel moet inzetten op onderwijs/opleidingen, maar niet voor chauffeur, maar hoger (vooral technisch) gekwalificeerd werk.
I´m back.
  zondag 31 december 2006 @ 13:46:02 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_44888592
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, en daarom is er in de transport en logistiek een te kort aan mensen
Inderdaad. De mensen zijn er wel, maar de werkgevers willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zit je wel eens op de weg? Moet je eens opletten hoeveel vrachtwagens van Nederlandse bedrijven met Poolse platen rondrijden: Vos, Nijhof-Wassink, Van der Wal, Van den Bosch... Allemaal nemen ze Poolse bedrijven over en gaan van daaruit werken.
pi_44888630
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Klopt maar dat mag ik van Martijn en Lithion niet zeggen.
pi_44889033
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Dus jij wilt werknemers van 45, met gezin en kinderen, afschepen met het minimumloon? In Nederland? Want dat zijn degenen die vooral de dupe worden van de Oosteuropeanen: oudere werknemers met een lage opleiding.
Het is misschien een verrassing voor jou, maar je kan rondkomen van het minimumloon. Dat is maar goed ook, want Polen plegen niet vanuit Polen te forensen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44889106
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

We hebben zat werklozen, die geschikt zijn voor het soort banen waar we nu Oosteuropeanen voor halen. Zet die aan het werk, daar heb ik geen enkel probleem mee.
Op zich ben ik het hier mee eens. Maar goed, we roepen het al heel lang, maar feitelijk komt er geen Hollander opdagen op de k*tbaantjes die de Polen wel wensen uit te voeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44889128
Die Polen hebben hier echter geen gezin te onderhouden en nemen genoegen met een woonruimte waar je geen gezin in kan huisvesten.
  zondag 31 december 2006 @ 14:00:02 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_44889147
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is misschien een verrassing voor jou, maar je kan rondkomen van het minimumloon.
Tuurlijk. Behalve als je al 25 jaar gewerkt hebt, een huis hebt gekocht, dus met een hypotheek zit, kinderen hebt die naar school gaan...
quote:
Dat is maar goed ook, want Polen plegen niet vanuit Polen te forensen...
Nee, die wonen met zijn 12en in vakantiebungalows of op campings voor 2x niks en sturen alles wat ze over houden naar Polen. Kapitaalvlucht ook nog...
pi_44889612
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Pas geleden liep ik mij af te vragen waarom diverse politieke partijen toch zo tegen de komst van Oost Europeanen zijn. Dit terwijl ze wel voor het General Pardon en andere maatregelen zijn waardoor er groepen vluchtelingen die nog lager opgeleid zijn dan de Oost Europeanen binnen komen.
Het misverstand is dat alle asielzoekers laag opgeleid zouden zijn. Maar asielzoekers uit voormalige communistische landen, Irak en Iran waren echter vaak juist hoog opgeleid. Om een voorbeeld te geven, de ouders van juffrouw Pasic hadden allebei een universitaire opleiding gedaan. Het probleem is echter dat juist de hoger opgeleidde asielzoekers zijn uitgezet en de analfabeten een verblijfsvergunning hebben gekregen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 31 december 2006 @ 14:17:48 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44889781
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:43 schreef DennisMoore het volgende:
Dus als je als vervoerder vrachtwagens naar bijvoorbeeld Polen verplaatst is dat oneerlijke concurrentie. Maar als Philips bijvoorbeeld zijn productie naar Azie verplaatst is dat gewoon economisch logisch?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44889983
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:13 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Het misverstand is dat alle asielzoekers laag opgeleid zouden zijn. Maar asielzoekers uit voormalige communistische landen, Irak en Iran waren echter vaak juist hoog opgeleid. Om een voorbeeld te geven, de ouders van juffrouw Pasic hadden allebei een universitaire opleiding gedaan. Het probleem is echter dat juist de hoger opgeleidde asielzoekers zijn uitgezet en de analfabeten een verblijfsvergunning hebben gekregen.
Ik begrijp het openingsverhaal van Martijn inderdaad ook niet.
Het is al lang bekend dat veel asielzoekers uit Joegoslavie, Irak, Iran, etc. hoog opgeleid waren.
De relatie met ongeschoolde Polen die hier (voornamelijk seizoenarbeid) komen verrichten ontgaat me dan ook.
pi_44890065
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:17 schreef Martijn_77 het volgende:

Dus als je als vervoerder vrachtwagens naar bijvoorbeeld Polen verplaatst is dat oneerlijke concurrentie. Maar als Philips bijvoorbeeld zijn productie naar Azie verplaatst is dat gewoon economisch logisch?
Ligt aan de verschillen in eisen waaraan voldaan moet worden (weet niet welke du_ke bedoelt).
Bovendien is er een verschil tussen landen bínnen de EU en daarbuiten.
pi_44890079
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Sommige mensen in Nederland denken nog steeds dat werkgevers verplicht zijn ze een hoog salaris te betalen omdat ze een hoge hypotheek hebben.
  zondag 31 december 2006 @ 14:27:05 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44890135
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:22 schreef waltersh het volgende:

[..]

Ik begrijp het openingsverhaal van Martijn inderdaad ook niet.
Het is al lang bekend dat veel asielzoekers uit Joegoslavie, Irak, Iran, etc. hoog opgeleid waren.
De relatie met ongeschoolde Polen die hier (voornamelijk seizoenarbeid) komen verrichten ontgaat me dan ook.
Maar als je krijgt naar het plaatje wat ik post zie je dat deze mensen veel minder goed aan het werk komen en dus veroordeeld zijn tot het sociale stelsel

en nog even het plaatje wat ik bedoel
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 31 december 2006 @ 14:28:11 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44890182
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:25 schreef waltersh het volgende:
Sommige mensen in Nederland denken nog steeds dat werkgevers verplicht zijn ze een hoog salaris te betalen omdat ze een hoge hypotheek hebben.
Als je naar de andere post in dit topic kijkt kun je idd zijn dat er mensen zijn die dat denken
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44890375
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Maar als je krijgt naar het plaatje wat ik post zie je dat deze mensen veel minder goed aan het werk komen en dus veroordeeld zijn tot het sociale stelsel

en nog even het plaatje wat ik bedoel
[afbeelding]
Vooral hoger geschoolden zijn uitgezet de laatste jaren (zoals ook FeestNummer al opmerkte) en die zie je dus in de statistieken niet terug. De selectie gebeurt op basis van zieligheid en dan scoort een analfabeet natuurlijk beter dan een academicus.
  zondag 31 december 2006 @ 15:14:05 #50
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_44891863
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:46 schreef du_ke het volgende:
Klopt maar dat mag ik van Martijn en Lithion niet zeggen.
Dat mag je van mij gerust zeggen; ik ben het er echter niet mee eens en ik vind er (met name bij Lord_Vetinari) een gevaarlijk volksnationalisme achter schuil gaan; waar hij juist Wilders adepten zo graag van beschuldigd. Ironisch niet?

Ik snap daarbij de angst enerzijds wel, maar anderzijds vind ik dit erg kortzichtig. Met de globalisatie zul je op élk gebied met een internationaal publiek moeten concurreren. Dat is altijd al zo geweest. Als het daadwerkelijke transport goedkoper gedaan kan worden door Polen... prima. Geheid dat de Nederlandse chauffeurs van nu op een ander gebied van de logistiek weer een voorsprong hebben wat ze uit kunnen buiten, of dat ze met een andere manier van werken (2 chauffeurs op één vrachtwagen) de efficiency nog verder kunnen verhogen. Dáár moet je op inzetten.

Het simpelweg maar sluiten van de grenzen voor een EU-lidstaat, dat vind ik toegeven aan een gevaarlijke vorm van volksnationalisme, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')