abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40527561
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
ik vind dat er onderzoeksjournalisme op moet losgelaten moet worden. Wat willen die Polen nu zelf??? Wij kunnen wel van alles aannemen.
Die Polen willen welvaart, daar heb je geen onderzoeksjournalisme voor nodig. En wie ben jij om ze die welvaart te ontzeggen?
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:39:05 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40527747
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Die Polen willen welvaart, daar heb je geen onderzoeksjournalisme voor nodig. En wie ben jij om ze die welvaart te ontzeggen?
Kgeloof niet dat 't Ryan3 is die de polen welvaart wil ontzeggen. JohnDope lijkt me een betere kandidaat.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40528033
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 00:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ik vind dat er onderzoeksjournalisme op moet losgelaten moet worden. Wat willen die Polen nu zelf??? Wij kunnen wel van alles aannemen.
Ben enigszins 'ervaringsdeskundige'....

Als advocaat adviseer ik een aantal Nederlandse en Belgische bouwbedrijven die met Poolse bouwvakkers werken en daarbij ben ik ook wel eens in contact gekomen met Poolse ondernemers en advocaten. Voor zover ik kan beoordelen willen lager geschoolde Polen (bouw, tuinbouw, etc.) hier alleen geld verdienen en dan terug naar Polen. Die hebben totaal geen intentie of behoefte om zich permanent in Nederland te vestigen. Die zijn meestal ook afkomstig uit erg traditionele dorpjes op het Poolse platteland, waar de economie het zwakst is.

Er zijn ook wel wat hoger opgeleiden, zoals tolken en zelfs enkele advocaten, die zich hier wel permanent willen vestigen, maar dat zullen er niet erg veel zijn. Toeval of niet, dat zijn meestal vrouwen.
  zondag 6 augustus 2006 @ 00:59:20 #54
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40528384
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:52 schreef -IksRee- het volgende:
Verder denk ik dat met het opwaarderen van Polen zelf ze weer terug zullen gaan
O.a. dat. En mocht het zover komen, dan kan de EU er wat minder subsidies aan spenderen, dus levert het (als het goed is) ook nog wat op (plus het feit dat de Polen meer kunnen afdragen aan de EU). En Polen is inderdaad lekker aan het groeien, het heeft nog wat tijd nodig, maar als Europeaan kun je beter investeren in je Oosterburen, dan in bv. Chinezen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf zondag 6 augustus 2006 @ 01:31:58 #55
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_40529363
De meesten van hun komen hier om te werken om hun gezin in Polen te kunnen onderhouden. De mandloon ligt daar nu, geloof ik, rond de 200 euro. In polen is het normaal om je moeder of vader in huis te houden zodra ze ouder worden, en dus ook te onderhouden. Je hebt dan behalve je gezin (1 a 2 kinderen is normaal, hetzelfde als hier) ook nog een moeder/vader of schoonmoeder/vader in huis. Het eten kost daar inmiddels bijna net zoveel als hier in Nerderland. Wat eten wij per week op aan euro's? 100 euro? Voor een gezin met 2 kinderen? Daar zal het dus rond de 80-90 euro liggen. Hoe moet je daar je gezin voeden? Hier verdienen de meeste polen 4 euro per uur. Werken 10-12 uur per dag en dat dan 6 - 6,5 dagen lang. Dit doen ze een maand of 3. Gaan dan met een jaarloon terug naar Polen, en pakken daar hun leven weer op. Tot het volgende werkseizoen.
Hoelang ze dit blijven doen? Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat veel van deze mensen het geld wat ze verdienen stoppen in de opleiding van hun kinderen, zodat die niet hetzelfde leven tegenmoet gaan als hun ouders. Ik denk dus dat dit bij de volgende generatie polen al niet meer van toepassing is.

[ Bericht 0% gewijzigd door fraubitch op 06-08-2006 12:31:31 (het was laat) ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_40537533
Er is nu een mega-, super-, geweldige werkloosheid in Polen. Daarom zijn ze hier. Niet per se omdat het hier veel beter verdient, één maand werken hier is vier of zes maanden werken daar, maar omdat er daar dus gewoon helemaal niets is, geen werk. Leuk, al dat geld, maar de meesten blijven liever in hun eigen land, met hun eigen taal en hun eigen mensen, dus als de Poolse economie aantrekt, en ik weet niet of dat gebeurt, dan zullen velen in Polen blijven.
pi_40606136
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 15:20 schreef JohnDope het volgende:

Me gappies in de bouw trekken die Polen ongekend slecht! Het geld dat die Polen verdienen geven ze in eigenland uit, niet hier. Mensen die Polen in dienst hebben zijn landverraders!! (behalve die gasten die ze als slaaf behandelen, zoals ze laatst in italie deden, dat soort acties moedig ik aan, want dat schrikt die Polen wel af)
*brrr* Jouw 'gappies' uit de bouw 'trekken' die Polen 'ongekend slecht'... nou, nou wat een geweldig argument zeg. En dan ook nog slavernij gaan lopen bevorderen? Spoor je wel helemaal?

Persoonlijk heb ik er trouwens niet zo veel op tegen dat Polen hier werken, zo lang ze zich maar aanpassen! Iets wat we (helaas) van de moslims niet hebben verlangd en waarvan tot op de dag van vandaag hinder ondervinden. Ze hebben zich dus te houden aan de Nederlandse wet, onze vrijheden te respecteren. En ze mogen hun ultra-nationalistische en oer-conservatieve, discriminerende gedachtegoed thuis laten.
pi_40611640
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 15:00 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Maar dat doet ie juist wel.
Daarom halen ze in Polen Oekraïners .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40624791
Die Polen gaan vanzelf weer terug of ze moeten een betere baan kunnen krijgen in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40642881
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 15:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

geld wordt hier verdiend, ze nemen het mee terug naar huis en daar geven ze het uit.
Wij nederlanders lopen dat geld dus mis.
Inderdaad, daarom stel ik ook hierbij voor om het Nederlanders te verbieden hun verdiende geld tijdens vakanties in het buitenland uit te geven . Het gaat hierbij om miljoenen nederlanders dus al gauw miljarden euros die onze economie uitvloeien. Zeer slecht voor onze economie.
pi_40648140
Ik zie het probleem niet, ze komen uit een min of meer dezelfde cultuur als de onze.
pi_40648563
Wij hebben een vestiging in Polen, en al het goede personnel daar peert hem naar Ierland, GB of Duitsland, er is geen competente lasser meer te vinden. De lonen zijn ook de lucht in geschoten, je betaalt daar een goeie handwerker al 7 euro per uur, 5 jaar terug was dat nog 2 euro. De brain-drain en competence drain in Polen zijn enorm op het moment. Wij halen nu mensen uit de wit-rusland en de oekraine om in polen te komen werken. Totaal absurd eigenlijk.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')