zoals al gezegd is dat nog echt veel te ver weg. Wat ik begrepen is dat met de huidige situaite je maximaal vier-vijf dagen vooruit kan kijken, en dat zelfs dat nog moeilijk isquote:Op zondag 21 januari 2007 12:29 schreef addie het volgende:
Ik blijf voorlopig nog negatiefLange-termijn laat niet veel zien nog, plus dat het allemaal wel erg ver weg is nog.. We zien het wel
dat zeg ik, het is nog erg ver wegquote:Op zondag 21 januari 2007 12:44 schreef kepler het volgende:
[..]
zoals al gezegd is dat nog echt veel te ver weg. Wat ik begrepen is dat met de huidige situaite je maximaal vier-vijf dagen vooruit kan kijken, en dat zelfs dat nog moeilijk is![]()
Laten we iig blij zijn met het winterweer komende week, dat steeds kouder lijkt te worden
Zoals gezegd: de kansen zijn er inderdaad, maar ik vind ze helaas erg klein, zeker op de lange termijn..quote:Op zondag 21 januari 2007 13:02 schreef 61neorej het volgende:
kansen op een kouder vervolg eind van de maand lijken met de laatste kaarten weer iets toe te nemen.
Komende week vrij fris met af en toe een sneeuwbui en kans op een ijsdag in het oosten.
Wat er daarna gebeurt is nog zeer onzeker maar de kansen zijn er dus.
quote:Zomers in de winter
Bron : weathernews
Geplaatst op: 20 Januari 2007
Januari was in Nederland tot nu toe bijzonder zacht. Dat gold ook voor veel plaatsen elders in Europa. Afgelopen vrijdag 19 januari werd het in het zuiden op grote schaal meer dan 20 graden.
De hoogste temperatuur werd gemeld in Tortosa, aan de Spaanse oostkust in het dal van de Ebro: de thermometer stokte daar pas bij 26 graden. In Valencia en Murcia, meer naar het zuiden toe, rolde 25 graden uit de bus net als in het zuidwesten van Spanje in Jerez de la Frontera. Ook in Frankrijk aan de Middellandse Zee was het bijzonder warm: Montpellier 21 graden. De warme lucht was ook te vinden in Italië. Daar meldde Turijn, in deze tijd van het jaar gemiddeld gesproken goed voor een graad of 5, een maximum van 21 graden en Piacenza kwam tot 24 graden. Op de westelijke Balkan noteerde Banja Luka 22 graden. Ook op de eilanden Mallorca, Sardinië en Sicilië werd het meer dan 20 graden. Het zomerse beeld werd veelal compleet met flink wat zonneschijn.
Des te opmerkelijker is de weersomslag waar veel zuidelijke landen later in de week mee te maken kunnen krijgen. In de loop van de week nemen storingen in het zuidwesten van Europa het heft in handen. Ze brengen onstuimig weer met zich mee en ook erg koude lucht. In de loop van zondag gaat het misschien al sneeuwen in de bergen in het noordwesten van Spanje, later ook op de Spaanse hoogvlakte. Ook aan de Franse westkust is een toenemende kans op sneeuw en voordat het volgend weekeinde begint heeft Mallorca misschien ook een sneeuwbui te pakken.
Ik ben inmiddels redelijk thuis in de kaarten en voorspellingen, maar verder dan 2 dagen durf ik nog niet te kijkenquote:Op zondag 21 januari 2007 16:20 schreef Jodelaar het volgende:
Ja zeker gunstiger. Volgens de UKMO wordt het zaterdag een overgang. Of het wel / niet wordt. Ukmo ziet er wel kans in. Ik ben laatste dagen er wat verder in verdiept en kan het nu een beetje zelf voorspellen
het kan eerlijk gezegd alle kanten nog opquote:Op zondag 21 januari 2007 19:09 schreef Jodelaar het volgende:
verzachting geeft de run nog niet direct aan. Maar kan nog veranderen
De kansen zijn er idd.. Maar het blijft toch afwachten..quote:Op maandag 22 januari 2007 11:32 schreef 61neorej het volgende:
Verzachting komt er hoogstwaarschijnlijk wel.
Maar wel kans op matige vorst al morgen en met wat geluk een plaatselijke ijsdag.
Dat is toch al heel wat na de afgelopen periode.
Bovendien zijn er voor volgende week nog volop kansen voor een nieuwe afkoeling.
nouja, tis toch zo?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:26 schreef IkWilbert het volgende:
Als ik elke keer een euro kreeg voor gebruik van het woord "afwachten" in dit topic, dan was ik nu binnen![]()
Dat is pas over 5 dagen!quote:Op maandag 22 januari 2007 13:41 schreef Jodelaar het volgende:
beter?
Tja prikje word elke keer wel verlengt , morgen zul je weer zien dat het zondag zachter wordquote:Op maandag 22 januari 2007 13:48 schreef ReWinD het volgende:
[afbeelding]
En de donkerrode staafjes zijn ook weer terug, zoals gewoonlijk...
GFS verlengt het prikje nog t/m zaterdag, daarna duidelijke verzachting.
Laten we het hopenquote:Op maandag 22 januari 2007 13:52 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Tja prikje word elke keer wel verlengt , morgen zul je weer zien dat het zondag zachter word![]()
zoals ikquote:Op maandag 22 januari 2007 13:58 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Laten we het hopenMaar vrijwel alle modellen laten na het weekend nu toch echt wel een duidelijke verzachting zien. Misschien begin februari nieuwe kansen
In ieder geval lekker veel sneeuw in de Alpen, goed voor de mensen die de komende weken op wintersport gaan!
ze laten elke keer na een aantal dagen verzachting zien, omdat de gemiddelden de voorspellingen naar de warme kant toe trekken. Elke keer wordt het prikje langer, en dat is natuurlijk alleen maar positiefquote:Op maandag 22 januari 2007 13:58 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Laten we het hopenMaar vrijwel alle modellen laten na het weekend nu toch echt wel een duidelijke verzachting zien. Misschien begin februari nieuwe kansen
In ieder geval lekker veel sneeuw in de Alpen, goed voor de mensen die de komende weken op wintersport gaan!
Wat er gebeurt is dat van het weekend de wind weer vanuit het westen gaat waaien en de temperatuur daarom weer omhoog schiet.quote:Op maandag 22 januari 2007 22:12 schreef Caesu het volgende:
kijken wat er gebeurt met de atmosfeer nu de kou gearriveerd is.
kan allemaal blijkbaar veel kouder uitvallen blijkbaar.
Dan zie jij andere dingen dan ik op die website...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:41 schreef picobyte het volgende:
De beste weersite van nederland zegt ook dat het komend weekeind kouder wordt.
![]()
ik zie dat de tempratuur pas maandag omhoog gaatquote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:52 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Dan zie jij andere dingen dan ik op die website...
als je zo bekijkt wel, maar het gaat ook om de nacht temp en die gaat pas maandag boven 0 uitkomenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:36 schreef Lariekoek het volgende:
donderdag 1, vrijdag 3, zaterdag 3, zondag 2.
Gaat het toch al vrijdag/zaterdag omhoog?
mja, zaterdag wordt alweer verzachting verwacht..quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:13 schreef michiel_merk het volgende:
prikje tot maandag inmiddelsmaar hel veel stelt het niet voor
http://www.pietpaulusma.nl/meerdaagsnederland.htmlquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:14 schreef addie het volgende:
[..]
mja, zaterdag wordt alweer verzachting verwacht..
Dat zou echt vet zijn. Jammer dat het net zo betrouwbaar is als de gemiddelde 9/11 conspiracy-theory...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:22 schreef Jodelaar het volgende:
[afbeelding]
heel ver nog maar zou dit gunstig zijn voor echt winter weer in nederland zijn?
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat zou echt vet zijn. Jammer dat het net zo betrouwbaar is als de gemiddelde 9/11 conspiracy-theory...
Het enige wat hieraan anders is dan ik dacht, is de nachttemperatuur van zaterdagquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:22 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
http://www.pietpaulusma.nl/meerdaagsnederland.html
Hij had dat beetje sneeuw voor het noorden wel goed voorzien
verder dan dit zakt hij niet:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:25 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
![]()
Dat blauw/paarse boven Scandinavie moet nog veel verder zakken!
een editquote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:46 schreef Jodelaar het volgende:
het sneeuwtwel zeer weinig en het blijft niet ligge
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |