Wat is dit dan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:26 schreef Keromane het volgende:
Staar je niet te blind. Pas als de omslag is gekomen kun je meer zeggen over het vervolg. Voorlopig gaan we naar normale temperaturen en wordt het rustiger.
Mocht GFS er niet naast zitten:
[afbeelding]
aantal cm sneeuw? dat staat er iig in het duitsquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:30 schreef Keromane het volgende:
sneeuwkaart
Wacht de rest nou maar gewoon af.
is dat nu serieus of zeg je dat om ons blij te makenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:38 schreef Keromane het volgende:
Wat maakt het ook uit.
De kans is aanzienlijk dat we een langdurige winterperiode tegemoet gaan met flink wat sneeuwval en matige tot zeer strenge vorst. Een jaren 80 winter die tot in maart kan aanhouden.
der zit er meer overheen dan er onder maar de controle-run heeft het meestal goed?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:00 schreef ReWinD het volgende:
[afbeelding]
De Controle-run gaat in ieder geval voor langdurige kou!
Hopen dat er op termijn meer leden volgen
Nee hoor, sowieso is dat ensemble na zo'n 7 dagen alleen maar ter indicatie. Maar als nou blijkt dat in een volgende run steeds meer leden voor kouder weer gaan dan wordt het al iets betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:03 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
der zit er meer overheen dan er onder maar de controle-run heeft het meestal goed?
Intussen heb ik al een paar postings besteed over mijn gevoel. Ik kijk niet verder dan 5 dagen vooruit en hou dan nog een slag onder de arm. Het ziet er voorlopig bijzonder goed uit. GFS00 doet er weer een schepje bovenop.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:51 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
is dat nu serieus of zeg je dat om ons blij te maken(ik bedoel dus niet serieus dat dit uitkomt, maar ik bedoel is dat hoe het er nu serieus voorstaat)
Als dat zou kunnenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef kepler het volgende:
als we nu gewoon leuk dat onderste groene lijntje blijven volgen van de temp
Is dat waarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:58 schreef Jodelaar het volgende:
verwachten ze meer dan 3 meter sneeuw nog voor 30 februari
De voorspellingen, voor de hoge toppen wel int dal 1 meter is al genoeg.quote:
Idd vanavond zuipen en morgen tot een uur of 2 op me nestquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:05 schreef Jodelaar het volgende:
de verschillen kan je wel zien. Dinsdag verwachten ze op andere sites bijvoorbeeld overdag al rond 1 graad met sneeuw eveneens op woensdag. Maar het is nog ver. Maar even het weekend uitzuipen en je bent er zo. Ik ben echt benieuwd
Ik geloof dat het om de datum gaatquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:15 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
De voorspellingen, voor de hoge toppen wel int dal 1 meter is al genoeg.
whahaha idd valt nu pas opquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik geloof dat het om de datum gaat
Psst, 30 februari bestaat niet!
ojaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik geloof dat het om de datum gaat
Psst, 30 februari bestaat niet!
Inderdaad. Het ziet er in ieder geval goed uit, zulke kaarten hebben we deze winter nog niet gezien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:04 schreef Jodelaar het volgende:
We zien wel.. Eerst maar hopen dat er winter komt
KNMIquote:Modelbeoordeling en onzekerheden:
De Uitvoer is zeer consistent. Zowel in de storing voor a.s. zaterdag
als de meridionalisering op de Oceaan en het vervolg daarvan. Pas eind
volgende week is er enige onzekerheid met ruim 60% kans op een
voortzetting van het rustige weer met nachtvorst en ruim 30% kans op
wisselvalliger weer.
Als gevolg van de aanvoer van polaire lucht gevolgd door enkele dagen
van hoogdrukinvloed met weinig of een aflandige stroming is rond het
midden van de komende week de kans op vorst in de nachten groot, dinsdag
en woensdag bereikt deze een maximum met meer dan 90%, de kans op een
ijsdag (Tmax <0) is dan slechts minder dan 10%. De kans op neerslag is
dan ook gering, minder dan 30%.
schneequote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:39 schreef gronk het volgende:
...en waar is iedereen dan zo opgewonden over?
Een dagje -1.
Maar dit kan nog veranderen tog neem ik aanquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:25 schreef Keromane het volgende:
Het spijt me zeer, maar GFS12 is anti-winters met een WC op termijn. Komende week is het volgens de run weinig soeps wat sneeuw betreft. Wat vorst zit er wel in, maar stelt weinig voor. GFS12 is vrij consistent met ECMWF12.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo zie je maar: nooit verder kijken dan een paar dagen.
; - )
---
Pleister op de wonde
[afbeelding]
En misschien straks nog iets om te troosten.
Klopt. Zelfs op de kortere termijn kunnen dingen drastisch veranderen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:44 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
Maar dit kan nog veranderen tog neem ik aan![]()
![]()
Begrijp me niet verkeerd, maar ik zag alleen 10 graden staan en dat wou ik even melden. Geen updates meer van jouw kant? Ik zag dat blok ook wel doorbreken, maarja als ik eenmaal zie dat het gaat sneeuwen geloof ik al snel dingenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:40 schreef Keromane het volgende:
Toch weer veel te ver vooruit kijken en niet zien dat deze run kouder is dan de voorgaande. Qua hoofdrun als qua aantal members, handshake met eerdere GFS runs. Een superindicatie.
Zo wordt het nooit wat natuurlijk. Dat UKMO concreet een sneeuwstoring intekent zal ik maar niet vertellen dan.
Beste mensen, mijn forumtijd voor dit jaar zit er weer op zegt de baas.
Volg deze sites voor geruchten, nieuws en vragen:
http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=804
http://weerwoord.be/
http://forum-3.weeronline.com/
Veel plezier de komende tijd.
Dit is ver weg, betrouwbaarheid daarvan betwijfel jij ookquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:25 schreef Keromane het volgende:
Het spijt me zeer, maar GFS12 is anti-winters met een WC op termijn. Komende week is het volgens de run weinig soeps wat sneeuw betreft. Wat vorst zit er wel in, maar stelt weinig voor. GFS12 is vrij consistent met ECMWF12.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo zie je maar: nooit verder kijken dan een paar dagen.
; - )
---
Pleister op de wonde
[afbeelding]
En misschien straks nog iets om te troosten.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 00:14 schreef Keromane het volgende:
Ik ben niet definitief weg, maar X updates en uitgebreide verhalen kun je vergeten. Meteo is niets anders dan liefhebberij zoals zoveel dingen. Met internet kun je aan een stuk blijven schrijven.
Beschouwingen/prognoses zijn net zo makkelijk van eerder genoemde sites te halen. Even door de ruis heenprikken. Als je echt interesse hebt is dat geen probleem.
Voor aankomende week: het ziet er onverminderd goed uit. Ook nu met de nieuwste GFS run.
JOKI 8. Al vallen volgende week zaterdag misschien de mussen van het dak.
Niet te ver vooruitkijken. Hoewel ik het misschien fout zal hebben zie ik potentie voor een ongekende winter. Niet om gelijk te krijgen, ik bedoel een echte. Laat ik het anders zeggen: vooralsnog ziet het er uitstekend uit voor zo'n winter. En over een week niet meer. Of wel.
Een weekje vriezen gaat daar niet helpen, dus moeten we allemaal op een minimaal 2 weekse prik hopen. Maar zoals het er nu voorligt is het al vrijdag afgelopen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 13:56 schreef BretsiG het volgende:
Er zijn voor mij 2 redenen waarom het hard moet gaan vriezen:
1) Het aantal insecten in de zomer zal flink gereduceerd zijn.
2) De hele broeikaseffect-lobby zal even koest zijn.
Ook lijkt er een dagje bij te komen (vrijdag) van mij mag dat blijven gebeuren, die dagen die erbij komenquote:: er zijn nog steeds
: hoge drukontwikkelingen boven Scandinavie
: mogelijk. Dat blijft namelijk mogelijk
: doordat de hoogtestroming volgens GFS om
: Scandinavie heen slingert (zie kaart van 200
: hPa, 500 hPa geeft hetzelfde beeld trouwens,
: ter vergelijking met ECMWF). ECMWF laat de
: hoogtestroming echter dwars over Scandinavie
: lopen dus dan is het over en uit. Ik steek
: vast een kaarsje aan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |