In grote lijnen wel, ja. Dat het hier op onze speldenknop net anders is gelopen wil niet zeggen dat de rest van Europa ook zo is geweest. Afgelopen winters waren behoorlijk koud op het continent. Bastardi was verder een van de eerste die de novemberstorm van vorig jaar in de smiezen had. Niet het ding zelf, maar de omstandigheden waarin zoiets kon ontstaan. In December kreeg ie weer gelijk. Daarna piesten wij telkens langs de pot terwijl de kou 100km over de grens zat. Hamburg had een keer recordlage temperaturen terwijl wij een nachtvorstje zagen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:31 schreef -skippybal- het volgende:
BastardiHeeft die kerel ooit wel eens zijn winterverwachting uit zien komen?
ja volgende week idd.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:47 schreef Lariekoek het volgende:
Nou niet aankomende woensdag en donderdag.
Laat het eerst flink gaan vriezenquote:Op woensdag 17 januari 2007 09:20 schreef WEST het volgende:
laat de winter maar komen![]()
kan ik alvast de schaatsen uit het vet halen?![]()
en de wind moet ff afnemen, de weilanden staan namelijk al onder waterquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:35 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Laat het eerst flink gaan vriezen
zodat het ijs degelijk wordt.....
En dan...... een flink pak sneeuw
wat doet zo'n storm als deze nu voor de winter? Juist goed? Of is dat toeval?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:12 schreef Keromane het volgende:
Even kijken wat deze systemen precies gaan betekenen voor drukverdelingen enzo. Vooralsnog ziet het er prachtig uit.
toen met 1 van die elfstedentochten was 3 weken voorafgaand ook een flinke storm geweest en 3 week later ofzo werd er een elfstedentocht geschaatst dus wie weetquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:17 schreef kepler het volgende:
[..]
wat doet zo'n storm als deze nu voor de winter? Juist goed? Of is dat toeval?
dat is echter nog ver weg, dus blijf hopenquote:Op donderdag 18 januari 2007 17:31 schreef erkel het volgende:
Volgens de weerkaartjes die ik zo bekijk is het maar een tijdelijk winterprikje![]()
Omdat je 10 dagen vooruit zit te kijken?quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:31 schreef erkel het volgende:
Volgens de weerkaartjes die ik zo bekijk is het maar een tijdelijk winterprikje![]()
Met welke temperaturen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:15 schreef Jodelaar het volgende:
Woensdagavond zware sneeuwval zoals het er nu voor staat (:P)
[afbeelding]
Ja dat snap ik, maar ik vraag me af bij welke temperaturen het (mogelijk) gaat sneeuwen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:48 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
XX
X is sneeuw
X
.. X is weinig XX is veel XX is meerXX = extreem
X X
1 grad.. weet neit volgens de site zelf bij 5 gradenquote:Op donderdag 18 januari 2007 21:51 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar ik vraag me af bij welke temperaturen het (mogelijk) gaat sneeuwen.![]()
Wat is dit dan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:26 schreef Keromane het volgende:
Staar je niet te blind. Pas als de omslag is gekomen kun je meer zeggen over het vervolg. Voorlopig gaan we naar normale temperaturen en wordt het rustiger.
Mocht GFS er niet naast zitten:
[afbeelding]
aantal cm sneeuw? dat staat er iig in het duitsquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:30 schreef Keromane het volgende:
sneeuwkaart
Wacht de rest nou maar gewoon af.
is dat nu serieus of zeg je dat om ons blij te makenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:38 schreef Keromane het volgende:
Wat maakt het ook uit.
De kans is aanzienlijk dat we een langdurige winterperiode tegemoet gaan met flink wat sneeuwval en matige tot zeer strenge vorst. Een jaren 80 winter die tot in maart kan aanhouden.
der zit er meer overheen dan er onder maar de controle-run heeft het meestal goed?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:00 schreef ReWinD het volgende:
[afbeelding]
De Controle-run gaat in ieder geval voor langdurige kou!
Hopen dat er op termijn meer leden volgen
Nee hoor, sowieso is dat ensemble na zo'n 7 dagen alleen maar ter indicatie. Maar als nou blijkt dat in een volgende run steeds meer leden voor kouder weer gaan dan wordt het al iets betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:03 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
der zit er meer overheen dan er onder maar de controle-run heeft het meestal goed?
Intussen heb ik al een paar postings besteed over mijn gevoel. Ik kijk niet verder dan 5 dagen vooruit en hou dan nog een slag onder de arm. Het ziet er voorlopig bijzonder goed uit. GFS00 doet er weer een schepje bovenop.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:51 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
is dat nu serieus of zeg je dat om ons blij te maken(ik bedoel dus niet serieus dat dit uitkomt, maar ik bedoel is dat hoe het er nu serieus voorstaat)
Als dat zou kunnenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:37 schreef kepler het volgende:
als we nu gewoon leuk dat onderste groene lijntje blijven volgen van de temp
Is dat waarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:58 schreef Jodelaar het volgende:
verwachten ze meer dan 3 meter sneeuw nog voor 30 februari
De voorspellingen, voor de hoge toppen wel int dal 1 meter is al genoeg.quote:
Idd vanavond zuipen en morgen tot een uur of 2 op me nestquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:05 schreef Jodelaar het volgende:
de verschillen kan je wel zien. Dinsdag verwachten ze op andere sites bijvoorbeeld overdag al rond 1 graad met sneeuw eveneens op woensdag. Maar het is nog ver. Maar even het weekend uitzuipen en je bent er zo. Ik ben echt benieuwd
Ik geloof dat het om de datum gaatquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:15 schreef Jodelaar het volgende:
[..]
De voorspellingen, voor de hoge toppen wel int dal 1 meter is al genoeg.
whahaha idd valt nu pas opquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik geloof dat het om de datum gaat
Psst, 30 februari bestaat niet!
ojaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik geloof dat het om de datum gaat
Psst, 30 februari bestaat niet!
Inderdaad. Het ziet er in ieder geval goed uit, zulke kaarten hebben we deze winter nog niet gezien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:04 schreef Jodelaar het volgende:
We zien wel.. Eerst maar hopen dat er winter komt
KNMIquote:Modelbeoordeling en onzekerheden:
De Uitvoer is zeer consistent. Zowel in de storing voor a.s. zaterdag
als de meridionalisering op de Oceaan en het vervolg daarvan. Pas eind
volgende week is er enige onzekerheid met ruim 60% kans op een
voortzetting van het rustige weer met nachtvorst en ruim 30% kans op
wisselvalliger weer.
Als gevolg van de aanvoer van polaire lucht gevolgd door enkele dagen
van hoogdrukinvloed met weinig of een aflandige stroming is rond het
midden van de komende week de kans op vorst in de nachten groot, dinsdag
en woensdag bereikt deze een maximum met meer dan 90%, de kans op een
ijsdag (Tmax <0) is dan slechts minder dan 10%. De kans op neerslag is
dan ook gering, minder dan 30%.
schneequote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:39 schreef gronk het volgende:
...en waar is iedereen dan zo opgewonden over?
Een dagje -1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |