Ik woon in een huurhuis(je) en ik heb een hele lelijke badkamer. Hij is 25 jaar oud en de muur in de slaapkamer die er aan grenst voelt vaak vochtig. Nou zit ik er over te denken om mijn badkamer te gaan verbouwen. Ik wil daar subsidie voor gaan aanvragen bij de woningbouw (de IN in Groningen). Voor ik dat doe wil ik eerst weten hoeveel het me ongeveer gaat kosten. Vandaar dit topic.
Op dit moment is mijn badkamer heel basic maar er is 25 jaar geleden behoorlijk op bezuinigd, er zijn niet eens tegeltjes. Ik heb geprobeerd hem een beetje te tekenen. Ik heb daar zo'n ontwerp programma voor gebruikt vandaar dat het er iets anders uit ziet dan in werkelijkheid.:
![]()
![]()
In werkelijkheid zijn er dus geen tegeltjes maar is er een soort vinyl op de vloer (groen) en de muur (beige achtig). In de douche hoek zitten twee trespla platen (daar ging de bezuiniging
![]()
) die er later door de woningbouw in geplaatst zijn vanwege lekkages. Zoals je ziet zijn de leidingen ook niet mooi weg gewerkt maar lopen ze gewoon voor de muren langs.
Nou heb ik twee verschillende plannen:
1) Een eenvoudige waar ik alleen het vinyl wil vervangen voor tegels en misschien een douchebak. (ik heb nu een afvoerputje onder de douche)
2) Een ingewikkelder plan waarbij ik een bad wil plaatsen. Ook Ik kan hiervoor een paar dingen uit de oude badkamer van mijn ouders krijgen die ook gaan verbouwen. De leidingen mogen achter de wc gewoon voor de wand langs blijven lopen. Ivm de ruimte wil ik inplaats van een grote wastafel een kleiner hoek fonteintje (of kleine wastafel) ophangen.
Hier heb ik ook weer tekeningetjes van gemaakt (het gaat om de inrichting dus niet om de tegels ed):
![]()
![]()
Ik heb heb voor beide plannen een begroting geprobeerd te maken. Ze zijn nog niet af
Begroting plan 1)
Wandtegels, 14m2, witte tegels 15X15 ¤3,95/m2 Hornbach + randje van mozaiek tegels ¤10,-: ¤70,-
Vloertegels, 2,7m2, grijze oid ca ¤10,-/m2:_________________________________________¤30,-
Tegellijm, voegmiddel ed.:_____________________________________________________¤40,-
Onvoorzien 10%:____________________________________________________________¤14,-
Totaal plan 1: ¤154,-
Begroting plan 2)
Zelfde ongeveer als plan 1voor tegels:______________________________________________¤140,-
Bad, uit oude badkamer ouders:___________________________________________________gratis
Wandje tussen bad en wastafel, h:1000, breedte 800, dikte 100:__________________________¤30,-
Wastafel, 2ehand bouwmaterialen of marktplaats oid:__________________________________¤75,-
Kraan wastafel: uit oude badkamer ouders:__________________________________________gratis
Kraan douche/bad: uit oude badkamer ouders:_______________________________________gratis
Badscherm, tweedehands:_______________________________________________________¤50,-
Frame waar bad in komt te hangen, hout met gipsplaat:_________________________________¤50,-
Materiaal voor leidingen die er nog niet zijn, aansluittingen (op afvoeren) ed:_________________¤50,-
Onvoorzien 10%:_______________________________________________________________¤40-
Totaal plan 2: ¤435,-
Mijn vragen zijn nu:
1) Zijn de begrotingen die ik heb een beetje reëel? Ben ik ik nog dingen vergeten of heb ik bedragen te hoog of laat geschat?
2) Zijn er mensen die ervaring hebben met subsidie van de woningbouw? Is dat moeilijk om te krijgen en hoeveel zou dat kunnen zijn?
3) Hoe zou de muur er naar 25 jaar achter het vinyl uit zien? Mijn muur wordt aan de andere kant vaak wat vochtig, denk je dat de muur nu vol schimmel zit of wat ik zou kunnen verwachten?
4) Zou ik nog geld kunnen krijgen voor die trespa platen als ik ze verkoop? Er zitten wel wat bevestigings gaatjes in.
5) Mijn ouders denken dat je voor alleen het leiding werk (plan 2) al ¤500,- kwijt bent. Mij lijkt mij wat veel of is dat echt zo duur? (koppel stukjes, leidingen ed)
6) Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
[ Bericht 2% gewijzigd door maok op 30-12-2006 15:04:54 ]