Wie nietquote:
Neem camera meequote:Op zaterdag 30 december 2006 13:32 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ga vannacht wel even naar wat boerenvelden rijden denk ik. Totaal geen beschutting![]()
geen idee eigenlijk, zo ver heb ik nog niet vooruit gekeken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:31 schreef highway101 het volgende:
Gaat het nou morgenavond ook stormen?
Enig idee hoe donker het daat isquote:
Geen idee, denk dat we even tot morgen moeten wachten, al schat ik echter een storm uit....misschien een 7 of zow, we zien welquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:31 schreef highway101 het volgende:
Gaat het nou morgenavond ook stormen?
Maar het geluidquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Enig idee hoe donker het daat is? Daar zie je dus hele-maal niks
hier in katwijk (ZH) 11.7 graden. Iets warmer nog als bij jullie dus.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wie niet
Waait hier best wel hard eigelijk, niet gewent na een windstille week te hebben gehad9.4 graden trouwens
Ja idd, vanmorgen waaide het flink, this wel afgenomen maar goed, vanavond/vanacht het echte werkquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:46 schreef kree het volgende:
[..]
hier in katwijk (ZH) 11.7 graden. Iets warmer nog als bij jullie dus.
Vanochtend wel een aardig windje, maar dat is nu wel afgenomen.
ik weet niet of er al veel meer te vertellen is, het is even afwachten als zo dat systeem over Engeland trekt, denk ik.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:42 schreef -skippybal- het volgende:
Over 20 minuten komt de update van het KNMI
dit soort windstoten kan best ver landinwaarts komen, dus zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:00 schreef IkWilbert het volgende:
Ik heb er zin in, zal mij benieuwen of we hier in het oosten er nog iets van merken.
Laatste nieuws van Novum: tussen 11 en 2 uur vannacht kans op een zeer zware storm!quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef michiel_merk het volgende:
hier waait het al behoorlijk, maar het is wel mooi weer met opklaringen
www.novumnieuws.nl hier spreken ze al van een zware storm voor de komende nacht
quote:Amtliche UNWETTERWARNUNG vor EXTREMEN ORKANBÖEN
für Landkreis Wernigerode , Bergland oberhalb 1000 Meter
gültig von: Samstag, 30.12.06 12:00 Uhr
bis: Samstag, 30.12.06 22:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Samstag, 30.12.06 12:00 Uhr
Auf dem Brocken Orkanböen, teils extreme Orkanböen um West mit
Windgeschwindigkeiten von 120 bis ca. 180 km/h oder 33 bis
vereinzelt 50 m/s oder Stärke 12 Beaufort).
Es ist mit einer Verlängerung dieser Unwetterwarnung zu rechnen.
Hinweis auf mögliche Gefahren:
- verbreitet schwere Schäden an Gebäuden
- herabstürzende Dachziegel, Äste oder
Gegenstände
Alle Fenster und Türen schliessen!
Gegenstände im Freien sichern!
Abstand halten von Gebäuden, Bäumen, Gerüsten und
Hochspannungsleitungen!
DWD / RZ Leipzig
Jeejquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:13 schreef Hi_flyer het volgende:
Vlissingen zuidwest 10
Hoek van Holland zuidwest 10
IJmuiden zuidwest 10
Texel zuidwest 10
Harlingen zuidwest 10
IJsselmeer zuidwest 10
Gewoon een zware storm van Vlissingen tot de Wadden![]()
![]()
![]()
Naar HvH rijdt![]()
yepquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:29 schreef highway101 het volgende:
knmi.nl down?
Die is alweer een kwartiertje oud hoorquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:34 schreef Oom_Agent het volgende:
De brandweer en CPA van Zuid Holland Zuid worden zojuist ook van het weeralarm op de hoogte gesteld.
van P2000:
AMBU Weeralarm B GMC ZUID-HOLLAND ZUID ORANJEPARK 13 DORDRECHT ( DDT )
BRAN Prio 2 Weeralarm GMC ZUID-HOLLAND ZUID ORANJEPARK 13 DORDRECHT
lijkt mij niet, het is een zeer kortdurende storm, de windrichting is niet gevaarlijk, dus het water zal niet erg hoog komen denk ik.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef Caesu het volgende:
zijn de oosterschelde- en de maeslantkering al dicht?
Plus dat de wind dwars op de kering staat, dus die blijven mooi open.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef Againzender het volgende:
[..]
lijkt mij niet, het is een zeer kortdurende storm, de windrichting is niet gevaarlijk, dus het water zal niet erg hoog komen denk ik.
Idd. Misschien nog ff naar Urk, Schokkerhaven of Ketelbrugquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:17 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Jeej![]()
Dat waait hier een kilometer vanaf de dijk rechtstreeks naar ons toe .![]()
Ik ga wel even op de dijk staan uitblazen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:58 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Idd. Misschien nog ff naar Urk, Schokkerhaven of Ketelbrug![]()
Wel zo netjes om even de bron te vermelden..quote:
voor vanavond zit ik hier wel goedquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:11 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Wel zo netjes om even de bron te vermelden..
stukje tekst wat erbij staat:
Benelux Severe Weather Forecast
Geldig: Zaterdag 30 december 18UTC tot zondag 31 december 18UTC
Opgesteld door: Mark en Bart
Bronnen: GFS12z, GFS06z, UKMO12z, ECMWF00z
We bevinden ons in een strakke westcirculatie. Een kleine stormdepressie ontwikkelt zich de volgende uren over het zuiden van het Verenigd Koninkrijk onder invloed van de linker uitgang van de jetstreak. De modellen zijn vrij consistent waardoor we kunnen besluiten dat de stormkern over de zuidelijke noordzee naar het noordoosten zal trekken. Echter kan de koers van het laag en dus ook het zwaartepunt van de wind nog lichtjes wijzigen. Ook de voorspelde windsnelheden door GFS komen goed overeen met de windsnelheden van eerder vandaag. Aan dit laag zit ook een front verbonden waardoor er samen met de wind ook enkele stevige buien vallen.
Qua wind betekent dit dat deze in de loop van de avond geleidelijk aantrekt en rond middernacht zijn hoogtepunt bereikt. Dit resulteert dan in 5Bft over het zuidoosten met ruwkinden tot 80km/u, 6-7Bft in het centrum van België en het oosten van Nederland met rukwinden tot 90-100km/u, 7-8Bft in het centrum van Nederland met rukwinden tot 100km/u of net daar boven, 8-9Bft aan de Belgische kust met rukwinden tot 110km/u, 9Bft met rukwinden tot 120km/u aan de Nederlandse kust en mogelijk 10Bft aan de kusten van Noord-Holland en de Wadden met rukwinden tot 120km/u en misschien een enkele uitschieter tot 125km/u.
weerwoord.be
kzag hetquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:15 schreef i2Them2 het volgende:
Vooral noorden lijkt het toch flink te verduren te krijgen.
[afbeelding]
In het zuiden staat er vooral veel wind aan de kust, in het noorden ook in het binnenland
mail zequote:Op zaterdag 30 december 2006 15:15 schreef Caesu het volgende:
echt geweldig zo'n knmi overheids-site.
hele jaar een beetje saai weer, site is te bereiken.
geven ze weeralarm af, meteen floept de site op zwart.
ze kunnen toch vóórdat ze het weeralarm afgeven overgaan op low graphics of de historische gegevens/achtergrondinfo uitschakelen bijvoorbeeld?
Bewoner uit Noorden meld zichquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:18 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
kzag hetben benieuwd voor huis staan een paar bomen die niet super stevig staan, bij de storm in 1990 vielen ze hier ook met bosjes
![]()
Nice! Voor nu valt het wel mee met de wind..quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:13 schreef Hi_flyer het volgende:
Vlissingen............zuidwest 10
Hoek van Holland.zuidwest 10
IJmuiden...............zuidwest 10
Texel....................zuidwest 10
Harlingen.............zuidwest 10
IJsselmeer...........zuidwest 10
Gewoon een zware storm van Vlissingen tot de Wadden![]()
![]()
![]()
Naar HvH rijdt![]()
Schelequote:Op zaterdag 30 december 2006 13:26 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Verkapte-kijk-mij-een-nokia5100-hebben
quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:22 schreef Frutsel het volgende:
kom maar op met de wind
als ut maar droog is morgenavond![]()
Die verdienen hetquote:
nou sorry... maar ik zie hem toch echt http://www.knmi.nl/quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:02 schreef Hi_flyer het volgende:
Wel raar dat het KNMI nog steeds niet hun weeralarmsite online hebben. Zeker weekend vieren.
Nu wel dus. En er worden bij weeralarm altijd veel meer stations met hun gegevens weergegeven. De leukste zijn die van op de Noordzee. Dat is een leuke indicatie voor wat komen gaat.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:10 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
nou sorry... maar ik zie hem toch echt http://www.knmi.nl/
Kijk, dat is alweer twee uurtjes langer dan eerst. En het zuidwesten het eerste, betekent dit dat de depressie lager (zuidelijker) aan land komt dan eerst de planning was?quote:Vanavond en in het begin van de nacht moet er boven land rekening worden gehouden met ZEER ZWARE WINDSTOTEN tot 110 km per uur. Rond 21 uur bereiken de ZEER ZWARE WINDSTOTEN het zuidwesten van het land en breiden zich vervolgens verder over het land uit.
Rond het hoogtepunt, dat tussen 21 en 02 uur valt, staat er langs de westkust, het westelijke Waddengebied en op het noordelijk deel van het IJsselmeer een zuidwesterstorm en is er een kleine kans op ZWARE STORM.
Dus wij mogen ook meedoen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:07 schreef Mindlight het volgende:
Weeralarm geldt nu voor het hele land
welke foto pcies ?10 voor 8 maar weer ff kijkenquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:08 schreef Evil-Cherry het volgende:
Speed; ik zag je sms-foto bij Helga van Leur net! ^_^
Zeker!!!!!!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:08 schreef Evil-Cherry het volgende:
Speed; ik zag je sms-foto bij Helga van Leur net! ^_^
Die kaart werkt al heel lang niet meerquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Over de users:
Vanaf nu kan iedereen zien waar diegene woont, users kunnen zich hier melden zodat men van elkaar weet waar ze zo'n beetje zitten.
· User kaart 'De atmosfeer staat op ontploffen'
Wordt nog aan gewerktquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:42 schreef Christine het volgende:
[..]
Die kaart werkt al heel lang niet meer.
Ik stond er geloof ik ook drie keer op, waarvan twee keer midden in de noordzeequote:
1 of 2 januariquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:44 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik stond er geloof ik ook drie keer op, waarvan twee keer midden in de noordzee.
Maar we wachten af.
En vanavond storm![]()
.
En waar blijft het weerforum?.
Volgende week als het goed isquote:Op zaterdag 30 december 2006 18:44 schreef Christine het volgende:
[..]
..
En waar blijft het weerforum?.
quote:Tegen de avond gaat het bij een weer aantrekkende wind opnieuw regenen. Waarschijnlijk regent het tijdens de jaarwisseling op veel plaatsen.
Ja dat internet bij mijn neef laat wel op zich wachten... ik zou bijna gaan denken dat hij ook bij essent zit.quote:
quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:32 schreef i2Them2 het volgende:
Kaarten geven in vergelijking met vanmiddag toch wel minder wind aan:
[afbeelding]
We zullen zien.
quote:Nog altijd enige tijd een ruime 9 Bft in het noordwestelijk kustgebied maar de kans op een 10 Bft. lijkt kleiner. Wel moet opgemerkt worden dat GFS de randstoring momenteel 100-200km te noordelijk heeft zitten.
weerwoord.bequote:Maar als GFS de storing te noordelijk berekent betekent dat toch automatisch ook dat de drukverschillen boven Nederland groter zullen zijn dan GFS in deze run schetst? Het gevolg is dan dus ook dat er meer wind zal zijn dan GFS nu verwacht?
quote:19:48:22 30-12-06 19 I BRAN Stormprocedure aan de betrokkenen verzonden.
612301948220802719 0802719 BRW N-O Gelderland ( Centralist )
pff wil je me nooit meer zo laten schrikken, was mijn topic kwijt waarin ik altijd lurk met slecht weer (bang voor onweer en dergelijke). heb hem nu tenminste weer gevondenquote:Op zaterdag 30 december 2006 19:43 schreef Drugshond het volgende:
We knallen open met een nieuw forumpje, stond nog in de steigers...
Maar dit is iets speciaals.
Oei...er ligt een kluit onweer klaar in het zuiden van de UK.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:55 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
(bang voor onweer en dergelijke)
ach het is al minder dan een paar jaar geleden, maar leuk zal ik het nooit vinden, mooi ook niet, behalve op plaatjes, zodat ik zeker weet dat het niet in mijn buurt isquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:04 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Oei...er ligt een kluit onweer klaar in het zuiden van de UK.
[afbeelding]
wat heb je daar voor nodig omdat te ontvangen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:50 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat wordt vanavond en vannacht bomen zagen.
http://www.pd5hw.nl/p2000/quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:16 schreef WEST het volgende:
[..]
wat heb je daar voor nodig omdat te ontvangen?
k*t...quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:22 schreef MissHobje het volgende:
Leuk je sms op tv Speedy![]()
Die wind wordt hier nu ook al irri ... er vliegt vanalles langs van de buren .. en ik heb wel netjes alle losse spullen opgeruimd
En http://www.p2000-online.net/ (mijn favo) maar is rete traag atmquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:18 schreef Richard_dubbelB het volgende:
[..]
http://www.pd5hw.nl/p2000/
Zoiets gewoon via google p2000 monitor zoeken
*Ook maar even een blikje gaat werpen*quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
k*t...
* even balkon opgaat om alles op de grond te zetten
Ja dadelijk komt er wat door de ruiten ofzo.. met dank aan.. dat wil niemand toch?quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:24 schreef flugeltje het volgende:
[..]
k*t...
* even balkon opgaat om alles op de grond te zetten
Oke zal er is een kijkje nemen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:26 schreef TommyGun het volgende:
[..]
En http://www.p2000-online.net/ (mijn favo) maar is rete traag atm
Goed hequote:Op zaterdag 30 december 2006 21:33 schreef Againzender het volgende:
F***ing hell, zie nou pas dat we in een nieuw subforum zitten
ja ik ookquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:33 schreef Againzender het volgende:
ja dit topic is er automatisch naar overgewaaid. ik voelde er ook niets van.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:33 schreef Againzender het volgende:
Thnxquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:22 schreef MissHobje het volgende:
Leuk je sms op tv Speedy![]()
Die wind wordt hier nu ook al irri ... er vliegt vanalles langs van de buren .. en ik heb wel netjes alle losse spullen opgeruimd
Alles staat op de grond inmiddels...quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja dadelijk komt er wat door de ruiten ofzo.. met dank aan.. dat wil niemand toch?
grmbl
Hier ook al af en toe... Het zal hier wel niet zo heftig worden als elders natuurlijk. Maar het belooft al wat...quote:
Kijk ff uit.... ik heb vaker met flinke storm door Amsterdam gelopen, en er vliegt af en toe zeer gevaarlijk spul rond je harsesquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:40 schreef Steve-O het volgende:
Ik ga zo ff de stad in kijken of ik van de dam waai
Idd als het nu al zo hard waaitquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hier ook al af en toe... Het zal hier wel niet zo heftig worden als elders natuurlijk. Maar het belooft al wat...
Leuk he, die jongeren die nu al vuurwerk afstekenquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:44 schreef MissHobje het volgende:
Sjesus ik schrik me de tandjes.. een MEGA FLITS en KLAP pff![]()
Ja dag.. dat was een flinke onweers attackquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:45 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Leuk he, die jongeren die nu al vuurwerk afsteken![]()
Vin ik ook zeer jammer, Overdag had ik lekker bij het strand gaan kijkenquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd als het nu al zo hard waaithoe zou het rond 00:00 uur zijn
jammer dat het niet overdag is, nu kan ik niks filmen
Idd, was wel leuk geweestquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:47 schreef Richard_dubbelB het volgende:
[..]
Vin ik ook zeer jammer, Overdag had ik lekker bij het strand gaan kijkenen foto"s maken
Hmmz in de gaten houden dusquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:48 schreef Againzender het volgende:
Er wordt wel hard om assistentie van de brandweer op de boulevard in Vlissingen geroepen, het is daar niet helemaal pluis denk ik....
Oke laat het ons weten als je meer weetquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:48 schreef Againzender het volgende:
Er wordt wel hard om assistentie van de brandweer op de boulevard in Vlissingen geroepen, het is daar niet helemaal pluis denk ik....
ik zie het alleen maar hier:quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:51 schreef Richard_dubbelB het volgende:
[..]
Oke laat het ons weten als je meer weet![]()
We gaan er zo lekker onverwantwoord met de auto naar toe (al reken ik erop dat de boule al is afgezetquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:48 schreef Againzender het volgende:
ik tijdens een eerdere zware storm begrepen dat het daar vrij rap wordt afgesloten bij zulk weer idd, maar ik verwacht desondanks pics morgenochtendquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:53 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
We gaan er zo lekker onverwantwoord met de auto naar toe (al reken ik erop dat de boule al is afgezet).
Ja er zijn een aantal zomers aandoende buitjes ontploft.quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er komen meldingen binnen van hagel en onweer![]()
Hé tnx Oom_Agentquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:57 schreef Oom_Agent het volgende:
Als je bij P2000 onderin in het menu in het tekstvak (naast het knopje OK!) storm invoert zie je alle storm(schade) meldingen.
zie je dan alleen meldingen met het woord 'storm'erin? want niet bij elke melding staat dat er bij...quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:57 schreef Oom_Agent het volgende:
Als je bij P2000 onderin in het menu in het tekstvak (naast het knopje OK!) storm invoert zie je alle storm(schade) meldingen.
Ja dat hoorde ik net..quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:58 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja er zijn een aantal zomers aandoende buitjes ontploft.
ja, hij zoekt dan alleen naar het woordje storm.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
zie je dan alleen meldingen met het woord 'storm'erin? want niet bij elke melding staat dat er bij...
maar als er nog wat anders binnenkomt, dan kunnen ze wel prioriteiten stellen, denk dat het daarmee te maken heeft.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:03 schreef Caesu het volgende:
ik vind die meldingen waar Zonder Gevaar achter staat wel grappig.
alsof de brandweer het zou vertikken om uit te rukken als het gevaarlijk is.
quote:22:04:37 30-12-06 25 I BRAN Prio 2 boom over de weg NMD177 RIJKSSTRAATWEG - N488/BOOMDIJK KLAASWAAL
612302204371403425 1403425 BRW Numansdorp ( Prio-1 )
Hier ook niks spannends.....quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:08 schreef DemonRage het volgende:
't is hier vrij rustig terwijl de weerrapporten toch wat anders aangeven...
Hier ook, maar da's al 2 weken zoquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:10 schreef Rabieluh het volgende:
Naast af en toe heel erg harde wind hoor ik nog steeds vuurwerkOok maf
Bij mij soms ook harde knallen te horen... en dat is geen onweer iigquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:10 schreef Rabieluh het volgende:
Naast af en toe heel erg harde wind hoor ik nog steeds vuurwerkOok maf
Ja maar om nou met zulk weer buiten lekker vuurwerk te gaan afstekenquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:11 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Hier ook, maar da's al 2 weken zo
zal wel de kerstverlichtng zijn die eraf gewaaid is (hoop ik, kitscherige troep).quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:09 schreef Caesu het volgende:
STORMSCHADE Hotel Holiday Inn Amsterdam
quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Het gaat hier in Rotterdam flink te keer.
Ik hoop maar dat mijn vakantiehuisje in voorthuizen blijft staan
Ja zijn vakantiehuisje zal vast een contaijner zijnquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
![]()
BRAN Prio 2 Containerbrand JAN DE JAGERWEG VOORTHUIZEN ( VTH ) 41107
612292242090900640 0900640 BRW Voorthuizen ( Blusgroep Spoed )
612292242090900464 0900464 BRW Barneveld ( OvD Spoed )
TILBURG STORMSCHADEquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:16 schreef flugeltje het volgende:
Stormschade in Breda, het komt al dichterbij dus.
Andere lokatie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
![]()
BRAN Prio 2 Containerbrand JAN DE JAGERWEG VOORTHUIZEN ( VTH ) 41107
612292242090900640 0900640 BRW Voorthuizen ( Blusgroep Spoed )
612292242090900464 0900464 BRW Barneveld ( OvD Spoed )
Ik zie 'm ja....quote:
Als een melding Met Gevaarzetting wordt uitgestuurd, betekend dat er een mens of dier in nood is.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:03 schreef Caesu het volgende:
ik vind die meldingen waar Zonder Gevaar achter staat wel grappig.
alsof de brandweer het zou vertikken om uit te rukken als het gevaarlijk is.
mwa....de treinen rijden nog zonder problemen. Er is alleen een aanrijding tussen Breda en Tilburg.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:22 schreef flugeltje het volgende:
Kan ik een vergelijk gaan trekken met 27-10-2002 of valt het allemaal wel mee?
Ja maar denk je dat deze in de buurt kan gaan komen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:24 schreef DemonRage het volgende:
Het hoogtepunt is nog niet bereikt he
Die was er volgens mij al voor de storm, bij Gilze Rijen. Zal vermoedelijk een springer zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:24 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
mwa....de treinen rijden nog zonder problemen. Er is alleen een aanrijding tussen Breda en Tilburg.
op 27-10-02 reden er geen treinen meer.
Staat ook bij GC, centraal topic p2000 *kan niet zo snel een linkje plaatsen, sorry*quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:27 schreef MissHobje het volgende:
Euhm OomAgent vraagje![]()
Die codes die erbij staan.. prio 1, 2, 3 en HV 3 enzo.. en meer dat soort codes..
Staat dat ergens online wat dat precies inhoud..(ja redelijk belangrijk natuurlijk maar wat) want via die site werkt het niet![]()
En is dan 1 het ergst ? of juist 3
Prio 1 is grote spoed met optische en geluidssignalen, 2 is geringe spoed zonder toeters en bellen en 3 is ga er maar heen als je tijd hebt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:27 schreef MissHobje het volgende:
Euhm OomAgent vraagje![]()
Die codes die erbij staan.. prio 1, 2, 3 en HV 3 enzo.. en meer dat soort codes..
Staat dat ergens online wat dat precies inhoud..(ja redelijk belangrijk natuurlijk maar wat) want via die site werkt het niet![]()
En is dan 1 het ergst ? of juist 3
Dan wordt het nog een erg leuk avondjequote:Op zaterdag 30 december 2006 22:31 schreef DemonRage het volgende:
Volgens de weersvoorspelling was tussen 23:00u en 1:00u was het hoogtepunt.
quote:BRAN Opkomen kazerne bezetting centrale operationeel maken.
612302232011201999 1201999 BRW Midden en West Brabant ( Monitorcode )
612302232011201975 1201975 BRW Tilburg-Centrum ( Lichtkrant )
612302232011201336 1201336 BRW Tilburg-Centrum ( Kazernetechniek )
612302232011201334 1201334 BRW Tilburg-Centrum ( TS-2 )
612302232011200826 1200826 BRW Tilburg-Centrum
612302232011200824 1200824 BRW Tilburg-Centrum ( Vrijwillige Brandmeesters )
Geweldig thanks! Dat is tenminste handigquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:31 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Prio 1 is grote spoed met optische en geluidssignalen, 2 is geringe spoed zonder toeters en bellen en 3 is ga er maar heen als je tijd hebt.
afkortingen:
http://www.p2000alarm.nl/index.php?m=afkortingen
Werkt zeker bij de Brandweer, Lekker bomen zagen met dit weer en gelukquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:32 schreef bommel17 het volgende:
Prio 1 = Spoed ( met geluid en licht signalen )
Prio 2 = geen spoed ( Allen licht signalen )
prio 3 = geen spoed met moet zich aan de vekeersregels houden.
en in de tijd dat ik dit bericht typ, gaat me pieper af.. ik moet weg!!
quote:30-12 22:35 Oirschot Eindhovensedijk Stormschade 640
30-12 22:31 Wintelre Past. vd heijdenstra Stormschade 531
30-12 22:30 Eindhoven Van norenburchstraat Stormschade 633
30-12 22:21 Eindhoven Achtse loop Stormschade 671
Dus het was tóch onweer.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:36 schreef TommyGun het volgende:
Ik vindt het hier wel meevallen. Beetje regen, beetje wind en pas 1 onweer klap gehad
Hopelijk barst het zo nog los
Ik zie t ook op 112brabant iddquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:36 schreef DemonRage het volgende:
In deze regio komen de meldingen inmiddels ook binnen:
[..]
en waar is "hier" voor jou ?quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb het idee dat het hier af begint te nemen eigenlijk
Brandweer dus ?quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:41 schreef bommel17 het volgende:
was ik weer...tankautospuit zat al vol...snel weer terug achter me computer..:P en hopen dat de pieper niet weer afgaat.
quote:Eindhoven - af en toe zware regen - 9.8°C - 88% - WZW - 17 m/s - 6780m - 1010.7hPa
Wind valt me echt tegen, ik sta meer te kijken van die temperatuurquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:44 schreef DemonRage het volgende:
Toch heeft het hier ff lekker doorgewaaid:
[..]
quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Brandweer dus ?
Doe je ook snel![]()
idd!quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:45 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Wind valt me echt tegen, ik sta meer te kijken van die temperatuur![]()
Sterktequote:Op zaterdag 30 december 2006 22:41 schreef bommel17 het volgende:
was ik weer...tankautospuit zat al vol...snel weer terug achter me computer..:P en hopen dat de pieper niet weer afgaat.
dat is een volle 9Bft...quote:
Ja, en de kippen zijn op stokquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
*bezorgt* Heeft Johan wel de piano extra vast gezet in de tuin?
Gecondoleerd met het verlies. (Nu die boom nogquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:53 schreef bommel17 het volgende:
en dat waren de kerstlampje in onze buitenboomrust in vrede!!
Volgende nieuwsitem op omroepzeeland.nl: http://www.omroepzeeland.nl/Nieuws/NieuwsIndex.htm#1quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:48 schreef Againzender het volgende:
122,4km/u dus.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:56 schreef DJKoster het volgende:
34 m/s (als max.) gemeten ter Cadzand!!
http://www.knmi.nl/actueel/noordzeetabel.html
Cadzand WZW 23 34
Orkaankracht![]()
En dan staan daar nog niet de 'kleine' schades bij die mensen zelf oplossen. Ik ben blij dat ik niet meer op de schademeldcentrale werkquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:04 schreef Oom_Agent het volgende:
130 stormschademeldingen op P2000 sinds 22:00 uur.
Bevallen bij kaarslichtquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Het licht ging hier even minder branden
Heeft het gestormd dan?quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Damn, dit gaat echt harder dan 1 NOV!!!!!!! Tering he
Bron: 112 brabantquote:30-12 23:16 Someren Kanaaldijk zuid Stormschade 836
30-12 23:10 Wintelre Oirschotsedijk Stormschade 640
30-12 23:04 Netersel De lei thv 2e drempe Boom over weg 534
30-12 22:56 Nuenen Wederikdreef Stormschade 625 prio 3
30-12 22:55 Nuenen Wederikdreef Stormschade 625
30-12 22:49 Aarle-rixtel Bakelseweg Stormschade 826
30-12 22:49 Aarle rixtel Bakelseweg Stormschade 826 prio 3
30-12 22:42 Helmond Matt. vermeulenstraa Stormschade 826
30-12 22:39 Veldhoven Sint janstraat Stormschade 521
30-12 22:38 Eindhoven Tervurenhof Stormschade 633
30-12 22:35 Oirschot Eindhovensedijk Stormschade 640
30-12 22:31 Wintelre Past. vd heijdenstra Stormschade 531
30-12 22:30 Eindhoven Van norenburchstraat Stormschade 633
30-12 22:21 Eindhoven Achtse loop Stormschade 671
Twente meld eerste stormschade!quote:23:17:55 30-12-06 21 G BRAN PRIO 2 Stormschade : ROZENSTRAAT 65 7601AN : ALMELO 3331AMZ
612302317550605310 0605310 BRW Twente ( Monitorcode )
612302317550605246 0605246 BRW Almelo-Zuid ( TS-3331 )
612302317550605132 0605132 BRW Twente ( OvD Noord )
612302317550603792 0603792 BRW Almelo-Zuid ( Groep 2 )
612302258440605310
22:58:44 30-12-06 21 G BRAN PRIO 2 Stormschade : BELTRUMBRINK 130 7544ZE : ENSCHEDE 4231EPZ
612302258440605310 0605310 BRW Twente ( Monitorcode )
612302258440605259 0605259 BRW Enschede-Zuid ( TS-4231 )
612302258440605142 0605142 BRW Twente ( OvD Oost )
612302258440604241 0604241 BRW Enschede-Zuid ( Kazernealarm )
Kut.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:16 schreef Oom_Agent het volgende:
morgen weer zware storm rond middernacht ??
de laatste GFS uitvoer laat wederom een stormdepressie over de Noordzee trekken alleen ligt deze 200 km noordelijker. Maar ja hij hoeft maar wat zuidelijker te komen en je hebt weer een stormachtignachtje met horizontale vuurpijlen.
[afbeelding]
ja, prachtig om te zienquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:08 schreef Oom_Agent het volgende:
Echt ongelooflijk hoe snel zo'n krul er uit het niets in draait boven ons land.
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=16&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Een blindganger?quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:30 schreef MissHobje het volgende:
Oeps : 23 :29: 09 30-12-06 6 G BRAN Prio 1 Schip in brand HAVEN TERSCHELLING HAVEN TERSCHELLING WEST TERSCHELLING ( WEST ) Inzet TSWESTTE
Hier bij Kuuk of bedoel je aan zee??? want hier waait het toch behoorlijk en Katwijk ligt nog geen 3 km verderop...quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:20 schreef Richard_dubbelB het volgende:
De wind hier (Katwijk)valt nu wel mee maar er komt nog zat aan denk ik.
Hier in Barendrecht zit een gedeelte zonder stroom. Ook al twee flinke dips gehad, kaarsjes staan klaar.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Het licht ging hier even minder branden
quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:32 schreef flugeltje het volgende:
Als het nog even zo doorgaat begint P2000 een housedeuntje te worden
Hmmm, ik kom ook uit Groningen... ik ben dus ook enorm benieuwdquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:35 schreef Oom_Agent het volgende:
De wind gaat nu/straks naarmate de depressie verder wegtrekt nog meer toenemen.
Zie hier een bericht van Ben (Groningen) op weerwoord
Wind op K-13 begint nu weer toe te nemen wat aangeeft dat het echte windveld daar nu aan het arriveren/opbouwen is. De depressie is reeds ter hoogte van Terschelling gepasseerd en de luchtdruk stijgt er dan ook hard. Juist deze snel stijgende luchtdruk gecombineerd met het strakste drukgradiënt aan de achterzijde van de depressie zorgen voor de vorming van het sterke windveld dat nu komt.
Tot dusver was het hoogste 10-minutengemiddelde aan de vóórzijde van de depressie 24,8 m/s (10 Bft) in IJmuiden. Diverse andere stations hebben ook al enige tijd 9 Bft gehaald. Straks zal het denk ik langduriger achtereen tot stormkracht komen, mogelijk zelfs enige tijd zware storm op meerdere stations. De golven beginnen ook aardig te worden, in het Eierlandse gat zitten ze nu op 3,9m sign. hoogte.
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=584698&tid=584663
Zet je wel een helm op?quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:36 schreef MissHobje het volgende:
Kortom snel een doggywalk moment nu.. ik waag het erop.
quote:S P O O R W E G E N actueel
23:17 uur
Utrecht<->Rhenen/Arnhem
Door een boom op het spoor rijden er
tussen Driebergen Zeist en Maarn geen
treinen.
Vertraging: ongeveer 60 minuten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |