hahhahaquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:03 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
heb je niet gezien hoeveel mensen feestend zijn standbeeld kapot hebben gemaakt,en nou ik ken veel Irakezen die deze klootzak dood willen.
http://www.nu.nl/news/930239/22/%27Saddam_voor_zaterdagmorgen_6.00_uur_terechtgesteld%27.htmlquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:06 schreef martinlutherking het volgende:
Wie kijkt CNN? Wat bedoelden ze met de 'red card'?
Zo is het.quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:05 schreef Double-Helix het volgende:
hang die moederneuker ik wil slapen GVD.
CNN meldt nog niksquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:06 schreef Djep het volgende:
iraakse tv zegt dat t tien minuten geleden gebeurd is
ja ik ook,historische momentquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:06 schreef tong80 het volgende:
Meer mensen die er voor opblijven. Niet uit sensatiezucht maar omdat je erbij wilt zijn ?
Ja daar wilde ik op reageren als Fok tenminste meewerkt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:05 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
hahhaha![]()
Iedereen weet toch inmiddels dat dat in scene is gezet?
Overal in Bagdad was het stil (wonen 6 miljoen mensen) en daar ineens waren er 400 man bij een standbeelde omgeven door Amerikaanse soldaten die de straat zogenaamd vrijhielden.
Niet dat er geen mensen zijn die m dood willen hebben natuurlijk![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:13 schreef zoalshetis het volgende:
rip aan de nabestaanden.
Saddam thats not funnyquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:16 schreef Canisfire het volgende:
Satan kan weer neuken vanavond
quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:18 schreef HokkePok het volgende:
Zo'n reporter op CNN zij net ook iets van "Because of this execution there probably be a short outburst of extreme violence, but after a few days we expect Irak will return to it's normal daily violence"![]()
Saddam rankt 4 made 16 in one game 21 losses 34 winsquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:15 schreef popolon het volgende:
Heel Amerika kijkt sport op televisie nu behalve fok.
Zo'n reporter op CNN zij net ook iets van "Because of this execution there probably be a short outburst of extreme violence, but after a few days we expect Irak will return to it's normal daily violence"![]()
Ik heb een Koerdische collega. Woonde vlak bij Halabja in de buurt. Collega viert dit weekend groot feest.quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:17 schreef yavanna het volgende:
Mooi dat het voorbij is, hopenlijk voelen zijn ( indirecte ) slachtoffers zich nu stukken beter, voor zover dat mogelijk is, na de ellende die hij heeft aangericht.
Offerfeest toch?quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:21 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik heb een Koerdische collega. Woonde vlak bij Halabja in de buurt. Collega viert dit weekend groot feest.
en gelijk heeft iequote:Op zaterdag 30 december 2006 04:21 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik heb een Koerdische collega. Woonde vlak bij Halabja in de buurt. Collega viert dit weekend groot feest.
Nog niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:25 schreef Slam het volgende:
zijn er ook beelden dat saddam bungelt aan ze touwtje?
Nu Waterloo van Abba, das wat toepasselijkerquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:24 schreef Knip het volgende:
Op dit moment speelt Iggy Pop Lust for life op de top 2000. Gaat vast niet over Saddam
quote:Op zaterdag 30 december 2006 03:46 schreef martinlutherking het volgende:
Ik heb zo'n idee dat het nog wel even gaat duren.
Mss offtopic, maar toch wel grappig dat NOS-TT nog steeds wordt beschouwd als HET medium die geldt voor het laatste nieuwsquote:
quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:22 schreef Umm-Qasr het volgende:
[afbeelding]
Ik wil beelden zien ... mijn ogen voelen zooo zwaar aan ...![]()
quote:
A dictator created then destroyed by America
But history will record that the Arabs and other Muslims and, indeed, many millions in the West, will ask another question this weekend, a question that will not be posed in other Western newspapers because it is not the narrative laid down for us by our presidents and prime ministers - what about the other guilty men?
jaquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:37 schreef Joeriii het volgende:
Zijn half-broer ook geëxecuteerd?
Volgens Al Arabiya welquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:37 schreef Joeriii het volgende:
Zijn half-broer ook geëxecuteerd?
quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:36 schreef Filay het volgende:
Nog een klein stukje van zijn trial
http://www.youtube.com/watch?v=xcwmQr0bmdE&mode=related&search=
quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:48 schreef Mr_Baus het volgende:
[afbeelding]
Saddam is alive ! Not dead ! Alive ! How can he be dead, there are no Americans in Baghdad. The great Saddam wil slaughter them all !
![]()
![]()
schaamteloos gejat uit een FP reactie
nog niet.. zodra CNN de fotos en videos binnen heeft worden ze eerst nog beoordeeld of het geschikt is voor broadcastingquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:48 schreef Djep het volgende:
hebben we al foto's?
Mijn FP reactiequote:Op zaterdag 30 december 2006 04:48 schreef Mr_Baus het volgende:
[afbeelding]
Saddam is alive ! Not dead ! Alive ! How can he be dead, there are no Americans in Baghdad. The great Saddam wil slaughter them all !
![]()
![]()
schaamteloos gejat uit een FP reactie
Dan duurt het vast niet zo lang voordat geenstijl de 'uncut video' online zetquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:49 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
nog niet.. zodra CNN de fotos en videos binnen heeft worden ze eerst nog beoordeeld of het geschikt is voor broadcasting
oh ja?quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zijn dochter claimt volgens BBC 24 trouwens zijn lichaam om te begraven in Jemen ...
Terecht dat hij dodo is hoorquote:Op zaterdag 30 december 2006 04:58 schreef Devrim_ het volgende:
Kut Amerikanen!
Ik hoop dat snel de pleuris uit breekt en al die kut Amerikanen in een kistje terug worden verzonden naar de VS
Het is namelijk allemaal hun schuld dat ze een moordlustige dictator hebben opgehangen!!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:58 schreef Devrim_ het volgende:
Kut Amerikanen!
Ik hoop dat snel de pleuris uit breekt en al die kut Amerikanen in een kistje terug worden verzonden naar de VS
quote:Op zaterdag 30 december 2006 @ 04:51 schreef Devrim_ het volgende:
Bah...Kut Amerikanen
Waarschijnlijk breekt de pleuris snel aan in Irak![]()
Wat is het nou?quote:Op zaterdag 30 december 2006 04:58 schreef Devrim_ het volgende:
Kut Amerikanen!
Het is hun schuld dat er nu geen controle is in Irak en er elke dag doden vallenquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is namelijk allemaal hun schuld dat ze een moordlustige dictator hebben opgehangen!!!
Zo veel mogelijk onschulde amerikanen moeten dood!!!
Allah akbar! Jihad Jihad! Insallah!
Toch?
Gelukkig zouden er anders nooit aanslagen zijnquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:03 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Het is hun schuld dat er nu geen controle is in Irak en er elke dag doden vallen
Als die Amerikanen zich nou eens niet met alles zou bemoeien..Denk je nou echt dat die Amerikanen naar daar zijn gegaan voor "democratie"
Get real!
Dat staat toch los van de kwestie Saddam.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:03 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Het is hun schuld dat er nu geen controle is in Irak en er elke dag doden vallen
Als die Amerikanen zich nou eens niet met alles zou bemoeien..Denk je nou echt dat die Amerikanen naar daar zijn gegaan voor "democratie"
Get real!
Aanslagen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:03 schreef Jasza het volgende:
[..]
Gelukkig zouden er anders nooit aanslagen zijn![]()
Hoezo los van de kwestie Saddam?quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:04 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Dat staat toch los van de kwestie Saddam.
Wat heeft dit met Saddam te maken?quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:03 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Get real!
Als Saddam nog aan de macht was had hij tenminste het land in controle..Nu is het verdomme niet eens duidelijk wie de macht heeft in dat landquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:06 schreef Joeriii het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Saddam te maken?![]()
Dat je reactie een beetje offtopic is. Je kunt ook blij zijn dat Saddam weg is, maar tegelijkertijd tegen de Amerikaanse bezetting zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:05 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hoezo los van de kwestie Saddam?
quote:
Jij bent ziek in je kopquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:07 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als Saddam nog aan de macht was had hij tenminste het land in controle..Nu is het verdomme niet eens duidelijk wie de macht heeft in dat land
En dan werden al die onschuldige mensen gemarteld en vermoord inplaats van omkomen bij een bomaanslagquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:07 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als Saddam nog aan de macht was had hij tenminste het land in controle..Nu is het verdomme niet eens duidelijk wie de macht heeft in dat land
Ik zit ook te wachten op de beeldenquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:11 schreef Djep het volgende:
Foto's, ik wil foto's!
Volgens mij gingen er in Irak niet honderd mensen per dag dood toen Saddam aan de macht wasquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:10 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
En dan werden al die onschuldige mensen gemarteld en vermoord inplaats van omkomen bij een bomaanslag![]()
Leuk..Zien hoe iemand vermoord wordquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:12 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik zit ook te wachten op de beelden![]()
Ziek en niet ziek. De misdaden van Saddam kan niemand ontkennen, maar dat de situatie voor de gemiddelde Irakees onder Saddam een heel stuk beter was dan vandaag kan ook niemand ontkennen. Toen wist men nog welke lijn men moest volgen. (die van Saddam) , nu is er complete chaos in het land.quote:
Misschien wel misschien nietquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Volgens mij gingen er in Irak niet honderd mensen per dag dood toen Saddam aan de macht was
Zie post boven jequote:Op zaterdag 30 december 2006 05:14 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Misschien wel misschien niet
Helaas, maar waar.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ziek en niet ziek. De misdaden van Saddam kan niemand ontkennen, maar dat de situatie voor de gemiddelde Irakees onder Saddam een heel stuk beter was dan vandaag kan ook niemand ontkennen. Toen wist men nog welke lijn men moest volgen. (die van Saddam) , nu is er complete chaos in het land.
Volgens het pentagon (en dan liggen de werkelijke cijfers allicht zelfs nog hoger) zelfs zijn er momenteel gemiddeld (!) duizend moordaanslagen per week en per dag werden over het laatste jaar gemiddeld 25 buitenlandse soldaten en vier keer zoveel burgers gedood. Van dat gemiddelde kon zelfs Saddam alleen maar dromen ...
Een stabiele dictatuur of een democratie in burgeroorlog. Kiezen tussen twee kwaden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ziek en niet ziek. De misdaden van Saddam kan niemand ontkennen, maar dat de situatie voor de gemiddelde Irakees onder Saddam een heel stuk beter was dan vandaag kan ook niemand ontkennen. Toen wist men nog welke lijn men moest volgen. (die van Saddam) , nu is er complete chaos in het land.
Volgens het pentagon (en dan liggen de werkelijke cijfers allicht zelfs nog hoger) zelfs zijn er momenteel gemiddeld (!) duizend moordaanslagen per week en per dag werden over het laatste jaar gemiddeld 25 buitenlandse soldaten en vier keer zoveel burgers gedood. Van dat gemiddelde kon zelfs Saddam alleen maar dromen ...
Dit is toch hét jaar van youtube en telefooncamera's etcquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:11 schreef Djep het volgende:
Foto's, ik wil foto's!
Ik denk dat youtube het snel verbiedtquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:16 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Dit is toch hét jaar van youtube en telefooncamera's etc
Video! ik wil video!
ja ook, maar als ik een fotoheb gezien, kan ik gaan slapenquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:16 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Dit is toch hét jaar van youtube en telefooncamera's etc
Video! ik wil video!
Op de beelden van 11 september gaan toch ook mensen dood?quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Leuk..Zien hoe iemand vermoord word
Hoe jij je maar even in met je kots smilie. Jij die hier openlijk hoopt dat gewone US soldaten in bodybags naar huis worden verscheept! Dat is ook niet echt een teken van een gezonde geest mijn beste.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als ik de reacties hier lees denk ik dat de mensen willen zien hoe Saddam word vermoord het willen zien als entertainmentquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:20 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Op de beelden van 11 september gaan toch ook mensen dood?
of is dat minder erg omdat je de mensen niet direct ziet?
leuk is niet helemaal het juiste woord.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:12 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Liever die soldaten dan opgeblazen kinderenquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:21 schreef Disciple_of_Guinnes... het volgende:
[..]
Hoe jij je maar even in met je kots smilie. Jij die hier openlijk hoopt dat gewone US soldaten in bodybags naar huis worden verscheept! Dat is ook niet echt een teken van een gezonde geest mijn beste.
Deel van de ellende afgelopen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:22 schreef neusaap het volgende:
[..]
leuk is niet helemaal het juiste woord.
we worden nu al maanden doodgegooid met de hele irak en saddam kwestie in de media.
en ik wil nu wel eens met eigen ogen zien dat een deel van die ellende nu eens is afgelopen.
en ja, dan zie ik maar hoe iemand word vermoord, maar daar kies ik dan zelf voor.
Dat is het toch ook. De Romeinse keizers gooiden hun vijanden voor de leeuwen in het Colloseum, "brood en spelen" , dit is de moderne versie ...quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:22 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als ik de reacties hier lees denk ik dat de mensen willen zien hoe Saddam word vermoord het willen zien als entertainment
al is dat zo, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:22 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als ik de reacties hier lees denk ik dat de mensen willen zien hoe Saddam word vermoord het willen zien als entertainment
Ik zeg; 3 jaar onthoofdingsfilmpjesquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:20 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Op de beelden van 11 september gaan toch ook mensen dood?
of is dat minder erg omdat je de mensen niet direct ziet?
Ach, beide partijen ( de soldaten en de kids dus ) worden door dezelfde idioten beschoten en opgeblazen, dus ik kies liever niet tussen die twee opties.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:22 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Liever die soldaten dan opgeblazen kinderen
Ware het niet dat veel soldaten amper zelf volwassen zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:22 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Liever die soldaten dan opgeblazen kinderen
Dat is het deels ook maar ook omdat mensen het gewoon willen zien om het maar gezien te hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:22 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
dat ben ik volkomen met je eens.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:23 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Deel van de ellende afgelopen?
Volgens mij gaat er juist meer ellende komen
Tang op varken schaap.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Net op BBC 24 een reporter die het heeft over de reacties van "jan publiek" in (een deel van) Irak zelf : "Whatever Saddam Hussein has done wrong, the situation here is just worse. We have to look everymorning if the bakery isn't bombed yet, we can't walk safe on the streets and there is mostly no electricity or clean water. Who cares about what they do with Saddam"
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moralquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Net op BBC 24 een reporter die het heeft over de reacties van "jan publiek" in (een deel van) Irak zelf : "Whatever Saddam Hussein has done wrong, the situation here is just worse. We have to look everymorning if the bakery isn't bombed yet, we can't walk safe on the streets and there is mostly no electricity or clean water. Who cares about what they do with Saddam"
Om mensen gerust te stellen: die heb ik niet gezien.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:26 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dat is het deels ook maar ook omdat mensen het gewoon willen zien om het maar gezien te hebben.
Net zoals de 'onthoofdingvideo' van een paar jaar terug
Ik denk dat de US army nog wel wat jaren vast zit aan irakquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:31 schreef NorthernStar het volgende:
De inval in Irak was voor WMD's.
- Die waren er niet, kunnen de troepen nu naar huis?
De inval in Irak was vanwege Saddams connecties met terroristen.
De inval in Irak was omdat Saddam een vreselijke dictator was.
- Saddam is dood, kunnen de troepen nu naar huis?
Gelukkig hebben ze meer verstand van oliequote:Op zaterdag 30 december 2006 05:31 schreef NorthernStar het volgende:
De inval in Irak was voor WMD's.
De inval in Irak was vanwege Saddams connecties met terroristen.
De inval in Irak was omdat Saddam een vreselijke dictator was.
- Saddam is dood, kunnen de troepen nu naar huis?
Hadden de Amerikanen een wapenstilstand verwacht danquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:33 schreef Jasza het volgende:
Lol er word weer gedreigd met aanslagen
Wanneer nietquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:33 schreef Jasza het volgende:
de Baath zeker, die liepen al een tijdje te dreigen dat ze los zouden gaan na het opknoppen van Saddam.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:33 schreef Jasza het volgende:
Volgens mij verwacht CNN dat zij de beelden elk momen binnen kunnen krijgenquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:35 schreef Mr_Baus het volgende:
Beelden komen er zo aan, als ik het met me uber suffe slaaphoofd goed begrepen heb dan is CNN nu bezig met het beoordelen van de beelden
Zal zo wel op YouTube komenquote:Volgens mij verwacht CNN dat zij de beelden elk momen binnen kunnen krijgent
Smakeloos.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:39 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik had begrepen dat de tv zender in Iraq de hele executie heeft uitgezonden.
CNN gaat daar nu wat in knippen.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Smakeloos.
ja natuurlijk ga ik kijken
Er is nog een kans dat alles gerenderd / gephotoshopped is.![]()
Alles om die Russen te wippen hequote:Op zaterdag 30 december 2006 05:41 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Inderdaad!
De maanlandingen heeft hebben ook nooit plaats gevonden!
Natuurlijk niet. de zender die het nieuws bekend maakte en de beelden zou hebben is een door de Amerikanen gesteunde Irakese zender. Dus zullen ongetwijfeld Fox, CNN en co als eerste de beelden hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:42 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
he bah, ik snap geen reet van die tekentjes op me scherm
maar ook op Al jazeera nog geen beelden vooralsnog
Ach als het al integraal door de Iraakse staatstv is vertoont lijkt met dat geen issue meerquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. de zender die het nieuws bekend maakte en de beelden zou hebben is een door de Amerikanen gesteunde Irakese zender. Dus zullen ongetwijfeld Fox, CNN en co als eerste de beelden hebben.
ik las hell...quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:46 schreef Stereotomy het volgende:
[afbeelding]
"Our great leader Saddam is not dead, he is merely on holidays in Hawaii"
Te snel lopen inhaleren mopquote:
die flitsen al een half uurtjes voorbij.. beelden van buiten en beelden van de ruimte waar het gebeurt is/zou zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:47 schreef Djep het volgende:
ik zag een beeld voorbij flitsen van drie mannen in groene pakken, gehandboeid en zwarte kappen op
+1 inzichtvolquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:54 schreef Isabeau het volgende:
Niet dat ik opkijk van een dood lichaam, maar is een dode Koerd minder aanstootgevend/shoquerend dan een dode Saddam Hussein?
Die zijn al dood. Hier gaat het om een executie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:54 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik wel maf vind is dat ze de hele tijd zeggen dat ze descreet zullen zijn met eventuele beelden en dat ze rekening houden met gezinnen die kijken en alles duidelijk eerst zullen aankondigen wat ze gaan vertonen blah blah blah. Ondertussen heb ik al aardig wat dode Koerden langs zien komen. Voor dat soort beelden geldt dat niet? Niet dat ik opkijk van een dood lichaam, maar is een dode Koerd minder aanstootgevend/shoquerend dan een dode Saddam Hussein?
Maar die zijn al dood en saddam gaat dus dood in de beelden is denk ik de redeneringquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:54 schreef Isabeau het volgende:
Gaat misschien om het verschil dat je de handeling zelf ziet. Die doorgedraaide Marine die die gewonde irakees vanaf 10 cm afschoot werd als het goed is ook gecencureerd.quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:54 schreef Isabeau het volgende:
Wat ik wel maf vind is dat ze de hele tijd zeggen dat ze descreet zullen zijn met eventuele beelden en dat ze rekening houden met gezinnen die kijken en alles duidelijk eerst zullen aankondigen wat ze gaan vertonen blah blah blah. Ondertussen heb ik al aardig wat dode Koerden langs zien komen. Voor dat soort beelden geldt dat niet? Niet dat ik opkijk van een dood lichaam, maar is een dode Koerd minder aanstootgevend/shoquerend dan een dode Saddam Hussein?
Dat zeggen ze ook al een uur langquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:55 schreef Mr_Baus het volgende:
we bring them to you as soon as we're back, stay tuned
hmmm
In nederland is het volgens mij niet gecencureerdquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:56 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Gaat misschien om het verschil dat je de handeling zelf ziet. Die doorgedraaide Marine die die gewonde irakees vanaf 10 cm afschoot werd als het goed is ook gecencureerd.
wat is in NL wél gecencureerd?quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:57 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
In nederland is het volgens mij niet gecencureerd
Blij maken met een dooie saddamquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:58 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik verwacht eigenlijk nu geen beelden van de executie, misschien alleen foto's van een dode Saddam Hussein.
Ik sta er echt van te kijken hoe ze daar op CNN urenlang eigenlijk continu door vijf zes zeven verschillende mensen hetzelfde verhaaltje laten vertellen en er mee weg komen!quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:56 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ook al een uur lang
Is voor de mensen die net inschakelenquote:Op zaterdag 30 december 2006 05:59 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Ik sta er echt van te kijken hoe ze daar op CNN urenlang eigenlijk continu door vijf zes zeven verschillende mensen hetzelfde verhaaltje laten vertellen en er mee weg komen!
Het lijkt wel call-tv![]()
Dat was uit een brief die ie eerder al had geschreven, volgens mij ligt ie nog gewoon in bedquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:02 schreef Mr_Baus het volgende:
Ze hebben Bush uit zijn nest getrokken
Pres. Bush: execution is an important mile stone for iraq
Pres. Bush: execution will not end violance in iraq
wat een inteligente uitspraken heeft die man toch altijd
Hij had het verkeerd begrepen, ze zeiden hem dat hij naar die waco moest gaan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:02 schreef Yurithemaster het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat de wittehuis correspondent in waco texas staat![]()
Bush is thuis in Texas, hij keert later pas terug voor de ceremonie voor President Fordquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:02 schreef Yurithemaster het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat de wittehuis correspondent in waco texas staat![]()
Schande.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:05 schreef MMXMMX het volgende:
Waarom Dragen die vrouwen op AL Jazeera Geen hoofddoeken ?
Omdat dat bij die ene leuke met dat donkere haar niet zoveel uitmaakt omdat ze bijna dr hele borststreek onbedekt heeft.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:05 schreef MMXMMX het volgende:
Waarom Dragen die vrouwen op AL Jazeera Geen hoofddoeken ?
Mja, meer dat ze bezorgd waren dat ze het op TV zouden uitzenden: er zitten ook kinderen te kijken enzo. Die moeten niet denken dat je zomaar iemand kunt executeren. Eh....quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:08 schreef Mr_Baus het volgende:
LOL!!! mensen zijn al aan het zeiken bij CNN om die foto's
Tja ik snap er niks van .quote:
Dan moet je al helemaal geen fox kijkenquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:05 schreef Stereotomy het volgende:
Ach jezus man! Er zijn tienduizenden irakezen doodgegaan na de Amerikaanse inval, die zijn toch ook in oblivion verdwenen
(die presentator had het over wrede dictators met genocide)
Ik vind die lui op cnn een beetje heel hypocriet worden.
Alle jaarterugblikken zijn ook al uitgezonden dus die zijn ook weer eens tevroeg geweestquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:12 schreef Isabeau het volgende:
Dit is trouwens wel een nachtmerrie datum voor al die "Het Aanzien Van 2006"-achtige boeken. Die zijn meestal allemaal al klaar en dit staat er niet in![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ach flikker op, lelijke gastDie gozert op CNN zit te
over zijn jeugd dat hij vroegah onder Saddam niet alles mocht zeggen op straat want voor je het weet werd je gemarteld of vermoord.
Hoe is dat anders nu?
Nu is alleen de straat op gaan al gevaarlijkquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:15 schreef Stereotomy het volgende:
Ach flikker op, lelijke gastDie gozert op CNN zit te
over zijn jeugd dat hij vroegah onder Saddam niet alles mocht zeggen op straat want voor je het weet werd je gemarteld of vermoord.
Hoe is dat anders nu?
En dan zul je net zien ga je naar bed en dan komen de beeldenquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ach, Ik zie het morgen wel. Trusten allemaal.
Och, ik kan me een Yvonne herinneren die jaren geleden zei dat ze pas naar bed zou gaan als de uitslag van de Amerikaanse presidentsverkiezingen officieel bekend zou zijn. Dat waren de verkiezingen van 2000 met Bush en Gorequote:Op zaterdag 30 december 2006 06:20 schreef Yurithemaster het volgende:
En dan zul je net zien ga je naar bed en dan komen de beelden![]()
Slaapse
Ze moeten nog een huilende Bush wegknippenquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb het niet gevolgd, maar is er een reden waarom de beelden niet vrijgegeven zijn afgezien van de gruwel van het zien van het verhangen van een persoon?
Daar zal de Volkskrant blij mee zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:34 schreef Isabeau het volgende:
Op de voorpagina van de Volkskrant staat dat volgens Iraakse bronnen de executie niet voor 26 januari zal worden voltrokken.
Jupquote:Op zaterdag 30 december 2006 06:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Welke macht heeft hem eigenlijk verhangen? De Iraakse overheid?
Omdat dat tegen de internationale regels is. Het klinkt een beetje ironisch na een illegale invasie, een dito bezetting en een showproces, maar dat is wat de Iraki's die in de greenzone vertoeven (de 'regering' dus) als reden gaven waarom er geen beelden van zullen worden uitgezonden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb het niet gevolgd, maar is er een reden waarom de beelden niet vrijgegeven zijn afgezien van de gruwel van het zien van het verhangen van een persoon?
quote:Op zaterdag 30 december 2006 05:11 schreef popolon het volgende:
Hoe maak je van een moordenaar een martelaar.
Voilà.
Ja, eigenlijk wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:56 schreef NorthernStar het volgende:
OMG! Er zaten hier echt mensen te wachten op beelden?!
Omdat er gezegd werd dat er camera's aanwezig zouden zijn verwachtte men dat het integraal zou worden uitgezonden ofzo?
![]()
Hm, de uitzending ervan verwachtte ik niet. Is zoiets uberhaupt ooit op 'westerse' mainstream tv geweest?quote:
Ik kan me fragmenten van Ceauşescu herinneren, maar of dat ook de daadwerkelijke executie was of alleen het moment ervoor en erna weet ik niet zo goed meer.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hm, de uitzending ervan verwachtte ik niet. Is zoiets uberhaupt ooit op 'westerse' mainstream tv geweest?
Nou in Nederland had je rond dat tijdstip waarschijnlijk Christine van der Horst met een geil belspelletje in de nachtsuite, in de VS zaten ze gewoon sport of een film te kijken. De Aussies waren al wakker en jagen alweer op kangaroes en wat ze in Japan kijken is altijd al vrij dubieus.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hm, de uitzending ervan verwachtte ik niet. Is zoiets uberhaupt ooit op 'westerse' mainstream tv geweest?
Ceauşescu en zijn vrouw werd live uitgezonden in Roemenië. Tenminste vanaf het moment dat ze dood waren heeft de camera een paar uur live beelden van de lijken uitgezonden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uh, nee, de beelden zijn uberhaupt nog niet vrijgegeven.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou in Nederland had je rond dat tijdstip waarschijnlijk Christine van der Horst met een geil belspelletje in de nachtsuite, in de VS zaten ze gewoon sport of een film te kijken. De Aussies waren al wakker en jagen alweer op kangaroes en wat ze in Japan kijken is altijd al vrij dubieus.
Dus misschien in Japan.
Zit ik er even naast zeg.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uh, nee, de beelden zijn uberhaupt nog niet vrijgegeven.
Kan. Dat gebeuren rond Ceauşescu heb ik niet echt bewust meegemaakt .. was een jaartje of 12 toen denk ik. Er werd een tijdje geleden wel bewust voor gekozen om de executie van journalisten dmv onthoofding van een aantal journalisten niet uit te zenden, hoewel dat er ongetwijfeld gruwelijker uitgezien zal hebben dan dit. Had nog niet eerder een filmpje op internet gezien dat me zo deed voelen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ceauşescu en zijn vrouw werd live uitgezonden in Roemenië. Tenminste vanaf het moment dat ze dood waren heeft de camera een paar uur live beelden van de lijken uitgezonden.
Maar het TV station was op dat moment niet helemaal meer in handen van de regering geloof ik
De Taliban deed ook aan openbare executies. Die beelden heb ik wel eens op TV gezien.
[afbeelding]
En in Libanon zijn geloof ik ooit live executies uitgezonden van collaborateurs.
Ah, ik liep al te schelden op de UPC boxquote:
Dat zijn geen leuke beelden nee. Er zijn trouwens tientallen op Ogrish te vinden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Kan. Dat gebeuren rond Ceauşescu heb ik niet echt bewust meegemaakt .. was een jaartje of 12 toen denk ik. Er werd een tijdje geleden wel bewust voor gekozen om de executie van journalisten dmv onthoofding van een aantal journalisten niet uit te zenden, hoewel dat er ongetwijfeld gruwelijker uitgezien zal hebben dan dit. Had nog niet eerder een filmpje op internet gezien die me zo deed voelen.
Ik vroeg net ook al welke macht hem geexecuteerd heeft: het is de Iraakse overheid die het gedaan heeft.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:25 schreef LXIV het volgende:
Welnu, laat ze het maar uitzenden dan.
Overigens mag toch ook bij de Amerikanen bekend zijn dat het executeren van -politieke- tegenstanders de beste methode is om ze een -onsterfelijke- martelarenstatus te geven? Het is eigenlijk het domste wat je in zo'n situatie doen kunt.
Maar ja, voor de domste optie gaan is iets waar ze wel vaker voor gekozen hebben...
En vervolgens geven we de Amerikanen de schuld voor zijn dood.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik vroeg net ook al welke macht hem geexecuteerd heeft: het is de Iraakse overheid die het gedaan heeft.
Toch wel op dringend advies van de VS, denk ik zo. Wie het gedaan heeft is natuurlijk enkel allemaal in naam. Net zoals de 'onderwerpen' die tijdens het proces aan de orde mochten komen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik vroeg net ook al welke macht hem geexecuteerd heeft: het is de Iraakse overheid die het gedaan heeft.
En Sky meldt dat hij geweigerd heeft om een kap te dragen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:31 schreef NorthernStar het volgende:
De BBC meldt wel dat er enige foto's zullen worden vrijgegeven.
Ja, foto's en waarschijnlijk over enkele jaren de film, hoewel over dat laatste nog speculatie bestaat.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:31 schreef NorthernStar het volgende:
De BBC meldt wel dat er enige foto's zullen worden vrijgegeven.
Er is niemand die denkt dat de Iraakse regering iets meer is dan een Amerikaanse proxy-regering.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En vervolgens geven we de Amerikanen de schuld voor zijn dood.
Alles leuk en aardig, maar dat is niet aan de orde hier denk ik. Waarom wil je dat er zo graag bijhalen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:33 schreef LXIV het volgende:
Toch wel op dringend advies van de VS, denk ik zo. Wie het gedaan heeft is natuurlijk enkel allemaal in naam. Net zoals de 'onderwerpen' die tijdens het proces aan de orde mochten komen.
De VS hebben angstvallig vermijd dat bepaalde onderwerpen, waarin zij zelf een hele vuile rol speelden, aan de orde zijn geweest. Daarom was de basis voor het proces zo smal, en moest S. ook zo snel hangen.
Ik niet, zelfs G.W. Bush niet volgens zijn woorden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:33 schreef LXIV het volgende:
Maar zal deze executie nu het panacee voor de ellende in Irak zijn?Dat gelooft toch helemaal niemand?
Mwah......quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er is niemand die denkt dat de Iraakse regering iets meer is dan een Amerikaanse proxy-regering.
Zonder Amerikaanse toestemming kan het niks iig.
Bij die andere misdaden zijn de VS zelf vaak betrokken, en daarom zijn ze niet aan de orde geweest. Dat is toch wel hypocriet, vind je niet?quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar dat is niet aan de orde hier denk ik. Waarom wil je dat er zo graag bijhalen?
Ik vind het trouwens wel jammer dat er geen recht gesproken kon worden over zijn andere "vermeende" misdaden.
[..]
Nee, natuurlijk niet. Wat ik ermee aan wilde geven was dat deze hele executie iets weg heeft van een "last-minute"paniekreactie: alles is mislukt, de oorlog en het stabiliseren van het land, maar het is ons toch maar mooi gelukt deze ene man op te hangen.quote:Ik niet, zelfs G.W. Bush niet, volgens zijn woorden.
Natuurlijk is dat hypocriet, de hele oorlog is hypocriet. De hele eerste Irak oorlog was al hypocriet. Althans, dat vind ik. Dat neemt niet weg dat dat geen reet te maken heeft met de juistheid of onjuistheid hiervan. Dat kan op zijn eigen merites beoordeeld worden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:42 schreef LXIV het volgende:
Bij die andere misdaden zijn de VS zelf vaak betrokken, en daarom zijn ze niet aan de orde geweest. Dat is toch wel hypocriet, vind je niet?
Tsjah, speculatie... ik kan hier niet veel mee. Als ik de reactie van Bush hoor verwacht hij geen verlaging van geweld en dat spreekt niet echt in voordeel van jouw theorie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:42 schreef LXIV het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Wat ik ermee aan wilde geven was dat deze hele executie iets weg heeft van een "last-minute"paniekreactie: alles is mislukt, de oorlog en het stabiliseren van het land, maar het is ons toch maar mooi gelukt deze ene man op te hangen.
Alsof je tijdens je rij-examen drie keer tegen een stilstaande auto oprijdt, rechts geen voorrang geeft en voortdurend te hard gereden hebt, maar op het allerlaatst wél nog even in je zijspiegel kijkt bij het uitstappen. En dan die examinator aankijken met een blik van:'zag je dat, dat deed ik goed hé?'
Het executeren van Saddam maakt van de hele Irak-onderneming geen minder grote mislukking. Al konden ze hem twintig keer ophangen.
Ze kunnen de Greenzone niet eens uit.quote:
Hmm, zondagavond slaat de bliksem in het witte huis, alles zwart met Bush en de hele troep erbij, en dan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:12 schreef Isabeau het volgende:
Dit is trouwens wel een nachtmerrie datum voor al die "Het Aanzien Van 2006"-achtige boeken. Die zijn meestal allemaal al klaar en dit staat er niet in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |