tja, misschien ook op andere plaatsen op de wereld....wie weet....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:26 schreef Richard_dubbelB het volgende:
Effe een vraagje:
Als saddam gedood word breekt de hel toch los daar of niet?
Die kans zit er idd in. Het brengt zeker wat te weeg onder de aanhangers. Maar ja, wat zou er gebeuren als Saddam niet zou worden ge-executeerd, dat mobiliseert dan weer zijn tegenstanders, met aanslagen....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:28 schreef Richard_dubbelB het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar ik verwacht dan gemeene aanslagen enzo![]()
Precies. Ik zou het denk ik ook uitzenden, maar er zullen vele negatieve reacties volgen op het uitzenden daarvan. Maar mogelijk weten we snel het antwoord, maar ik verwacht een relletjequote:Op vrijdag 29 december 2006 23:29 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik zou t uitzending, met een goed aankondiging en niet meteen patsboem de verhanging. Aan de andere kant, de zappers kunnen er ook midden in vallennatuurlijk.
Kunnen we vast even opwarmenquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd, dus ik hoop dat je het filmpje nog vindt.
Waarom worden executies in the USA eigenlijk niet uitgezonden? Ze willen toch een afschrikwekkende werking? Uitzenden dus.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Precies. Ik zou het denk ik ook uitzenden, maar er zullen vele negatieve reacties volgen op het uitzenden daarvan. Maar mogelijk weten we snel het antwoord, maar ik verwacht een relletje![]()
http://www.ceausescu.org/ceausescu_media/trial.htmlquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd, dus ik hoop dat je het filmpje nog vindt.
Ach het is het laatste intime stukje van die persoon. Eventueel met familie. Daar kan ik me wel in vinden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom worden executies in the USA eigenlijk niet uitgezonden? Ze willen toch een afschrikwekkende werking? Uitzenden dus.![]()
http://www.documentaire.nl/doc.asp?oId=2194quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Laatst nog een docu over gezien, trouwens. Verrassend interessant wel.
En slow motions, zien wanneer hij precies zijn nek breekt enzoquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:34 schreef Tatutatu het volgende:
Hopelijk gebruiken ze wel iets van 10 camera's met close ups etc.
In the USA zijn de slachtoffers of nabestaanden er ook bij...quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:33 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ach het is het laatste intime stukje van die persoon. Eventueel met familie. Daar kan ik me wel in vinden.
Tja, de dood heeft ook iets raars....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:35 schreef Iblardi het volgende:
Al dat speculeren over de vraag wanneer hij zal hangen vind ik eerlijk gezegd al een beetje luguber. Dat het moment waarop je de pijp uitgaat een soort evenement wordt. En ik volg het evengoed.
Bij de Paus was het precies hetzelfde, alhoewel onder andere omstandighedenquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:35 schreef Iblardi het volgende:
Al dat speculeren over de vraag wanneer hij zal hangen vind ik eerlijk gezegd al een beetje luguber. Dat het moment waarop je de pijp uitgaat een soort evenement wordt. En ik volg het evengoed.
Is het een strop zonder "drop"quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En slow motions, zien wanneer hij precies zijn nek breekt enzo![]()
Ik krijg nou wel "zin" om die executie van die twee te zien. Kijken of ik eht me goed herinner.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:33 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
http://www.ceausescu.org/ceausescu_media/trial.html
Hier de aankomst bij de "rechtzaal" en een stukje proces. Dit is niet van de executie dus.
Dat is niet beschaafd , vandaar dat USA ook enkel schone oorlogen voert met infraroodfilmpjes voor het publiek.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom worden executies in the USA eigenlijk niet uitgezonden? Ze willen toch een afschrikwekkende werking? Uitzenden dus.![]()
Bij verhanging is het juist de bedoeling dat je je nekt breekt. Als je door verstikken om het leven komt zijn het echt amateurs.quote:
Is dat zo??quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij omhoog wordt getrokken en dan gaat stikken?![]()
Waar zie je dat??quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:39 schreef Drumpie het volgende:
Pff gaat wel snel die dood, ik dacht dat het altijd ging van dat die beetje zwibberd zoals en vis op het droge
Als het niet helemaal goed gaat dan kan dat gebeuren, maar normaal ben je meteen verlamd volgensmijquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:39 schreef Drumpie het volgende:
Pff gaat wel snel die dood, ik dacht dat het altijd ging van dat die beetje zwibberd zoals en vis op het droge
quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:39 schreef Djep het volgende:
[..]
Ik krijg nou wel "zin" om die executie van die twee te zien. Kijken of ik eht me goed herinner.![]()
Kijken of je die docu kunt zien.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.documentaire.nl/doc.asp?oId=2194
(geen link naar de uitzending zelf)
Hij was eerst in zijn geheel te downloaden vanaf een Nederlandse site, Ceausescu.nl , maar die is weg!quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:39 schreef Viking84 het volgende:
waarom is de executie van Ceauşescu zelf nergens te zien?
Nee, een valluik...quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij omhoog wordt getrokken en dan gaat stikken?![]()
Ok, dat dacht ik al. Is iig iets beschaafder.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, een valluik...Zoals ze in Singapore doen.
procedure:
1 Beul komt dag van te voren het gewicht en lengte bepalen....
2 Beul zoekt in tabel aan de hand van gegevens onder 1 de lengte van de val (drop) op...
3 De ter dood veroordeelde gaat valluik staan met zwarte kap op zijn hoofd. (ziet dus niets)
4 Beul doet strop met juiste lengte om de hals
5 Valluik wordt geopend
6 Als het goed is breekt de nek direct, maar niet zodanig dat het hoofd eraf gerukt wordt. Luitert dus nauw....
Dat klopt ja.......Er zijn echter verschillende methoden....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:39 schreef arneaux het volgende:
[..]
Bij verhanging is het juist de bedoeling dat je je nekt breekt. Als je door verstikken om het leven komt zijn het echt amateurs.
Je laat m toch gewoon een end naar beneden flikkeren? Dan hoef je zijn lengte en zo toch niet te weten??quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ok, dat dacht ik al. Is iig iets beschaafder.
Tja, als het goed is is de persoon in een notime dood..........Het is wellicht "humaner" dan the lethal injection, veelvuldig in the USA gedaan....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ok, dat dacht ik al. Is iig iets beschaafder.
Het gaat om de tijd en dus valversnelling die voor genoeg energie moet zorgen. En die energie breekt vervolgens zijn nek.quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:44 schreef Djep het volgende:
[..]
Je laat m toch gewoon een end naar beneden flikkeren? Dan hoef je zijn lengte en zo toch niet te weten??
Te korte drop: nek breekt nietquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:44 schreef Djep het volgende:
[..]
Je laat m toch gewoon een end naar beneden flikkeren? Dan hoef je zijn lengte en zo toch niet te weten??
Gewicht enzo is wel belangrijk, als de val te zacht is dan breekt ie zijn nek niet en dan stikt ie en als de val te hard is dan gaat zijn hele hoofd er af. Dus best wel belangrijkquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:44 schreef Djep het volgende:
[..]
Er bestaan daarvoor tabellen...quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Gewicht enzo is wel belangrijk, als de val te zacht is dan breekt ie zijn nek niet en dan stikt ie en als de val te hard is dan gaat zijn hele hoofd er af. Dus best wel belangrijk![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:47 schreef Drumpie het volgende:
Net gaf iemand link met ophanging via YouTube check dat is even pagina 1 volgens mij
Het hele onderwerp is eigenlijk best luguber, ook als je leest wat er fout kan gaan bij de verschillende executie methodenquote:
Hmm, interessante materie dus!quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:45 schreef arneaux het volgende:
[..]
Het gaat om de tijd en dus valversnelling die voor genoeg energie moet zorgen. En die energie breekt vervolgens zijn nek.
ik zie niks. Lijkt me ook niet dat dat tussen al het 'normale' materiaal staat. Ik hoef me toch hopelijk niet aan te melden?quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:47 schreef Drumpie het volgende:
Net gaf iemand link met ophanging via YouTube check dat is even pagina 1 volgens mij
Ach, Natuurkunde.quote:
Onder het plaatje van een hangende Sadam staat een linkquote:Op vrijdag 29 december 2006 23:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik zie niks. Lijkt me ook niet dat dat tussen al het 'normale' materiaal staat. Ik hoef me toch hopelijk niet aan te melden?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |