Nee hoor, TS heeft zondag een leuke date gehad met een meisje.
![]()
Dat was echter helaas iets te geforceerd van mijn kant... ik wil te hard weer verliefd worden en m'n ex vergeten.
Afgelopen zaterdag was 'n feestje in m'n dorp. M'n ex was nergens te bekennen (haar ouders wel overigens), dus ik dacht: mooi! Helaas kwam ze daarna toch. Ik probeerde me in een hoekje in te metselen om niet weer zo stom een "Hoi"-gesprek aan te moeten gaan. Echter, wanneer je flink wat bier drinkt kun je de natuur niet onderdrukken en moet je ééns uit die hoek kruipen. Het zaaltje waar ik en m'n vrienden (en de rest uiteraard) in vertoefden was niet al te groot, dus de kans dat ik haar tegen het lijf zou lopen was groot. Ik wierp mijn blik eens haar kant uit, en warempel: ze was nergens te bekennen. De kust was veilig, dus ik waagde het er op. Op de terugweg werd ik aangesproken door wat mensen (ons kent ons, dat was ook onvermijdelijk dus
![]()
). Eenmaal een gesprek aangeknoopt te hebben met iemand voelde ik opeens twee vuisten in mijn rug duwen. Een blik achter me leerde me dat het m'n ex was. Ze liep overigens gewoon door, maar het was weer een kleine verwondering van mijn kant. Daarna stond ik weer op m'n gewoonlijke plekje, wat lol te maken, polonaises werden er in gegooid, afijn: Brabantse gezelligheid.
![]()
Toen kwam ze naar me toe en begon ze zowaar tegen me aan te praten. Van haar kant was dit al lang geleden; zelfs na het uitmaken was dit niet meer voorgekomen. Na een leuk gesprekje van een klein uurtje was ik best blij, want ik dacht dat 't nu bijna klaar was: nieuw leuk meisje ontmoet, ex doet weer normaal... dus ik gooide maar eens iets op tafel van haar kant: "Wil je nog steeds praten?" En helaas... toen klapte ze weer eens in. "Hoezo praten?" zei ze, ze deed weer eens alsof haar neus bloedde. Toen ik uitlegde hoe ik daar nou weer bij kwam liep ze ineens weg, waarna ik haar niet meer heb gezien. Een smsje met nog eens dezelfde vraag resulteerde ook op niets. De conclusie was dus simpel: ze had alles al gehoord van haar vriendinnen en dacht zodoende alles te weten (wat achteraf inderdaad het geval bleek te zijn). Mijn eigen visie veranderde echter met de week, dus helemaal op de hoogte was ze absoluut niet.
Goed, ex naar huis (schijnbaar), ik weer verward doorgegaan. Toen kwam ik haar ouders tegen, die me nog steeds als een soort ideale schoonzoon zien
![]()
, ze begroetten me hartelijk en boden me wat te drinken aan, waarna haar moeder een gesprek met me aanknoopte. Bezorgd vroeg ze hoe het nou met me ging, dus ik legde uit dat ik niet meer verliefd was. Ik zei dat ik m'n ex teveel veranderd vond, hoe snel ze alweer met iemand anders doorging had m'n visie op haar veranderd. Haar moeder was het wel met me eens en vroeg toen ineens, alsof ze alles eindelijk door had: "Ze heeft 'het' toch niet met hem gedaan he?" Wat moet je daarop nou antwoorden?
![]()
Ik heb het daarom niet ontkend nog bevestigd, maar stelde haar wel gerust dat wij dat níet hadden gedaan. En dat wist ze ook wel vertelde ze, want ze vertrouwde me daar op de één of andere manier blindelings op. Daarna vertelde ze nog hoezeer ze het miste dat ik niet meer langskwam en dat ze graag had dat ik nog eens langskwam, o.a. om het nieuwe huis te bekijken. Ik zei haar dat dat vast nog wel gebeurde, gezien het feit dat m'n ex (tot op een zeker moment
![]()
) weer normaal deed en ik het idee had dat we dan nu éindelijk binnen niet al te lange tijd weer vrienden zouden worden. Al met al gewoon een openhartig gesprek, zoals ik altijd eigenlijk al had met d'r moeder.
![]()
Zondag had ik dus 'n date met 'n meisje, allemaal heel gezellig, maar het klikte nog niet echt. Zij gaf wel aan me heel leuk te vinden en absoluut nog vaker af te willen spreken. Maandag kreeg ik een smsje van m'n ex. Ze was ontzettend pissig en boos, zei "Dit kun je niet maken", ze zei dat ze zelf altijd normaal deed, altijd me normaal aansprak en altijd normaal een gesprek met me aanging (wat dus niet zo was) en dat ze zich daarom afvroeg waar ze dit aan had verdiend. Ze zei bovendien dat ze ook wel weet dat ik 'het' niet op een directe manier had gezegd, maar ze 'ook wel weet hoe ik op iemand in kan praten... en zeker op haar moeder'. Het hele smsje stond bomvol verwijten en ik was op z'n zachtst gezegd geschokt. Wat bedoelde ze nou? Ik belde haar op en uit het telefoontje bleek dat haar moeder nogal een moeder-dochter gesprek met haar was aangegaan, waarbij ze op tafel had gegooid dat ze met Mark naar bed was gegaan. Wat er allemaal gezegd is weet ik niet, maar uiteindelijk heeft m'n ex ontkend dat dat is gebeurd. Ik kreeg dan ook te horen "Jij kunt helemaal niet weten of dat is gebeurd, want je kunt dat alleen van mij weten en ik heb het niet gezegd tegen jou". Tegen mij ontkende ze dus ook min of meer dat dat is gebeurd, terwijl de éne beste vriendin het tegen me heeft gezegd en de ander het bevestigde.
Kortweg: ze is ontzettend pissig nu.
Overigens, ik zie wel dat o.a. CoolGuy het hele topic niet bepaald heeft gelezen.