Als je al zover bent, tja, dan word het een steeds moeilijkere beslissing. Het kind kan wel volgroeid zijn maar het heeft nog geen bewustzijn. Mocht dus blijken dat het écht niet gaat allemaal, dan zou ik het alsnog weg laten halen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:05 schreef senesta het volgende:
Nog erger vind ik het als mensen vervolgens hun kop in het zand steken en dan met 24 weken nog een keer zo'n kindje weg laten halen omdat het blijkbaar niet vanzelf weg gaat.
Zo'n kindje is gewoon al bijna levensvatbaar, helemaal compleet, je voelt het al bewegen, ik snap niet hoe je het dan nog weg kunt laten halen als daar niet een hele goede reden voor is.
Maar ja, wanneer heeft een kind een bewustzijn dan?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:11 schreef arneaux het volgende:
[..]
Als je al zover bent, tja, dan word het een steeds moeilijkere beslissing. Het kind kan wel volgroeid zijn maar het heeft nog geen bewustzijn. Mocht dus blijken dat het écht niet gaat allemaal, dan zou ik het alsnog weg laten halen.
Als het kind zich bewust is van de wereld om zich heen. Beginnen met huilen vlak na de bevalling bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar ja, wanneer heeft een kind een bewustzijn dan?
Dat is POL, dit is R&P. Daarnaast is alleen de TT al tegenstrijdig met mijn OP. Het gaat niet specifiek over abortus allleen hier, en al helemaal niet over het stoppen ervan.quote:
Nou je OP doet wel degelijk vermoeden dat hier de keuze tussen wel of niet abortus gemaakt en uiteengezet moet worden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat is POL, dit is R&P. Daarnaast is alleen de TT al tegenstrijdig met mijn OP. Het gaat niet specifiek over abortus allleen hier, en al helemaal niet over het stoppen ervan.
Maar er zijn beelden te vinden op internet van een abortus waarbij het kind probeert weg te komen van de zuiger waarmee ze het kind weg willen halen, is dat ook een teken van bewustzijn dan?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:16 schreef arneaux het volgende:
[..]
Als het kind zich bewust is van de wereld om zich heen. Beginnen met huilen vlak na de bevalling bijvoorbeeld.
Ja, ho, foetussen zijn zich wel degelijk bewust van hun omgeving hoor. Ze horen de mensen om zich heen, ze bouwen een band op met hun moeder en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:16 schreef arneaux het volgende:
[..]
Als het kind zich bewust is van de wereld om zich heen. Beginnen met huilen vlak na de bevalling bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 28 december 2006 23:52 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En dat vind ik op mijn beurt eigenlijk onzin
Ik bedoel, als je onveilig gaat liggen sexen en er komt een zwangerschap uit, dan heb je allebei schuld lijkt me. Je kunt niet alleen de jongen verantwoordelijk houden voor zijn zaadlozing, en niet alleen het meisje dat ze vruchtbaar is. Tot zover zijn de meesten het denk ik wel eens.
Maar dan. Zij is zwanger, en zowel de jongen als het meisje zijn eigenlijk nog niet in de positie om ouders te worden: jong, zitten nog op school, etc. Opties zijn: kind houden en met steun van de opa's en oma's van het kind het opvoeden, of abortus plegen.
Nu is het algemeen geaccepteerd dat de vrouw in deze keuze het laatste woord heeft, immers, zij heeft het kind in haar buik, en bij haar zal de abortus uitgevoerd moeten worden.
Als zij samen met de vader ervoor kiest om een abortus te plegen, prima.
Als zij samen met de vader ervoor kiest om het kind te houden, ook prima.
Maar als zij het kind wil houden, en de vader niet, dan heeft de vader verder niks in te brengen, maar wordt hij vervolgens wel (financieel?) verantwoordelijk gehouden voor zijn vaders-rol!
En dat vind ik onterecht.
--edit--
Er is blijkbaar een hoop bijgepost tijdens dat ik deze post aan het typen was. Excuses voor evt. off-topicheid e.d.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:22 schreef Sessy het volgende:
Als er een condoom werd gebruikt, allee... Als dat niet is, vind ik dat dus echt risico van het vak, net zoals een SOA, je denkt er misschien niet bij na, maar je had er wel bij na MOETEN en KUNNEN denken. Zo werkt dat in het recht, als je zegt, ik dacht er niet bij na toen ik dat deed, dan zegt de rechter, ja maar je had MOETEN nadenken, en juridisch heet dat culpa of schuld.
quote:Op donderdag 28 december 2006 23:37 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Tuurlijk geen larikoek. Stel een meisje is van mij zwanger. Ik wil het niet, zij houdt het toch. Dan zou ik toch mn verantwoordelijkheid nemen en financieel en emotioneel mn bijdrage leveren. Dit betekent dus niet dat ik bij het meisje blijf, maar ik zou niet met het idee kunnen leven dat er een kind van mij rondloopt waar ik niets mee temaken wil hebben.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik, en ik ben me heel erg bewust van de oppervlakkig- en kortzichtigheid, wat dat betreft een struisvogel ben.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar er zijn beelden te vinden op internet van een abortus waarbij het kind probeert weg te komen van de zuiger waarmee ze het kind weg willen halen, is dat ook een teken van bewustzijn dan?
huilen na de geboorte is een schrikreactie. jij zou ook ff moeten wennen als je van een lekkere vochtige 37 graden na 20 graden gaat.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:16 schreef arneaux het volgende:
[..]
Maargoed, je houd je kindje dus?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:30 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
huilen na de geboorte is een schrikreactie. jij zou ook ff moeten wennen als je van een lekkere vochtige 37 graden na 20 graden gaat.
abortus, ik vind dat het opgeblazen wordt, de ernst er van. ergens kan k me voorstellen dat wanneer het echt levensvatbaar is (zelfstandig) dus de laatste 1,5 maanden ofzo, dat eht dan niet meer mag, maar daarvoor. k heb zelf een tijd geleden met mn (nu ex) vriendin dik in de stress gezeten vanwege mogelijkheid op. zij was 17 en ik 18. moet je voorstellen dat je dan al vast zit aan elkaar, een kotertje hebt en de rest van je leven op zn minst moeizaam zal gaan. no way voor mij, maar zij wou het wel houden :| toen ben k me dus echt wezeloos geschrokken, omdat ze ook geen moring after pil wilde halen (dat was in haar ogen al bijna abortus).
kinderen moet je krijgen als je ze fatsoenlijk kan opvoeden, onderhouden, geven wat ze nodig hebben, oftewel pas na je 25e ofzo. en als je dan toch een kind krijgt, maar jij een slechte ouder bent vind k dat het kind bijna verplicht ter adoptie moet worden aangeboden, er gaat teveel mis. mijn pa kan ook niet met kinderen omgaan, moet je nagaan hoe dat was toen mn moeder overleed (ik was 5)...
ter adoptie aanbieden? tis toch nog steeds jouw kind, en er worden jaarlijks 1000den kinderen uit 3e wereldlanden hier voor "geimporteerd" (sorry, geen beter woord voor)
abortus om cosmetische redenen keur ik wel af, tenzei t wel ernstig/erg lastig is (klompvoeten, ed, hazenlip is in mijn ogen niet erg genoeg). k bedoel, denk jij dat je kind (en jij) echt gelukkig kunnen worden als je mega veel tijd en energie in je kind moet steken, wat nooit echt door de wereld geaccepteerd zal worden?
je moet ook denken aan het kind zelf hoor...
als k ouder ben dan 25, een redelijke baan heb, een huis kan betalen, een vriendin/vrouw heb waar k mn hele leven bij zal blijven, dan ja.quote:
Maar je ex heeft t kind gehouden?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:37 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
als k ouder ben dan 25, een redelijke baan heb, een huis kan betalen, een vriendin/vrouw heb waar k mn hele leven bij zal blijven, dan ja.
als het een genetische afwijking, zware cosmetische afwijking, en mijn situatie niet voldoet aan bovenstaande, dan zou k haar bijna neermeppen en mee slepen naar de kliniek. omdat ik weet dat ik en de kleine er niet mee om zouden kunnen gaan, er ongelukkig van zouden worden, dat mn relatie onder extreme druk zou komen staan en omdat ik mezelf in dat opzicht wel ken.
als de man zijnde heb je in dergelijke situaties helaas (bijna) niets in te brengen, een vrouw om iets emotioneels op andere gedachten brengen![]()
we hadden afgesproken dat ze de pil toch door zou slikken. na een maand een zwangerschapstest gehaald en gedaan -> nietsquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:39 schreef arneaux het volgende:
[..]
Maar je ex heeft t kind gehouden?
Dit is bijv. ook een irrationeel argument.quote:Nog erger vind ik het als mensen vervolgens hun kop in het zand steken en dan met 24 weken nog een keer zo'n kindje weg laten halen omdat het blijkbaar niet vanzelf weg gaat.
Zo'n kindje is gewoon al bijna levensvatbaar, helemaal compleet, je voelt het al bewegen, ik snap niet hoe je het dan nog weg kunt laten halen als daar niet een hele goede reden voor is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |