En hier weer verder!quote:Op donderdag 28 december 2006 22:16 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Warme choco uit de automaat.![]()
Kipfilet een paar uur laten sudderen?quote:Op donderdag 28 december 2006 22:52 schreef tonja het volgende:
Net een kipfilet aangebraden, en in een pannetje met rode wijn, laurierblad, zwartepeper korrels, jeneverbessen, gedroogde tijm, uien, worcestersauce en knoflook een paar uur laten sudderen.
Vroeg ik me ook al afquote:Op vrijdag 29 december 2006 08:32 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Kipfilet een paar uur laten sudderen?![]()
Was die niet gortdroog dan? een minuutje of 15 à 20 is meestal genoeg..
Nee, het vlees was erg sappig en mals eigenlijk. Ik had het eerst goed dicht geschroeid.quote:Op vrijdag 29 december 2006 08:32 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Kipfilet een paar uur laten sudderen?![]()
Was die niet gortdroog dan? een minuutje of 15 à 20 is meestal genoeg..
Leuk idee! k ben benieuwd hoe het was.quote:Op vrijdag 29 december 2006 18:05 schreef het-is-mij het volgende:
Nu ff boterham met gebakken ei
Vanavond gaan we met het werk een workshop tapas maken volgen, ben benieuwd.
Was wel leuk maar ik hou niet zo van tapas ben ik achter gekomen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:42 schreef tonja het volgende:
[..]
Leuk idee! k ben benieuwd hoe het was.
Hier ook! met daarbij witte rijst, satesaus en spercieboontjes.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:53 schreef Curiosity het volgende:
Zit nu een lekker kippetje in de oven
Dat ziet er echt lekker uit!quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:55 schreef pos het volgende:
Oesters en allerlei lekkere hapjes
[afbeelding]
Jep, bloemkool met aardappelen en roomkaas etcquote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:52 schreef Foo_niks het volgende:
Blikje geroosterde cokesnoot-drink
Pruttelt al lekker: knoflook, sjalotjes, gemengde paddestoelen, rundergehakt, oregano, tijm, basilicum, zout, peper, pommodores, beetje tomatensap.quote:
Wat is dat?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:56 schreef Foo_niks het volgende:
Blikje geroosterde cokesnoot-drink
Ben net wakker en zit wat toast te eten nu - zonder eiquote:Op woensdag 3 januari 2007 05:16 schreef Stereotomy het volgende:
Ik werd net met enorme honger wakker en heb het gekookt eitje opgegeten dat ik morgenochtend wilde opeten.
Zucht.
quote:Gebakken zalmfilet met Mexicaanse avocadosalade
hoofdgerecht
4 stukken zalmfilet (150 g elk) - 1 rode ui - 1 rijpe, stevige avocado - 1 citroen - 2 eetlepels fijngehakte koriander of peterselie - 2 eetlepels maïsolie - Tabasco - zout, peper - 50 g boter
Pel de ui en snijd hem in smalle reepjes. Schil en halveer de avocado. Snijd het vruchtvlees in stukjes. Pers de citroen uit.
Meng de ui met de avocado, 3/4 van het citroensap, de koriander of peterselie, de olie, een paar druppeltjes Tabasco, wat zout en wat peper.
Was de zalmfilets onder de koude kraan en dep ze droog. Besprenkel de zalmfilets met de rest van het citroensap en laat dit een paar minuten intrekken.
Verhit de boter en bak hierin als het schuim wegtrekt de stukken zalmfilet aan beide kanten bruin en gaar (ca. 7 minuten). Bestrooi de vis met een beetje zout en peper en serveer met de avocadosalade.
Lekker met gebakken aardappelen.
Hmm ik zou wel bij jullie willen eten vandaag!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond de stoofpeertjes die Bluezz gisteren al heeft laten pruttelen, daarbij gebakken aardappeltjes en rundertartaartjes.
quote:
quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Lastig eetschema als je aan een penicilinekuur vastzit"Vanaf 2 uur voor het innemen niet eten en 1 uur erna niets eten". En dat 3x per dag. Nice.
Peren waren te zoet, té scheutig met bruine basterdsuikerquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond de stoofpeertjes die Bluezz gisteren al heeft laten pruttelen, daarbij gebakken aardappeltjes en rundertartaartjes.
Ik vind stoofpeertjes sowieso meer een toetje...quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Peren waren te zoet, té scheutig met bruine basterdsuiker
Voor de rest superlekker
Waar haal je die? Toko?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:27 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
[afbeelding]
roasted coconut juice
Thailand's roasted coconut juice is a unique delicious recipe that has charm in its difference and aromatic of coconut juice.
Ik eet nooit toetjes, vandaarquote:Op donderdag 4 januari 2007 09:07 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind stoofpeertjes sowieso meer een toetje...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:06 schreef conleche het volgende:
Dat was dus heel aardig in het kader van een gezonder 2007, maar dat was om 20:00 uur.
Het is nu net na elven en ik heb net een 1/2 karamel-ijstaart naar binnengewerkt. (die kersttaart van de AH)Dat gaat lekker dus.....
quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:27 schreef golfer het volgende:
Straks een door onze dorpsslager zelf gemaakte bak erwtensoep.
Dat dusquote:Op woensdag 3 januari 2007 10:01 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Koffie sinaasappelsap en 2 knäckebröd met krokopasta![]()
Ik schil ze altijd op zondag voor maandag en dinsdag en heel soms zelfs voor woensdag en dat gaat primaquote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:24 schreef LotjeSpieg het volgende:
Weet iemand toevallig hoe lang je geschilde aardappelen (onder water) kan bewaren?
Ik ook leren eten via een vriendin!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:26 schreef het-is-mij het volgende:
Via een vriendin leren eten en nu komt het regelmatig op mn bordje
En het wordt macaroni:quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:22 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Voor vanavond heb ik werkelijk nog géén idee..![]()
![]()
![]()
Bedankt! Ik heb de aardappels woensdag geschild, dus dat moet nog kunnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:37 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik schil ze altijd op zondag voor maandag en dinsdag en heel soms zelfs voor woensdag en dat gaat prima
Alleen wel even elke dag schoon water erop!
looking fine, wil je t recept posten?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:06 schreef tonja het volgende:
Pastinaak met kip, tijm, knoflook, geitenkaas en creme fraiche.
[afbeelding]
Ik had nog een gegrilde kippenbout van gisteren, daar heb ik het vlees vanaf gehaald.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:45 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
looking fine, wil je t recept posten?
Pastinaakquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:06 schreef tonja het volgende:
Pastinaak met kip, tijm, knoflook, geitenkaas en creme fraiche.
[afbeelding]
oeeh lekkerquote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:21 schreef NoSigar het volgende:
Limoncello
Monchou lijkt me een prima alternatief. Het was voor het eerst dat ik pastinaak heb geproefd. Apart smaakje, lekker.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Pastinaak
* Bluezz gaat boodschappen lijstje aanvullen
Kan er ook iets anders dan geitenkaas in? golfer houdt niezo van kaossies
Edit, ik doe wel iets van monchou, dat trekt ie wel denk ik
De koelkast net schoongemaakt, de vriezer is aan het ontdooien, ik vond nog een halve kipfilet en wat stukjes vlees wat over was van het gourmetten. Daar maak ik maar een prutje van met de pastinaak (als ik het kan vinden, moet zo nog boodschappen doen) en de rest, en dan in de ovenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:20 schreef tonja het volgende:
Monchou lijkt me een prima alternatief. Het was voor het eerst dat ik pastinaak heb geproefd. Apart smaakje, lekker.
Gossie, heb nu het bord op schoot en het smaakt best lekker! Volgende keer wel wat minder pijnboompitten en dan zou ik zeggen: hij kan in de doos met 'recepten die ik moet onthouden'!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:06 schreef tonja het volgende:
Zou best weleens lekker kunnen zijn tezz
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Broodjes hamburger
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:19 schreef tonja het volgende:
3 witte puntjes, 1 met brokkelkaas, 1 met krabsalade en 1 met rookvlees.
Dat ziet er ook smakelijk uitquote:Op zaterdag 6 januari 2007 23:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
![]()
Die witte puntjes bleven in mijn appendix hakenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |