Net een kipfilet aangebraden, en in een pannetje met rode wijn, laurierblad, zwartepeper korrels, jeneverbessen, gedroogde tijm, uien, worcestersauce en knoflook een paar uur laten sudderen.
Toen de kipfilet eruit gevist en in de oven gezet om het warm te houden. De kipfilet was pikzwart.
De wijn door een zeef gedaan en uit de zeef de knoflook en de (kleine hele) uien gevist en nadat ik de tijm, laurier, jeneverbessen en peperkorrels uit de zeef gehaald had, door de zeef geperst in de wijn.
Daarna heb ik even geproefd, het was smerig! heel erg bitter, dus ik heb er een paar schepjes suiker doorheen gedaan. Dat scheelde iets.
Ik bedacht dat ik nog een restje zelfgemaakte champignonsoep had staan, en omdat het voor mijn gevoel toch al verpest was, en ik na 3 dagen champignonsoep er toch niet zo'n trek meer in had, heb ik het erdoor gedaan.
Was een goeie gok, de saus was heerlijk, het bittere was ver op de achtergrond, en zo paste het er eigenlijk prima bij.
De kipfilets op een bergje veldsla gedaan, wat tomaatjes erbij, saus erover, en ik had onverwacht echt een heerlijke maaltijd. Extra attractie was wat mij betreft dat de kipfilet aan de buitenkant zwart was, en zodra je erin sneed was de binnenkant spierwit. Ook smaakte het vlees enigszins zoetig.