Ze hebben misschien een BMW van de bank of te wel geleend?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:22 schreef JediMindTricks het volgende:
Wat een sukkels trouwens, die in dikke BMW's naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden.
quote:Op donderdag 28 december 2006 18:25 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Ze hebben misschien een BMW van de bank of te wel geleend?
Misschien moet je eens een goedkoper internetabonnement nemenquote:Op donderdag 28 december 2006 18:30 schreef Alcarin het volgende:
Ik koop geen vuurwerk.
Ik koop ook geen sinterklaaszooi.
Ik koop ook al geen kerstzooi.
Ik heb geen breedbeeldtv. Sterker nog, ik heb niet eens een gewone tv.
En ik heb ook al geen piercings en bontkragen!
En toch heb ik weinig geld, hoe kan dat nou?![]()
Kijk, dat is natuurlijk geen optie! Internet is geen luxe, maar bittere noodzaak.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Misschien moet je eens een goedkoper internetabonnement nemen
Heb je zeker nodig voor je werkquote:Op donderdag 28 december 2006 18:39 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Kijk, dat is natuurlijk geen optie! Internet is geen luxe, maar bittere noodzaak.
Voor mn studie ja.quote:
Niet iedereen heeft internetquote:Op donderdag 28 december 2006 18:40 schreef Maikuuul het volgende:
Jawant iedereen in nederland heeft dat he
Sterker: In België wordt het als basisbehoefte beschouwd. Soort van recht op informatie.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:39 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Kijk, dat is natuurlijk geen optie! Internet is geen luxe, maar bittere noodzaak.
Bij mij ligt ie als je niks meer hebt en niks meer kan lenen ...quote:Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Voor mn studie ja.![]()
Maar even serieus: waar ligt die armoedegrens nou eigenlijk? Iedereen heeft het er over, maar niemand noemt bedragen..?
Ga het vergelijken met Polen of Roemenië en je hoort niemand meer zeiken.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Voor mn studie ja.![]()
Maar even serieus: waar ligt die armoedegrens nou eigenlijk? Iedereen heeft het er over, maar niemand noemt bedragen..?
Recht van informatie die soms niet waar isquote:Op donderdag 28 december 2006 18:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sterker: In België wordt het als basisbehoefte beschouwd. Soort van recht op informatie.
Die ligt waarschijnlijk op het niveau waar mensen beginnen te zeiken dat ze te weinig geld hebben.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Voor mn studie ja.![]()
Ik ben serieus. Ik ken mensen in België die in de schuldsanering zitten. En een internetabonnement (mits al in werking) geldt gewoon als basisbehoefte en wordt niet opgezegd.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:44 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Recht van informatie die soms niet waar is![]()
Van dat geld kan je eten kopen. Zie je maar weer Belgen zijn dom ....quote:Op donderdag 28 december 2006 18:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik ben serieus. Ik ken mensen in België die in de schuldsanering zitten. En een internetabonnement (mits al in werking) geldt gewoon als basisbehoefte en wordt niet opgezegd.
*iets met lager inkomen > lagere prijzen van producten undsoquote:Op donderdag 28 december 2006 18:44 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ga het vergelijken met Polen of Roemenië en je hoort niemand meer zeiken.
Schuldsanering in België:quote:Op donderdag 28 december 2006 18:50 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Van dat geld kan je eten kopen. Zie je maar weer Belgen zijn dom ....![]()
In Nederland mag je ook je internet abbo houden ( wel een lage versie ) . Dus niet alleen Belgen zijn "dom".quote:Op donderdag 28 december 2006 18:50 schreef Teunebeun het volgende:
[..]
Van dat geld kan je eten kopen. Zie je maar weer Belgen zijn dom ....![]()
waarom stond cda eerste terwijl het een prutpartij is? shit happensquote:Op donderdag 28 december 2006 19:11 schreef faberic het volgende:
Waarom stemt iedereen op de sp als bijna iedereen het met mij eens is
Welk werk moet je doen om een salaris van 850 euro te hebben vraag ik me dan af....quote:Op donderdag 28 december 2006 19:19 schreef Sometimes het volgende:
Armoedegrens is (uit mijn hoofd) gezin met inkomen van 850 euro of uitkering van 825 euro.
Die mensen waren inderdaad om te huilen. Eerst had de man volgens eigen zeggen een goede baan, en nu hebben ze ineens helemaal niets meer. Heeft hij met z'n goede baan dan in al die jaren niets opgebouwd als reserve voor tijden als nu. Dan die vrouw, die wilde niet werken vanwege de kinderen. Als het nu babies waren, maar met kinderen van 7, 17 en 18 én de man thuis kan je best gaan werken vrouwtje.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:35 schreef Sometimes het volgende:
In de Revu van deze week wordt - in het kader van armoe in Nederland - een gezin gevolgd dat onder die grens leeft. Hoewel het artikel niet helemaal duidelijk is (in de opsomming ontbreken zaken) is er iets wat mij mateloos irriteert:
Het gaat om een gezin met 3 kinderen, van 7, 17 en 18. Pa is in de ziektewet terecht gekomen, en ze leven nu onder de armoedegrens. Tot zover respect en prima. Vervolgens wordt aan de moeder gevraagd waarom zij dan niet werkt. Zonder er al te veel omheen te draaien geeft ze aan dat ze voor haar kinderen wil zorgen, omdat ze daar destijds voor gekozen heeft (na het trouwen). Ze moet van de sociale dienst (of hoe die instantie nu heet) solliciteren, maar doet dat met weinig enthousiasme en blijkbaar op banen waar ze sowieso kansloos is.
Ik vind dat die mensen ervoor kiezen om in armoede te leven. Als ik mijn baan kwijtraak - om wat voor reden dan ook - en ik ben verder gezond, dan zal ik er toch echt een boel moeite voor doen om toch geld binnen te brengen. Banen zat! Diverse bedrijven waar ze moeite hebben om mensen te vinden. Dan is het geen werk wat je zou willen doen. Jammer dan! Prioriteiten stellen heet dat.
Maar tegenwoordig zijn mensen zelfs met dit soort afwegingen kieskeurig. Prima, maar profileer jezelf dan niet als arm.
Armoede bestaat in Nederland. Voedselbanken bestaan in Nederland.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:35 schreef Sometimes het volgende:
...
Pa is in de ziektewet terecht gekomen, en ze leven nu onder de armoedegrens. Tot zover respect en prima. Vervolgens wordt aan de moeder gevraagd waarom zij dan niet werkt. Zonder er al te veel omheen te draaien geeft ze aan dat ze voor haar kinderen wil zorgen, omdat ze daar destijds voor gekozen heeft (na het trouwen). Ze moet van de sociale dienst (of hoe die instantie nu heet) solliciteren,
...
Ja inderdaad, er werd ook nog gerookt. Dure hobby.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:23 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Die mensen waren inderdaad om te huilen. Eerst had de man volgens eigen zeggen een goede baan, en nu hebben ze ineens helemaal niets meer. Heeft hij met z'n goede baan dan in al die jaren niets opgebouwd als reserve voor tijden als nu. Dan die vrouw, die wilde niet werken vanwege de kinderen. Als het nu babies waren, maar met kinderen van 7, 17 en 18 én de man thuis kan je best gaan werken vrouwtje.
Dan de foto's: de vrouw zit te bellen met een mobieltje (thuis!) mét fototoestel erop, terwijl er geen geld is??
De zoon zit als een lapzwans te spelcomputeren met een sigaret in z'n mond.
Zo zijn er nog meer dingen uit dat artikel, maar het komt er in ieder geval op neer dat deze mensen absoluut geen medelijden verdienen. Ik vind zelfs dat dit soort artikelen beledigend zijn voor mensen die het veel slechter hebben vaak nog buiten hun schuld om ook. Dit gezin is gewoon een stelletje lamzakken.
De man waar het over gaat werkte in de grafische industrie, had een prima salaris, en werd door reorganisaties en ziekte werkloos. Daarna - weer aan het werk - een klaplong en chronische luchtwegaandoeningen.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:36 schreef sooty het volgende:
[..]
Armoede bestaat in Nederland. Voedselbanken bestaan in Nederland.
Als Pa op zijn vijftiende stratenmaker is geworden omdat-ie niet kon of wilde leren, is zijn rug versleten op zijn veertigste. Die types zijn dan ook meestal voor hun 18e getrouwd met het vriendinnetje dat evenmin kon leren. De arbeidsmarkt anno nu zit hierop niet te wachten; Pa noch Ma zal om verschillende redenen (gezondheid-opleidingsniveau) op hun leeftijd geen voet aan de grond van de arbeidsmarkt krijgen. Daar zit geen enkele werkgever op te wachten.
Ergo: Armoede.
Wat mij betreft mag Nederland wel wat socialer.
Leuk dat je alles zo zwart/wit ziet....quote:Op donderdag 28 december 2006 20:27 schreef Colnago het volgende:
Een minimumloon voor iemand vanaf 23 jaar is ¤ 1094 per maand.
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder is ¤ 794 per maand.
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande is ¤ 567 per maand.
Als iedereen nou effe gaat rekenen dan snapt iedereen dat je hier niet normaal van kunt leven.
Wat is er mis mee om dat soort mensen te bashen? Dan vraag je er volgens mij gewoon om.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dit topic gaat uitmonden in het bashen van luitjes die in dikke BMWs naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden.
hoeveel Bonds gebruiken ze daarvoor?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef faberic het volgende:
bondkraagmensen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |