abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2006 @ 18:20:51 #1
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_44800283
Begin december was het alweer raak. Sinterklaasinkopen breken record. En dan de kerst inkopen, en dan nu, als een überclimax, vuurwerk, iedereen heeft het erover. Terwijl 2 weken vóór dat gespendeer van de Nederland heftig werd geroepen door losers van de SP hoeveel armoede er wel niet was in Nederland. Neem een kijkje in paupergezinnen met bondkraagmensen met piercings, en wat staat daar? Jawel, hun primaire levensbehoefte, de breedbeeld-tv. En dan met oud en nieuw zijn het diezelfde mensen die 300 euro verspillen aan vuurwerk.

Of te wel: niet zeiken over armoede en honger in Nederland zolang de onderlaag van de bevolking de uitkering of het loontje volkomen verkeerd besteedt.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_44800323
Ok .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44800324
=edit=

[ Bericht 92% gewijzigd door Janetje op 28-12-2006 18:22:56 ]
pi_44800327
Dit topic gaat uitmonden in het bashen van luitjes die in dikke BMWs naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_44800345
Wat een sukkels trouwens, die in dikke BMW's naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden .
pi_44800356
net zoals mensen die zeiken dat ze te weinig geld hebben en ondertussen aan een peuk zuigen
Vive al máximo
pi_44800365
vuurwerk!
pi_44800386
zeg de meeste van de mensen die arm zijn kopen wel teringveel vuurwerk , als ze dat nou eens zouden besteden aan eten
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_44800419
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:22 schreef JediMindTricks het volgende:
Wat een sukkels trouwens, die in dikke BMW's naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden .
Ze hebben misschien een BMW van de bank of te wel geleend?
pi_44800539
Ik koop geen vuurwerk.
Ik koop ook geen sinterklaaszooi.
Ik koop ook al geen kerstzooi.
Ik heb geen breedbeeldtv. Sterker nog, ik heb niet eens een gewone tv.
En ik heb ook al geen piercings en bontkragen!

En toch heb ik weinig geld, hoe kan dat nou?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44800544
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:25 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Ze hebben misschien een BMW van de bank of te wel geleend?
  donderdag 28 december 2006 @ 18:32:18 #12
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_44800587
De armoede van Nederland valt reuze mee. De mensen die zonodig naar een voedselbank moeten hebben het aan zichzelf te denken. Mensen kiezen er zelf voor om te lenen en op krediet te kopen. En wanneer er betaald moet worden janken. Daar heb ik absoluut geen medelijden mee, het stelletje parasieten.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_44800622
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:30 schreef Alcarin het volgende:
Ik koop geen vuurwerk.
Ik koop ook geen sinterklaaszooi.
Ik koop ook al geen kerstzooi.
Ik heb geen breedbeeldtv. Sterker nog, ik heb niet eens een gewone tv.
En ik heb ook al geen piercings en bontkragen!

En toch heb ik weinig geld, hoe kan dat nou?
Misschien moet je eens een goedkoper internetabonnement nemen
pi_44800673
In de Revu van deze week wordt - in het kader van armoe in Nederland - een gezin gevolgd dat onder die grens leeft. Hoewel het artikel niet helemaal duidelijk is (in de opsomming ontbreken zaken) is er iets wat mij mateloos irriteert:

Het gaat om een gezin met 3 kinderen, van 7, 17 en 18. Pa is in de ziektewet terecht gekomen, en ze leven nu onder de armoedegrens. Tot zover respect en prima. Vervolgens wordt aan de moeder gevraagd waarom zij dan niet werkt. Zonder er al te veel omheen te draaien geeft ze aan dat ze voor haar kinderen wil zorgen, omdat ze daar destijds voor gekozen heeft (na het trouwen). Ze moet van de sociale dienst (of hoe die instantie nu heet) solliciteren, maar doet dat met weinig enthousiasme en blijkbaar op banen waar ze sowieso kansloos is.

Ik vind dat die mensen ervoor kiezen om in armoede te leven. Als ik mijn baan kwijtraak - om wat voor reden dan ook - en ik ben verder gezond, dan zal ik er toch echt een boel moeite voor doen om toch geld binnen te brengen. Banen zat! Diverse bedrijven waar ze moeite hebben om mensen te vinden. Dan is het geen werk wat je zou willen doen. Jammer dan! Prioriteiten stellen heet dat.

Maar tegenwoordig zijn mensen zelfs met dit soort afwegingen kieskeurig. Prima, maar profileer jezelf dan niet als arm.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_44800766
Sowieso: die "armoedegrens" is KUNSTMATIG! Tenzij je het ultieme communisme hebt (ideaalbeeld van de SP), waarbij iedereen exact evenveel heeft, heb je altijd een "armste 10 % groep". Maar zolang er zieltjes te winnen zijn door daar over te wauwelen (vooral Wouter Bos met z'n 25.000 euro per maand moet z'n mond houden over "armoedebestrijding") gaat het door!
Het is meer een jaloersheidsgrens dan een armoedegrens wat mij betreft.
censuur :O
pi_44800797
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Misschien moet je eens een goedkoper internetabonnement nemen
Kijk, dat is natuurlijk geen optie! Internet is geen luxe, maar bittere noodzaak.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44800823
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:39 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Kijk, dat is natuurlijk geen optie! Internet is geen luxe, maar bittere noodzaak.
Heb je zeker nodig voor je werk
  donderdag 28 december 2006 @ 18:40:43 #18
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_44800824
Ja want iedereen in nederland heeft dat he
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_44800854
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:40 schreef Teunebeun het volgende:
Heb je zeker nodig voor je werk
Voor mn studie ja.

Maar even serieus: waar ligt die armoedegrens nou eigenlijk? Iedereen heeft het er over, maar niemand noemt bedragen..?
pi_44800863
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:40 schreef Maikuuul het volgende:
Ja want iedereen in nederland heeft dat he
Niet iedereen heeft internet
pi_44800889
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:39 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Sterker: In België wordt het als basisbehoefte beschouwd. Soort van recht op informatie.
pi_44800893
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Voor mn studie ja.

Maar even serieus: waar ligt die armoedegrens nou eigenlijk? Iedereen heeft het er over, maar niemand noemt bedragen..?
Bij mij ligt ie als je niks meer hebt en niks meer kan lenen ...
  donderdag 28 december 2006 @ 18:44:28 #23
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_44800911
quote:

[..]

Voor mn studie ja.

Ga het vergelijken met Polen of Roemenië en je hoort niemand meer zeiken.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_44800924
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Sterker: In België wordt het als basisbehoefte beschouwd. Soort van recht op informatie.
Recht van informatie die soms niet waar is
  donderdag 28 december 2006 @ 18:45:12 #25
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_44800936
paupers maken het er zelf naar.

leer met geld om gaan en je hoeft niet aan de buitenwereld te laten zien dat je dure spullen kan kopen terwijl je eigenlijk van lenen.nl leeft.
OOЯ
  donderdag 28 december 2006 @ 18:45:38 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44800951
quote:

[..]

Voor mn studie ja.

Die ligt waarschijnlijk op het niveau waar mensen beginnen te zeiken dat ze te weinig geld hebben.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44801050
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:44 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Recht van informatie die soms niet waar is
Ik ben serieus. Ik ken mensen in België die in de schuldsanering zitten. En een internetabonnement (mits al in werking) geldt gewoon als basisbehoefte en wordt niet opgezegd.
pi_44801098
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:48 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik ben serieus. Ik ken mensen in België die in de schuldsanering zitten. En een internetabonnement (mits al in werking) geldt gewoon als basisbehoefte en wordt niet opgezegd.
Van dat geld kan je eten kopen. Zie je maar weer Belgen zijn dom ....
  donderdag 28 december 2006 @ 18:54:09 #29
154916 Vladimiiiiir
the magic song :o
pi_44801205
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:44 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Ga het vergelijken met Polen of Roemenië en je hoort niemand meer zeiken.
*iets met lager inkomen > lagere prijzen van producten undso *
pi_44801657
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:50 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Schuldsanering in België:

Je inkomsten komen binnen op een rekening van een aangstelde advocaat
Je doorlopende rekeningen worden door die aangestelde advocaat betaald.
Je krijgt per week een bepaald bedrag als leefgeld.
Je schulden worden naar rato betaald met het geld wat overblijft.
Restschulden worden na 5 jaar kwijtgescholden.
pi_44801694
Volgens mij valt het wel mee met de armoede hier.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:11:49 #32
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_44801741
Waarom stemt iedereen op de sp als bijna iedereen het met mij eens is
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  Milf donderdag 28 december 2006 @ 19:14:56 #33
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44801853
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:50 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

In Nederland mag je ook je internet abbo houden ( wel een lage versie ) . Dus niet alleen Belgen zijn "dom".
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:15:30 #34
154916 Vladimiiiiir
the magic song :o
pi_44801876
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:11 schreef faberic het volgende:
Waarom stemt iedereen op de sp als bijna iedereen het met mij eens is
waarom stond cda eerste terwijl het een prutpartij is? shit happens
pi_44802013
Armoedegrens is (uit mijn hoofd) gezin met inkomen van 850 euro of uitkering van 825 euro.
It was delicious.
pi_44802145
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:19 schreef Sometimes het volgende:
Armoedegrens is (uit mijn hoofd) gezin met inkomen van 850 euro of uitkering van 825 euro.
Welk werk moet je doen om een salaris van 850 euro te hebben vraag ik me dan af....
pi_44802180
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:35 schreef Sometimes het volgende:
In de Revu van deze week wordt - in het kader van armoe in Nederland - een gezin gevolgd dat onder die grens leeft. Hoewel het artikel niet helemaal duidelijk is (in de opsomming ontbreken zaken) is er iets wat mij mateloos irriteert:

Het gaat om een gezin met 3 kinderen, van 7, 17 en 18. Pa is in de ziektewet terecht gekomen, en ze leven nu onder de armoedegrens. Tot zover respect en prima. Vervolgens wordt aan de moeder gevraagd waarom zij dan niet werkt. Zonder er al te veel omheen te draaien geeft ze aan dat ze voor haar kinderen wil zorgen, omdat ze daar destijds voor gekozen heeft (na het trouwen). Ze moet van de sociale dienst (of hoe die instantie nu heet) solliciteren, maar doet dat met weinig enthousiasme en blijkbaar op banen waar ze sowieso kansloos is.

Ik vind dat die mensen ervoor kiezen om in armoede te leven. Als ik mijn baan kwijtraak - om wat voor reden dan ook - en ik ben verder gezond, dan zal ik er toch echt een boel moeite voor doen om toch geld binnen te brengen. Banen zat! Diverse bedrijven waar ze moeite hebben om mensen te vinden. Dan is het geen werk wat je zou willen doen. Jammer dan! Prioriteiten stellen heet dat.

Maar tegenwoordig zijn mensen zelfs met dit soort afwegingen kieskeurig. Prima, maar profileer jezelf dan niet als arm.
Die mensen waren inderdaad om te huilen. Eerst had de man volgens eigen zeggen een goede baan, en nu hebben ze ineens helemaal niets meer. Heeft hij met z'n goede baan dan in al die jaren niets opgebouwd als reserve voor tijden als nu. Dan die vrouw, die wilde niet werken vanwege de kinderen. Als het nu babies waren, maar met kinderen van 7, 17 en 18 én de man thuis kan je best gaan werken vrouwtje.
Dan de foto's: de vrouw zit te bellen met een mobieltje (thuis!) mét fototoestel erop, terwijl er geen geld is??
De zoon zit als een lapzwans te spelcomputeren met een sigaret in z'n mond.
Zo zijn er nog meer dingen uit dat artikel, maar het komt er in ieder geval op neer dat deze mensen absoluut geen medelijden verdienen. Ik vind zelfs dat dit soort artikelen beledigend zijn voor mensen die het veel slechter hebben vaak nog buiten hun schuld om ook. Dit gezin is gewoon een stelletje lamzakken.
Wat je vindt, moet je naar de politie brengen
  donderdag 28 december 2006 @ 19:36:31 #38
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_44802666
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:35 schreef Sometimes het volgende:
...
Pa is in de ziektewet terecht gekomen, en ze leven nu onder de armoedegrens. Tot zover respect en prima. Vervolgens wordt aan de moeder gevraagd waarom zij dan niet werkt. Zonder er al te veel omheen te draaien geeft ze aan dat ze voor haar kinderen wil zorgen, omdat ze daar destijds voor gekozen heeft (na het trouwen). Ze moet van de sociale dienst (of hoe die instantie nu heet) solliciteren,
...
Armoede bestaat in Nederland. Voedselbanken bestaan in Nederland.

Als Pa op zijn vijftiende stratenmaker is geworden omdat-ie niet kon of wilde leren, is zijn rug versleten op zijn veertigste. Die types zijn dan ook meestal voor hun 18e getrouwd met het vriendinnetje dat evenmin kon leren. De arbeidsmarkt anno nu zit hierop niet te wachten; Pa noch Ma zal om verschillende redenen (gezondheid-opleidingsniveau) op hun leeftijd geen voet aan de grond van de arbeidsmarkt krijgen. Daar zit geen enkele werkgever op te wachten.

Ergo: Armoede.
Wat mij betreft mag Nederland wel wat socialer.

En nee, ik val niet in die categorie. Ik verdien goed geld. Hypotheek en verzekeringen verdienen weer goed aan mij.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_44803121
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:23 schreef Friedel_Crafts het volgende:

[..]

Die mensen waren inderdaad om te huilen. Eerst had de man volgens eigen zeggen een goede baan, en nu hebben ze ineens helemaal niets meer. Heeft hij met z'n goede baan dan in al die jaren niets opgebouwd als reserve voor tijden als nu. Dan die vrouw, die wilde niet werken vanwege de kinderen. Als het nu babies waren, maar met kinderen van 7, 17 en 18 én de man thuis kan je best gaan werken vrouwtje.
Dan de foto's: de vrouw zit te bellen met een mobieltje (thuis!) mét fototoestel erop, terwijl er geen geld is??
De zoon zit als een lapzwans te spelcomputeren met een sigaret in z'n mond.
Zo zijn er nog meer dingen uit dat artikel, maar het komt er in ieder geval op neer dat deze mensen absoluut geen medelijden verdienen. Ik vind zelfs dat dit soort artikelen beledigend zijn voor mensen die het veel slechter hebben vaak nog buiten hun schuld om ook. Dit gezin is gewoon een stelletje lamzakken.
Ja inderdaad, er werd ook nog gerookt. Dure hobby.

Probleem is dat er heus wel mensen / gezinnen te vinden zijn die échte armoede hebben. Maar ook veel waar dat - in mijn ogen - niet het geval is. Ik ken diverse gezinnen die niet de eerder genoemde grens halen, maar er wel dicht in de buurt zitten. Stuk voor stuk hebben die ervoor gekozen om zo te leven. Want dozen schuiven, dat is te min.
In eerste instantie zou ik denk ik ook zo redeneren. Maar na verloop van tijd moet er toch wat verstand in je kop komen lijkt me.

De gezinnen die naar eigen keuze zo leven verpesten het voor degenen die wél echte armoede hebben. Die maken er meestal wat minder ophef over.
It was delicious.
pi_44803563
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:36 schreef sooty het volgende:

[..]

Armoede bestaat in Nederland. Voedselbanken bestaan in Nederland.

Als Pa op zijn vijftiende stratenmaker is geworden omdat-ie niet kon of wilde leren, is zijn rug versleten op zijn veertigste. Die types zijn dan ook meestal voor hun 18e getrouwd met het vriendinnetje dat evenmin kon leren. De arbeidsmarkt anno nu zit hierop niet te wachten; Pa noch Ma zal om verschillende redenen (gezondheid-opleidingsniveau) op hun leeftijd geen voet aan de grond van de arbeidsmarkt krijgen. Daar zit geen enkele werkgever op te wachten.

Ergo: Armoede.
Wat mij betreft mag Nederland wel wat socialer.
De man waar het over gaat werkte in de grafische industrie, had een prima salaris, en werd door reorganisaties en ziekte werkloos. Daarna - weer aan het werk - een klaplong en chronische luchtwegaandoeningen.
Mag derhalve niet meer werken.

Ook zoiets waar ik me enorm over op kan winden. Ik kan niet volledig over de situatie van bovengenoemde meneer oordelen, maar kantoorwerk is over het algemeen minder belastend.
De vader van een vriend vroeger (pak 'm beet 20 jaar geleden) had een been (of een deel ervan) verloren bij zijn werk. Daarna werd hij volledig arbeidsongeschikt verklaard. Deze man was niet achterlijk, en kon prima op kantoor werken. Maar dat ging niet, want hij was afgekeurd... Voor alle duidelijkheid: hij wilde wel, maar mocht dus niet.
Als het goed is werken dat soort zaken tegenwoordig iets beter, maar het blijft tenenkrommend.
It was delicious.
pi_44803915

[ Bericht 50% gewijzigd door Youssef op 30-12-2006 18:55:55 ]
pi_44804542
Een minimumloon voor iemand vanaf 23 jaar is ¤ 1094 per maand.
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder is ¤ 794 per maand.
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande is ¤ 567 per maand.

Als iedereen nou effe gaat rekenen dan snapt iedereen dat je hier niet normaal van kunt leven.
Audaces fortuna juvat
pi_44805379
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:27 schreef Colnago het volgende:
Een minimumloon voor iemand vanaf 23 jaar is ¤ 1094 per maand.
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder is ¤ 794 per maand.
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande is ¤ 567 per maand.

Als iedereen nou effe gaat rekenen dan snapt iedereen dat je hier niet normaal van kunt leven.
Leuk dat je alles zo zwart/wit ziet....
pi_44806164
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dit topic gaat uitmonden in het bashen van luitjes die in dikke BMWs naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden.
Wat is er mis mee om dat soort mensen te bashen? Dan vraag je er volgens mij gewoon om.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44806214
laten we met zn allen SP stemmers voor homofiele gays uitmaken!11:

één
twéé
HOMOFIELE GAYSSSSSSSSS
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_44806295
dat was gaaf
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_44806622
ach in een land waar je vakantiegeld krijgt als je in de bijstand zit... kun je niet 'echt' van armoede spreken...
pi_44806876
* Camplo BMW 645ci uit garage haalt en naar de Mc Donald's rijdt
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 28 december 2006 @ 22:57:55 #49
19242 yavanna
Results may vary.
pi_44810299
Het blijft altijd weer grappig, mensen zien (ver)oordelen over dingen die ze zelf nooit (van nabij ) meegemaakt hebben.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_44810326
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef faberic het volgende:
bondkraagmensen
hoeveel Bonds gebruiken ze daarvoor?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: