abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2006 @ 18:20:51 #1
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_44800283
Begin december was het alweer raak. Sinterklaasinkopen breken record. En dan de kerst inkopen, en dan nu, als een überclimax, vuurwerk, iedereen heeft het erover. Terwijl 2 weken vóór dat gespendeer van de Nederland heftig werd geroepen door losers van de SP hoeveel armoede er wel niet was in Nederland. Neem een kijkje in paupergezinnen met bondkraagmensen met piercings, en wat staat daar? Jawel, hun primaire levensbehoefte, de breedbeeld-tv. En dan met oud en nieuw zijn het diezelfde mensen die 300 euro verspillen aan vuurwerk.

Of te wel: niet zeiken over armoede en honger in Nederland zolang de onderlaag van de bevolking de uitkering of het loontje volkomen verkeerd besteedt.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_44800323
Ok .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44800324
=edit=

[ Bericht 92% gewijzigd door Janetje op 28-12-2006 18:22:56 ]
pi_44800327
Dit topic gaat uitmonden in het bashen van luitjes die in dikke BMWs naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_44800345
Wat een sukkels trouwens, die in dikke BMW's naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden .
pi_44800356
net zoals mensen die zeiken dat ze te weinig geld hebben en ondertussen aan een peuk zuigen
Vive al máximo
pi_44800365
vuurwerk!
pi_44800386
zeg de meeste van de mensen die arm zijn kopen wel teringveel vuurwerk , als ze dat nou eens zouden besteden aan eten
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_44800419
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:22 schreef JediMindTricks het volgende:
Wat een sukkels trouwens, die in dikke BMW's naar de voedselbanken en de sociale dienst rijden .
Ze hebben misschien een BMW van de bank of te wel geleend?
pi_44800539
Ik koop geen vuurwerk.
Ik koop ook geen sinterklaaszooi.
Ik koop ook al geen kerstzooi.
Ik heb geen breedbeeldtv. Sterker nog, ik heb niet eens een gewone tv.
En ik heb ook al geen piercings en bontkragen!

En toch heb ik weinig geld, hoe kan dat nou?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44800544
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:25 schreef Teunebeun het volgende:

[..]

Ze hebben misschien een BMW van de bank of te wel geleend?
  donderdag 28 december 2006 @ 18:32:18 #12
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_44800587
De armoede van Nederland valt reuze mee. De mensen die zonodig naar een voedselbank moeten hebben het aan zichzelf te denken. Mensen kiezen er zelf voor om te lenen en op krediet te kopen. En wanneer er betaald moet worden janken. Daar heb ik absoluut geen medelijden mee, het stelletje parasieten.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_44800622
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:30 schreef Alcarin het volgende:
Ik koop geen vuurwerk.
Ik koop ook geen sinterklaaszooi.
Ik koop ook al geen kerstzooi.
Ik heb geen breedbeeldtv. Sterker nog, ik heb niet eens een gewone tv.
En ik heb ook al geen piercings en bontkragen!

En toch heb ik weinig geld, hoe kan dat nou?
Misschien moet je eens een goedkoper internetabonnement nemen
pi_44800673
In de Revu van deze week wordt - in het kader van armoe in Nederland - een gezin gevolgd dat onder die grens leeft. Hoewel het artikel niet helemaal duidelijk is (in de opsomming ontbreken zaken) is er iets wat mij mateloos irriteert:

Het gaat om een gezin met 3 kinderen, van 7, 17 en 18. Pa is in de ziektewet terecht gekomen, en ze leven nu onder de armoedegrens. Tot zover respect en prima. Vervolgens wordt aan de moeder gevraagd waarom zij dan niet werkt. Zonder er al te veel omheen te draaien geeft ze aan dat ze voor haar kinderen wil zorgen, omdat ze daar destijds voor gekozen heeft (na het trouwen). Ze moet van de sociale dienst (of hoe die instantie nu heet) solliciteren, maar doet dat met weinig enthousiasme en blijkbaar op banen waar ze sowieso kansloos is.

Ik vind dat die mensen ervoor kiezen om in armoede te leven. Als ik mijn baan kwijtraak - om wat voor reden dan ook - en ik ben verder gezond, dan zal ik er toch echt een boel moeite voor doen om toch geld binnen te brengen. Banen zat! Diverse bedrijven waar ze moeite hebben om mensen te vinden. Dan is het geen werk wat je zou willen doen. Jammer dan! Prioriteiten stellen heet dat.

Maar tegenwoordig zijn mensen zelfs met dit soort afwegingen kieskeurig. Prima, maar profileer jezelf dan niet als arm.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_44800766
Sowieso: die "armoedegrens" is KUNSTMATIG! Tenzij je het ultieme communisme hebt (ideaalbeeld van de SP), waarbij iedereen exact evenveel heeft, heb je altijd een "armste 10 % groep". Maar zolang er zieltjes te winnen zijn door daar over te wauwelen (vooral Wouter Bos met z'n 25.000 euro per maand moet z'n mond houden over "armoedebestrijding") gaat het door!
Het is meer een jaloersheidsgrens dan een armoedegrens wat mij betreft.
censuur :O
pi_44800797
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Misschien moet je eens een goedkoper internetabonnement nemen
Kijk, dat is natuurlijk geen optie! Internet is geen luxe, maar bittere noodzaak.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_44800823
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:39 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Kijk, dat is natuurlijk geen optie! Internet is geen luxe, maar bittere noodzaak.
Heb je zeker nodig voor je werk
  donderdag 28 december 2006 @ 18:40:43 #18
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_44800824
Ja want iedereen in nederland heeft dat he
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_44800854
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:40 schreef Teunebeun het volgende:
Heb je zeker nodig voor je werk
Voor mn studie ja.

Maar even serieus: waar ligt die armoedegrens nou eigenlijk? Iedereen heeft het er over, maar niemand noemt bedragen..?
pi_44800863
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:40 schreef Maikuuul het volgende:
Ja want iedereen in nederland heeft dat he
Niet iedereen heeft internet
pi_44800889
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:39 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Sterker: In België wordt het als basisbehoefte beschouwd. Soort van recht op informatie.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_44800893
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Voor mn studie ja.

Maar even serieus: waar ligt die armoedegrens nou eigenlijk? Iedereen heeft het er over, maar niemand noemt bedragen..?
Bij mij ligt ie als je niks meer hebt en niks meer kan lenen ...
  donderdag 28 december 2006 @ 18:44:28 #23
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_44800911
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Voor mn studie ja.

Ga het vergelijken met Polen of Roemenië en je hoort niemand meer zeiken.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_44800924
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:43 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Sterker: In België wordt het als basisbehoefte beschouwd. Soort van recht op informatie.
Recht van informatie die soms niet waar is
  donderdag 28 december 2006 @ 18:45:12 #25
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_44800936
paupers maken het er zelf naar.

leer met geld om gaan en je hoeft niet aan de buitenwereld te laten zien dat je dure spullen kan kopen terwijl je eigenlijk van lenen.nl leeft.
OOЯ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')