Nou, dat valt dan nog wel mee.. er is wel veel ventilatie maar je hebt gelijk, zonder dat, stofzuigen en dweilen elke dag zou het wel onleefbaar zijn. Gelukkig is de rest van het huis katvrij (vloerbedekking).quote:Op donderdag 28 december 2006 18:10 schreef Isegrim het volgende:
18 katten is inderdaad erg veel. Lijkt me voor die katten zelf ook niet echt prettig, zeker als ze niet naar buiten kunnen. Maar ook als ze wel naar buiten kunnen lijkt het me teveel van het goede. Ietwat onhygiënisch ook... Zoveel katten in een huis móet haast wel nare luchtjes geven...
Of zoek zelf een andere hobby. Neem 18 honden ofzo.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Misschien moet je het probleem bij je moeder zoeken... Kan ze geen andere hobby zoeken?
quote:Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Of zoek zelf een andere hobby. Neem 18 honden ofzo.
Of een psycholoog.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Misschien moet je het probleem bij je moeder zoeken... Kan ze geen andere hobby zoeken?
Snel alle ramen en deuren dicht!!quote:Op donderdag 28 december 2006 19:09 schreef Ludger het volgende:
Paniek beneden, ma loopt buiten met een blikje en roept ze weer binnen![]()
Nee, ik doe ze er gewoon weer uit morgenvroeg of vannacht. Kom op hee, eerder hadden we nog 'buitenkatten', nu loopt alles binnen.. En ok, we hebben wel een rommelkast waar er een stuk of 4,5 in slapen en overal zit er wel een ergens onder een kast, 't is mij alleen teveel aan 't wordenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Snel alle ramen en deuren dicht!!
Nouja goor, een gladde vloer scheelt en de deuren naar de andere vertrekken sluiten bijna allemaal wel. Maar laat nooit even je papieren, post of kranten op de tafel liggenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:13 schreef Vivi het volgende:
Wat niemand schijnt te beseffen is dat katten sloitaire dieren zijn..en geen roedeldieren..je doet de beesten er dan zelf ook geen plezier mee om er zoveel op een beperkte ruimte te houden.
Buiten het feit dat het idd goor is
quote:Op donderdag 28 december 2006 20:06 schreef Djep het volgende:
Ik heb drie katten en ik vind dat die naar buiten MOETEN.
Bedoel je dat ze omwille hun welzijn te allen tijde naar buiten moeten kunnen of dat ze niet binnen mogen?quote:Op donderdag 28 december 2006 20:06 schreef Djep het volgende:
Ik heb drie katten en ik vind dat die naar buiten MOETEN.
Gelukkig ben je m'n moeder nietquote:Op donderdag 28 december 2006 21:01 schreef nokwanda het volgende:
Jeeezzzz, worden zoals jouw moeder is mijn heilig streven
Gaaaaaf. Een heel groot huis en een heeeleboel katten en vooral afdankertjes van anderen.
quote:
We hebben 4 honden en die storen zich niet aan de kattenboelquote:Op donderdag 28 december 2006 21:24 schreef Steve-O het volgende:
Neem een hond gast
Wat een watjes.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:32 schreef Ludger het volgende:
[..]
We hebben 4 honden en die storen zich niet aan de kattenboel![]()
En met een beetje pech doet niemand het dan, weigert moeder afstand te doen van haar afdankertjes, en gaat het écht goed mis omdat er 18 katten in hun eigen poep lopen te baggeren.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zou zeggen, ruim een poosje niet achter hun kont op, wie weet komt je moeder dan tot het inzicht dat het echt niet kan. Je kan het huis wel uitgaan, maar daar is het probleem van je moeder nog niet mee verholpen.
quote:Op donderdag 28 december 2006 21:22 schreef Youssef het volgende:
[..]
Eenzame excentrieke vrouwtjes die niet aan een partner komen ... succes met oud worden!![]()
Het is ook het een of het ander natuurlijkquote:Op donderdag 28 december 2006 22:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
![]()
![]()
hoera
trouwens... liever met tig katten die oprecht zijn dan perse aan een partner moeten komen en daarvoor een boel nonsens moeten slikken. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
quote:Op donderdag 28 december 2006 23:02 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is ook het een of het ander natuurlijk
quote:Op donderdag 28 december 2006 22:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
liever met tig katten die oprecht zijn
Ik ken de situatie natuurlijk niet. Maar het lijkt me wel zielig om 3 katten op te sluiten op een kamer. Gewoon omdat de diersoort toch meer bewegingsvrijheid nodig heeft dan dat. Daarom lijken me 18 katten in de rest van het huis ook niet echt fijn. Maar met de optie van mirage lijkt me dat probleem best opgelost zolang er geld genoeg is om ze allemaal aan de eet en verzorgd te houden.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:16 schreef CherryLips het volgende:
Dus er lopen in totaal 21 katten rond? Op een vrij klein oppervlak? Waarvan een paar op iemand z'n slaapkamer?.
Ik vond hier drie hamsters wel voldoende.
Valt best mee in het echtquote:
Zullen we het gewoon bij de moeder van TS houden en jouw al dan niet wereldvreemde toestand achterwege laten?quote:Op donderdag 28 december 2006 23:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Valt best mee in het echt
Maar wereldvreemd is ook wel overdreven. Misschien juist niet. Misschien zijn mensen ook gewoon meestal niet echt zo heel erg tof. Als je met dieren leeft ben je vaak best goed af. Knuffels en waardering in overvloed. (al is het maar om je rol van blikopener). Het is in ieder geval altijd onmiddelijk duidelijk wat de behoefte is zonder gelul eromheen. dat waardeer ik wel. Dieren liegen niet. Veel mensen wel.
Misschien ben ik dus niet zo heel erg wereldvreemd maar redelijk realistisch. En hey, echt wereldvreemd KAN ik niet zijn. Ik moet immers de deur uit om de kattenbrokjes te verdienen, he.
Ga dat dan maar fijn zeggen tegen die mensne die zo nodig het oordeel wereldvreemd willen vellen in plaats van tegen mij te klotenquote:Op donderdag 28 december 2006 23:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zullen we het gewoon bij de moeder van TS houden en jouw al dan niet wereldvreemde toestand achterwege laten?
goeie link, interessantquote:Op donderdag 28 december 2006 18:45 schreef Isegrim het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_hoarder
Niemand 'kloot' tegen je, en iedereen mag zijn reactie geven. Alleen, zodra er 2, 3 discussies in één en hetzelfde topic lopen, wordt het een onoverzichtelijke bende, en uiteindelijk zit de topicstarter nog met precies dezelfde vraag.quote:Op donderdag 28 december 2006 23:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ga dat dan maar fijn zeggen tegen die mensne die zo nodig het oordeel wereldvreemd willen vellen in plaats van tegen mij te kloten
Of is het fout als iemand het zich kan indenken dat moeder van TS het wel prettig vindt? Of moeten we het allemaal eens zijn met TS en zeggen dat zijn moeder niet okay is met alle katten?
Een van de vroegere katten van m'n ouders was nogal een psycho, die heeft de dobermann van de buren te grazen genomen. Dus ik ben benieuwd of dat zou helpenquote:Op donderdag 28 december 2006 21:24 schreef Steve-O het volgende:
Neem een hond gast
Die vraag..... tsja... mijn antwoord al gegeven en release zei ook al zoiets van dezelfde strekking maar iets sterker.quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:05 schreef Nosh het volgende:
[..]
Niemand 'kloot' tegen je, en iedereen mag zijn reactie geven. Alleen, zodra er 2, 3 discussies in één en hetzelfde topic lopen, wordt het een onoverzichtelijke bende, en uiteindelijk zit de topicstarter nog met precies dezelfde vraag.
Vandaar.
op die dierenren na is toch alles offtopic.quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die vraag..... tsja... mijn antwoord al gegeven en release zei ook al zoiets van dezelfde strekking maar iets sterker.
Het is ook zielig voor die dieren om met zovelen binnen te leven.
En mijn vraag is: hebben ze allemaal eten en zijn er voldoende kattenbakken en krijgen ze voldoende lichaamsbeweging?
Vallen ze elkaar niet aan op die kleine ruimte?
Dat zouden motivaties kunnen zijn om ervoor te zorgen dat een aantal dieren een ander thuis krijgen
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dat moeilijk ligt omdat de dieren al net die beestjes zijn die een ander wegdeed. Zelfs asielen zitten er vol mee en die krijgen ook geen thuis. Dus dat TS' moeder die opneemt en ze niet weg kan doen begrijp ik. Die stap zet je ook niet zomaar.
Je moeder is wel een mens van mijn hart.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:08 schreef Ludger het volgende:
Euhm, het is een beetje genant om te vertellen maar moet 't eens kwijt. Ma werkt de hele week en is gek op katten. Ok, katten zijn idd wel leuk alleen zijn het er het afgelopen jaar inmiddels 18 (meest afdankertjes ) die hier rondlopen in huis ( keuken plus bijkeuken zijn in totaal 3,5 bij 11 meter, geen rijtjeshuis keuken maar toch
).
Nu heb ik vanmiddag toen ma naar 'r werk was eens 6 van die onruststokers kennis laten maken met ons erf (boerderij). Ma is er op tegen, stel je voor dat er eentje de weg vindt en doodgereden wordt... Aanleiding was dat ik vanmiddag pissed werd. Vanmorgen zei ze: 'Zorg je dat je het netjes houdt in huis vandaag?' Ik: 'Owja.. prima' (als ik thuis ben, blijft het wel netjes dacht ik). Kom ik een paar uur later weer beneden na wat te hebben gestudeerd en opgeruimd, glij ik uit over uitbraaksel, en een eindje verder hadden twee katten 't weer gepresteerd om iets te doen wat op een van de kattenbakken hoort.
Ok, dit kan 's gebeuren en dan wil ik de boel wel weer schoonmaken maar het gebeurt elke dag.
![]()
Serieuze vraag, hoe krijg ik ma zo ver dat in ieder geval een stuk of 7 van de 18 katten zichzelf buiten vermaken en ma er eens van overtuigd raakt dat dit echt teveel is ? Het is genant voor m'n broer en mij als je ergens anders in huis bent, een kennis aan 't keukenraam klopt en 'r weer wat op de grond ligt van een dier.
Dit werd veel eerder in het topic ook al vermeld en lijkt mij ook een goede oplossing. Je moeder zal zich moeten afvragen voor wie ze dit doet: voor zichzelf of voor die katten? Want ik denk dat ze alleen zichzelf er nu een plezier mee doet ipv andersom. Ik heb zelf 1 kat en die heb ik overgenomen omdat zij het niet naar haar zin had in het vorige huis, hier doet ze het nu al bijna twee weken goed. En stel dat ze het niet goed deed, dan was ik samen met de oude baasjes op zoek gegaan naar een nieuw adres. Je wilt toch het beste voor het dier??quote:Op vrijdag 29 december 2006 00:56 schreef vronie het volgende:
Je moeder is wel een mens van mijn hart.
Ik heb zelf vier katten,die komen in de tuin die is afgezet omdat ik niet wil dat ze over straat zwerven.
Is het niet mogelijk om een ren voor de katten te bouwen dat ze toch naar buiten kunnen?
Ik denk dat de katten dan een beter leven hebben dan enkel maar binnen te zitten.
Ik was dus niet de enige.quote:Op vrijdag 29 december 2006 01:10 schreef KonnieKipke het volgende:
ik moet denken aan de mannen van de radio, over die kerel die van die dieren verzamelt.
Ehh, dat eerste. Lekker buiten even dollen. Hun behoeft in mijn tuin doen! Das goed voor ze en ze vinden het ook nog leuk.quote:Op donderdag 28 december 2006 20:40 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze omwille hun welzijn te allen tijde naar buiten moeten kunnen of dat ze niet binnen mogen?
Geiten en cavia'squote:Op vrijdag 29 december 2006 01:10 schreef KonnieKipke het volgende:
ik moet denken aan de mannen van de radio, over die kerel die van die dieren verzamelt.
Eens, ik ben ook bang dat deze moeder de grens van 'dierenliefhebber' en 'compulsief verzamelaar' aan het overschrijden is.... en voor degenen die 't linkje niet bezocht hebben, dat neemt niet weg dat ze 't allemaal goed bedoeld en heel erg haar best doet goed voor de dieren te zorgen! Maar wel dat 't uit de hand aan 't lopen is, zodat 't voor de katten en voor de mensen niet meer leuk is... Katten hebben toch meer ruimte nodig, 't zijn geen groepsdieren. Ze kunnen helemaal binnenblijven als ze er goed aan gewend zijn, maar zeker (ex-)zwervers zijn er vaak niet gelukkig, blijven toch de mogelijkheid van tuin en buitenlopen missen... en ook voor katten die wel het binnenblijven gewend zijn, is 18 katten in twee ruimtes wel erg veel! Dat in ieder geval een aantal van de katten naast de bak gaan is ook een teken dat ze op een te klein territorium zitten!quote:Op donderdag 28 december 2006 18:45 schreef Isegrim het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_hoarder
Bouw een mooie kattenren voor haarquote:Op donderdag 28 december 2006 18:08 schreef Ludger het volgende:
Serieuze vraag, hoe krijg ik ma zo ver dat in ieder geval een stuk of 7 van de 18 katten zichzelf buiten vermaken en ma er eens van overtuigd raakt dat dit echt teveel is ?
Ja, en alles wat ik voorstel wordt verworpen met 'zielig'quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:45 schreef Mirage het volgende:
nou TS, heb je de ren al voorgesteld ?
Binnenhouden op deze manier is ook zielig en daarmee doet ze ze echt tekort.quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:01 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ja, en alles wat ik voorstel wordt verworpen met 'zielig'![]()
zielig ???quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:01 schreef Ludger het volgende:
[..]
Zomaar de straat op vind ik ook niet je van het, maar in een ren, buiten, wat is daar zielig aan? Die van mij staat elke ochtend bij de deur, even een paar uur uitwaaien (kan de tuin niet uit). Vragen jullie beesten daar dan nooit om?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:01 schreef Ludger het volgende:
[..]
Sommige wel, maar ma is dan benauwd dat ze wat overkomt dus gaat 't feest niet doorquote:Op vrijdag 29 december 2006 17:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zomaar de straat op vind ik ook niet je van het, maar in een ren, buiten, wat is daar zielig aan? Die van mij staat elke ochtend bij de deur, even een paar uur uitwaaien (kan de tuin niet uit). Vragen jullie beesten daar dan nooit om?
Maar jullie als kinderen mogen, hoop ik , wel naar buiten?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:48 schreef Ludger het volgende:
[..]
Sommige wel, maar ma is dan benauwd dat ze wat overkomt dus gaat 't feest niet door![]()
In een ren. Da's in een afgesloten ruimte. Wat kan ze dan overkomen? Die van mij komen no way buiten de tuin, maar in onze tuin kan ze toch echt niks gebeuren, bij jullie in de tuin wel?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:48 schreef Ludger het volgende:
[..]
Sommige wel, maar ma is dan benauwd dat ze wat overkomt dus gaat 't feest niet door![]()
Dit doet me denken aan The Greenmilequote:Op vrijdag 29 december 2006 10:45 schreef milagro het volgende:
doet me denken aan die reportage van de Rotterdamse oudere dame met een ...uhm...hart voor muizen
die had tientallen zichtbare, en dus ws honderden 'onzichtbare' muizen in huis, en de buurt begon te klagen.
de gemeente heeft uiteindelijk dat mens zo ver gekregen dat ze de muizen weg mochten halen om ze een beter tehuis te bieden, en wel dierentuin Blijdorp
dat mensje helemaal blij, ondanks het gemis, de muisjes toch nog goed terecht gekomen .... en haar blijdschap werd uiteraard gedeeld door de buurtbewoners en de uilen en slangen in Blijdorp
Mee eens. Ik denk ook dat dat mijn advies is. Het huis uit en ik denk dat weigeren van het schoonmaken van deze rotzooi ook een optie is. Zeker als zij ook nog eens full time werkt.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:27 schreef milagro het volgende:
18 katten in je huis is niet goed, is gewoon raaarrrrrrrr en ik gok zo dat mams voor geen enkel redelijk argument vatbaar is.
ergo, zo snel mogelijk het huis uit, zoonlief
en ik zou de rotzooi lekker de rotzooi laten, al zit je dan zelf er ook middenin helaas, heeeeeeeeeeeel misschien dat mams dan in de gaten krijgt dat 18 katten houden geen strak plan is, en 18 katten houden als je fulltime werkt, buitenshuis driedubbel niet strak
de boel moet gewoon effe flink uit de hand lopen, buren moeten gaan klagen, politie aan de deur, gemeente die gaat pushen, Hart van Nederland ploeg erlangs, en ms de huisarts ook even
je ma is vast de liefste ma ter wereld maar ze doet nu wel een beetje raarrrrrrrr
Daar schieten die katten en z'n moeder toch niks mee opquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:48 schreef spliffy het volgende:
Om eens een keer op jezelf te gaan wonen is natuurlijk weer eens veel te ver gedacht van mij he?![]()
En laat het daar nu net even niet om gaanquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar schieten die katten en z'n moeder toch niks mee op.
Dit is gewoon onhygiënisch en zielig.
Tuurlijk wel, als hij weggaat blijven die 18 katten daar hoorquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:52 schreef spliffy het volgende:
[..]
En laat het daar nu net even niet om gaan![]()
Nope, anders had het wel in F&F gestaanquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als hij weggaat blijven die 18 katten daar hoor. Daar ging het toch om?
de opquote:Op donderdag 28 december 2006 18:08 schreef Ludger het volgende:
Euhm, het is een beetje genant om te vertellen maar moet 't eens kwijt. Ma werkt de hele week en is gek op katten. Ok, katten zijn idd wel leuk alleen zijn het er het afgelopen jaar inmiddels 18 (meest afdankertjes ) die hier rondlopen in huis ( keuken plus bijkeuken zijn in totaal 3,5 bij 11 meter, geen rijtjeshuis keuken maar toch
).
Nu heb ik vanmiddag toen ma naar 'r werk was eens 6 van die onruststokers kennis laten maken met ons erf (boerderij). Ma is er op tegen, stel je voor dat er eentje de weg vindt en doodgereden wordt... Aanleiding was dat ik vanmiddag pissed werd. Vanmorgen zei ze: 'Zorg je dat je het netjes houdt in huis vandaag?' Ik: 'Owja.. prima' (als ik thuis ben, blijft het wel netjes dacht ik). Kom ik een paar uur later weer beneden na wat te hebben gestudeerd en opgeruimd, glij ik uit over uitbraaksel, en een eindje verder hadden twee katten 't weer gepresteerd om iets te doen wat op een van de kattenbakken hoort.
Ok, dit kan 's gebeuren en dan wil ik de boel wel weer schoonmaken maar het gebeurt elke dag.
![]()
Serieuze vraag, hoe krijg ik ma zo ver dat in ieder geval een stuk of 7 van de 18 katten zichzelf buiten vermaken en ma er eens van overtuigd raakt dat dit echt teveel is ? Het is genant voor m'n broer en mij als je ergens anders in huis bent, een kennis aan 't keukenraam klopt en 'r weer wat op de grond ligt van een dier.
Zielig?quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:01 schreef Ludger het volgende:
[..]
Effe mezelf quoten omdat ik er nu pas aan denk: dat team van de ASPCA werkt hier natuurlijk niet, maar misschien kan je eens op hun website kijken en/of ze mailen, misschien kunnen ze tenminste van advies zijn... wat voor argumenten wel of juist niet werken enzo... http://www.aspca.orgquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:15 schreef Sheriam het volgende:
In 't linkje wordt gesproken over een speciaal team van de Amerikaanse dierenbescherming die mensen met deze neiging tot teveel-dieren-redden helpt; misschien heeft de dierenbescherming hier ook wel hulpverleners, of een lijstje met tips om 't in te dammen, of zoiets?
Nee, al vind ik 't wel genant om dit op tafel te gooien, maak ik er geen kloon voor aan.quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Het eerste wat ik dacht na het lezen van de openingspost was: is dat een kloon van Brechtje?
Jawel, soms krijgt ze wel 's te horen van laat ze 's buiten lopen en dan is 't antwoord dat ze dat niet veilig vindt .quote:Op zaterdag 30 december 2006 02:14 schreef releaze het volgende:
heeft ze trouwens geen vriendinnen die dr ff op andere gedachten kunnen brengen?
kan je niet aan een van die vriendinnen vragen wat persistenter te zijn in het aanbevelen van een ren? En als je erbij bent dat ze dan al grappend zegt, nou dan kan ludger dat vast in elkaar timmeren, en dan jij, ohja, met alle liefde. Weet ik veel, doe een toneelstukjequote:Op zaterdag 30 december 2006 02:35 schreef Ludger het volgende:
[..]
Jawel, soms krijgt ze wel 's te horen van laat ze 's buiten lopen en dan is 't antwoord dat ze dat niet veilig vindt .En dan zegt ze ook van 'ik heb het toch schoon hier?'. (Ja, heeft ze ook wel tot ze weer een paar uur de deur uit is
.)
Helemaal mee eens, buiten is ook onveilig. Maar daar zijn die rennen ook voor uitgevonden, zodat ze de tuin niet uitkunnen. Ik snap niet dat dat geen optie is, het zal best wat duur zijn, maar he, dat zijn 18 katten ookquote:Op zaterdag 30 december 2006 02:35 schreef Ludger het volgende:
[..]
Jawel, soms krijgt ze wel 's te horen van laat ze 's buiten lopen en dan is 't antwoord dat ze dat niet veilig vindt .![]()
Misschien is een groot erf een ramp voor "MizZzz POeZelZzz" die binnen niets anders gewend is dan vertroeteld worden in "Kitties playpark" en bij 'vrouwtje op schoot', maar ga een stel buitenkatten de ontiegelijke saaiheid van het binnenleven niet aandoen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Helemaal mee eens, buiten is ook onveilig. Maar daar zijn die rennen ook voor uitgevonden, zodat ze de tuin niet uitkunnen. Ik snap niet dat dat geen optie is, het zal best wat duur zijn, maar he, dat zijn 18 katten ook![]()
Vandaar ook dat ik pleit voor een kattenren. En nee, ik ben geen fan van het hele fenomeen "buitenkatten" als in: de straat op met de beesten, ik zag er afgelopen donderdag nog een doodgereden op de weg liggen met zijn darmpjes ernaast. Sue me.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:50 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien is een groot erf een ramp voor "MizZzz POeZelZzz" die binnen niets anders gewend is dan vertroeteld worden in "Kitties playpark" en bij 'vrouwtje op schoot', maar ga een stel buitenkatten de ontiegelijke saaiheid van het binnenleven niet aandoen.
gewoon de dierenbescherming bellen, want het is wel lief dat je moeder allemaal katten opvangt, maar dan moeten ze wel een goede plek hebben, en die hebben ze nu niet, want ik denk niet dat ze 18 kattenbakken heeft, en die elke dag schoonmaakt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 02:13 schreef Ludger het volgende:
[..]
Nee, al vind ik 't wel genant om dit op tafel te gooien, maak ik er geen kloon voor aan.![]()
da's niet helemaal waar. het is best mogelijk dat katten in een groep leven, en zelfs nog wel enig groepsgedrag vertonen. het komt bv bij boerderijkatten (die vaak in grote groepen op zo'n boerderij leven) voor dat in de lente, als de katers op zoek gaan naar 'andermans' kittens, de moederpeozen actief bij elkaar gaan zitten teneinde de kittens te beschermenquote:Op donderdag 28 december 2006 19:13 schreef Vivi het volgende:
Wat niemand schijnt te beseffen is dat katten solitaire dieren zijn..geen roedeldieren..je doet de beesten er dan zelf ook geen plezier mee om er zoveel op een beperkte ruimte te houden.
Buiten het feit dat het idd goor is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |