Neeeeeeeeeeeeeeee, ik wil um herinneren zoals ie was, niet als oude drolquote:
Jaquote:Op donderdag 28 december 2006 12:30 schreef peaceman het volgende:
Ook hij is bekender dan The Smiths![]()
Jij had t topic ook vol gemaaktquote:
quote:Op donderdag 28 december 2006 12:32 schreef Knipoogje het volgende:
Haha, en Radiohead wordt geweerd en deze takkeherrie niet
quote:Op donderdag 28 december 2006 12:34 schreef yvonne het volgende:
Ja peaceman, ook dit is bekender dan The Smiths
Heette zij Mary ?quote:Op donderdag 28 december 2006 12:33 schreef yvonne het volgende:
Lieve Mormonen ventjes, ze hadden ook een leuk zusje.
Dat is een omgebouwde vent! (niet vervelend bedoeld hoor, omgebouwde venten...)quote:
quote:
Nou moe! Opstand, anarchie!quote:Op donderdag 28 december 2006 12:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik kan even niet luisteren... Peaceman zit met koptelefoon op en Twan is tv aan het kijken... en wie is het slachtoffer??? Moi.![]()
![]()
Dat valt toch ook nog wel mee...quote:Op donderdag 28 december 2006 12:37 schreef demins het volgende:
[..]
Ik ga voor je zoeken! Ik ben ook zo'n kutnewbie...
Balen Diaan73 voor jequote:Op donderdag 28 december 2006 12:35 schreef Diaan73 het volgende:
Ik kan even niet luisteren... Peaceman zit met koptelefoon op en Twan is tv aan het kijken... en wie is het slachtoffer??? Moi.![]()
![]()
Tja zo ben ik he?quote:
Mijn eerste echte verliefdheidquote:
Dat was bij mij op Johnny Hollidayquote:Op donderdag 28 december 2006 12:41 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Mijn eerste echte verliefdheid
Ja is een leuke clipquote:Op donderdag 28 december 2006 12:53 schreef Gizmo112 het volgende:
Hee, The Young Ones !!!!
Die clip is echt briljant.
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:01 schreef Dylanesque het volgende:
wordt een leuk uurtje
Nee dat is het nietquote:Op donderdag 28 december 2006 13:02 schreef Homdeck het volgende:
Tvp. leuk uurtje nu![]()
en dat nummer van de mavericks is best leuk peaceman![]()
valse hoop.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:06 schreef Dylanesque het volgende:
kloteBlofreclames
ik hoop niet dat ik die nog tegenkom in de top2000
Wat en schatjes hè, die haarmode toenquote:
toen? zo zit mijn haar ookquote:Op donderdag 28 december 2006 13:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat en schatjes hè, die haarmode toen
quote:
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:12 schreef Dylanesque het volgende:
[..]ik overdreef wel een beetje, het is niet geblondeerd en een stuk minder eighties dan ik deed voorkomen
![]()
quote:
Nou inderdaad. We hopen hem nog een keer live te zien. Toen hij op Rock Werchter zou komen in 2004 en waar wij ook waren, was hij ziek...quote:Op donderdag 28 december 2006 13:13 schreef yvonne het volgende:
[afbeelding]
Mijn God, hij is op latere leeftijd toch wel goed opgedroogd.
quote:<1960 2% 1960-1969 23% 1970-1979 36% 1980-1989 24% 1990-1999 11% 2000-2006 4%
Ow werkelijk? Hmmmmmquote:Op donderdag 28 december 2006 13:15 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
t gaat niet om haar
maar om innerlijk![]()
Jaquote:Op donderdag 28 december 2006 13:14 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee jij hebt zeker liever Mavericks
![]()
Beidequote:Op donderdag 28 december 2006 13:15 schreef guntherschneider het volgende:
Ik vraag me af waarom er zoveel muziek uit de jaren 70 in de lijst staat.
Heeft dit te maken met de doelgroep van radio2 of waren de muzikanten toen beter?
[..]
Jij treft het dan weer he....quote:
amenquote:Op donderdag 28 december 2006 13:17 schreef cafca het volgende:
Bowie heeft, zoals zoveel muzikanten die zolang bezig zijn, geniale muziek gemaakt, maar ook een hoop bagger. China girl was het begin van een bagger-periode
voor het liedje welquote:Op donderdag 28 december 2006 13:27 schreef Norrage het volgende:
Ze noemen James Brown niet eensEcht triest.
Das toch schandalig.. zo hebben ook een paar malloten teksten van bob dylan naar t nederlands vertaaldquote:Op donderdag 28 december 2006 13:26 schreef demins het volgende:
Ja ze was met zeventien
Dat kom je wel zien
En ik zag haar staan
Daar tipte niemand aan
Oh deansen wou ik met geen ander, woeh
Toen ik haar daar zo zag staan
Bindervoet en Henkes
Dan ben ik te vergeetachtig...Maar ook na het nummer hadden ze hem moeten noemen!quote:
Ik heb vanmorgen in de top 2000 nog een paar idioten gehoord die een Dylan tekst hadden vertaald, klonk best leuk!quote:Op donderdag 28 december 2006 13:27 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Das toch schandalig.. zo hebben ook een paar malloten teksten van bob dylan naar t nederlands vertaald
like a rolling stone wordt dan opeens Als een kei die zwerft!!
Ook al bekender op radio 2 dan The Smiths....quote:
wie waren dat?quote:Op donderdag 28 december 2006 13:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen in de top 2000 nog een paar idioten gehoord die een Dylan tekst hadden vertaald, klonk best leuk!
Ik vind het vaak erg vermakelijk! Is toch ook niet serieus als literaire vertaling bedoeld? Het mooie is ook dat het metrum altijd klopt, goed meezingbaar dus...quote:Op donderdag 28 december 2006 13:27 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Das toch schandalig.. zo hebben ook een paar malloten teksten van bob dylan naar t nederlands vertaald
like a rolling stone wordt dan opeens Als een kei die zwerft!!
Da's geen kunst hoorquote:Op donderdag 28 december 2006 13:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ook al bekender op radio 2 dan The Smiths....
Het was wel een vrij serieuze poging volgens mij, als boek utigegeven ook.. maar de drijfveer was volgens mij dat ook mensen die geen Engels konden ofzo ook bekend konden worden met de teksten.. maar het probleem van Bob Dylan vertalen is juist dat je de engelse teksten vaak kan interpreteren hoe je wilt, en je eigen beelden erbij kan oproepen. Als je dit concreet gaat vertalen geef je de luisteraar van jouw vertaling al een vrij directe richting mee. Zoals mr Tambourineman, heerlijk om daarbij weg te dromen, maar dat lijkt me in een vertaling vrijwel onmogelijk.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:30 schreef demins het volgende:
[..]
Ik vind het vaak erg vermakelijk! Is toch ook niet serieus als literaire vertaling bedoeld? Het mooie is ook dat het metrum altijd klopt, goed meezingbaar dus...
haha ja klopt inderdaad, was me even ontschotenquote:Op donderdag 28 december 2006 13:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Freek de Jonge & Robert Jan Stips - Leven na de dood
Toen zat jij hier toch ook al?
De strekking van dat nummer is hetzelfde, dat heet een goede vertaling...net zoiets als Er komen andere tijden van Boudewijn de Grootquote:Op donderdag 28 december 2006 13:34 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
haha ja klopt inderdaad, was me even ontschoten
maar dat kan je geen vertaling noemen, dat is dezelfde muziek maar dan eigen teksten.. iets heel anders dan Meneer Tamboerijnman
ik keek er ook al raar tegen aanquote:Op donderdag 28 december 2006 13:38 schreef Diaan73 het volgende:
Ow niet helemaal de goede tekst geloof ik....
vrije vertalingen kunnen uiteraard goed uitpakken, maar ik haakte in op die letterlijke vertaling van de beatles, en had het ook over de letterlijke woord-voor-woord vertalingen van dylanquote:Op donderdag 28 december 2006 13:35 schreef cafca het volgende:
[..]
De strekking van dat nummer is hetzelfde, dat heet een goede vertaling...net zoiets als Er komen andere tijden van Boudewijn de Groot
En van mijquote:Op donderdag 28 december 2006 13:47 schreef demins het volgende:
Roxy Music, een van mijn aldetijd favorieten![]()
het gaat niet om bekendheid, maar om kwaliteitquote:Op donderdag 28 december 2006 13:50 schreef peaceman het volgende:
[afbeelding]
En ja, ook dit is bekender dan The Smiths![]()
Dit is echt kwaliteitquote:Op donderdag 28 december 2006 13:51 schreef Homdeck het volgende:
[..]
het gaat niet om bekendheid, maar om kwaliteit![]()
Ah, dus jij begrijpt zelf ook niet waarom dit nummer erin staat...quote:Op donderdag 28 december 2006 13:51 schreef Homdeck het volgende:
[..]
het gaat niet om bekendheid, maar om kwaliteit![]()
Neleos, ga je schamen....quote:Op donderdag 28 december 2006 13:52 schreef Neleos het volgende:
Dit is best een geinig nummertje eigenlijk.
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:52 schreef Neleos het volgende:
Dit is best een geinig nummertje eigenlijk.
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:53 schreef Neleos het volgende:
Ik ben trouwens vergeten op The Smiths te stemmen, ik had het lijstje al verzonden toen ik erachter kwam dat The Smiths niet bijzaten.en ik ben echt wel fan/
Van 0 op 1063 dat is toch echt een dieptepunt van deze top2000?quote:Op donderdag 28 december 2006 13:59 schreef Dylanesque het volgende:
1063Frans Bauer & Marianne Weber - De regenboog (1997)
Nee, dat is toch echt Rood van Marco B op 17... boven klassiekers van The Beatles, Pink Floyd, enz.enz.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Van 0 op 1063 dat is toch echt een dieptepunt van deze top2000?
Staat er helemaal niks van de Smiths in de top2000?quote:Op donderdag 28 december 2006 13:58 schreef peaceman het volgende:
Mijn persoonlijke protest:
[afbeelding]
En volgend jaar er allemaal op stemmen!![]()
Nee, en ook niks van Radiohead, Pearl Jam, Joy Division en Jeff Buckley, schandalig!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:02 schreef demins het volgende:
[..]
Staat er helemaal niks van de Smiths in de top2000?![]()
Ow ja.... dat is ook echt erg..... Marco B is toch best een leuke vent, maar hij moet niet gaan zingen. Enkele liedjes gaan wel.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, dat is toch echt Rood van Marco B op 17... boven klassiekers van The Beatles, Pink Floyd, enz.enz.
Maar een goede nr 2 is het zeker!
Die konden er niet in, want die passen niet in het formatquote:Op donderdag 28 december 2006 14:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, en ook niks van Radiohead, Pearl Jam, Joy Division en Jeff Buckley, schandalig!
Flauwekul!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:04 schreef Ole het volgende:
[..]
Die konden er niet in, want die passen niet in het format
Jezus Christus dat moet toch verboden wordenquote:Op donderdag 28 december 2006 14:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, dat is toch echt Rood van Marco B op 17... boven klassiekers van The Beatles, Pink Floyd, enz.enz.
Maar een goede nr 2 is het zeker!
vooruit.... en nog steeds ?quote:Op donderdag 28 december 2006 14:08 schreef Homdeck het volgende:
Toen was ik zoooo verliefd![]()
derhalve een goed nummer![]()
quote:Op donderdag 28 december 2006 14:10 schreef Dylanesque het volgende:
[afbeelding]
aaaah wat een prachtige vrouw
quote:Op donderdag 28 december 2006 14:11 schreef demins het volgende:
Wat een zeurmuziek!
Simpel The Smiths zijn minder dan Frans Bauer en vele anderen...quote:Op donderdag 28 december 2006 14:15 schreef Dylanesque het volgende:
wat is toch die rode draad die door alle topics heenvliegt over the smiths?
peaceman heeft zin in chips denk ikquote:Op donderdag 28 december 2006 14:15 schreef Dylanesque het volgende:
wat is toch die rode draad die door alle topics heenvliegt over the smiths?
Na Cliff kun je helemaal je lol op...quote:Op donderdag 28 december 2006 14:16 schreef Djeez het volgende:
Hallo allemaal, ik ben weer wakker! Leuk nummer nu!
Komen dan eindelijk Frans en Marianne ?quote:Op donderdag 28 december 2006 14:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Na Cliff kun je helemaal je lol op...![]()
Dank je. Bijna op de helft dus.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:17 schreef Diaan73 het volgende:
dit is nummer 1065 Djeez.
quote:Op donderdag 28 december 2006 14:17 schreef Suikermais het volgende:
De 12' inch van Tainted Love is super goed...
p.s ik heb alle albums van The Smiths
die is al geweestquote:Op donderdag 28 december 2006 14:19 schreef Djeez het volgende:
Dit is wel een zeikplaat van Cliff. Komt hij nog met 'Living doll', samen met the Young ones ?
Die is net geweest. Helaas. Dit is inderdaad zeikmuziek.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:19 schreef Djeez het volgende:
Dit is wel een zeikplaat van Cliff. Komt hij nog met 'Living doll', samen met the Young ones ?
Ik had eenquote:
Alle Dj's van radio 2 draaien half de platen...Deze mogen ze wel half draaienquote:Op donderdag 28 december 2006 14:19 schreef Suikermais het volgende:
Mijn god..laten ze maar 1 minuut horen !!...paupers
Nee, de poliepjes zijn nog steeds in trillingquote:Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef peaceman het volgende:
Is t al afgelopen?
Met drank is Hollandse muziek nog veel gezelliger!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Me drank smaakt ineens een stuk minder
Dat is helemaal een knaller ja.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:25 schreef Djeez het volgende:
Frans Bauer is cool!
We komen hem nog een keer tegen, met 'Heb je even voor mij'!
En dat ze na genezing ook niet meer op die beslissing terug moeten komen....quote:Op donderdag 28 december 2006 14:27 schreef ruud_fr het volgende:
ik vind dat als een zanger een poliep heeft, dat ze uit respect ook z'n platen niet meer moeten draaien
jaquote:Op donderdag 28 december 2006 14:28 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
dat is net Steve-O met een pruik
Ik ken alleen de download top 750 op Veronica, die is nu nog aan de gang geloof ik.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:33 schreef Malibu-06 het volgende:
Is er nog een echte lijst te vinden op een ander radio-station?
Op KXradio van R.Stenders en kornuiten elke dag een jaarlijstje.quote:Op donderdag 28 december 2006 14:33 schreef Malibu-06 het volgende:
Is er nog een echte lijst te vinden op een ander radio-station?
Die vind ik bijna even slecht als dezequote:Op donderdag 28 december 2006 14:34 schreef Dylanesque het volgende:
Wat dacht je van de top 538?
quote:Of de rock top 500 op arrow dacht ik
Volgens mij is dat altijd wel een leuke lijst ja, even opzoekenquote:of de Top 2006 op Radio Donna bij de Zuiderburen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |