abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2006 @ 17:50:17 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44799459
Er staat echt nog wel goede muziek in de top40 hoor. Laatst stonden U2 en Green Day op 1, dat is toch wel wat anders dan de gemiddelde Ali B of Borsato hit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44800271
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Alsof kinderen en pubers geen opgelegde smaak hebben. Opgelegd vanuit TMF/The Box en die bagger en de moederneukende commerciële platenindustrie.
Hoezo opgelegd? Ze kopen die troep toch zelf?
Er zijn ook kinderen die met een goede smaak geboren worden en nooit bagger kopen.
pi_44802144
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Hoezo opgelegd? Ze kopen die troep toch zelf?
Kinderen worden toch zeer sterk beinvloed? Tis maar de vraag of het vrije wil is...
pi_44802183
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef rebel6 het volgende:
Er zijn ook kinderen die met een goede smaak geboren worden en nooit bagger kopen.
Minder dan 7% van de kinderen onder 18 jaar.
  Moderator donderdag 28 december 2006 @ 19:25:31 #55
18653 crew  D.
pi_44802247
Omdat Ali-B fans toevallig de site download.nl kennen wil dat niet zeggen dat Nederland geen smaakt heeft, al zijn er idd veel Nederlanders met een slechte smaak
  donderdag 28 december 2006 @ 19:30:29 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44802430
Ik doe ook kijveel downloden. Als ik ga zoeken met 2 letters zegt ie:

"Keyword too short.
The keyword(s) used in a Kad search expression must have a minimum length of 3 characters"

Zo kwam ik al snel op "Ali"; en zijn muziek is best te pruimen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44804398
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Kinderen worden toch zeer sterk beinvloed? Tis maar de vraag of het vrije wil is...
Oef, dat is wel een hele filosofische vraag voor een MUZ-topic.
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:23 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Minder dan 7% van de kinderen onder 18 jaar.
bron?
pi_44805811
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

eigenzinnig en origineel zijn, een goede smaak hebben, dat maakt je automatisch elitair, en daar is niets fout aan.
dan ben ik elitair Maar ik haat de elite
pi_44807899
Z'n teksten zijn soms best te pruimen, z'n muziek vind ik maar 13 in een dozijn. Maar die componeert hij niet zelf dus hem valt niks te verwijten.
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:17:47 #60
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44814856
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Nu.nl

Heeft Nederland echt geen goede muzieksmaak? Nu kun je veel over Ali B zeggen, maar elk zelfbenoemde muziekliefhebber op FOK is denk ik totaal geen fan van Ali B. Wat zien mensen toch in Ali B, Lange Frans, Jan Smit en dat soort figuren? Who's buying this shit?
BrEeZaH-land bij uitstek. Lang leve de lagere school!
If I had a Hammer...
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:22:54 #61
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44814961
Dus omdat een grote groep een artiest leuk vindt, heeft heeeeel die groep t mis, omdat er een klein groepje prentieuze muziekliefhebbers is, wat dan wel even zal bepalen wat al dan niet mooi is? Wat een onzin zeg. Ali B is zeker niet mijn favoriete artiest ofzo, maar we moeten eens ophouden met het afkeuren van wat de massa mooi vindt.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44815030
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Nu.nl

Heeft Nederland echt geen goede muzieksmaak? Nu kun je veel over Ali B zeggen, maar elk zelfbenoemde muziekliefhebber op FOK is denk ik totaal geen fan van Ali B. Wat zien mensen toch in Ali B, Lange Frans, Jan Smit en dat soort figuren? Who's buying this shit?
Huh? Oh, is dat ook muziek?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 29 december 2006 @ 01:37:26 #63
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_44815228
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 01:22 schreef arneaux het volgende:
Dus omdat een grote groep een artiest leuk vindt, heeft heeeeel die groep t mis, omdat er een klein groepje prentieuze muziekliefhebbers is, wat dan wel even zal bepalen wat al dan niet mooi is? Wat een onzin zeg. Ali B is zeker niet mijn favoriete artiest ofzo, maar we moeten eens ophouden met het afkeuren van wat de massa mooi vindt.
Die 'meeste stemmen' moeten wel érgens vandaan komen ja.
Maar niet van fok dunkt me. Is gewoon Platenbons-politiek

Loop alle basischolen van nedrland af (en alle VMBO's), Voer een leuke actie.
Et Voila! Veeeeel stemmen voor een Kúuuuuuuut-artiest.

ali is een clown. mocro-flavor welteverstaan

Knuffel-Konijn
If I had a Hammer...
pi_44816035
quote:
Op donderdag 28 december 2006 15:48 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Zo luidt het. Maar in dit geval kan je toch moeilijk zeggen dat Ali B en consorten als muziek kunnen worden gezien.
ghehe, dat is dan ook een uitspraak van alle tijden .. toen ik 13 was luisterde ik naar Cream en de Stones, even later naar Hendrix en Santana en toen kreeg ik dat dus ook te horen .. ik moest "dat afschuwelijke gejengel uitdoen, dat kan je toch geen muziek noemen"
Zo heeft elke generatie zijn eigen muziek schijnt, en de voorgaande generatie die er op af geeft .. onderdeel van de pubertijd denk ik, je eigen identiteit vinden, een eigen haar- en kledingstijl en natuurlijk je eigen muziek, en hoe meer de oudere generatie erover gaat vallen des te beter is het ..
en tja, zo hoort het toch ook, dus lekker laten gaan, liever zo dan die commercieel gehypte zanggroepjes met allemaal hetzelfde deuntje en danspasjes waarvan je je nog moet afvragen of ze uberhaupt zelf wel zingen .. de toekomstige Frans Bauer fans zullen we maar zeggen
pleased to meet you
  vrijdag 29 december 2006 @ 09:46:27 #65
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_44818123
Ja idd, top 40, TMF, Radio 538, Slam!FM, MTV, The Box, etc etc. .
Vroeger had je nog via de digitale televisie TMF Party, dat is nu omgedoopt tot TMF Urban en TMF Trace...waar alleen maar bagger muziek word gedraaid.

Maar bij Chin Chan op Jetix leren ze bijvoorbeeld het woord "Yo" en nu zegt mijn neefje dat ook, wat een pauper woord is dat. En dan heeft Jetix ook nog een Kids Top 20 waar tussen K3, XYP, CHI!PZ gewoon Ali B staat.
  vrijdag 29 december 2006 @ 09:57:02 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44818254
Niet alleen Nederland. Take That staat ook weer op één in de UK , ik bedoel maar. De hitlijsten worden samengesteld door Breezersletjes.
Niet meer actief op Fok!
pi_44818273
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Alsof kinderen en pubers geen opgelegde smaak hebben. Opgelegd vanuit TMF/The Box en die bagger en de moederneukende commerciële platenindustrie.
Ik zie dat meer als een vicieuze cirkel.

TMf zend 1 maal Ali B uit, kinderen denken dat het hip is en kopen de single, er wroden singles verkocht dus ook MTV en the Box zenden Ali B uit, nog meer kinderen kopen singles en downloaden Ali B, Ali B komt in de top 40 en opeens is alles van Ali B goed

Maar goed, de platenindustrie is commercieel.
Maar is dat niet gewoon de correcte afspiegeling van wat de grote menigte goed vind?
En wanneer die grote menigte iets goed vindt, kun je dan zeggen dat ze geen smaak hebben, of deel jij die smaak gewoon niet met ze?

Kijk, van de 40 nummers in de top 40 vind ik er misschien maximaal 5 het aanhoren waard, maar het gaat me te ver om dan maar te zeggen dat degenen die ervoor gezorgd hebben dat die andere 35 in de top 40 staan geen smaak hebben, hooguit een andere smaak wellicht beinvloedt door de omgeving. Feit blijft dat dat op dat moment hun smaak is.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:02:34 #68
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_44818336
Liever Ali dan die gangsta-sh*t. Liever K3 dan Jantje sh/smit. Smaken verschillen, maar smakeloos is tegenwoordig inderdaad wel in. Vroegah had je Vader Abraham; tegenwoordig is "Anna" over die bot al tig keer gecovered. Steeds plattere of grovere teksten, waar zijn de 'evergreens' van vroegah? Melodie en tekst (bv Enigma, Dire Straits, Marillion) zijn ondergeschikt aan modderf*kka-achtige opgedreunde rapteksten. Tja.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_44818353
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:23 schreef moussie het volgende:

[..]
en tja, zo hoort het toch ook, dus lekker laten gaan, liever zo dan die commercieel gehypte zanggroepjes met allemaal hetzelfde deuntje en danspasjes waarvan je je nog moet afvragen of ze uberhaupt zelf wel zingen .. de toekomstige Frans Bauer fans zullen we maar zeggen
liever een commercieel gehypte rapper met allemaal dezelfde beatjes en moves waarvan je je moet afvragen of ze ze wel zelf hebben gemaakt dan commercieel gehypte zanggroepjes met allemaal hetzelfde deuntje en danspasjes waarvan je je nog moet afvragen of ze uberhaupt zelf wel zingen?

Ergens is dit best tegenstrijdig, in mijn ogen zit er geen verschil tussen Ali B-artiest en het zoveelste Idols/Xfactor mutsje. Tis allemaal dezelfde ongeinspireerde bagger.
Zelf ben ik muzikant, en ik kan me regelmatig ergeren aan de bagger op veel radiozenders. Niet omdat het niet mijn stijl is, dat is small-minded. Het gaat mij puur om de kwaliteit van muziek.

Rap is geen muziek, dat is poezie over een loopje. Is niet erg, goede rappers (die zelf produceren en geen meuk maken) krijgen alszijnde muzikant van mij gewoon respect. Iemand die tekst na tekst schrijft om zoveel mogelijk geld binnen te slepen, is in mijn ogen gewoon een profiteur van zoiets moois en expressief als muziek.

Mja, acts en bands van goede kwaliteit blijven toch wel bestaan, die kwaliteit word door muziekliefhebbers wel gewaarborgd. Zo'n commerciel figuur is na een jaar of 4, 5 toch uitgerangeerd omdat ie niet meer genoeg oplevert.

Mijn advies, gewoon cd's gratis blijven downloaden en als je de cd kwalitatief okee vind, koop je m gewoon.

Respect voor de muziek, wat voor soort dan ook...
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:04:42 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44818361
grootste probleem met veel hedendaagse "muziek" is dat de hele industrie visueel en effect gericht is, ipv tekst en melodie gericht, daarmee is het eigenlijk nauwelijks meer muziek te noemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 december 2006 @ 10:04:45 #71
145146 Andyy
pi_44818362
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:19 schreef MadMarco het volgende:
Sommige mensen krijgt gewoon smaak in de pubertijd, anderen krijgen het nooit.

Rock/Metal natuurlijk

ik zie trouwens een link tussen joun avatar en mijn onderschrift
en met mijn trui trouwens ook zie ik net
pi_44818511
Ter illustratie een aantal nummer-1-hits uit de jaren 80:

Nederland die heeft de bal André van Duin
Pearlydumm BZN
Sun of Jamaica Goombay Dance Band
Santa Maria Roland Kaiser
Klap maar in je handen Peter Koelewijn
De Nederlandse sterre die strale overal Rubberen Robbie
Annie Miggy
Aurora Nova
Diep in mijn hart André Hazes
Een beetje geld voor een beetje liefde Angelique
Als je huilt/Bim bam André van Duin
Comment ça va Shorts
Rondo russo Berdien Stenberg
Ik voel me zo verdomd alleen Danny de Munk
We are the world USA for Africa
Waarom fluister ik je naam nog Benny Neyman
Tarzan boy Baltimora
Ticket to the tropics Gerard Joling
Only love Nana Mouskouri
Holiday rap MC Miker G & DJ Sven
Showing out Mel & Kim
You want love (Maria, Maria) Mixed Emotions
Nothing's gonna change my love for you Glenn Medeiros
Wij houden van Oranje André Hazes & Het Nederlands Elftal
Alles kan een mens gelukkig maken René Froger
No more bolero's Gerard Joling
Swing the mood Jive Bunny & The Mastermixers
Girl I'm gonna miss you Milli Vanilli

Vroegah was alles beter....
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:18:00 #73
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44818573
Oh God, het is weer zo ver: rap is geen muziek, Ali B maakt geen muziek, iedereen die naar top40 muziek luistert is een hersenloze debiel...
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:20:37 #74
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_44818614
Wat ook zo is volgens mij dat de meeste alleen naar de beats luisteren van de muziek, maar verder niet naar de tekst ofzo. Mijn neefje van 7 luistert liever naar rap (vanwege de beat denk ik), dan naar bijvoorbeeld rock of andere muziek. Dit jaar als je naar een normale Sinterklaas CD zocht was je lang bezig, vaak waren alle nummer remixed waar de tekst van de standaard sinterklaas liedjes word gerapt en een hiphop/rap beat eronder. Gelukkig kon ik op internet gewoon een old-skool Sinterklaas CD vinden.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:22:39 #75
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44818645
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 10:20 schreef nlboy het volgende:
Wat ook zo is volgens mij dat de meeste alleen naar de beats luisteren van de muziek, maar verder niet naar de tekst ofzo.
DJ Shadow
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')