Nu.nlquote:Ali B meest gedownloade artiest van 2006![]()
Uitgegeven: 27 december 2006 12:59
AMSTERDAM - Ali B is de meest gedownloade artiest van 2006. De rapper blijft op de lijst internationale sterren als Shakira en Madonna voor.
Dat blijkt uit een inventarisatie van downloads via de site www.download.nl. Internetuitgever Ilse Media heeft de resultaten daarvan woensdag bekend gemaakt. Naast Ali B staan ook de Nederlandse artiesten Frans Bauer, Anouk en Guus Meeuwis in de top tien.
Bij de meest gedownloade singles is de eerste plaats wel voor Shakira, samen met Wyclef Jean, met het nummer Hips don't lie. De leipe Bauer flavour van Frans Bauer, Ali B en Lange Frans bezet de tweede plaats en derde is Because of you van Kelly Clarkson.
Jij noemt 50 cent 'muziek'??quote:Op donderdag 28 december 2006 10:35 schreef amdboy het volgende:
Zelfde geld voor 50 cent trouwens, dat is ook muziek waar ik op kots.
Dat is niet alleen op dit moment... dat gebeurt al 10-15 jaar.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:27 schreef Goochie het volgende:
Ik vind, in zijn algemeenheid, dat er op dit moment een lading stront qua muziek over de jeugd wordt gegooid. Op dit moment is het zeker weer helemaal hip om jaren 80 nummers weer in een nieuw jasje te steken, want ik hoor weer de ene naar de andere cover.
Je slaat alle bandjes over die nu "Bekend" zijn. Je hebt natuurlijk 50 cent, maar er is nog zo veel meer, kan mij niet voorstellen dat je alleen maar luistert naar jaren 80/90 muziek. Anders is het tijd om je horizon te verbedemquote:Op donderdag 28 december 2006 10:35 schreef amdboy het volgende:
kutmuziek, geef mij maar de jaren 80/90 die vind ik nog altijd de beste nummers hebben, en origineel ook nog! En dit terwijl ik uit 1989 komZelfde geld voor 50 cent trouwens, dat is ook muziek waar ik op kots.
Inderdaad en tegenwoordig hoef je maar een paar honderd cdtjes te verkopen voor een top40 notering.quote:Op donderdag 28 december 2006 10:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Het probleem is niet de smaak van Nederland, het probleem is dat de muziekindustrie zich voornamelijk richt op (pre)pubertjes en jah die zijn nog bezig hun eigen smaak te ontwikkelen en kopen/downloaden tot die tijd alles wat commercieel is.
Kijk eens naar de top40 staat daar nou veel orginele kwaliteitsmuziek in (en dan heb ik het niet over smaak) het zijn 9 van de 10 makkelijke aanstekelijke hitjes, er is weinig orgineels in te vinden.
Je moet je oordeel of Nederland wel of geen smaak heeft dus niet baseren op een top40 o.i.d.
Ohw, wacht TS is pberends
Ja en Veronica mag er ook best wezen.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:02 schreef axis303 het volgende:
Arrow Classic Rock, probleem opgelost!
Tja, ze waren natuurlijk ook spotgoedkoop. Wat ons weer bij een andere wereldwijd bekende eigenschap van De Nederlander brengt...quote:Op donderdag 28 december 2006 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
De klassieke series bij kruidvat verkochten in getallen waar de vaderlandse platenzaken een moord voor hadden gedaan.
Niet alleen over Nederlanders, dezelfde serie verkoopt in vele europesche landen erg goed zover ik het meegekregen heb.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:13 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Tja, ze waren natuurlijk ook spotgoedkoop. Wat ons weer bij een andere wereldwijd bekende eigenschap van De Nederlander brengt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |