abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44787172
quote:
Ali B meest gedownloade artiest van 2006

Uitgegeven: 27 december 2006 12:59

AMSTERDAM - Ali B is de meest gedownloade artiest van 2006. De rapper blijft op de lijst internationale sterren als Shakira en Madonna voor.

Dat blijkt uit een inventarisatie van downloads via de site www.download.nl. Internetuitgever Ilse Media heeft de resultaten daarvan woensdag bekend gemaakt. Naast Ali B staan ook de Nederlandse artiesten Frans Bauer, Anouk en Guus Meeuwis in de top tien.

Bij de meest gedownloade singles is de eerste plaats wel voor Shakira, samen met Wyclef Jean, met het nummer Hips don't lie. De leipe Bauer flavour van Frans Bauer, Ali B en Lange Frans bezet de tweede plaats en derde is Because of you van Kelly Clarkson.
Nu.nl

Heeft Nederland echt geen goede muzieksmaak? Nu kun je veel over Ali B zeggen, maar elk zelfbenoemde muziekliefhebber op FOK is denk ik totaal geen fan van Ali B. Wat zien mensen toch in Ali B, Lange Frans, Jan Smit en dat soort figuren? Who's buying this shit?
pi_44787213
Ja.
pi_44787227
Basshunter heeft twee weken op 1 gestaan hoorde ik gisteren. Nou weet ik het zeker, Nederland is smakeloos.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 28 december 2006 @ 10:26:45 #4
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_44787232
Ik snap het ook niet hoor.
  donderdag 28 december 2006 @ 10:27:46 #5
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_44787244
Ik vind, in zijn algemeenheid, dat er op dit moment een lading stront qua muziek over de jeugd wordt gegooid. Op dit moment is het zeker weer helemaal hip om jaren 80 nummers weer in een nieuw jasje te steken, want ik hoor weer de ene naar de andere cover.
als in goochelaar
pi_44787254
De mensen die Ali B downloaden zijn waarschijnlijk te dom om te herinneren dat ze het al eerder gedownload hebben en het daarom steeds op nieuw downloaden.
pi_44787300
kutmuziek, geef mij maar de jaren 80/90 die vind ik nog altijd de beste nummers hebben, en origineel ook nog! En dit terwijl ik uit 1989 kom Zelfde geld voor 50 cent trouwens, dat is ook muziek waar ik op kots.
  donderdag 28 december 2006 @ 10:41:48 #8
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_44787352
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:35 schreef amdboy het volgende:
Zelfde geld voor 50 cent trouwens, dat is ook muziek waar ik op kots.
Jij noemt 50 cent 'muziek'??
Ach; en het zijn vooral de pubertjes die 'muziek' zoals Ali B en boze negers zoals 50 cent downloaden; want dat is die shit (ja)..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_44787377
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:27 schreef Goochie het volgende:
Ik vind, in zijn algemeenheid, dat er op dit moment een lading stront qua muziek over de jeugd wordt gegooid. Op dit moment is het zeker weer helemaal hip om jaren 80 nummers weer in een nieuw jasje te steken, want ik hoor weer de ene naar de andere cover.
Dat is niet alleen op dit moment... dat gebeurt al 10-15 jaar.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_44787403
Voor echt goede muziek hoef je al jaren niet meer in de top40 te kijken, want daar staat alleen maar troep in.
pi_44787460
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:35 schreef amdboy het volgende:
kutmuziek, geef mij maar de jaren 80/90 die vind ik nog altijd de beste nummers hebben, en origineel ook nog! En dit terwijl ik uit 1989 kom Zelfde geld voor 50 cent trouwens, dat is ook muziek waar ik op kots.
Je slaat alle bandjes over die nu "Bekend" zijn. Je hebt natuurlijk 50 cent, maar er is nog zo veel meer, kan mij niet voorstellen dat je alleen maar luistert naar jaren 80/90 muziek. Anders is het tijd om je horizon te verbedem
pi_44787483
Tsja, de enige zender die ik op mijn werk sterk genoeg kan krijgen om normaal naar te luisteren is "slam fm". Weer een wanproduct van deze maatschappij waar 15 keer per uur hetzelfde nummer voorbij komt en een stel idioten meer tijd verkletsen dan muziek draaien. Om te huilen is het.

De jeugd wordt alleen nog als afzetmarkt gezien.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_44787500
Ik denk dat de gemiddelde "betalende" muziekdownloader misschien 14 jaar is.
Dat verklaart denk ik een hoop.
pi_44787519
Het probleem is niet de smaak van Nederland, het probleem is dat de muziekindustrie zich voornamelijk richt op (pre)pubertjes en jah die zijn nog bezig hun eigen smaak te ontwikkelen en kopen/downloaden tot die tijd alles wat commercieel is.
Kijk eens naar de top40 staat daar nou veel orginele kwaliteitsmuziek in (en dan heb ik het niet over smaak) het zijn 9 van de 10 makkelijke aanstekelijke hitjes, er is weinig orgineels in te vinden.

Je moet je oordeel of Nederland wel of geen smaak heeft dus niet baseren op een top40 o.i.d.

Ohw, wacht TS is pberends
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44787559
quote:
Op donderdag 28 december 2006 10:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Het probleem is niet de smaak van Nederland, het probleem is dat de muziekindustrie zich voornamelijk richt op (pre)pubertjes en jah die zijn nog bezig hun eigen smaak te ontwikkelen en kopen/downloaden tot die tijd alles wat commercieel is.
Kijk eens naar de top40 staat daar nou veel orginele kwaliteitsmuziek in (en dan heb ik het niet over smaak) het zijn 9 van de 10 makkelijke aanstekelijke hitjes, er is weinig orgineels in te vinden.

Je moet je oordeel of Nederland wel of geen smaak heeft dus niet baseren op een top40 o.i.d.

Ohw, wacht TS is pberends
Inderdaad en tegenwoordig hoef je maar een paar honderd cdtjes te verkopen voor een top40 notering.
pi_44787676
Arrow Classic Rock, probleem opgelost!
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_44787708
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:02 schreef axis303 het volgende:
Arrow Classic Rock, probleem opgelost!
Ja en Veronica mag er ook best wezen.
  donderdag 28 december 2006 @ 11:06:22 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44787732
Hoezo Nederland geen smaak?
De klassieke series bij kruidvat verkochten in getallen waar de vaderlandse platenzaken een moord voor hadden gedaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 28 december 2006 @ 11:13:34 #19
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_44787836
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
De klassieke series bij kruidvat verkochten in getallen waar de vaderlandse platenzaken een moord voor hadden gedaan.
Tja, ze waren natuurlijk ook spotgoedkoop. Wat ons weer bij een andere wereldwijd bekende eigenschap van De Nederlander brengt...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_44787855
DuvelDuvel is de enige goede hip hop die jullie hadden. Ja hadden want die zijn nu ook al gesplit.
pi_44787865
Zelfs de strontmuziek uit de jaren 80 was beter dan de strontmuziek van nu.

Rick Astley
Dolly Dots
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 28 december 2006 @ 11:15:35 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44787867
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:13 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Tja, ze waren natuurlijk ook spotgoedkoop. Wat ons weer bij een andere wereldwijd bekende eigenschap van De Nederlander brengt...
Niet alleen over Nederlanders, dezelfde serie verkoopt in vele europesche landen erg goed zover ik het meegekregen heb.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44788069
Waarom zou je je muziek van download.nl af halen? Ik denk dat de echte (zuininge ) hollander dat echt niet doet. Beetje vaag onderzoek lijkt mij zo..

Ik haal het meestal met hele albums tegelijk binnen, net zo makkelijk, en van "grote-mensen-sites"
pi_44788173
Kids onder de 13 kopen de CD of single nog, die van ouder niet meer.
Zegt alleen maar weer genoeg over Ali's doelgroep
  Redactie Frontpage donderdag 28 december 2006 @ 11:35:03 #25
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_44788188
Ik snap die rappers sowieso niet. en dan met name de nederlandse. Ik hoorde de 25e 's avonds op de radio een stukje over en met rappers die allemaal zo fijn 'hun ding' deden. En eentje ging er freestylen over wat het was om rapper te zijn. Dat klonk zo gruwelijk a-tonaal, geforceerd en rijmde of tenenkrommend of totaal niet, terwijl de rappert zelf waarschijnlijk wel het idee had dat hij een mooie, rijmende, flowende beat gemaakt had. In en in triest.

@ knipoogje - De keuze Rick Astley zal ik maar aan je nick wijten, want anders....
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')