abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:14:54 #251
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_44832805
Gentenaar zal morgen volgens voetbalzone ook tegen NEC spelen.
I would sooner fail than not be among the greatest.
pi_44833097
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:55 schreef dantes_inferno86 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Stekelenburg heeft ons door de play-offs gered. Sowieso is Maarten in de 2e seizoenshelft van vorig seizoen nog wel belangrijker voor ons geweest dan Huntelaar (die als redder van vorig seizoen gezien wordt ).
Niks onzin, ook vorig jaar heeft Stekelenburg ons punten gekost. Kan ie mooie reflexen hebben en sommige onmogelijke ballen eruit tikken, als ie niet voor rust en organisatie in de verdediging kan zorgen en eenvoudigere ballen niet goed pakt heb je daar erg weinig aan.
pi_44833485
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:25 schreef devv05 het volgende:
Niks onzin, ook vorig jaar heeft Stekelenburg ons punten gekost. Kan ie mooie reflexen hebben en sommige onmogelijke ballen eruit tikken, als ie niet voor rust en organisatie in de verdediging kan zorgen en eenvoudigere ballen niet goed pakt heb je daar erg weinig aan.
Tjakka!
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:46:01 #254
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44833653
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:06 schreef Eightball het volgende:

[..]

Ik ben het nooit met je eens, maar nu zit je wel zo dicht bij de waarheid..
Nooit?
pi_44833716
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:46 schreef PLAE@ het volgende:
Nooit?
Mwoah, af en toe.
  vrijdag 29 december 2006 @ 19:04:32 #256
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_44834175
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:25 schreef devv05 het volgende:

[..]

Rust en organisatie in de verdediging kan door de keeper gestimuleerd worden maar hoort in 1e instantie van de verdediging zelf te komen en daarna van de trainer. De eenvoudige ballen pakt hij ook gewoon. Het grote probleem bij Stekelenburg de afgelopen jaren waren de hoge ballen en te weinig mondigheid. 2 dingen waar Stekelenburg al een stuk beter in aan het worden is. Hoewel hij nog steeds dingen te verbeteren heeft (het verminderen van de lange bal te spelen bv ) is hij wat mij betreft nog steeds beter dan de andere keepers van Ajax.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_44834753
Rust en organisatie in de verdediging eerst door de verdedigers, dan door de trainer en dan door de keeper? !!!

Dus de persoon die het beste overzicht heeft, alles kan zien - want alles speelt zich voor hem af, iedereen perfect kan coachen, zou de minste invloed hebben op de organisatie achterin? Wat denk je zelf? .
pi_44841607
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:04 schreef dantes_inferno86 het volgende:

De eenvoudige ballen pakt hij ook gewoon.
Kan me een goal van AZ herinneren
pi_44843025
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Kan me een goal van AZ herinneren
Okee, dat zag er niet lekker uit maar zullen we het eens hebben over Lindenbergh en Grygera bij dat doelpunt? Wat deed Lindenbergh in hemelsnaam? En Grygera heeft echt GEEN idee waar Arveladze is.. (zelfde verhaal als tegen Vitesse bij de goal van Junker)
pi_44845398
Olaf in de goal!
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zaterdag 30 december 2006 @ 01:14:08 #261
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_44846521
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 00:36 schreef koningdavid het volgende:
Olaf in de goal!

Voor in het doel hebben we Timmer, Lodewijks en Ekramy al

[ Bericht 4% gewijzigd door Steve_I. op 30-12-2006 01:19:21 ]
  zaterdag 30 december 2006 @ 03:39:26 #262
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44848810
wit rood wit zit in ons bloedhoed
  zaterdag 30 december 2006 @ 04:18:59 #263
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44849216
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 03:39 schreef PLAE@ het volgende:

Tifosi 410-ultra, ga eens slapen in plaats van wéér een AFC Ajax-topic volspammen met je dronken kop!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  zaterdag 30 december 2006 @ 08:04:58 #264
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44849780
quote:

wit rood witgoudgeel zit in ons mijn bloedhoed
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_44850204
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:04 schreef dantes_inferno86 het volgende:

[..]

Rust en organisatie in de verdediging kan door de keeper gestimuleerd worden maar hoort in 1e instantie van de verdediging zelf te komen en daarna van de trainer.
Dat ben ik niet met je eens.... De Keeper heeft overzicht over alle 4 de verdedigers. Hij kan ze beter aansturen dan de verdediging zelf.
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_44850276
quote:

Bloedhoed?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_44850716
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 09:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Bloedhoed?
De eerste d moet weg.

Kaartje voor Feyenoord gehaald! Rij 2 op414, mooie plek!
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:32:27 #268
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_44850735
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:31 schreef rompompom het volgende:

[..]

De eerste d moet weg.

ik zit altijd op rij 1 in 414

gedraag je dus een beetje
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_44850753
quote:
Gentenaar keert terug bij NEC

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM, zaterdag
Dennis Gentenaar keert vanmiddag tot zijn eigen verrassing terug bij de club waar hij bijna zijn hele voetballeven doorbracht. Na zijn competitiedebuut tegen Roda JC verdedigt de Nijmegenaar opnieuw het doel van Ajax. Hij vervangt tegen NEC de nog steeds zieke Maarten Stekelenburg. Ook Thomas Vermaelen, die nog niet hersteld is van een rugblessure, ontbreekt. Ken- neth Perez mag na een lange schorsing weer spelen.

Ajax heeft zijn vertrouwen uitgesproken in Kenneth Vermeer (20). De keeper van Jong Oranje is op dit moment derde keus achter Stekelenburg en Gentenaar, maar heeft een aanbieding op zak om zijn contract te verlengen tot de zomer van 2011. Vermeer heeft de toezegging volgend seizoen te mogen worden verhuurd. „Maar alleen als ik bijteken”, aldus de doelman, die nu tot 2008 vastligt. „Anders zou ik na dat jaar transfervrij weg kunnen.
pi_44850819
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:31 schreef rompompom het volgende:

[..]

De eerste d moet weg.

Zijn die kaarten voor jullie nu al te koop?
pi_44850846
Sinds vandaag.
pi_44850865
quote:
Juventus wil dure Grygera in zomerstop

Uitgegeven: 30 december 2006 09:07

AMSTERDAM - Het Italiaanse Juventus, dit seizoen uitkomend in de Serie B vanwege een omkoopschandaal, wil Ajax-verdediger Zdenek Grygera komende zomer naar Turijn halen. Een directe overstap bleek te duur voor de Oude Dame, meldt de krant Tuttosport op haar website.

Maandag hebben in Amsterdam gesprekken plaatsgevonden tussen afgevaardigden van Ajax en Juventus. De hoge transfersom stond een transfer in de winterstop in de weg. Na dit seizoen is de Tsjechische international transfervrij.
Als de kans nul is dat ie ooit bij gaat tekenen, doe hem dan toch maar weg.
  zaterdag 30 december 2006 @ 10:44:51 #273
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44850879
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Goed nieuws ik zie Vermeer in de toekomst als 1e keeper.
LUHG
pi_44851027
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:43 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Iemand enig idee wat Ajax voor hem vroeg?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_44851138
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:43 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Het blijft jammer dat we er niks voor vangen. Het liefst had ik hem nog wat jaartjes bij ons gezien.
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:18:06 #276
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44851390
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 10:55 schreef Suijk het volgende:

[..]

Iemand enig idee wat Ajax voor hem vroeg?
Geen idee, maar de turijnse maffia mag flink gaan betalen hoop ik.
LUHG
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:54:37 #277
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44852053
quote:
30/12/2006 - Kanu: met Davids terug naar Ajax
(Gepost door RvN)

Nwanko Kanu heeft de druk op zijn club Portsmouth opgevoerd. In de Nigeriaanse krant Vanguard laat hij weten dat zijn club mee moet werken om hem terug te laten gaan naar Ajax. "Ik wil terug naar Ajax. Portsmouth zou dankbaar moeten zijn voor wat ik voor ze heb kunnen doen en mij laten gaan. Ze hebben me immers gratis gekregen" aldus een boze Kanu over het blokkeren van een transfer door Portsmouth.

"Ik heb met Edgar Davids gesproken een een paar andere jongens met wie we samen het Ajax in de midden negentiger jaren vormden en we geloven dat we die sfeer weer kunnen terugbrengen in de Amsterdam Arena als we weer voor die club gaan uitkomen." Kanu zou de laatste tijd regelmatig met Davids praten over de tijd van vroeger en de wens om gezamenlijk terug te keren bij Ajax.

"Ik wacht op het aanbod van Ajax. I heb Pompey verteld dat ik wegwil. Ze zouden het aanbod moeten accepteren en me laten gaan." Zijn club wil hem echter aan zijn contract houden en dat juist verlengen via een clausule in zijn contract.
Kommaaaarrrrrrr kommaar kommaar kommaar.

Geschift dat PSV terwijl ze eerste staan zichzelf flink aan het versterken zijn, en wij niks gaan halen.
pi_44852075
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:54 schreef twi het volgende:

[..]

Geschift dat PSV terwijl ze eerste staan zichzelf flink aan het versterken zijn, en wij niks gaan halen.
pi_44852113
quote:

[..]

Kanu & Davids
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:58:15 #280
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44852130
Zou Finidi nog ergens op te trommelen zijn? En wanneer je Overmars maar wat reclametijd op de boarding geeft voor die spelletjes van 'm zal 'ie z'n kicksen ook wel weer aantrekken.

Serieus, op wie zou Kanu nog meer doelen? Van der Sar en Seedorf niet in elk geval, en de rest is al gestopt.
pi_44852153
quote:

[..]

Ga jezelf nou niet zitten verheerlijken met onzin berichten van voetbalzone
pi_44852178
Verkoop Rosenberg en Lindenbergh, dan creeëren we tenminste weer wat financiële ruimte. Deze kans moet Van Geel niet laten lopen.
pi_44852189
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:58 schreef twi het volgende:
Zou Finidi nog ergens op te trommelen zijn? En wanneer je Overmars maar wat reclametijd op de boarding geeft voor die spelletjes van 'm zal 'ie z'n kicksen ook wel weer aantrekken.

Serieus, op wie zou Kanu nog meer doelen? Van der Sar en Seedorf niet in elk geval, en de rest is al gestopt.
Kluivert?
pi_44852232
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:58 schreef twi het volgende:
De enigen van die lichting die nog professioneel aan het ballen zijn, zijn volgens mij:
R. de Boer (in Qatar, komt niet meer), Reiziger, Kluivert (komen beide niet), Litmanen (bij een of andere schimmige Finse club), Sar (contract verlengd), Seedorf (idem), Finidi (leeft ie nog?), Musampa (speelt ergens in Turkije, niet meer niveau-Ajax), Oullida (waar hangt hij uit?)....

Ik kan verder helemaal niemand bedenken die nog in aanmerking moet komen voor Ajax uit die tijd.
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:04:01 #285
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44852249
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:59 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Ga jezelf nou niet zitten verheerlijken met onzin berichten van voetbalzone
'k Las 't op Ajax Netwerk Dirk, zie het nu inderdaad ook op VZ staan Maargoed, mag de pret niet drukken! Dood aan Portsmouth!

pi_44852251
Met Stam, Davids en Kanu hebben we in iedere linie wel dan een brok ervaring lopen. Zou geen verkeerde keuze zijn.
pi_44852279
Maar wat zou de rol van Kanu dan worden. Een soort breekijzer? Vraag me af of hij voor die rol terug wilt komen.

Wel mooi om die Ajaxliefde bij hem te zien.
pi_44852306
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:05 schreef koningdavid het volgende:
Maar wat zou de rol van Kanu dan worden. Een soort breekijzer? Vraag me af of hij voor die rol terug wilt komen.

Wel mooi om die Ajaxliefde bij hem te zien.
Ik denk als breekijzer, hij zal zelf ook wel inzien dat Huntelaar eerste spits is. Kunnen we hem niet ruilen voor Rosenberg? Over breekijzers gesproken
pi_44852419
Dat van Kanu circuleert echt al twee maanden oid .
quote:
Kanu wil terug naar Ajax
17 november 2006

Aanvaller Nwankwo Kanu wil dolgraag terug naar Ajax. Momenteel staat de Nigeriaan onder contract bij het Engelse Portsmouth waar hij topscorer is. Aan het eind van dit seizoen loopt zijn contract daar af. Nog steeds heeft de voormalige Ajacied gevoelens voor de club uit Amsterdam.
Van 1993 tot 1996 speelde Kanu al eens in de ArenA. Daar won hij onder meer de Champions League. Zijn voetbalmaat Edgar Davids (speler Tottenham Hotspur) zou ook geïnteresseerd zijn in een terugkeer naar Ajax. "Ik kom terug, dat kan bijna niet anders. Bij Ajax liggen mijn roots. Bij Ajax ben ik volwassen geworden. En Edgar wil ook terug naar Ajax" vertelt hij tegenover Voetbal Magazine.

Met Davids denkt hij dat de rood-witten weer kunnen strijden om de grote prijzen. "Ik denk dat we nog een mooie tijd kunnen beleven samen. Dus als Ajax wil komen onderhandelen, graag! Ik stap zo met mijn vrouw en mijn zoontje op het vliegtuig naar Amsterdam."

Bron
pi_44852450
Is inderdaad een hardnekkig gerucht, dus ik ga er wel vanuit dat er een kern van waarheid in de verhalen zit, en dat hij daadwerkelijk terug wil naar Ajax. De bal ligt nu bij Van Geel.
pi_44852502
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:07 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ik denk als breekijzer, hij zal zelf ook wel inzien dat Huntelaar eerste spits is. Kunnen we hem niet ruilen voor Rosenberg? Over breekijzers gesproken
Kunnen we dan ook Lindenbergh voor Davids ruilen?
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:16:33 #292
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_44852533
Het valt hier niemand op dat hij pas over ajax begon nadat hij een verbeterd contract had gevraagd wat 'm was geweigerd? weer een echte jood dus, misbruik maken van z'n "clubliefde"...
pi_44852561
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:16 schreef Steve_I. het volgende:
Het valt hier niemand op dat hij pas over ajax begon nadat hij een verbeterd contract had gevraagd wat 'm was geweigerd? weer een echte jood dus, misbruik maken van z'n "clubliefde"...
Ach wij Davids en Kanu, jullie Lindenbergh. Iedereen blij
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:22:32 #294
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_44852655
Kanu

Zou echt geweldig zijn als ie zou komen. Een van de topscorers uit de de premier league en dan nog zo graag terug willen
Jawel, je keek.
pi_44852755
quote:
Het valt hier niemand op dat hij pas over ajax begon nadat hij een verbeterd contract had gevraagd wat 'm was geweigerd?
Bron?
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:29:07 #296
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_44852793
quote:
Ach, zolang hij er flink wat in schiet. Liever dat, dan Van Bronckhorst die jaren lang zegt dat hij terugkeert naar Feyenoord, maar op 32-jarige leeftijd nog 2 jaar bijtekent in Barcelona. Of Larsson, die dat ook wel zag zitten, maar na Barcelona terug ging naar Malmo Halmstads. Inmiddels zit 'ie bij Manchester United.
pi_44852961
quote:
'Ajax heeft stilgestaan'

AMSTERDAM - ''Ajax heeft te lang niet kritisch naar zichzelf gekeken. We leggen te vaak de schuld bij anderen.'' Dat zegt voorzitter John Jaakke in een terugblik op het sportjaar 2006.

et Parool nodigde Jaakke, radiomaker Tom van 't Hek en hockeycoach Max Caldas uit aan tafel.

De ontboezeming van de voorzitter van de Amsterdamse voetbalclub kwam na kritiek van Van 't Hek die meent dat Ajax een 'prestatieprobleem' heeft.

''En het teleurstellendst vind ik nog dat ik daarin al jaren geen enkele vordering zie,'' aldus Van 't Hek.

''Het pijnlijkst komt dat aan het licht tegen de Kopenhagens en de Espanyols van deze wereld. Espanyol is de nummer elf van Spanje, een modaal elftal, en Ajax kan gewoon niet mee.''

''De problemen worden niet onderkend. Het gedrag dat Ajacieden de laatste tijd vertonen, is geen incident maar een symptoom van hoe Ajax met zichzelf worstelt. De schuld wordt bij anderen gelegd.''

Voorzitter Jaakke kan zich deels vinden in die kritiek. ''In 1995, na het grote succes, kwam Bayern München bij ons in de organisatie kijken. Nu is het andersom. Ajax heeft te lang stil gestaan. Het is de schaduwzijde van het succes; wij waren de besten, wij wisten hoe het moest. We zijn vergeten van buiten naar binnen te kijken. We leggen inderdaad te vaak de schuld bij de buitenwereld.''

Het gesprek met Caldas, Van 't Hek en Jaakke werd gehouden nog vóór de dramatische nederlaag tegen Vitesse, een duel waarin Ajax een 2-0 voorsprong uit handen gaf (4-2). Van 't Hek: ''Ajax selecteert op technisch vaardige spelers en niet op, zoals ik dat noem, gedragsmatig, mentaal geharde spelers. De transfer van Leonardo is typerend: je moet iedereen nemen behálve Leonardo. Hij kan prima voetballen, maar daar heeft Ajax er tweehonderd van. Er is mentale hardheid nodig in het team.''

Jaakke: ''Het succes van de eigen opleiding keert zich tegen ons. De F1-pupillen winnen met 10-0 en dat wordt als normaal ervaren. Als je zo opgroeit, is het moeilijk mentaal harder te worden.''

''Vorige maand tijdens het sinterklaasfeest vroeg ik de kinderen of ze nog een yell hadden. Dat kwam neer op: wij winnen, want wij zijn Ajax. Daar ben ik niet blij mee. Het versterkt een gevoel waarmee we niet vooruit komen. Zit je in het grote Ajax dan kun je bijna niet meer anders denken.''

Ook Jaakke zelf lag in 2006 onder vuur. Zo hield de voorzitter zich lange tijd op de vlakte over het ontslag van de vorige trainer Danny Blind, terwijl Blind zelf al langer vermoedde dat hij het veld zou moeten ruimen. En Jaakke wekte verbazing en ergernis met zijn (late) reactie op de racistische uitlatingen van Kenneth Perez en het verbale wangedrag van Wesley Sneijder.

Caldas: ''Ik maak Jaakke nu mee aan tafel als een rustige en welbespraakte man, die goed nadenkt over wat hij zegt. Maar de vraag is of een voorzitter niet uit de sport vandaan moet komen om alle valkuilen te herkennen.''

Van 't Hek: ''Een voorzitter moet ook de cultuur van de club kennen en in het geval-Perez onmiddellijk inspringen. Ik ben hier de baas, niet omdat ik het zo leuk vind, maar omdat het zo is. Dat moet een voorzitter kunnen en durven. Hij kan niet zeggen: ik heb maandag overleg met de stuurgroep.''

Jaakke steekt de hand in eigen boezem. ''Bij Perez heeft Ajax direct zijn afkeur uitgesproken, maar ik heb wakker gelegen van de manier waarop ik heb gereageerd op de uitlatingen van Sneijder. Ook die uitlatingen heb ik afgekeurd, maar te veel met nuances omkleed. Excuses zijn er niet, maar het was geen lafheid. Lafheid reken ik niet tot mijn eigenschappen. Door Tom van 't Hek ben ik notabene een paar jaar geleden nog uitgeroepen tot voorzitter van het jaar omdat ik zijns inziens zo adequaat had opgetreden na de rellen bij Jong Ajax-Jong Feyenoord. Het kan verkeren, zeg ik maar.''

''En het ontslag van Blind bracht dubbele gevoelens teweeg: menselijk heeft het me geraakt, zakelijk niet. Ik sta nog steeds achter die beslissing. Martin van Geel heeft Danny in maart verteld dat het niet vanzelfsprekend was dat hij in het nieuwe seizoen nog trainer van Ajax zou zijn. Achteraf denk ik dat we die boodschap ook op dat moment naar buiten hadden moeten brengen.''
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:43:33 #298
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_44853115
Jawel, je keek.
pi_44853224
Kanu & Davids
pi_44853342
.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun