Een matje is niet echt noodzakelijk, aangezien een schone theedoek ook volstaat.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:06 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, niet aan gedacht. Het enide nadeel is dat de supermarkten voor mij heel ver weg zijn. Maar toevallig moet ik morgen toch in de buurt zijn
De eerste keer lukte het oprollen niet, maar na het met een vriend geprobeerd te hebben wel... ik heb er krab, komkommer, tonijn (beetje plain zo, volgende keer misschien aanmaken met een beetje mayonaise en munt?) en garnalen ingestopt. Smaakte prima!quote:
Natte handen en boetseren maar, zo doe ik het.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:42 schreef MargotTenenbaum het volgende:
[..]
De eerste keer lukte het oprollen niet, maar na het met een vriend geprobeerd te hebben wel... ik heb er krab, komkommer, tonijn (beetje plain zo, volgende keer misschien aanmaken met een beetje mayonaise en munt?) en garnalen ingestopt. Smaakte prima!
Ik vraag me wel af hoe jullie die 'blokjes' zonder nori eromheen voor elkaar krijgen... die vierkante 'rijstblokjes' met een plakje zalm of tonijn erop. Kan iemand me dat misschien uitleggen?
quote:Op zondag 14 januari 2007 15:56 schreef Stereotomy het volgende:
Van de fok weblog, Verse Sushi!
http://www.youtube.com/watch?v=hyBYyxUe59c
Die vis aan het eind! Voor de diervrienden onder ons niet klikken
Niet kopen, makenquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:11 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil ook wel eens sushi proberen. Waar kan ik dat het beste kopen. Gewoon bij de AH?
Ja dat lukt me toch nog niet en wil het gewoon wel eens proberen. Maar is kopen lang niet zo lekker als zelf maken dan?quote:
zelf maken is veel lekkerder.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:14 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja dat lukt me toch nog niet en wil het gewoon wel eens proberen. Maar is kopen lang niet zo lekker als zelf maken dan?
Als het nog nooit gegeten hebt eerst maar eens naar een echte sushi-bar gaan om het uit te proberen en als je het dan lekker vindt inderdaad daarna zelf maken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:11 schreef Stansfield het volgende:
Ik wil ook wel eens sushi proberen. Waar kan ik dat het beste kopen. Gewoon bij de AH?
Ingevroren, des te beter!quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:55 schreef aceHigh het volgende:
Ik ga binnenkort ook proberen zelf sushi te maken. Ik wil het eerst proberen met zalm en tonijn, maar ik heb nog een vraagje over de tonijn.
Bij onze visboer zag ik dat ze enkel ingevroren tonijn hadden, kan dit ook gewoon gebruikt worden? Ik haal eigenlijk altijd ingevroren tonijn, maar dan grill of bak ik het, dus ik weet niet of je tonijn die ingevroren is geweest ook rauw kan eten?
Hier hebben ze trouwens een aantal filmpjes waarin ze uitleggen hoe je sushi maakt: http://www.videojug.com/search/sushi
Ikke wel!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:49 schreef mirugai het volgende:
@Oblivion: nog interesse in de sushi masterclass?![]()
Waar ergens in NL is dat trouwens?quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:17 schreef Oblivion het volgende:
Ikke wel!
Als het niet teveel mensen zijn, dan kan het bij mij thuis.
Smack in the middle!quote:Op donderdag 1 februari 2007 09:46 schreef mirugai het volgende:
[..]
Waar ergens in NL is dat trouwens?
AH is daar best prijzig mee vond ik.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:11 schreef Stansfield het volgende:
Jij weet wel hoe je met een decoupeerzaag om moet gaan en je kan geen sushi maken?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 11:30 schreef Oblivion het volgende:
Verdorie, ik heb nog niks gegeten...![]()
Ziet er toch goed uit, in de buik valt het toch uit elkaar...![]()
Ik kan het helemaal niet...
Ja, sorry... Ik ken de techniek gewoon niet dus dan houdt het op.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Jij weet wel hoe je met een decoupeerzaag om moet gaan en je kan geen sushi maken?
Ga weg![]()
Niet in A'dam, maar hier had ik dus wel interesse in en bij mij wordt het altijd 1 grote bendequote:Op woensdag 31 januari 2007 22:49 schreef mirugai het volgende:
@Oblivion: nog interesse in de sushi masterclass?![]()
Zijn er trouwens nog mensen (in de regio A'dam) die interesse hebben in een tamagoyaki? Ik moet het maar weer 'ns oefenen en als ik er dan iemand blij mee kan maken ... kost je de prijs van de ingredienten (doos goede eieren, wat extra ingredienten ... een eurootje of twee, drie max)
Zo'n ding dus:
[afbeelding]
Oh, je wilt graag afwassen?quote:Op woensdag 7 februari 2007 17:19 schreef Stereotomy het volgende:
Okee, dus wanneer kunnen we komen?
De planning is nu 17 maart en het wordt geen workshop, maar een sushi party: we slaan wat ingredienten in en iedereen kan maken wat hij/zij wilt. Wil je een echte workshop, dan gaat je dat geld kosten.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:58 schreef Zwaalie het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de plannen voor de sushi workshop?
Ik betaal graag voor kennis; dus gimme optionsquote:Op maandag 12 februari 2007 14:36 schreef mirugai het volgende:
[..]
De planning is nu 17 maart en het wordt geen workshop, maar een sushi party: we slaan wat ingredienten in en iedereen kan maken wat hij/zij wilt. Wil je een echte workshop, dan gaat je dat geld kosten.
Ziet er mooi uit! Waar heb je dat mooie bakje vandaan? Mijn moeder zeurt om bento voor de lunch, maar ik vind al die tupperware bakjes bij elkaar zo onhandig.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:58 schreef Zwaalie het volgende:
Wat zijn nu eigenlijk de plannen voor de sushi workshop?
Wat voor sushi willen jullie gaan maken (maki, ngiri, temaki)? In hoeverre wordt er aandacht besteedt aan soorten ingredienten, welke nori je het beste kan gebruiken etc.? Is het echt alleen voor beginners of ook voor iets gevorderde amateur leuk?
Zelf ben ik weer aan de slag met het maken van maki sushi (en de Koreaanse variant kimbap) en poging tot onigiri voor in de bento box (soort lunch box), maar voel me erg beperkt door gebrek aan kennis.
[afbeelding]
quote:Op maandag 12 februari 2007 16:41 schreef Vakkie_W het volgende:
Vandaag een eerste poging gewaagd met maken van sushi
[afbeelding]
Ze zijn gemaakt van zalm en een paar van krabsticks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |