Sushi met omelet (met wat suiker, sesamolie en lente-uitjes) is ook lekker veggiequote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:14 schreef ajay het volgende:
Als vegetariër heb ik het dan weer erg lastig met de Japanse keuken. Maar ook ik rol er nog wel een redelijke sushi uit, samen met wat inari en rolls. Tot nu toe gebruik ik advocado, gerookte/gerfrituurde tofu, komkommer. Pompoen komt de volgende keer, net zoals ingelegde/verse ramanas (Daikon?).
Iemand anders nog wat veggie tips?
Ik dacht trouwens dat sushi rond moest zijn? Maar als ik de foto's zie, dan zijn ze eerder ovaal/gehoekt?
Ramenas is rauw niet te eten, behalve als je er zout op doet. Ik dacht dat ik zowat de enige was die dat spul kendequote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:14 schreef ajay het volgende:
Als vegetariër heb ik het dan weer erg lastig met de Japanse keuken. Maar ook ik rol er nog wel een redelijke sushi uit, samen met wat inari en rolls. Tot nu toe gebruik ik advocado, gerookte/gerfrituurde tofu, komkommer. Pompoen komt de volgende keer, net zoals ingelegde/verse ramanas (Daikon?).
Iemand anders nog wat veggie tips?
Ik dacht trouwens dat sushi rond moest zijn? Maar als ik de foto's zie, dan zijn ze eerder ovaal/gehoekt?
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Sushi met omelet (met wat suiker, sesamolie en lente-uitjes) is ook lekker veggie![]()
Ja de rolletjes horen wel rond te zijn ja![]()
Het is rauw zo vies, dat ik, toen ik tien was en mijn vader mij een PlayStation 2 beloofde als ik een bakje Ramenas op zou eten (ik spaarde al een jaar of zo voor dat ding), ik het nóg niet op kon eten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is ramenas?
Wat is het?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:26 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Het is rauw zo vies, dat ik, toen ik tien was en mijn vader mij een PlayStation 2 beloofde als ik een bakje Ramenas op zou eten (ik spaarde al een jaar of zo voor dat ding), ik het nóg niet op kon eten.
O, het is trouwens een koolachtige
Ja, een kool dus, radijsachtig van smaak geloof ikquote:
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit was mijn oud en nieuwsushi trouwens.
[afbeelding]
Was weer lastig hoor, die eerste rol
Ramenas = rettich (= Daikon?). In ieder geval het is, afhankelijk van de kwaliteit van de wortel zoet sappig van smaak tot ongelofelijk scherp, in de zin van radijs/mosterd/wasabi. Maar als je ze een paar dagen in azijn legt, dan is die scherpe kant er wel van af en smaakt het gewoon aardig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Is dat niet 'gewoon' rettich?
En wat doe je er mee?
Altijd leuk om wat bij te leren![]()
Wat ik me kan herinneren van rettich is dat het een beetje tegen radijssmaak aanzit en gewoon lekker is om te dippen net als selderij, wortels e.d.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:33 schreef ajay het volgende:
[..]
Ramenas = rettich (= Daikon?). In ieder geval het is, afhankelijk van de kwaliteit van de wortel zoet sappig van smaak tot ongelofelijk scherp, in de zin van radijs/mosterd/wasabi. Maar als je ze een paar dagen in azijn legt, dan is die scherpe kant er wel van af en smaakt het gewoon aardig.
Is volgens mij niet echt een kool, want het is een wortel. Misschien dat het loof koolachtig is, maar ik heb nog nooit gehoord dat je dat kon eten?
Smaakte het goed?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:56 schreef computermistake het volgende:
Na het lezen van dit topic en het vorige, ben ik er eindelijk maar aan begonnen![]()
het resultaat![]()
[[url=http://img154.imagevenue.com/loc345/th_23211_01_05_07_1942_122_345lo.jpg]afbeelding][/URL]
Niet zo heel geweldig dus![]()
![]()
excuus:
Mes wat niet zo heel erg scherp...(bot)
voor de scherpe mensen onder ons.... ik heb het nog niet met zalm of andere vis gemaakt. Weet iemand een goede locatie voor verse vis in Tilburg?
Wat is dat kwakje wit spul aan de rechterkant?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:07 schreef SHE het volgende:, niet zo:
[afbeelding]
maar een kwartslag gedraaid dus.
Op zijn zij leggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |