Dat zou ook wel mooi zijn op zich, maar zou er dan wel routebeschrijving bij doen voor de minder bekeneden in Deventer [Waar ik ook toe behoor ondanks dat ik er heb gewoond]quote:Op woensdag 27 december 2006 17:40 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind het prima om bij parkeergarage of station af te spreken, maar woon daar zelf vlakbij ( woon in winkelstraat van hema) dus mocht het koud zijn, mogen jullie ook bij mij wel ff opwarmen en ff wat drinken als daar behoefte aan isDesnoods pm ik mn adres naar degenen die mee gaan, dat we gewoon bij mij thuis afspreken
Wij danken uquote:Op woensdag 27 december 2006 18:49 schreef UIO_AMS het volgende:
En sticky!
het is 1 straatje doorlopen vanaf het station, dus dat moet niet al te moeilijk zijnquote:Op woensdag 27 december 2006 19:56 schreef Pingwingei het volgende:
[..]
Dat zou ook wel mooi zijn op zich, maar zou er dan wel routebeschrijving bij doen voor de minder bekeneden in Deventer
[..]
kruising voor de Hema is ook wel goeie plek denk ikquote:Op donderdag 28 december 2006 17:06 schreef zwaaibaai het volgende:
En waar gaan jullie staan dan? Er is inderdaad elke zaterdag markt in Deventer op de brink, je zou kunnen kiezen voor de Waag ( achter de markt ) of voor de markt, ter hoogte van de v&d.
Daar staan vaak straat verkopers waar iedereen in een grote boog om heen probeert te lopen.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
kruising voor de Hema is ook wel goeie plek denk ik
ja, das ook wel weer zo ja, dan kun je idd beter voor de V&D ofzo gaan staan jaquote:Op donderdag 28 december 2006 17:08 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Daar staan vaak straat verkopers waar iedereen in een grote boog om heen probeert te lopen.
ik woon midden in de stad, dus is 1 minuut lopen naar de V&D, dus half 2 moet zeker lukken dan jaquote:Op donderdag 28 december 2006 18:24 schreef Pingwingei het volgende:
ok is goed dus dan kan ik rondmailen dat we rond half 2 wel ZEKER in de stad te vinden zijn
Geweldigquote:Beste Mario,
Ik heb wel interesse in een interview, maar dat lukt me pas volgende week
gezien de afronding van de Deventer Post vandaag. Kunnen we voor woensdag
wellicht een afspraak maken?
Met vriendelijke groet,
Deventer Post
Is een 6.5 mb bestand ofzo, dus daar kan het aan liggen hoor.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:15 schreef Sylvana het volgende:
hij doet er al 10 minuten over om te openen hier![]()
Inmiddels al bijna een half uur? k denk dak venster maar weer sluit, dit duurt me een beetje te lang
Tja, ik zou het echt niet bij me thuis doenquote:Op zondag 7 januari 2007 20:15 schreef Sylvana het volgende:
Pingwingei, ik heb je mijn adres en telefoongegevens gepmed
Schlumberger, jij hebt je pm niet geactiveerd, zou je je mij willen mailen ( sylvana1987@hotmail.com ) zodat ik jou ook mijn gegevens kan sturen?
tja, ik ben daar niet zo moeilijk mee, spreek zovaak zomaar impulsief met mensen van Fok af bij mij thuisquote:Op maandag 8 januari 2007 21:02 schreef Djep het volgende:
[..]
Tja, ik zou het echt niet bij me thuis doen![]()
Nou, dan zal je je daarmee vast nog wel eens in de nesten werken.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, ik ben daar niet zo moeilijk mee, spreek zovaak zomaar impulsief met mensen van Fok af bij mij thuis
Op de foto is trouwens mooi een klein detail op mijn bord te zien "Ook dát, is FOK!" in de rechter onderhoek op mijn bordquote:Fotobijschrift: Mario: ,,Een knuffel hebben we soms zó hard nodig!”
Onderkop: In ons koude kikkerlandje wordt te weinig geknuffeld
Kop: ‘Kom hier, dan krijg je een knuffel!’
HEETEN/DEVENTER – Een lekkere knuffel… Iedereen heeft er op zijn tijd behoefte aan. Dat vindt althans de 19- jarige Mario uit Heeten, die zaterdag 13 januari samen met enkele andere jongeren door de Deventer binnenstad (omgeving Brink) gaat lopen met een bord waarop ‘Free Hugs’ geschreven staat. Iedereen die dat wil, kan een ‘gratis knuffel’ van hem krijgen!
China, Amerika, Australië, Europa…. Over de hele wereld is de actie ‘Free Hugs’ de afgelopen jaren bekend geworden. Passanten worden op straat aangeklampt met de vraag of ze misschien behoefte hebben aan een knuffel. Zo ja, dan krijgen ze die ter plekke. Maar waarom zou je in hemelsnaam een wildvreemde omhelzen?
Mario, initiatiefnemer van de actie in Deventer, legt uit: ,,De mensen knuffelen véél te weinig, dat is zó jammer… Want van een knuffel krijg je zo’n mooi, positief gevoel! Een knuffel duurt amper twee seconden, maar heeft een héél lange nawerking. Het verlost je even van je zorgen, nadien kan je er gewoon weer beter tegen. Ik meen het echt: van een knuffel krijg ik gewoon kippenvel! ” Mario’s moeder knikt bevestigd haar hoofd. ,,Mario was áltijd al een knuffelfiguur!”
De Zwolse student Grafische Vormgeving werd enthousiast voor Free Hugs, nadat hij op You Tube een filmpje over de actie gezien had. ,,Dat wil ik ook” dacht hij meteen en deed op 11 november in Utrecht mee aan de actie, op touw gezet met ‘gelijkgezinden’ die hij via een Forum had leren kennen. ,,Die dag kon niet meer stuk! Juist in de stad is zo’n actie geweldig. De mensen daar zeggen niets tegen elkaar, ze gunnen elkaar geen blik. De actie was echt een leuke ervaring! De reacties? Overweldigend, al waren er natuurlijk ook wel mensen die raar op hun neus keken of gauw doorliepen. Toch hebben we gezien dat als één persoon mee doet, de rest vanzelf volgt. ,,Ik wil liever niet knuffelen met een jongen” riepen sommige mannen. Maar onder de actievoerders waren ook een paar meisjes, dus dat kwam mooi uit.”
Volgens Mario is van te voren niet in te schatten wie zich laat knuffelen en wie niet.
,,Van zakenmannen bijvoorbeeld zou je het eigenlijk niet zo gauw verwachten, toch deden zij vaak wel mee. Wat ons betreft: we hebben geen enkele uitzondering gemaakt, ook die ene zwerver kreeg die knuffel.”
Of de actie ook in Raalte een succes zou kunnen worden? Mario: ,,Natuurlijk. Sallanders zijn sowieso wat gemoedelijker. Mijn vader zei me al: ,,Waarom ga je niet in de carnavalsoptocht meelopen met je bordje ’Free Hugs?”
Kadertje
Mario en zijn moeder zijn het roerend met elkaar eens. ,,Wat je zo leuk is aan Free Hugs? Dat de mensen nu eens niet de negatieve, maar de positieve kant van jongeren te zien krijgen!”
En een kadertje over het ontstaan van de actie, door Juan Mann enzo, het bekende
Raaltequote:Of de actie ook in Raalte een succes zou kunnen worden? Mario: ,,Natuurlijk. Sallanders zijn sowieso wat gemoedelijker
huh, waar heb jij het nou weer overquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:38 schreef Djep het volgende:
Djep heeft een meervoudige persoonlijkheidsstoornis![]()
Leuk dat jullie dat ook zien!
moeten we wel ff doorgeven waar we dan precies staan, want in krant staat dat we rond de Brink zullen staan, maar als het regent dan is het handiger lijkt me om in Passage te gaan staanquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:08 schreef Pingwingei het volgende:
zojuist telefoon gehad, RTV Oost wil morgen langskomen voor een TV verslag
okidoquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef Pingwingei het volgende:
Ik word gebeld door degenen die langskomen. Die bellen bijtijdsDus kan ik aangeven waar we staan
Bronvermelding vind ik wel zo netjes.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
huh, waar heb jij het nou weer over
thnx, jammer dat jij niet meekon hoorquote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:49 schreef Djep het volgende:
[..]
Bronvermelding vind ik wel zo netjes.
Je begint dus bij Juan Mann, YouTube, Peperclip en dan Fok!forum, Djep....
Veel plezier morgen! Ik ga fijn aan de studie![]()
ps: jij was toch van de EMDR oproep?
jammer dat je toen niet reageerde op mijn emdr reaktie.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx, jammer dat jij niet meekon hoor
en ja dat was ik ja
huh? ff kijken dan, misschien over hoofd gezien, topic was pas weer actief, heb toen ook weer paar keer gereageerd, maar zal wel ff kijken danquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:04 schreef Djep het volgende:
[..]
jammer dat je toen niet reageerde op mijn emdr reaktie.
ik heb je gemaild, ik ga nl niet op een openbaar forum vertellen wat voor ervaringen ik met emdr heb. Maar goed tis al een tijd geleden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:14 schreef Sylvana het volgende:
Djep, ik heb dit topic geopend EMDR therapie en daar heb jij niet in gereageerd hoor
kan me niet herinneren dat ik dat mailtje gehad heb hoorquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:18 schreef Djep het volgende:
[..]
ik heb je gemaild, ik ga nl niet op een openbaar forum vertellen wat voor ervaringen ik met emdr heb. Maar goed tis al een tijd geleden.
quote:Op zaterdag 13 januari 2007 15:40 schreef zwaaibaai het volgende:
Ok, wie was die fotograaf die mij op de foto zette met een van jullie huggers? Wie knuffelde ik eigenlijk? En kom ik nu in de krant al knuffelend? ( mijn image, wat doe je?? )
ik heb geen idee met wie jij geknuffeld heb, niet met mij geloof ik en die fotograaf was van RTV Oost, die ook filmopnames aan het maken waren.quote:
D'r stond ook een foto bij maar die staat (nog) niet op de site van de Stentor.quote:[b]Vooral positieve reacties op Free Hugs[b]
door MAARTEN VELDHUIJZEN VAN ZANTEN
DEVENTER - Tussen al het winkelend publiek vallen ze bijna niet op. Maar kom je dichterbij, staan ze ineens voor je neus. Een groep jongeren deelde zaterdag in het centrum van Deventer gratis knuffels uit. ‘Dit zou veel meer moeten gebeuren’, is een veel gehoorde reactie.
‘Mensen raken elkaar niet meer aan’, zegt Silvia Koelemeijer. Ze heeft zojuist geknuffeld. ‘Dat zou veel meer moeten gebeuren,’ zegt ze. Dat vinden ook Babet Olde Weghuis en Margot Olde Loohuis. ‘Dit gebeurt echt te weinig,’ zeggen ze. ‘We hebben zelf ook een knuffel gekregen. Ik zelfs twee,’ zegt Babet.
Het elftal knuffelaars staat net na de middag op de kruising van de Brink, de Keizerstraat en de Korte Bisschopstraat.
De knuffeldieren dragen borden met daarop ‘Free Hugs’ of ‘Gratis knuffel’. Mario Jonkman zegt: ‘De borden met ‘Gratis knuffel’ erop werken beter, omdat sommige mensen niet weten wat een hug is.’ Toch ontstaat er soms verwarring. ‘Mensen denken dat ze een knuffelbeest krijgen.’
Saskia Reijren vindt het een leuke actie, maar zou zelf niet snel met een bord op straat gaan staan. ‘Dat is een beetje te veel van het goede,’ zegt ze. Marjelle Mosterd wordt door haar vriendin op de foto gezet op het moment dat ze geknuffeld wordt. ‘Ik zou het hartstikke leuk vinden om mee te doen,’ roept ze.
Wereld verbeteren
De actie heeft tot doel om mensen een leuke dag te bezorgen en zo de wereld op (zeer) kleine schaal te verbeteren. ‘Het begint tussen mensen’, zegt Saskia Reijren. ‘Het helpt altijd wel iets’, zeggen Babet en Margot.
Tegen een uur of vier houden de knuffelaars het voor gezien. ‘De mensen worden moe en willen naar huis. En wij eigenlijk ook’, zeggen ze. Honderden knuffels zijn er vandaag uitgedeeld, zelfs aan een mevrouw van 98 jaar oud.
Niet met jou!
Maar niet iedereen is positief. ‘Ik heb al een knuffel’, roept een jongen die met zijn vriendin over straat loopt.
Veel mensen negeren de ‘actievoerders’, een enkeling roept iets als ‘Niet met jou!’ en een groepje kwajongens graaide de borden uit de handen van de vrijwillige knuffelaars.
‘Dat maakt ons niets uit,’ zegt Mario. ‘Wij gaan net zo enthousiast weer verder. Van elke positieve reactie krijg je ook weer energie en zin om te knuffelen.’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |