Free Hugs Deventer, 13 januari 2007
Vandaag mijn eerste Free Hug Actie, van te voren was ik toch best wel zenuwachtig en echt goed geslapen had ik ook niet. Rond 12 uur had ik met Pingwingei, Schlumberger en 2 vrienden van Pingwingei bij mij thuis afgesproken. Eerst de borden nog even perfectioneren en toen de straat op. Eigenlijk gelijk vanaf het moment dat we buiten waren begonnen we met knuffelen. We liepen richting de Brink en het was aardig druk en gelijk hebben we al veel geknuffeld. Wat geeft dat een goed gevoel zeg en het ging een stuk makkelijker dan dat ik gedacht had van te voren. Na verloop van tijd kwamen er steeds meer mensen bij om te knuffelen en uiteindelijk waren we met 11 man
We hebben een paar keer over de markt heen gelopen, voor de V&D geknuffeld, in de winkelstraat van de Hema en bij de Passage. Helaas waren er een paar kleine vervelende jongens die 3 van onze borden gejat hebben ( gewoon uit onze handen gerukt) Dat betekende dus naar de boekwinkel nieuwe borden halen en maken, dat was wel erg jammer dat dat nodig was. Maar het mocht de sfeer niet teveel bederven natuurlijk en we gingen weer vrolijk door met knuffelen, na even een pauze gehouden te hebben bij de Fontein met wat drinken.
Daarna weer lekker verder geknuffeld, zo leuk om die reacties te zien van mensen, de positieve reacties gaven de energie om door te gaan ook al kregen we ook wel negatieve reacties van mensen die geen knuffel wilden of het maar onzin vonden en wat ook regelmatig te horen was dat ze zeiden " niet van jou" en sommigen begonnen scheldwoorden te gebruiken, maar hiervan gewoon niet teveel aantrekken en gewoon lekker door knuffelen met de mensen die het wel willen, vooral kleine kinderen knuffelen vond ik erg leuk.
Om een uurtje of 4 begonnen de meesten er wel een beetje genoeg van te krijgen, de mensen in de stad werden chagrijnnig, wilden naar huis, wij werden het wel een beetje zat, dus toen nog even met zijn allen bij mij thuis gezeten en nou is iedereen weer weg en typ ik dus even snel een verslagje
![]()
Ik heb ook foto's gemaakt, die komen later vandaag hier te staan
![]()
Ik vond het erg leuk om te doen, het geeft heel veel energie en het doet zo goed om zoveel mensen een leuke dag te bezorgen, dus als het weer een keer hier in de buurt is, doe ik zeker mee
![]()
Vanavond om 18 uur komen we in het nieuws op RTV Oost en we komen ook nog in een aantal kranten, die zullen ingescand worden en ook hier gepost worden