abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2006 @ 21:57:52 #101
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_44807754
Bijvoorbeeld, al zijn die weer een beetje misleidend aangezien veel opnames op die cds oorspronkelijk helemaal niet voor Blue Note zijn gemaakt, maar inmiddels wel allemaal bezit van EMI zijn geworden. Maar er zijn laatst bijv. van Impulse! ook een aantal aardige compilaties verschenen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_44808073
  donderdag 28 december 2006 @ 22:25:57 #103
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44808974
Ik ben zelf niet zo gek op compilaties maar deze vind ik wel leuke thema compilaties:

pi_44817637
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:51 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vermijd 'best of's van een enkele artiest meestal, aangezien veel jazzartiesten vroeger voor 'tig verschillende labels opnamen. Dat soort verzamelaars bevatten heel vaak niet noodzakelijk het echt essentiele werk, maar alleen hetgeen de betreffende platenmaatschappij in de kluis heeft liggen. Ik noem maar iets, Wes Montgomery's of Jimmy Smith's opnames voor Verve klinken heel anders (vaak veel gelikter, met strijkers of overdadig kwetterende orkesten) dan voor bijv. Blue Note of Riverside.

Label- of thematische compilaties kunnen soms nog wel interessant zijn, vind ik.

De Free Record Shop hier verkoopt trouwens helemaal geen jazz meer en verder is het hier in het algemeen met het aanbod bar slecht gesteld. Lang leve speciaalzaken en het Internet, dus.

Als je dit als thematische verzamelaar bestempelt, ben ik het met je eens
pi_44819622
niet jazz, wel ontzettend blues: Buddy Guy.. Geweldige man.. genieten als ik zijn stem hoor.
evengoed over de muziek, dit is een tip voor mensen die in de buurt van arnhem wonen of in arnhem.
Bergman(n?) muziek heeft een ontzettend brede muziekcollectie, met ook mooie opnames van coltrane, davis, fritzgerald.
Vanleest en nog een winkeltje hebben ook enkele aanbod, maar ik was meer onder de indruk van Bergmann.

Free recordshop vind ik een beetje een kut winkel worden, kan nooit vinden wat ik wil en voor wat simpele verzoeken moet ik uren kloten in die winkel. Terwijl als ik naar een kleine shop ga of bij van leest dat ik binnen 10 minuten klaar ben. Misschien word mijn muziek smaak gewoon te breed en past FRS er niet meer bij?
"I don't know quotes" -Quoteless
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:06:32 #106
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44838547
Ik heb vandaag op het nippertje geen CD van Grant Green gekocht in de Fame (omdat ik eigenlijk heel graag die complete box van Six Feet Under wil, maar die is nogal duur), maar daar hebben ze iig wel een behoorlijk goede jazzcollectie. Niet slecht voor een winkel van het FRS-collectief.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_44874237
Zo'n box zegt me nou echt helemaal niks. Staat heel veel spul tussen dat me gewoon totaal niet boeit en ik kan me niet voorstellen dat zo'n grote hoeveelheid muziek die je ineens in je bezit krijgt echt iets bijdraagt aan de muziek en ik denk zelfs dat het er wat aan af doet. Maar dat is mijn mening .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zaterdag 30 december 2006 @ 23:17:39 #108
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_44874340
Chet baker!!
pi_44874446
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 21:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb vandaag op het nippertje geen CD van Grant Green gekocht in de Fame (omdat ik eigenlijk heel graag die complete box van Six Feet Under wil, maar die is nogal duur), maar daar hebben ze iig wel een behoorlijk goede jazzcollectie. Niet slecht voor een winkel van het FRS-collectief.
Fame valt me ook helemaal niet tegen. Als je trouwens toch in A'dam bent, loop ook eens bij de Blue Note Store (of hoe het ook mag heten) en Concerto naar binnen, daar hebben ze toch ook veel mooi spul.
  zondag 31 december 2006 @ 12:48:19 #110
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44886481
Hmm, dat blue note ding ken ik niet. Zal ik eens opzoeken. Concerto wel, natuurlijk.

Overigens is het dieptepunt op jazzgebied wel de boudisque. Je zou denken dat dat toch wel een beetje een respectabele winkel is, maar ze hebben daar echt ongeveer niks.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 31 december 2006 @ 13:54:21 #111
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_44888935
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Overigens is het dieptepunt op jazzgebied wel de boudisque. Je zou denken dat dat toch wel een beetje een respectabele winkel is, maar ze hebben daar echt ongeveer niks.
Ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar Boudisque in Utrecht had altijd best een aardige selectie.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_44889398
quote:
Op zondag 31 december 2006 12:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hmm, dat blue note ding ken ik niet. Zal ik eens opzoeken. Concerto wel, natuurlijk.

Klikkk
  vrijdag 19 januari 2007 @ 08:38:34 #113
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_45498147
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 23:17 schreef Arid het volgende:
Chet baker!!
Duke Ellington
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:47:03 #114
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_46279493
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:03 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
ben het helemaal met je eens ! waarom zou échte "jazz" zich maar beperken tot de klassiekers ??(en hier vaak genoemd).. Je kan ook gewoon houden van de "jazzY" tunes/sounds/vibes etc.. ,en we nemen er die klassiekers als bagage bij Dan ontdek je pas hoeveel samples er de laatste jaren gerecycleerd zijn; gaat trouwens ook op voor de funk en disco van toenertijd.

dit topic is zelfs aangemaakt nav m'n bijdrage in Jazzfans - Live at FokForum Volume VII ik zie het nu pas , sorry TS

mijn favo is http://www.compost-records.com ; en ih klassiekere werk Blue Note
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')