quote:Op donderdag 28 december 2006 21:51 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vermijd 'best of's van een enkele artiest meestal, aangezien veel jazzartiesten vroeger voor 'tig verschillende labels opnamen. Dat soort verzamelaars bevatten heel vaak niet noodzakelijk het echt essentiele werk, maar alleen hetgeen de betreffende platenmaatschappij in de kluis heeft liggen. Ik noem maar iets, Wes Montgomery's of Jimmy Smith's opnames voor Verve klinken heel anders (vaak veel gelikter, met strijkers of overdadig kwetterende orkesten) dan voor bijv. Blue Note of Riverside.
Label- of thematische compilaties kunnen soms nog wel interessant zijn, vind ik.
De Free Record Shop hier verkoopt trouwens helemaal geen jazz meer en verder is het hier in het algemeen met het aanbod bar slecht gesteld. Lang leve speciaalzaken en het Internet, dus.
Fame valt me ook helemaal niet tegen. Als je trouwens toch in A'dam bent, loop ook eens bij de Blue Note Store (of hoe het ook mag heten) en Concerto naar binnen, daar hebben ze toch ook veel mooi spul.quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb vandaag op het nippertje geen CD van Grant Green gekocht in de Fame (omdat ik eigenlijk heel graag die complete box van Six Feet Under wil, maar die is nogal duur), maar daar hebben ze iig wel een behoorlijk goede jazzcollectie. Niet slecht voor een winkel van het FRS-collectief.
Ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar Boudisque in Utrecht had altijd best een aardige selectie.quote:Op zondag 31 december 2006 12:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Overigens is het dieptepunt op jazzgebied wel de boudisque. Je zou denken dat dat toch wel een beetje een respectabele winkel is, maar ze hebben daar echt ongeveer niks.
Klikkkquote:Op zondag 31 december 2006 12:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hmm, dat blue note ding ken ik niet. Zal ik eens opzoeken. Concerto wel, natuurlijk.
Overigens is het dieptepunt op jazzgebied wel de boudisque. Je zou denken dat dat toch wel een beetje een respectabele winkel is, maar ze hebben daar echt ongeveer niks.
Duke Ellingtonquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:17 schreef Arid het volgende:
Chet baker!!
ben het helemaal met je eens ! waarom zou échte "jazz" zich maar beperken tot de klassiekers ??(en hier vaak genoemd).. Je kan ook gewoon houden van de "jazzY" tunes/sounds/vibes etc.. ,en we nemen er die klassiekers als bagage bijquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |