abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44797310
Ik heb deze week al een echo gehad, maar geen printje meegekregen, werd geloof ik naar mijn huisarts gestuurd. (zwanger zijn en bevallen is hier ook iets totaal anders dan in Nederland)

Ik ben nog steeds misselijk, nu al zo'n week of drie. Voorlopig is het nog goed te verhelpen met melkdrankjes (terwijl ik normaal geen melkmuil ben!) en appels eten.
Het gekke is dat ik geen gevoel van honger meer heb, wel net een lege maag. (ja, dat voelt nu anders ) en dat alles wat ik vroeger lekker vond nu tegen steekt. Gezonde dingen én ongezonde, zo heb ik totaal geen zin meer in chocola.
Wat doet zwanger zijn, zelfs zo pril, toch gekke dingen met je
  donderdag 28 december 2006 @ 16:39:55 #152
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_44797418
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:14 schreef Vivi het volgende:
OyO....het is behoorlijk stil van jouw kant
Vivi, vooral alles stil bij vriendinlief. Strippen levert alleen zo nu en dan een harde buik op, that's it.
Koffer (voor beiden) staat klaar voor minimaal 2 dagen. Wat extra drankjes en versnaperingen ingepakt en een goede boek en wat cd's.

Het kan nog beginnen, maar heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Vriendin slaapt wel lekker veel nu, dat is een goed teken. Kan ze energie opdoen.

Ben benieuwd hoe snel het morgen verloopt. Gisteren was de baarmoedermond nog helemaal niet rijp (Idaarom stopte weeen ook altijd), misschien morgen wel. Indien dat niet beter wordt (gel morgen denken we) dan komt er een ks. Daar zit vriendin echt niet op te wachten.

Hebben wel afgesproken dat de vk (die wij kozen) ook komt, of de gyn het er nu mee eens is of niet. Haar kennen we, die in het zh niet. Ben zelf wel een stuk zenuwachtiger geworden door al dat extra gedoe. Zwangerschapshypertensie hadden we niet verwacht, maar ja hoofdpijn, af en toe misselijk en braakneigingen.... We hadden nog zo verwacht dat alles wel vanzelf zou komen...
pi_44798440
Arme oYo en vriendin... sterkte met jullie laatste loodjes, ik weet hoe frustrerend het is!!

Popples ook veeel sterkte, ik snap goed dat je niet weet wat je met jezelf aanmoet nu...

En verder iedereen héél hartelijk bedankt voor de leuke en lieve reacties!! Echt heel leuk om te lezen. Foto's komen vanavond nog even niet, ik heb dagen op bed moeten liggen voor mijn bekken, ben nauwelijks van bed gekomen en had het vooral erg druk met Julia voeden.
Helaas gaat het helemaal niet goed met de borstvoeding...het leek heel goed te gaan in het begin maar ze bleef honger houden en sliep daardoor ook niet goed... nu heeft ze te weinig zuigkracht om effectief te zuigen en krijgt ze er dus niet eens alles meer uit. Dacht ik dat ik alles gehad had qua borstvoedingsperikelen, krijg ik nu dit weer! Maar goed, elk kindje is weer een nieuwe uitdaging he...

Nu hebben we met de kraamverzorgster en vk overlegd en wordt Julia bijgevoed na de voeding, eerst voed ik haar (beide borsten), daarna ga ik kolven en geef ik wat ik gekolfd heb, als ze dan nóg honger heeft geef ik haar hypo-allergene voeding bij (tot 40 ml bij het gekolfde). Wat een gedoe... maar hopelijk 'redt' het de borstvoeding want ik wil absoluut niet dat Julia honger heeft (wat is dat zielig zeg ) en natuurlijk ook niet dat het hierdoor mislukt.

Misschien een beetje offtopic hier, maar ik wou het graag even delen.
pi_44798668
he wat vervelend suzanna. veel succes ermee, hopelijk sterkte ze snel wat aan en kan ze dan wat ze nodig heeft op eigen kracht bij je drinken. heb je haar tongriempje gecontroleerd? misschien is dat wat kort?
  donderdag 28 december 2006 @ 17:26:08 #155
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44798725
Suzanne, goed van je, dat je meteen met kolven begonnen bent. Luuke had ook te weinig puf om te drinken. Na een dikke week redde ze het wel zelf en dankzij het kolven was mijn voeding gewoon goed op gang. Heel veel succes!! En wat rot voor je dat je zolang plat moest.
Gaat alles ook goed met de grote zussen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44800861
Suus, leuk dat je je even komt melden ! Hoop dat je snel weer een beetje mobiel bent.

hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding ? Als het niet lukt, moet je dan net zolang blijven kolven totdat je geen borst mee over hebt of krijg je een soort wonder "stop de productie pil "?
pi_44801161
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Suus, leuk dat je je even komt melden ! Hoop dat je snel weer een beetje mobiel bent.

hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding ? Als het niet lukt, moet je dan net zolang blijven kolven totdat je geen borst mee over hebt of krijg je een soort wonder "stop de productie pil "?
Die pillen bestaan wel, maar die krijg je, geloof ik, niet zomaar mee. Je moet langzaam afbouwen, ook met kolven.
En nu weer ontopic: oYo: zet 'm op daar!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:03:34 #158
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_44801481
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:11 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Razor, krijgt ze dan niet een vlokkentest?
Een vruchtwaterpunctie kan doorgaans pas na 14 weken namelijk?
Ja vlokkentest is het ben er nog helemaal niet in thuis in die termen
Vind het allemaal best spannend....elke avond voel ik aan haar buikje (natuurlijk nog helemaal niets te zien) maar het idee dat er een levend wezentje inzit vind ik
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_44801748
Dat van het kolven neem ik nu terug... de Medela Symphony die we gehuurd hebben werkt niet ... ik ga vannacht gewoon borstvoeden tot ze niet meer goed drinkt (zo gaat dat, de eerste paar minuten drinkt ze goed en daarna valt ze in slaap en drinkt bijna niet meer, geen kracht meer over) en dan voed ik haar bij met de kunstvoeding. Morgen zien we wel weer verder...
(dit hoort eigenlijk in het bv-topic, daar zal ik het ook even zetten voor de deskundigen, misschien heeft iemand hetzelfde gehad met de Medela...)
  donderdag 28 december 2006 @ 19:19:29 #160
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44802020
Suzanna!! Ook al bevallen! Van harte! Waar zijn de pica's!? <3
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44802167
Neuk!! Die zijn er helaas nog niet ... wel op de pc maar nog niet op het i-net. Ik zit nu eigenlijk alleen maar achter de pc om op dit forum te kijken en nu even voor advies... voel me nog langgggg niet de oude helaas, duurt erg lang dit keer om te herstellen. Bah. Maar ik hoop ze wel van de week nog te plaatsen hoor! Ik ben trots op mijn donkerharige schatje...

Oh ja, als iemand foto's wil zien, mail me gewoon even! suzibol at hotmail punt com
  donderdag 28 december 2006 @ 20:26:58 #162
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44804510
Wat jammer dat de bv niet lekker loopt Suzanna
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44804549
done!
pi_44805473
Hoe voed je bij Suzanna? Cupje/spuitje of flesje? In het laatste geval loop je nog kans op tepel-speen-verwarring, en dat kun je er niet bij gebruiken denk ik. Als haar haptechniek niet goed is krijgt ze er niet veel uit en verhoogt 't jouw productie ook niet goed. Sterkte ermee!
pi_44807265
suzanna wat vervelend. hopelijk komt het snel goed.
oyo sterkte morgen.

nouhier vandaag weer paniek in de tent. had de kleine sinds vannacht niet gevoeld.
dus vanmiddag maar de vk gebeld. moest meteen komen. dopetone erop en ja hoor het hartje.
toen vertelde ze dat ik toch naar het ziekenhuis moest.
daar een ctg en ja hoor schoppen.
voor de zekerheid nog een echo en alles was goed. de kleine was nog niet ingedaald.
dus we zullen wel moeten wachten tot volgend jaar ben ik bang.
mama van 3 kids!
  donderdag 28 december 2006 @ 21:55:48 #166
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_44807668
quote:
Op donderdag 28 december 2006 09:57 schreef E.T. het volgende:
probeer eens een kussentje onder je buik, Andrea. Als ik nl. op die plek pijn heb is het meestal een soort bandenpijn; door het hangen van m'n buik.
Dat is mss wel een goed idee ja. Ga ik zometeen uitproberen .

Popples fijn dat alles toch goed was! Je zal best angstig geweest zijn. Mss is het energie aan het sparen voor de grote reis .
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_44807894
andrea hopelijk heb je gelijk maar ik reken nergens meer op want het is bij elk dingetje van komt het.
mama van 3 kids!
  donderdag 28 december 2006 @ 22:07:57 #168
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_44808319
Dat geloof ik best, vervelend is dat... Maar heel lang kan het niet meer duren. Succes weer vanacht!
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_44809981
Ik heb vanavond mijn 2 eerste harde buiken gehad dat doet gewoon zeer,klopt dat Ik voel het vooral bovenin en rechts,oef.......deze 2e duurt nu al zo'n 5 minuten.Heb net met de hond rustig een klein blokje gelopen,daar is toch niks mis mee?Oef,dit voelt niet fijn,iemand tips om ze weg te krijgen?

Groetjes,Minoes
  donderdag 28 december 2006 @ 22:51:18 #170
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44810016
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:50 schreef minoes_ het volgende:
Ik heb vanavond mijn 2 eerste harde buiken gehad dat doet gewoon zeer,klopt dat Ik voel het vooral bovenin en rechts,oef.......deze 2e duurt nu al zo'n 5 minuten.Heb net met de hond rustig een klein blokje gelopen,daar is toch niks mis mee?Oef,dit voelt niet fijn,iemand tips om ze weg te krijgen?

Groetjes,Minoes
Rustig gaan liggen, iets anders werkt niet bij mij.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Milf donderdag 28 december 2006 @ 22:51:32 #171
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_44810028
Lekkere warme kruik minoes?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 28 december 2006 @ 22:53:16 #172
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44810097
Minoes, rustig naar de harde buik heen ademhalen. Dat werkt ook goed. Succes!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 28 december 2006 @ 22:54:10 #173
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44810132
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:51 schreef nikky het volgende:
Lekkere warme kruik minoes?
Is je ondertitel toevallig afkomstig uit "de 48 wetten van de macht"?
  Milf donderdag 28 december 2006 @ 23:03:06 #174
16000 nikky
pi_44810504
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Is je ondertitel toevallig afkomstig uit "de 48 wetten van de macht"?
Nee, van een heel leuk boekje dat ik heb gekregen van een vriendin.

Staan leuke uitspraken in .

Ik zwel weer helemaal op hier. Dikke vingers dikke enkels mijn schoenen knellen. . En ik heb al de halve dag + avond op de bank gelegen met de voeten omhoog.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_44810551
Dat ademen helpt wel een beetje,haalt het scherpe ervan af.Maar een kruik lijkt me niks,ik word al beroerd als ik er aan denk,kan nooit iets warms op mijn buik hebben Nou ja,duik mijn mandje maar in,kussen eronder,anders trekt het helemaal zo.Bedankt voor de tips,weltrusten
Nikky,natte lappen met citroen erin een idee?en blijven drinken helpt ook,ook al moet je daar natuurlijk wel weer veel van naar de wc
Groetjes,Minoes
  donderdag 28 december 2006 @ 23:05:53 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44810620
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:03 schreef nikky het volgende:

[..]

Nee, van een heel leuk boekje dat ik heb gekregen van een vriendin.

[afbeelding]

Staan leuke uitspraken in .

Ik zwel weer helemaal op hier. Dikke vingers dikke enkels mijn schoenen knellen. . En ik heb al de halve dag + avond op de bank gelegen met de voeten omhoog.
Ben blij dat ik niet de enige ben met kwaaltjes, ik voel me soms echt een zeur als ik verhalen hoor van mensen in mijn omgeving .. "IK zat met 8 maanden nog in de disco hoor , néééérgens last van! "
Grrrr.........

Ik heb momenteel snerpende beenkrampen, alsof er een mes in m'n spieren wordt gestopt, volgens de vlos knelt de beep mijn zenuw af en tja..olifantenpootjes..nou ja, nog even he
  Milf donderdag 28 december 2006 @ 23:12:17 #177
16000 nikky
pi_44810865
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:04 schreef minoes_ het volgende:
Dat ademen helpt wel een beetje,haalt het scherpe ervan af.Maar een kruik lijkt me niks,ik word al beroerd als ik er aan denk,kan nooit iets warms op mijn buik hebben Nou ja,duik mijn mandje maar in,kussen eronder,anders trekt het helemaal zo.Bedankt voor de tips,weltrusten
Nikky,natte lappen met citroen erin een idee?en blijven drinken helpt ook,ook al moet je daar natuurlijk wel weer veel van naar de wc
Groetjes,Minoes
Ik drink minstens twee lieter per dag. En ja veel plassen. en snachts drink ik ook veel. Het voel me alleen op dat ik de laatste twee dagen weer veel last van vocht heb.
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ben blij dat ik niet de enige ben met kwaaltjes, ik voel me soms echt een zeur als ik verhalen hoor van mensen in mijn omgeving .. "IK zat met 8 maanden nog in de disco hoor , néééérgens last van! "
Grrrr.........

Ik heb momenteel snerpende beenkrampen, alsof er een mes in m'n spieren wordt gestopt, volgens de vlos knelt de beep mijn zenuw af en tja..olifantenpootjes..nou ja, nog even he
Ow maar ik ben met 8 maanden ook nog wezen dansen en doen en in de kroeg. Disco vind ik weer te meer voor de herrie en het gedreun voor de kleine. Maar elk weekend niet. En ook die mensen waren het op een gegeven moment zat hoor . Allemaal grootspraak. .

Ik heb ook last van mijn heupen sinds gisteren. En pijn in mijn spieren binnenkant dijen.
pi_44811112
quote:
Op donderdag 28 december 2006 19:11 schreef Suzanna het volgende:
Dat van het kolven neem ik nu terug... de Medela Symphony die we gehuurd hebben werkt niet ... ik ga vannacht gewoon borstvoeden tot ze niet meer goed drinkt (zo gaat dat, de eerste paar minuten drinkt ze goed en daarna valt ze in slaap en drinkt bijna niet meer, geen kracht meer over) en dan voed ik haar bij met de kunstvoeding. Morgen zien we wel weer verder...
(dit hoort eigenlijk in het bv-topic, daar zal ik het ook even zetten voor de deskundigen, misschien heeft iemand hetzelfde gehad met de Medela...)
Hoor hier niet thuis, kids zijn al ruim 10 en 8, maar vindt het leuk om te lezen

Wat lukt er precies niet met kolven?? Hij ziet er anders uit dan de kolf die ik hier heb van Medela (is dan ook al 8 jaar oud, maar doet het nog prima) Welke regio woon je??
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  donderdag 28 december 2006 @ 23:33:35 #179
3011 E.T.
pi_44811716
nikky, bloeddruk??
Wel in de gaten houden hoor!

Ik ben trouwens ook geen turbo-zwangere hoor.. Van Saskia had ik een stuk minder kwalen dan nu, maar ook toen wasik niet zo iemand die tot het laatst 'alles' deed.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44811750
Et als jij zo laat hier post denk ik, we kunnen gaan jompelen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Milf donderdag 28 december 2006 @ 23:39:31 #181
16000 nikky
pi_44811895
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:33 schreef E.T. het volgende:
nikky, bloeddruk??
Wel in de gaten houden hoor!

Ik ben trouwens ook geen turbo-zwangere hoor.. Van Saskia had ik een stuk minder kwalen dan nu, maar ook toen wasik niet zo iemand die tot het laatst 'alles' deed.
Zoalng ik geen sterretjes zie en geen hoofdpijn krijg maak ik me geen zorgen. Anders bel ik gelijk ziekenhuis .
  donderdag 28 december 2006 @ 23:41:20 #182
3011 E.T.
pi_44811958
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:34 schreef jessie het volgende:
Et als jij zo laat hier post denk ik, we kunnen gaan jompelen
Ik geloof pas dat het doorzet als ik persweeen heb..
tot die tijd heb ik zoiets van 'ik zie het wel'

Maar 't rommelt.. het rommelen is vanavond wel heviger dan voorgaande dagen, maar nog steeds 'eerst zien, dan geloven'
  donderdag 28 december 2006 @ 23:42:06 #183
3011 E.T.
pi_44811984
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:39 schreef nikky het volgende:

[..]

Zoalng ik geen sterretjes zie en geen hoofdpijn krijg maak ik me geen zorgen. Anders bel ik gelijk ziekenhuis .
wel doen hoor!
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 23:54:17 #184
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_44812353
Het rommelt bij E.T. Dat is in ieder geval een begin

Wij zijn gister naar de verloskundige geweest en ons Bompie is ingedaald. Dat verklaard dus het nare gevoel onderin waar ik de laatste paar dagen last van had bij het zitten en lopen. Nikky ook ik heb erg veel last van vocht vasthouden. Vooral 's morgens zijn mijn vingers enorm opgezet en pijnlijk en mijn enkels zijn ook al verdwenen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 28 december 2006 @ 23:54:39 #185
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44812365
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik geloof pas dat het doorzet als ik persweeen heb..
tot die tijd heb ik zoiets van 'ik zie het wel'

Maar 't rommelt.. het rommelen is vanavond wel heviger dan voorgaande dagen, maar nog steeds 'eerst zien, dan geloven'
nou hup, persen dan
pi_44812388
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:41 schreef E.T. het volgende:

[..]

ET, toch nog een 2006-je? Het is weer eens wat anders, met knallend vuurwerk geboren worden!
hofleverancier van sterretjes :)
pi_44812428
ik jompel even voor 't rommelen! succes (sw)ET(s), het gaat vast gebeuren vannacht!
  donderdag 28 december 2006 @ 23:59:29 #188
3011 E.T.
pi_44812513
Ik deel jullie vertrouwen eventjes niet..

Ik verwacht gewoon morgenochtend weer te komen melden dat er weer een nieuwe dag rustig is aangebroken
pi_44812564
dat laatste hoop ik sowieso.
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:01:54 #190
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_44812580
Oud en Nieuw is nog twee daagjes rommelen hoor
hofleverancier van sterretjes :)
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:05:40 #191
3011 E.T.
pi_44812681
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:01 schreef bixister het volgende:
dat laatste hoop ik sowieso.
in mijn geval mag 't iets minder rustig zeg maar

Mag best hoor.. echt waar..
pi_44813065
joh, het wordt gewoon 1 januari, daar kun je nu natuurlijk niet meer aan ontkomen. dus eh.. slaap nog maar even lekker he.
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:51:52 #193
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_44814163
Zwangere vrouwen die snurken!

Ik ga vannacht wel weer fok!ken
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 29 december 2006 @ 00:53:25 #194
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_44814213
Joh, zoek een bank, een logeerbed, ga naar de buren .

Niet zeiken, je hoeft het niet te baren. Tel uw zegeningen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Milf vrijdag 29 december 2006 @ 01:53:32 #195
16000 nikky
pi_44815552
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 00:51 schreef Prowl het volgende:
Zwangere vrouwen die snurken!

Ik ga vannacht wel weer fok!ken
!
  vrijdag 29 december 2006 @ 08:25:42 #196
3011 E.T.
pi_44817438

vrijdag 29 december 2006 @ 08:39:12 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_44817524
ach ET en ik had zo verwacht dat buikkie zich echt vroeger ging aandienen
sterkte met deze zware laatste loodjes meid!
stormy waters...
sailin'
pi_44817943
goedemorgen dames!

Jammer ET dat de nacht 'zomaar' voorbij gegaan is !

Hier volgen (als het goed is) twee prachtige foto's van Julia die ik namens Suus even plaats .. :

vrijdag 29 december 2006 @ 09:36:06 #199
24188 Belana
kloon van belana
pi_44817977
wat een dotje
stormy waters...
sailin'
pi_44818074
ooo suus wat mooi!! en wat een haar!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: