Ik stem uiteraard ook tegen, als het door gaat moeten er 600 bussen per dag over de al overvolle en vervuilde Hooigracht. Verder valt nog maar te bezien of Leiden echt zoveel heeft aan die veel te dure tram.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:23 schreef Bron het volgende:
[..]
Ik heb zelf het gevoel dat er maar weinig mensen zullen zijn die voor zullen stemmen.
Ik doe zelf een voorzichtige voorspelling:
73% Tegen
27% voor
Ik snap niet echt wat je bedoeld. Maar voor zover ik kan beoordelen is hoe het nu werkt het meest ideaal. Het is gewoon super zonde zo'n tramrails over de breestraat, incl stroomkabels erboven. (Die zijn ze vergeten te fotoshoppen op al die flyers)quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmm... ik denk er toch wel aan om voor te stemmen.
Moeten die bussen dan perse over de Hooigracht?
Mensen die in de stad moeten zijn kunnen dan toch overstappen, dan hoeft die bus niet door het centrum..
of denk ik nu te simpel![]()
Ja leuk praatje, maar hoe zie jij het voor je dat fietsend Leiden (van de randstad heeft Leiden het meest aantal fietsers) samen met twee-richtingtramverkeer over de breestraat gaat?quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:00 schreef abraham het volgende:
Die Rijn Gouwe Trein lijkt mij een verbeterimpuls.
Nu gaan er 600 bussen door de Breestraat die met 50 per uur alle fietsers en voetgangers proberen plat te rijden. Deze worden vervangen door treinen die netjes vast zitten in een rail, een voorspelbaar traject en met een maximale snelheid van 15 per uur. Lijkt mij Veiliger.
Busjes netjes over de Langegracht/Hooigracht en niet bestemmingsverkeer netjes over een nieuw aan te leggen city ring.
Maar ik verwacht ook en tegen stem. Leiden is tenslotte niet voor niets de domste stad van Nederland (iemand de bron van dit gegeven, kan het onderzoek al jaren niet vinden terwijl het blijkbaar jaarlijks nieuws is??) en ik kan me nog geen referendum voorstellen waar burgers van Leiden wel ja op zouden zeggen.
Als je zou vragen :"moeten de gemeentelasten gehalveerd" zou vermoedelijk nog de hele Kooi uit principe tegen de Zakkenvulers van het Stadhuis stemmen....
Leiden, je kunt niet anders dan er van houden.
Door de haarlemmer?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:41 schreef Goover het volgende:
Vroeger reed er ook een spoor dingetje.. dus moet nu ook nog wel kunnen
Verder denk ik dat een tram door de haarlemmer veiliger is dan al die bussen...
(Gister sleutels van mijn kamer gekregen, dit weekend beetje verven, volgend weekend verhuizen)
De haarlemmerstraat is de grootste winkelstraat van Leiden, daar gaat geen bus of tram doorheen denk ikquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja... en over de rijnsburgerweg richting Oegstgeest iig
Wacht, breestraat bedoelde ik uiteraardquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:44 schreef Bron het volgende:
[..]
De haarlemmerstraat is de grootste winkelstraat van Leiden, daar gaat geen bus of tram doorheen denk ik![]()
Paardentram oid ja... Rijd al niet meer sinds de tweede wereldoorlog...quote:Op vrijdag 2 maart 2007 09:41 schreef Goover het volgende:
Vroeger reed er ook een spoor dingetje.. dus moet nu ook nog wel kunnen
Niks niet paardentram!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:32 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Paardentram oid ja... Rijd al niet meer sinds de tweede wereldoorlog...
Sinds die tijd zijn er nog al wat mensen (en dus ook fietsers en bussen) bijgekomen..
Echt niet dat die Rijngouwelijn veilig loopt door de Breestraat:')
Die oude Bebop was echt een van de meest relaxte coffeeshops ooit. Zat ook dicht bij de universiteit (LAK gebouw en bibliotheek). Ik ging er tijdens een tussenuur, of na het laatste college wel eens heen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Mocht ik ooit nog in Leiden komen...![]()
Kende je de oude Bebop ook trouwens?
Ik ben elke maandag t/m vrijdag in Amsterdam te vinden, en daar zijn inderdaad meer mensen, trams, fietsen en bussen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:05 schreef Goover het volgende:
[..]
Miss moet je eens in A'dam gaan kijken.. daar zijn veel meer mensen en veel trams, daar gaat het ook prima.
Ok, miss is de vergelijking niet helemaal goed.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:34 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik ben elke maandag t/m vrijdag in Amsterdam te vinden, en daar zijn inderdaad meer mensen, trams, fietsen en bussen.
Maar de straten zijn in Amsterdam gemiddeld 2x zo breed, zeker als er een tram doorheen loopt... Daarnaast gaan de trams meestal over de trambaan, waar verder alleen taxi's rijden..
Echt, Leiden is volgens mij een veel te krap stadje voor bovengrondse tram, zeker als hij door de breestraat moet...
nergens.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:29 schreef 907 het volgende:
Waar is het leuk stappen in Leiden? En dan heb ik het over 21+. En dan ook niet van die tenten waar eigenlijk 21+ is maar er toch echt wel duidelijk 16-jarige rondlopen?
Je zit midden tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdamquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:29 schreef 907 het volgende:
Waar is het leuk stappen in Leiden? En dan heb ik het over 21+. En dan ook niet van die tenten waar eigenlijk 21+ is maar er toch echt wel duidelijk 16-jarige rondlopen?
Wat the fuck boeit het als er een paar 16 jarige tussen lopenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:29 schreef 907 het volgende:
Jupquote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je zit midden tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam![]()
Ga een keer op donderdag avond naar incasa met een paar vrienden dat vind je echt wel leuk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:06 schreef 907 het volgende:
[..]
Jupmaar aangezien Leiden een studentenstad is dacht ik dat er wel wat leuke tenten tussen zouden zitten.
Guess what: I guessed wrong!
Ik woon nu ook even in Leiderdorp.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:34 schreef gideonr het volgende:
Incasa is kut. Uitgaan in Leiden is sowiezo niet leuk. Uitgaan is überhaupt niet leuk. Lees een goed boek of luister naar Gerard Joling, of kijk naar Paul de Leeuw.
En nee, inderdaad. Ik kom uit Leiderdorp.
Dankjewelquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:42 schreef Bron het volgende:
Je kan wel leuk dichten trouwens.
Ik zou zeggen ga langs bij een van de (vele) bureau's die je in Leiden kan vinden (Randstad, Manpower etc) en schrijf je in. Ook kan je open solicitaties sturen naar de verschillende afdelingen van de instellingen die je noemt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:50 schreef cohen het volgende:
Hey allemaal Leidenaren. Misschien kunnen jullie mij van dienst zijn. Ik zoek een baan in Leiden. Het liefst bij een overheidsinstantie (Universiteit, gemeente, school, politie etc.) Als jullie iets weten, hoor ik het graag!
na 6 jaar niet?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:04 schreef Bron het volgende:
Heeft iemand nog tip om een leuke woning te vinden in Leiden. Ik heb net mijn 1 kamer apartement opgezegt, omdat ik het veel te klein vond worden en de muren een beetje op me af kwamen. Ik ben op zoek naar iets met minimaal 2 kamers voor zeg max 600 euro excl.
Ik sta 6jaar ingeschreven bij de woningbouw maar via hun krijg ik voorlopig nog niks.
Ze hebben vorig jaar het systeem helemaal veranderd(lees 6 andere steden erbij getrokken) een jaar geleden stond ik regelmatig in de top 10 heb ook weleens een uitnodiging gehad, maar dacht toen, ik wacht nog wel even. Als ik nu reageer sta ik zelden onder de 100e rangquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
na 6 jaar niet?
ben je dan niet iets te kieskeurig>
ik had na 4 of 5 jaar ingeschreven staan vrij snel wat
oh, lekker danquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:34 schreef Bron het volgende:
[..]
Ze hebben vorig jaar het systeem helemaal veranderd(lees 6 andere steden erbij getrokken) een jaar geleden stond ik regelmatig in de top 10 heb ook weleens een uitnodiging gehad, maar dacht toen, ik wacht nog wel even. Als ik nu reageer sta ik zelden onder de 100e rang
Hogewoerd, Hooigracht.. Hoewel de Hooigracht geloof ik iets is voor buitenlandse studenten, wordt nu gebouwd. Ikzelf probeer met vrienden een heel pand te kopen, om vervolgens na een paar jaar weer te vèrkopen met winst. Dan los je alleen de hypotheek af.. maar of het gaat lukkenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:04 schreef Bron het volgende:
Heeft iemand nog tip om een leuke woning te vinden in Leiden. Ik heb net mijn 1 kamer apartement opgezegt, omdat ik het veel te klein vond worden en de muren een beetje op me af kwamen. Ik ben op zoek naar iets met minimaal 2 kamers voor zeg max 600 euro excl.
Ik sta 6jaar ingeschreven bij de woningbouw maar via hun krijg ik voorlopig nog niks.
Was dat in de oude harmo?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:56 schreef Uccella het volgende:
Ik was dinsdag bij een debat over de RGL en daar was maar 30% van de mensen voor de RGL.
Ik twijfel nog, maar neig naar 'nee'. Ik krijg nl. binnenkort 600 bussen per dag langs mn deur. Er rijden nu al 17500 auto's per etmaal langs mn huis![]()
Trouwens ook leuk in de zomer als ik op het terras vam Bad Habits wil zitten.![]()
Iemand nog een goede reden waarom ik voor zou moeten stemmen?
en op die manier doen ze je geloven dat je stem inderdaad nutteloos is.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 00:05 schreef Hoedendoosch het volgende:
Die RGL komt er toch wel, of de meerderheid nou tegen is of niet. De "hardware" is praktisch al besteld en de verantwoordelijke personen spreken erover of alles al in kannen en kruiken is. Het zou een impuls geven aan Leiden als winkelstad. Kun je nog zo'n mooie tram aanleggen, maar Leiden heeft als winkelstad weinig extra's te bieden in vergelijking met de gemiddelde slaapstad. Bovendien doet men het voor komen alsof Leiden opeens op de kaart zou staan door die RGL.
schrijf je ook eens in bij bijv. Living Today. (Oude Singel nr. 4 vlakbij beestenmarkt)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:04 schreef Bron het volgende:
Ok bedankt ik denk dat ik daar zeker eens langs ga. Het is niet voor de hele korte termijn, maar zeg binnen een jaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:05 schreef RSie het volgende:
[..]
schrijf je ook eens in bij bijv. Living Today. (Oude Singel nr. 4 vlakbij beestenmarkt)
daar worden regelmatig kamers van Priveverhuurders aangemeld.
die priveverhuurders zijn de enigen manier waar je op korte termijn een kamer kan vinden!
Zojuist nee gestemd, nee dusquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:29 schreef ChRoNiC het volgende:
Poll: RGL door de binnenstad of niet?Ja Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ben wel benieuwd wat iedereen heeft gestemd dus bij deze.
Nietquote:Op woensdag 7 maart 2007 22:44 schreef ChRoNiC het volgende:
Mee eens. Wat hebben jullie verder gestemd? Ik heb VVD gestemd.
de prvincie neemt de stemming niet serieus als er minder dan 30% is komen opdagen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:26 schreef Hoedendoosch het volgende:
Ook gestemd, en NEE geen RGL voor mij.
En nu maar hopen dat het hele feest niet doorgaat. Weiilicht kunnen ze van het geld wat er over blijft de Willem de Zwijgerlaan en omgeving versneld opknappen. Zeker tijdens donkere treurige dagen als afgelopen weken waan ik me daar in me in een Oost Duitse wijk uit de DDR tijd.
Dat had ik ook al.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
de prvincie neemt de stemming niet serieus als er minder dan 30% is komen opdagen.
ook hoeven ze het oordeel niet mee te nemen naar het eindoordeel, dus ik heb zo'n vaag vermoeden dat hij er toch wel komt.
Dat snap ik niet. Maar goed daar is dit topic niet voor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb sp gestemd,
omdat ik het er niet mee eens ben dat ze niet in de coalitie terecht zijn gekomen, maar de chistenunie wel..
Nou, das mooi, je kan dus nu wel even 10 speerpunten van de SP opnoemen uit het blote hoofdje dus?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb sp gestemd,
omdat ik het er niet mee eens ben dat ze niet in de coalitie terecht zijn gekomen, maar de chistenunie wel..
je moet wat toch, om je ontevredenheid kenbaar te maken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:55 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Maar goed daar is dit topic niet voor.
Overigens is de huidige coalitie echt om te braken. Maar laten we hier verder niet op politiek in gaan dat lijkt me niet de bedoeling van het topic.
Wanneer komt de uitslag van de RGL?
tomaten.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, das mooi, je kan dus nu wel even 10 speerpunten van de SP opnoemen uit het blote hoofdje dus?
Ja ik ben ook zeer ontevreden. Klote bekrompen coalitie dit.quote:Op woensdag 7 maart 2007 22:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
je moet wat toch, om je ontevredenheid kenbaar te maken?
Denk het wel, het is immers een extra reden om te gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:00 schreef Jojogirl het volgende:
Ik ben dus ook al hard op zoek naar de referendumuitslag, zonder succes tot nu toe.
Wel gevonden dat de opkomst bijna 5% hoger is hier in Leiden dan bij de vorige PS verkiezingen, zou dat vanwege het referendum zijn?
YEAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:01 schreef Hoedendoosch het volgende:
Massaal nee tegen Rijn Gouwe Lijn
Gepubliceerd op 07 maart 2007, 22:47
Laatst bijgewerkt op 07 maart 2007, 22:51
Leiden -
Het plan voor de Rijn Gouwe Lijn door de binnenstad is afgewezen. Negenenzestig procent van de Leidse stemmers heeft tegen een sneltram gestemd. De opkomst van het referendum bedroeg 55 procent. Dat is zojuist bekendgemaakt tijdens een bijeenkomst in de Pieterskerk.
Bron: Leidsch Dagblad
http://www.leidschdagblad(...)588396.ece?secId=695
En nu afwachten wat de Politiek doet...
Slecht voor het rechtsgevoel als ze dit zouden doorzetten. Stelletje boeven.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:11 schreef Jojogirl het volgende:
Volgensmij heeft de provincie al van tevoren gezegd dat zij zich niet gebonden voelen aan de uitslag van het referendum, maar dit is in elk geval wel een duidelijk signaal.
Vooral dat hij door de Breestraat moet gaan lopen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:24 schreef TC03 het volgende:
Wat is er zo slecht aan die tramlijn dan?
breestraat bedoel je?quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:33 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Vooral dat hij over de beestemarkt moet gaan lopen..
Drukke straat, rijden nu erg veel bussen, en dan moet er dus die tram gaan komen..
Alleen is die straat veel te smal voor die tram opzich, laat staan alle fietsers..
Ook zie ik overal posters met "GEEN 600 extra bussen per dag over de Hooigracht" ofzo..

[edit:] hij zou ook over de beestemarkt gaan idd.quote:
Dat zou best eens kunnen kloppen, maar daarin voorziet één noord-zuid tramlijn niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:46 schreef Grumpey het volgende:
en is leiden samen met den haag niet echt de laatste in de randstad zonder fatsoenlijk verkeerscirculatie-plan?
Tussen Breestraat en station waren er twee routes gepland.quote:
Dan mag je er niet meer fietsen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 23:46 schreef Grumpey het volgende:
edit: ik zie hier mensen die denken dat de tram door de breestraat gaat zoals hij er nu bij ligt, maar als hij er komt wordt de breestraat een straat zoals de haarlemmerstraat nu is (vergelijkbaar met de leidsestraat in amsterdam).
de utrechtsestraat, de reguliersstraat en de leidsestraat zijn veel smaller. onzinargument.quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:14 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dan mag je er niet meer fietsen.
Kutidee..
Overigens blijft iedereen Amsterdam maar aanhalen als voorbeeld, maar de straten daar zijn veel breder..
hij komt er toch wel, alleen niet in de binnenstad. En ik denk dat mensen als ze zouden mogen kiezen het (als ie dan toch komt) hem het toch het liefst in de binnenstad gewild zouden hebben gezien de up-boost voor de binnenstad en het winkelgebied.quote:Op donderdag 8 maart 2007 01:20 schreef Perun het volgende:
Goed gedaan van de Leidse bevolking. Hopelijk dringt bij de beleidsmakers eindelijk eens een beetje door dat de grote meerderheid van de bevolking totaal geen behoefte heeft aan dit soort megalomane geldverslindende initiatieven van duimendraaiende ambtenaren.
Zat er niet super veel naastquote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:23 schreef Bron het volgende:
[..]
Ik heb zelf het gevoel dat er maar weinig mensen zullen zijn die voor zullen stemmen.
Ik doe zelf een voorzichtige voorspelling:
73% Tegen
27% voor
Nee was in Scheltemacomplex of zo....met Menno Bentveld die eea aan elkaar praattequote:
Waarom zou het een upboost zijn? Dat ding rijdt alleen naar Gouda. Denk je nou serieus dat mensen uit Gouda helemaal naar Leiden gaan om te shoppen? Leiden is echt een super winkelstadquote:Op donderdag 8 maart 2007 10:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hij komt er toch wel, alleen niet in de binnenstad. En ik denk dat mensen als ze zouden mogen kiezen het (als ie dan toch komt) hem het toch het liefst in de binnenstad gewild zouden hebben gezien de up-boost voor de binnenstad en het winkelgebied.
Wij gaan spoedig ook verbouwen, zal zo rond de zomer klaar zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:17 schreef Bron het volgende:
[..]
Ok bedankt ik denk dat ik daar zeker eens langs ga. Het is niet voor de hele korte termijn, maar zeg binnen een jaar.
Ik ben echt op zoek naar iets groters. Heb net mijn 1 kamer appartement opgezegd omdat ik het een beetje benauwend vond. Woon nu weer ff tijdelijk bij m'n ouders.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:26 schreef RSie het volgende:
[..]
Wij gaan spoedig ook verbouwen, zal zo rond de zomer klaar zijn.
tegen die tijd hebben we dan 5 studentenKamers (met gedeelde keuken) en 1 appartement vrij staan.
ook staat er in een ander pand als het goed is nog 1 hele kleine studentenkamer vrij (groot genoeg voor 1 bed, een bureau en een kast,... maar dan is het echt vol). huurprijs daarvan ligt rond de 325 euro pm.
pand staat vlakbij molen de Valk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |