Dat doe ik ook heel vaak. Buiten dat het gezond is, vind ik dat ook heel prettig. Ik woon in een mooie omgeving. Flow ervaren op de fiets.......En filosofeer ik ook altijd. Hoe alles in elkaar steekt, en naar het waarom......En dat lukt mij zelfs zonder studie filosofie....quote:
wat goed zeg!quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat doe ik ook heel vaak. Buiten dat het gezond is, vind ik dat ook heel prettig. Ik woon in een mooie omgeving. Flow ervaren op de fiets.......En filosofeer ik ook altijd. Hoe alles in elkaar steekt, en naar het waarom......En dat lukt mij zelfs zonder studie filosofie....
Mensen mogen hun wetten bedenken en toepassen. Ik zie het als een vorm van democratie. Als ze daar heilig in geloven, wie ben ik dan om ze tegen te houden...quote:
En dus terecht dat ze korting krijgen. Alleen is er een praktisch probleem: hoe controleer je dat als verzekeringsmij.?quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:11 schreef problematiQue het volgende:
Trouwens, al mijn geschop daargelaten krijgen gezonder levende mensen nu al min of meer voorrang. In de VS en het VK krijgen vegetariėrs al 25% korting op hun zorgverzekering, en als ik het goed heb onthouden is Agis bezig met een 'Vegapolis', al heb ik geen idee of deze hetzelfde behelst als zijn tegenhangers in genoemde landen. Als vegetariėr vind ik dit uiteraard een goed initiatief, maar het zou mensen de verkeerde indruk kunnen geven dat het niet eten van vlees an sich gezond is, terwijl dat verband nooit is aangetoond naar mijn weten. Vegetariėrs sporten meestal ook veel meer en letten sowieso beter op wat zij eten en drinken.
Wat een lulkoek ? Kijk de moslim landen of de christelijke landen waar het geloof nog TE veel impact heeft, daar is ALLES BEHALVE democratie.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen mogen hun wetten bedenken en toepassen. Ik zie het als een vorm van democratie. Als ze daar heilig in geloven, wie ben ik dan om ze tegen te houden...
ja dat vroeg ik mij ook af..quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dus terecht dat ze korting krijgen. Alleen is er een praktisch probleem: hoe controleer je dat als verzekeringsmij.?
Elk land is vrij om te kiezen voor een systeem....quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat een lulkoek ? Kijk de moslim landen of de christelijke landen waar het geloof nog TE veel impact heeft, daar is ALLES BEHALVE democratie.Zie italie -> euthanasie .. of zie iran en een grote bek over een moskee ?
Maar niettemin vind ik het wel een goed initiatief. Het is een eerste stap om gezond gedrag te belonen. Ik ben ook vegatarier. Zou niet slecht zijn als het uitendelijk daadwerkelijk op een korting komt te staan. Maar ja, wie weet later.....dit is misschien een begin....quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ja dat vroeg ik mij ook af..
meer hierover: http://www.volkskrant.nl/(...)t_voor_de_vega-polis
democratie is ook niet ultieme vrijheid, maar wel de vrijheid om zelf een kleine verandering te kunnen brengen in een groter geheel. Elk land is misschien dan wel vrij om een systeem te kiezen maar wat nu als dat systeem in druist tegen het christendom ? Of tegen de islam?quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Elk land is vrij om te kiezen voor een systeem....
En hoe democratisch is ons lands eigenlijk?
1 We kiezen veel ook helemaal niet: regering, 1e kamer, burgemeester, CdK etc etc...
2 Vrijheid ins ons bestel is ook harstikke schijn....
3 Ultieme vrijheid is volstrekte utopie..
Sterker nog, democratie is 75% schijnvrijheid. Je invloed is werkelijk ook minimaal. Vrijheid bestaat uberhaupt niet. Welk systeem je ook bedenkt....quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
democratie is ook niet ultieme vrijheid, maar wel de vrijheid om zelf een kleine verandering te kunnen brengen in een groter geheel.
Als die strijdigheid er is, dan rest niets anders dan relegie en staat te scheiden.quote:Elk land is misschien dan wel vrij om een systeem te kiezen maar wat nu als dat systeem in druist tegen het christendom ? Of tegen de islam?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |