Inderdaad.quote:Op zondag 24 december 2006 22:10 schreef Sickie het volgende:
[..]
Doemscenario dat nergens op gestoeld is.
Ik wil aangeven dat er een grens aan solidariteit zit, en dat ik bijvoorbeeld liever niet wens mee te betalen aan de tiende IVF-behandeling van een onvruchtbaar echtpaar.quote:Op zondag 24 december 2006 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
Ik bedoel eerder: waar wil je wél heen.
Je hebt het erover dat je niet wilt meebetalen voor een onbekende.
Wat wil je nu precies?
Jij geeft die oudjes al mooi een spuitje om de kosten te drukken?quote:Op zondag 24 december 2006 22:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan gehaald hebt?
En dat is je sterkste argument?quote:Op zondag 24 december 2006 22:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik wil aangeven dat er een grens aan solidariteit zit, en dat ik bijvoorbeeld liever niet wens mee te betalen aan de tiende IVF-behandeling van een onvruchtbaar echtpaar.
Wat kun jij ontzettend slecht lezen, niet normaal.quote:Op zondag 24 december 2006 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
Ik bedoel eerder: waar wil je wél heen.
Je hebt het erover dat je niet wilt meebetalen voor een onbekende.
Je vindt dat het geen recht is dat iedereen gelijk recht op gelijke zorg heeft. Hoe zie je dat? Jij wel alle zorg, een ander niet? Welk criterium?
Wat wil je nu precies?
Maar nog altijd geen 150 behandelingen.quote:Op zondag 24 december 2006 22:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En dat is je sterkste argument?
Zo vaak kan het nu namelijk al niet meer met de basisverzekering.
Vanaf 2007 zit bij de meeste verzekeraars nog wél de 2e en 3e in de basisverzekering ipv alleen de éérste.
Wat is nu je volgende argument?
Hoera! Snap je nu dat er al een grens wordt gelegd tussen Basis- en Aanvullende verzekering?quote:Op zondag 24 december 2006 22:18 schreef MaGNeT het volgende:
Zo vaak kan het nu namelijk al niet meer met de basisverzekering.
Vanaf 2007 zit bij de meeste verzekeraars nog wél de 2e en 3e in de basisverzekering ipv alleen de éérste.
Je doet nu alsof je de aanvullende verzekering zelf hebt uitgevonden. Je neemt een stelling in die heel tegendraads lijkt maar vervolgens puur op bestaand beleid gebaseerd is. Je bent vaag.quote:Op zondag 24 december 2006 22:20 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoera! Snap je nu dat er al een grens wordt gelegd tussen Basis- en Aanvullende verzekering?
Er wordt dus al besloten wat uit de algemene pot betaald wordt, en waarvoor jezelf lekker mag bijbetalen.
Er is dus een grens.
Verder heb je het verschil tussen een voorbeeld en een argument nog niet helemaal door....
quote:Op zondag 24 december 2006 22:22 schreef MaGNeT het volgende:
Je doet nu alsof je de aanvullende verzekering zelf hebt uitgevonden. Je neemt een stelling in die heel tegendraads lijkt maar vervolgens puur op bestaand beleid gebaseerd is. Je bent vaag.
Niet alle ziektes zijn te behandelen met bestraling.quote:Op zondag 24 december 2006 22:29 schreef Megumi het volgende:
Gewoon hier en daar wat beperkte kernoorlogen voeren en alles zal goed kom.
quote:Op zondag 24 december 2006 22:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Niet alle ziektes zijn te behandelen met bestraling.
3x in de week friet? Wat is daar ongezond aan dan? Plantaardig (in onverzadigde vetten) gefrituurd met groenten erbijquote:Op zondag 24 december 2006 23:34 schreef problematiQue het volgende:
Als het echt zou moeten mogen ze wat mij betreft, iedereen die zo dom, slap en quasi-zielig is om zichzelf een ziekte aan te roken, eten of wat dan ook lager op de wachtlijst zetten. Als je jarenlang een pakkie shag per dag erdoorheen jaagt dan is dat vragen om problemen, 3 keer in de week friet, hetzelfde verhaal.
Hatsjoe!quote:Op zondag 24 december 2006 23:35 schreef problematiQue het volgende:
Oh, of natuurlijk iedereen die in een geweldig hiernamaals gelooft meteen bij de eerste verkoudheid over de kling jagen. Lijkt mij een win-win situatie van jewelste.
als het niet ongezond is dan getuigt het in ieder geval van uitermate slechte smaak. Opflikkeren met dat soort mensen.quote:Op zondag 24 december 2006 23:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
3x in de week friet? Wat is daar ongezond aan dan? Plantaardig (in onverzadigde vetten) gefrituurd met groenten erbij
En zo hebben we ook niets aan oude, arme en domme mensen. Die mogen ook wel een spuitje.quote:Op zondag 24 december 2006 23:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
als het niet ongezond is dan getuigt het in ieder geval van uitermate slechte smaak. Opflikkeren met dat soort mensen.
inderdaad, en helemaal als ze naast het oud,arm en/of dom zijn ook nog eens 3 keer per week friet eten. Die zou je als ze al dood zijn nog een keer moeten kunnen vermoorden. Parasieten zijn het, dat tuig.quote:Op zondag 24 december 2006 23:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En zo hebben we ook niets aan oude, arme en domme mensen. Die mogen ook wel een spuitje.
Lijkt me een goed plan, we schaffen alle accijnzen en verplichte (volks)verzekeringen af.quote:Op zondag 24 december 2006 23:34 schreef problematiQue het volgende:
Als het echt zou moeten mogen ze wat mij betreft, iedereen die zo dom, slap en quasi-zielig is om zichzelf een ziekte aan te roken, eten of wat dan ook lager op de wachtlijst zetten. Als je jarenlang een pakkie shag per dag erdoorheen jaagt dan is dat vragen om problemen, 3 keer in de week friet, hetzelfde verhaal.
dat zei ik niet.quote:Op zondag 24 december 2006 23:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Lijkt me een goed plan, we schaffen alle accijnzen en verplichte (volks)verzekeringen af.
Nee, maar dat zeg ik wel. Je dacht toch niet dat ik mee ga betalen aan jouw open hartoperatie en ik ook nog eens voor mezelf moet gaan betalen hè?quote:
wel een beetje in de kerstsfeer blijven hè? Het is natuurlijk helemaal tof en moraal-sociaal verantwoord (ofwel: verplicht) om voor míjn openhartoperatie te betalen. Ik beweeg en eet gezond dus dat ik zo'n operatie nodig heb is puur toeval en uitermate zielig. Als iemand die z'n leven lang aan een Coca-Colainfuus ligt het aan z'n vette hartkleppen krijgt, dan zoekt zo-iemand het maar lekker zelf uit, daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 25 december 2006 00:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik wel. Je dacht toch niet dat ik mee ga betalen aan jouw open hartoperatie en ik ook nog eens voor mezelf moet gaan betalen hè?![]()
Nee, gelukkig niet.quote:Op maandag 25 december 2006 00:08 schreef problematiQue het volgende:
[..]
wel een beetje in de kerstsfeer blijven hè? Het is natuurlijk helemaal tof en moraal-sociaal verantwoord (ofwel: verplicht) om voor míjn openhartoperatie te betalen.
Lijkt me compleet irrelevant. Jij wilt zonodig dat iedereen gaat meebetalen via zo'n collectief systeem, dan moet je ook accepteren dat dat wederzijds is.quote:Ik beweeg en eet gezond dus dat ik zo'n operatie nodig heb is puur toeval en uitermate zielig. Als
iemand die z'n leven lang aan een Coca-Colainfuus ligt het aan z'n vette hartkleppen krijgt, dan zoekt zo-iemand het maar lekker zelf uit, daar heb je gelijk in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |