abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44718085
De gezondheidzorg wordt binnen afzienbare tijd onbetaalbaar, lijkt het .....Want vergrijzing brengt meer ongezondheid met zich mee.......Er komen meer mogelijkheden om ernstige zieken te behandelen. Maar tegen elke prijs?

Komt er straks een tijd dat er keuzes moeten worden gemaakt als het gaat om diagnostiek en (peperdure) behandelingen ?..........Wachtlijsten zullen op termijn weer gaan groeien.....Etc....

Komen we straks voor nare dilemma''s te staan?. Zoals deze:

1 Eerder staken van discutable behandelingen bij ernstige zieken?
2 Oudjes eerder stoppen met behandelen? (dubbel goedkoop )
3 Economisch nuttelozen eerder stoppen met behandelen (brengen toch niets op )
4 Prioritering naar verblijfsduur in Nederland?
5 Prioritering naar maatschappelijke status (zo van directeur mag altijd eerst )
6 ?

Staat ons dit te gebeuren over 10 a 15 jaar?

Hopen dat dit ons nooit staat te wachten......maar niet uit te sluiten......

Hoe kijkt u daar tegen aan?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 24-12-2006 21:08:17 ]
pi_44718120
Me dunkt dat we allang voor die dillemma's staan - we kunnen practisch ieder lichaam wat niet totaal geplet is met hart & longmachines 'gaande' houden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44718151
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:02 schreef sigme het volgende:
Me dunkt dat we allang voor die dillemma's staan - we kunnen practisch ieder lichaam wat niet totaal geplet is met hart & longmachines 'gaande' houden.
Dat laatste zeer zeker. Maar zoals je ziet, ben ik aan het schuiven met de dillemma's........in een bedenkelijke richting....
Nu wordt bmw geen onderscheid naar leeftijd en status gemaakt....
  zondag 24 december 2006 @ 21:04:56 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_44718158
Ik denk dat je expres naar euthanasie en abortus toewerkt in je topics zodat je lekker over je stokpaardjes kan beginnen en je kan opwinden over mensen die pro-abortus of euthanasie zijn.

Het enige dat ik je zie doen is over dat soort dingen beginnen en vervolgens verontwaardigd doen dat niemand het met je eens is.
pi_44718190
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:04 schreef Slarioux het volgende:
Ik denk dat je expres naar euthanasie en abortus toewerkt in je topics zodat je lekker over je stokpaardjes kan beginnen en je kan opwinden over mensen die pro-abortus of euthanasie zijn.
En wat zou daar mis mee zijn?
  zondag 24 december 2006 @ 21:08:32 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_44718235
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En wat zou daar mis mee zijn?
Nou ja, het is wel schattig eigenlijk. Een soort Jehova gedrag, dat deed ik vroeger ook.

Wat nou zo jammer is is dat je zo vergezocht bezig bent.
pi_44718260
Solidariteit heeft z'n grenzen.

Als in: "Hoeveel ben jij van plan mee te betalen aan de peperdure behandeling van een totaal onbekende mevrouw aan de andere kant van Nederland?"
  zondag 24 december 2006 @ 21:10:39 #8
153023 spk2go
like.no.other
pi_44718286
Dat wordt tegenwoordig al gedaan. Als je als ouderen meer als 80.000 euro aan zorg per jaar 'kost', dan wordtje feitelijk al opgegeven. Kun je dat wel betalen, en wil je dat ook, dan krijg je die zorg.

In feite krijgen dus de rijken meer zorg als de armen. Toch denk ik dat je deze grens moet trekken, hoe hard het ook klinkt. Het is niet goed als de consument jaarlijks miljoenen extra aan zorgpremie betaalt, om een paar mensen een aantal maanden langer te laten leven.

Wel vind ik dat je bij niemand een andere grens moet trekken dan 80.000 euro. Wil je meer betalen, dan mag dat, maar iedereen heeft recht op die zorg. hetzelfde geldt voor verblijfsvergunning: Heb je een Nederlands paspoort/ID, dan krijg je die zorg.
Third Day roelt!
pi_44718305
Waarom heeft iedereen recht op dezelfde zorg? Staat dat in de sterren geschreven?
  zondag 24 december 2006 @ 21:17:47 #10
153023 spk2go
like.no.other
pi_44718447
Omdat dat nu ook zo is slim.
Third Day roelt!
pi_44718528
Nee hoor, mensen in Afrika hebben blijkbaar minder recht op zorg dan wij.
pi_44718556
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
De gezondheidzorg wordt binnen afzienbare tijd onbetaalbaar, lijkt het .....Want vergrijzing brengt meer ongezondheid met zich mee.......Er komen meer mogelijkheden om ernstige zieken te behandelen. Maar tegen elke prijs?

Komt er straks een tijd dat er keuzes moeten worden gemaakt als het gaat om diagnostiek en (peperdure) behandelingen ?..........Wachtlijsten zullen op termijn weer gaan groeien.....Etc....

5 Prioritering naar maatschappelijke status (zo van directeur mag altijd eerst )
6 ?

Ga je weer het vermoorden van mensen die pro zijn als normaal verklaren?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 24 december 2006 @ 21:23:22 #13
153023 spk2go
like.no.other
pi_44718574
Klopt, maar die hebben ook geen Nederlands paspoort.
Third Day roelt!
pi_44718595
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste zeer zeker. Maar zoals je ziet, ben ik aan het schuiven met de dillemma's........in een bedenkelijke richting....
Naar leeftijd wel natuurlijk. En dan bedoel ik echt natuurlijk: hoe ouder de persoon in kwestie, hoe meer de natuur eraan bijdraagt dat het toegevoegd nut van medisch handelen discutabel wordt.
quote:
2 Oudjes eerder stoppen met behandelen?
Je opties 1 & 2 zijn dus gewoon bestaande dilemma's, waarbij het gegeven criterium op een gegeven moment ertoe leidt dat behandeling gestaakt of niet gestart wordt.
quote:
Dat gebeurt natuurlijk ook allang. Ik heb liever dat het openlijk gekócht wordt, die voorkeursbehandeling, want dan profiteert de rest er tenminste van, dan dat het stiekem gedaan wordt. Maar uiteraard wordt het gedaan, wat dacht je dan. Dat Beatrix op d'r beurt moet wachten? Of Balkenende?

Veel rijken gaan uiteraard naar het buitenland, het kost wat, maar helemaal niet zoveel, en de kwaliteit is op veel plaatsen beter. Dus dat regelt zich grotendeels buiten ons systeem om.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44718777
Straks zal een hard long machine vervangen kunnen worden door een bionisch hard van kunststof. En heeft iedereen er heen. Er is ook vooruitgang in de gezondheid zorg...
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_44718981
Ik zit er niet zo mee, zolang er maar een vorm van vangnet en zekerheid is. Als je per se de beste zorg wilt en ontzettend oud wil worden moet je jezelf maar goed verzekeren.
pi_44719069
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er wordt al minder gedaan voor oudjes. Logisch ook, het aantal gewonnen levensjaren is daar veel geringer per geslaagde behandeling.
pi_44719395
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:09 schreef DennisMoore het volgende:
Solidariteit heeft z'n grenzen.

Als in: "Hoeveel ben jij van plan mee te betalen aan de peperdure behandeling van een totaal onbekende mevrouw aan de andere kant van Nederland?"
Hoeveel wil een totaal onbekende mevrouw meebetalen aan jouw behandeling als je je morgen verslikt in de kerstkalkoen?

We betalen allemaal. Dat vormt 1 grote pot. Handig, omdat je vantevoren niet weet wie het nodig gaat hebben. Het kan zijn dat het voor jezelf is maar ook dat het voor een ander is. De verzekering biedt je de zekerheid dat ze je ziekenhuisrekeningen betalen áls het nodig is.

Ik blijf liever uit het ziekenhuis, hoeveel premie ik ook betaal. Maar die keuze heb je niet altijd...

Het heeft dus niets met solidariteit te maken. Het is het indekken voor je eigen risico. En dat doen we met z'n allen om het mogelijk te maken.
pi_44719450
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:34 schreef Skinkie het volgende:
Straks zal een hard long machine vervangen kunnen worden door een bionisch hard van kunststof. En heeft iedereen er heen. Er is ook vooruitgang in de gezondheid zorg...
Een wát van hard kunststof?
pi_44719465
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:03 schreef MaGNeT het volgende:

Hoeveel wil een totaal onbekende mevrouw meebetalen aan jouw behandeling als je je morgen verslikt in de kerstkalkoen?

We betalen allemaal. Dat vormt 1 grote pot. Handig, omdat je vantevoren niet weet wie het nodig gaat hebben. Het kan zijn dat het voor jezelf is maar ook dat het voor een ander is. De verzekering biedt je de zekerheid dat ze je ziekenhuisrekeningen betalen áls het nodig is.

Ik blijf liever uit het ziekenhuis, hoeveel premie ik ook betaal. Maar die keuze heb je niet altijd...

Het heeft dus niets met solidariteit te maken. Het is het indekken voor je eigen risico. En dat doen we met z'n allen om het mogelijk te maken.
Dus als er de komende jaren allemaal knappe peperdure behandelingen uitgevonden worden voor de meest zeldzame en exotische ziektes, dan ben jij graag bereid om 1000 euro per maand aan premie te gaan betalen? .
pi_44719504
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dus als er de komende jaren allemaal knappe peperdure behandelingen uitgevonden worden voor de meest zeldzame en exotische ziektes, dan ben jij graag bereid om 1000 euro per maand aan premie te gaan betalen? .
Jij stelt dat het 1000 euro per maand gaat kosten. Dat is echter een cijfer dat je uit de lucht grijpt.

Probeer het opnieuw zou ik zeggen.

Wat is overigens jou alternatief? Jij wilt niet meer behandeld worden na je 65e? Waar wil je heen?
pi_44719564
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:07 schreef MaGNeT het volgende:

Jij stelt dat het 1000 euro per maand gaat kosten. Dat is echter een cijfer dat je uit de lucht grijpt.

Probeer het opnieuw zou ik zeggen.
Geez... .

Speciaal voor jou, opnieuw:
Dus als er de komende jaren allemaal knappe peperdure behandelingen uitgevonden worden voor de meest zeldzame en exotische ziektes, dan ben jij graag bereid om ontzettend veel centjes per maand aan premie te gaan betalen?
quote:
Wat is overigens jou alternatief? Jij wilt niet meer behandeld worden na je 65e? Waar wil je heen?
Koppel ik 't ergens aan een leeftijd? Nee.
  zondag 24 december 2006 @ 22:10:23 #23
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_44719573
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:

6 ?

Doemscenario dat nergens op gestoeld is.
Say your prayers
pi_44719629
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geez... .

Speciaal voor jou, opnieuw:
Dus als er de komende jaren allemaal knappe peperdure behandelingen uitgevonden worden voor de meest zeldzame en exotische ziektes, dan ben jij graag bereid om ontzettend veel centjes per maand aan premie te gaan betalen?
[..]

Koppel ik 't ergens aan een leeftijd? Nee.
Ik bedoel eerder: waar wil je wél heen.
Je hebt het erover dat je niet wilt meebetalen voor een onbekende.
Je vindt dat het geen recht is dat iedereen gelijk recht op gelijke zorg heeft. Hoe zie je dat? Jij wel alle zorg, een ander niet? Welk criterium?
Wat wil je nu precies?
pi_44719670
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:10 schreef spk2go het volgende:
Dat wordt tegenwoordig al gedaan. Als je als ouderen meer als 80.000 euro aan zorg per jaar 'kost', dan wordtje feitelijk al opgegeven. Kun je dat wel betalen, en wil je dat ook, dan krijg je die zorg.

In feite krijgen dus de rijken meer zorg als de armen. Toch denk ik dat je deze grens moet trekken, hoe hard het ook klinkt. Het is niet goed als de consument jaarlijks miljoenen extra aan zorgpremie betaalt, om een paar mensen een aantal maanden langer te laten leven.

Wel vind ik dat je bij niemand een andere grens moet trekken dan 80.000 euro. Wil je meer betalen, dan mag dat, maar iedereen heeft recht op die zorg. hetzelfde geldt voor verblijfsvergunning: Heb je een Nederlands paspoort/ID, dan krijg je die zorg.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan gehaald hebt?
pi_44719676
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:10 schreef Sickie het volgende:

[..]

Doemscenario dat nergens op gestoeld is.
Inderdaad.
pi_44719679
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:12 schreef MaGNeT het volgende:

Wat wil je nu precies?
Ik wil aangeven dat er een grens aan solidariteit zit, en dat ik bijvoorbeeld liever niet wens mee te betalen aan de tiende IVF-behandeling van een onvruchtbaar echtpaar.
pi_44719725
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan gehaald hebt?
Jij geeft die oudjes al mooi een spuitje om de kosten te drukken?
pi_44719779
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik wil aangeven dat er een grens aan solidariteit zit, en dat ik bijvoorbeeld liever niet wens mee te betalen aan de tiende IVF-behandeling van een onvruchtbaar echtpaar.
En dat is je sterkste argument?

Zo vaak kan het nu namelijk al niet meer met de basisverzekering.
Vanaf 2007 zit bij de meeste verzekeraars nog wél de 2e en 3e in de basisverzekering ipv alleen de éérste.

Wat is nu je volgende argument?
pi_44719789
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:12 schreef MaGNeT het volgende:

Je vindt dat het geen recht is dat iedereen gelijk recht op gelijke zorg heeft. Hoe zie je dat? Jij wel alle zorg, een ander niet? Welk criterium?
Wat wil je nu precies?
Wat kun jij ontzettend slecht lezen, niet normaal. .
Je legt me allemaal door jou verzonnen stellingen in de mond.
'k Ga verder maar niet in op zulke onzin.
pi_44719814
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En dat is je sterkste argument?

Vanaf 2007 zit bij de meeste verzekeraars nog wél de 2e en 3e in de basisverzekering ipv alleen de éérste.

Wat is nu je volgende argument?
Maar nog altijd geen 150 behandelingen.
pi_44719822
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:18 schreef MaGNeT het volgende:

Hoera! Snap je nu dat er al een grens wordt gelegd tussen Basis- en Aanvullende verzekering?
Er wordt dus al besloten wat uit de algemene pot betaald wordt, en waarvoor jezelf lekker mag bijbetalen.
Er is dus een grens.

Verder heb je het verschil tussen een voorbeeld en een argument nog niet helemaal door... .
pi_44719897
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:20 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hoera! Snap je nu dat er al een grens wordt gelegd tussen Basis- en Aanvullende verzekering?
Er wordt dus al besloten wat uit de algemene pot betaald wordt, en waarvoor jezelf lekker mag bijbetalen.
Er is dus een grens.

Verder heb je het verschil tussen een voorbeeld en een argument nog niet helemaal door... .
Je doet nu alsof je de aanvullende verzekering zelf hebt uitgevonden. Je neemt een stelling in die heel tegendraads lijkt maar vervolgens puur op bestaand beleid gebaseerd is. Je bent vaag.

Maar goed. Het gaat je blijkbaar om de peperdure behandelingen in gevallen waar geen bedreigende situaties zijn maar die meer bedoeld zijn om "luxe" als vruchtbaarheid of rimpeltjes mee te behandelen.
Op dat gebied ben ik het met je eens. Dat is dan ook iets waar je je dan aanvullend voor moet verzekeren.

Maar als het gaat om een levensreddende behandeling die peperduur is voor een mevrouw aan de andere kant van Nederland dan moet wat mij betreft het recht op zorg gelijk zijn. Daar hebben we de basisverzekering voor.

Dus waar strijden we nu eigenlijk om?

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-12-2006 22:28:27 ]
pi_44719933
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:22 schreef MaGNeT het volgende:

Je doet nu alsof je de aanvullende verzekering zelf hebt uitgevonden. Je neemt een stelling in die heel tegendraads lijkt maar vervolgens puur op bestaand beleid gebaseerd is. Je bent vaag.
.
  zondag 24 december 2006 @ 22:29:27 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44720082
Gewoon hier en daar wat beperkte kernoorlogen voeren en alles zal goed kom.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44720107
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:29 schreef Megumi het volgende:

Gewoon hier en daar wat beperkte kernoorlogen voeren en alles zal goed kom.
Niet alle ziektes zijn te behandelen met bestraling.
pi_44720141
quote:
Op zondag 24 december 2006 22:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Niet alle ziektes zijn te behandelen met bestraling.
Ik moest lachen.
  zondag 24 december 2006 @ 23:34:25 #38
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44721734
Als het echt zou moeten mogen ze wat mij betreft, iedereen die zo dom, slap en quasi-zielig is om zichzelf een ziekte aan te roken, eten of wat dan ook lager op de wachtlijst zetten. Als je jarenlang een pakkie shag per dag erdoorheen jaagt dan is dat vragen om problemen, 3 keer in de week friet, hetzelfde verhaal.
  zondag 24 december 2006 @ 23:35:39 #39
158292 problematiQue
pi_44721768
Oh, of natuurlijk iedereen die in een geweldig hiernamaals gelooft meteen bij de eerste verkoudheid over de kling jagen. Lijkt mij een win-win situatie van jewelste.
pi_44721847
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:34 schreef problematiQue het volgende:
Als het echt zou moeten mogen ze wat mij betreft, iedereen die zo dom, slap en quasi-zielig is om zichzelf een ziekte aan te roken, eten of wat dan ook lager op de wachtlijst zetten. Als je jarenlang een pakkie shag per dag erdoorheen jaagt dan is dat vragen om problemen, 3 keer in de week friet, hetzelfde verhaal.
3x in de week friet? Wat is daar ongezond aan dan? Plantaardig (in onverzadigde vetten) gefrituurd met groenten erbij
pi_44721870
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:35 schreef problematiQue het volgende:
Oh, of natuurlijk iedereen die in een geweldig hiernamaals gelooft meteen bij de eerste verkoudheid over de kling jagen. Lijkt mij een win-win situatie van jewelste.
Hatsjoe!

Oh shit
  zondag 24 december 2006 @ 23:41:41 #42
158292 problematiQue
pi_44721896
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

3x in de week friet? Wat is daar ongezond aan dan? Plantaardig (in onverzadigde vetten) gefrituurd met groenten erbij
als het niet ongezond is dan getuigt het in ieder geval van uitermate slechte smaak. Opflikkeren met dat soort mensen.
  zondag 24 december 2006 @ 23:42:10 #43
158292 problematiQue
pi_44721908
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hatsjoe!

Oh shit
wat nou shit? het leven hierna is toch zó veel beter dan het leven nu, waar wacht je op?
pi_44721994
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:41 schreef problematiQue het volgende:

[..]

als het niet ongezond is dan getuigt het in ieder geval van uitermate slechte smaak. Opflikkeren met dat soort mensen.
En zo hebben we ook niets aan oude, arme en domme mensen. Die mogen ook wel een spuitje.
  zondag 24 december 2006 @ 23:51:55 #45
158292 problematiQue
pi_44722127
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En zo hebben we ook niets aan oude, arme en domme mensen. Die mogen ook wel een spuitje.
inderdaad, en helemaal als ze naast het oud,arm en/of dom zijn ook nog eens 3 keer per week friet eten. Die zou je als ze al dood zijn nog een keer moeten kunnen vermoorden. Parasieten zijn het, dat tuig.
pi_44722140
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:34 schreef problematiQue het volgende:
Lijkt me een goed plan, we schaffen alle accijnzen en verplichte (volks)verzekeringen af.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 24 december 2006 @ 23:53:14 #47
158292 problematiQue
pi_44722154
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Lijkt me een goed plan, we schaffen alle accijnzen en verplichte (volks)verzekeringen af.
dat zei ik niet.
pi_44722439
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:53 schreef problematiQue het volgende:

[..]

dat zei ik niet.
Nee, maar dat zeg ik wel. Je dacht toch niet dat ik mee ga betalen aan jouw open hartoperatie en ik ook nog eens voor mezelf moet gaan betalen hè?
  maandag 25 december 2006 @ 00:08:53 #49
158292 problematiQue
pi_44722510
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, maar dat zeg ik wel. Je dacht toch niet dat ik mee ga betalen aan jouw open hartoperatie en ik ook nog eens voor mezelf moet gaan betalen hè?
wel een beetje in de kerstsfeer blijven hè? Het is natuurlijk helemaal tof en moraal-sociaal verantwoord (ofwel: verplicht) om voor míjn openhartoperatie te betalen. Ik beweeg en eet gezond dus dat ik zo'n operatie nodig heb is puur toeval en uitermate zielig. Als iemand die z'n leven lang aan een Coca-Colainfuus ligt het aan z'n vette hartkleppen krijgt, dan zoekt zo-iemand het maar lekker zelf uit, daar heb je gelijk in.
pi_44722608
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:08 schreef problematiQue het volgende:

[..]

wel een beetje in de kerstsfeer blijven hè? Het is natuurlijk helemaal tof en moraal-sociaal verantwoord (ofwel: verplicht) om voor míjn openhartoperatie te betalen.
Nee, gelukkig niet.
quote:
Ik beweeg en eet gezond dus dat ik zo'n operatie nodig heb is puur toeval en uitermate zielig. Als
iemand die z'n leven lang aan een Coca-Colainfuus ligt het aan z'n vette hartkleppen krijgt, dan zoekt zo-iemand het maar lekker zelf uit, daar heb je gelijk in.
Lijkt me compleet irrelevant. Jij wilt zonodig dat iedereen gaat meebetalen via zo'n collectief systeem, dan moet je ook accepteren dat dat wederzijds is.

Ik bepaal zelf wel hoeveel cola ik drink.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')