abonnement Unibet Coolblue
pi_44711766
Hier verder!



Even een kort stukje biografie: (voor de onwetenden onder ons )
quote:
Paul McCartney

Sir James Paul McCartney (Liverpool, 18 juni 1942) is een Brits popzanger en componist. Hij werd in eerste instantie bekend als de basgitarist, pianist, gitarist, zanger en liedjesschrijver voor The Beatles.

Paul McCartney wordt geboren in het Walton ziekenhuis waar zijn moeder werkte als vroedvrouw, niet ver van zijn ouderlijk huis in Liverpool. Hij schreef veel van het materiaal samen met John Lennon, alhoewel ze maar af en toe samen een lied schreven - meestal schreef de een het grootste stuk, en maakte de ander het af. Hun relatie was meer een wedstrijd dan een samenwerking, maar door een afspraak die ze al vroeg maakten kregen alle songs voor de Beatles Lennon-McCartney als credit.

Paul werd over het algemeen gezien als de knapste van de vier Beatles, en had de grootste vrouwelijke aanhang. Er hing echter ook een gerucht om hem heen, dat hij al in 1966 is overleden. Hij trouwde als laatste van de vier. Hij had een lange relatie met de actrice Jane Asher voordat hij Linda Eastman, een fotografe, ontmoette. Hij trouwde met Linda in 1969. Samen kregen ze drie kinderen: James, Stella en Mary. Linda had al een dochter, Heather, uit een eerder huwelijk.

Een van McCartney's bekendste composities, Yesterday is opgenomen door een recordaantal artiesten, en hij staat hiervoor genoteerd in het Guinness Book of Records. Andere ballades die ook een universele aantrekkingskracht hebben zijn onder andere Hey Jude en The long and winding road.

Nadat de Beatles in 1970 officieel uit elkaar gingen begon Paul onmiddellijk aan een solocarrière met zijn nieuwe band die uiteindelijk Wings ging heten. Zij maakten een aantal bijzondere singles, waaronder Maybe I'm Amazed, Band on the Run, Uncle Albert, Live and Let Die, en Listen To What The Man Said.

bron:wikipedia.nl
Officiële McCartney website: http://www.paulmccartney.com
Wikipedia info: http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_McCartney (Engels)

Het vorige deel vind je hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door webfreak op 24-12-2006 16:56:47 ]
  maandag 25 december 2006 @ 16:08:45 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_44734345
quote:
Op zondag 24 december 2006 13:50 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik niet eens. Hij was lid van de Wings op dat moment toch? Weet je dat soort dingen gewoon uit je hoofd?
Ja.

verkapte tvp enzo
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_44734701
Ik zou ook graag een TVP plaatsen...

...ware het niet dat ik de OP heb aangemaakt


Juist, een verkapte kick dus
pi_44734821
standaarddrinker
pi_44740822
quote:
Op zondag 24 december 2006 16:51 schreef webfreak het volgende:
Hier verder!
Wikipedia zit wel eens naast de waarheid. Lennon en McCartney schreven juist heel veel nummers samen. Ook de andere twee waren hier vaak direct bij betrokken. Er werden ideeen op band gezet in heel ruwe vorm, dat gebeurde dan inderdaad door de heren afzonderlijk. Het echte componeren en arrangeren gebeurde vervolgens met z'n allen. Vaak leek het eindresultaat nauwelijks op waar het mee begonnen was. Pas later in de carriere gingen de muzikanten meer hun eigen gang. De witte dubbel-LP is typerend hierin, veel van deze nummers zijn juist zo gemaakt zoals de tekst in die OP beweert. Bij een aantal nummers is slechts een deel van de Beatles van pas gekomen. Met Abbey Road kwamen ze hier helemaal op terug en werd er weer samen gecomponeerd/gearrangeerd.

Zowel de Beatles als die vijfde Beatle, George Martin -iemand die ook partituren heeft gecomponeerd, een grote rol speelde in de latere arrangementen en af en toe zelf instrumenten bespeelde- hebben dit in diverse interviews en documentaires verteld. Wie geinteresseerd is moet eens bootlegs gaan luisteren, ruwe bandopnames van studio-sessies. Hier wordt af en toe flink gejammed waarbij er nummers ontstaan. Ook zijn tal van kale demo's te horen en de ellenlange takes die uiteindelijk tot de bekende versies geleid hebben.

Misschien is het ook aardig te weten dat er wel eens artiesten van andere bands bij studio-sessies aanwezig waren. Zo zijn op enkele Beatlenummers ook de Stones te horen als achtergrondkoortje bijvoorbeeld. Clapton en Preston als gast-musici zijn wat bekender omdat zij ook credits hebben gekregen.
pi_44744612
"Paul McCartney geeft geen cent aan Heather"

Paul heeft Heather verteld dat hij niet bereid is om haar ook maar één cent te geven in het scheidingsakkoord.
Hij zegt dat hij al zijn geld heeft verdiend vóórdat hij Heather heeft ontmoet. Verder verteld hij dat hij in de tijd dat hij met Heather getrouwd was/is alleen maar financieël 'verlies' zou hebben geleden aan de hoge kosten van zijn wereldtournee. Geloof jij het? Ook claimt hij dat hij helemaal geen 800 miljoen pond in bezit heeft. Het is 'slechts' 300 miljoen pond. Meer tekst en uitleg bij de bron:

Bron: The Sunday Mirror, 24 december 2006
pi_44755928
Leuk, een McCartney topic! Alleen... die Nederlandse wiki-bio is nogal knudde. De Engelse wiki-link is stukken beter. Keromane noemde al wat punten, maar ook het begin van de solocarriere verliep anders ('begon Paul onmiddellijk aan een solocarrière met zijn nieuwe band': I don't think so!) Ook de zin 'Hij werd in eerste instantie bekend als de basgitarist, pianist, gitarist, zanger en liedjesschrijver voor The Beatles' rammelt aan alle kanten. En wat dacht je van de vreemde vervolgzin 'Paul werd over het algemeen gezien als de knapste van de vier Beatles, en had de grootste vrouwelijke aanhang. Er hing echter ook een gerucht om hem heen...' Hoezo ' er hing ECHTER OOK'...? Dat gerucht heeft niets te maken met de (overigens flut-)info over de 'knapste Beatle'... Maar ach, waar maak ik me druk om: beter een McCartney topic met een valste start (die we met z'n allen wel ff corrigeren ) dan geen McCartney topic.

[ Bericht 16% gewijzigd door hello_goodbye op 26-12-2006 22:52:16 ]
  woensdag 27 december 2006 @ 11:08:29 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_44764096
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:40 schreef hello_goodbye het volgende:
Leuk, een McCartney topic! Alleen... die Nederlandse wiki-bio is nogal knudde. De Engelse wiki-link is stukken beter. Keromane noemde al wat punten, maar ook het begin van de solocarriere verliep anders ('begon Paul onmiddellijk aan een solocarrière met zijn nieuwe band': I don't think so!) Ook de zin 'Hij werd in eerste instantie bekend als de basgitarist, pianist, gitarist, zanger en liedjesschrijver voor The Beatles' rammelt aan alle kanten. En wat dacht je van de vreemde vervolgzin 'Paul werd over het algemeen gezien als de knapste van de vier Beatles, en had de grootste vrouwelijke aanhang. Er hing echter ook een gerucht om hem heen...' Hoezo ' er hing ECHTER OOK'...? Dat gerucht heeft niets te maken met de (overigens flut-)info over de 'knapste Beatle'... Maar ach, waar maak ik me druk om: beter een McCartney topic met een valste start (die we met z'n allen wel ff corrigeren ) dan geen McCartney topic.
Misschien hangen er om knappe mensen zelden geruchten...
pi_44764329
quote:
Op maandag 25 december 2006 23:11 schreef Keromane het volgende:
Zo zijn op enkele Beatlenummers ook de Stones te horen als achtergrondkoortje bijvoorbeeld.
dat wist ik niet, weet je ook welke nummers?

tvp
pi_44764441
Ik vond het ook al een vreemd stukje biografie. Maar goed, verder verdient meneer absoluut z'n eigenste topic

Ik heb overigens vorig jaar een dvd van paul aangeschaft, live @ red square. Erg leuk, maar jammer dat er na elk nummer een stukje documentaire-achtige film tussendoor komt. Zijn er aan te raden dvd's waar complete concerten zonder onderbrekingen opstaan?
pi_44778002
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:40 schreef hello_goodbye het volgende:
Leuk, een McCartney topic! Alleen... die Nederlandse wiki-bio is nogal knudde.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik had 't stukje niet echt gelezen, maar had 't er snel in de OP gegooid in de veronderstelling dat Macca geen introductie behoeft, en het toch niet gelezen zou worden

Maar ik zal even de Engelse wiki erin zetten, want de Nederlandse is inderdaad bagger

//edit
Ik zie dat je berichten van een paar dagen oud niet meer kunt wijzigen tegenwoordig. De OP dus ook niet.
Lekker dan . Het nut van deze beperking ontgaat mij volledig, maargoed.. Niks aan te doen.
pi_44841794
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:22 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

dat wist ik niet, weet je ook welke nummers?
All you need is love, in ieder geval.
quote:
Op woensdag 27 december 2006 11:29 schreef Dylanesque het volgende:
Erg leuk, maar jammer dat er na elk nummer een stukje documentaire-achtige film tussendoor komt. Zijn er aan te raden dvd's waar complete concerten zonder onderbrekingen opstaan?
Was het maar waar. Paul vind het nodig om elke dvd om zeep te helpen met shots van enthousiast publiek en veel geleuter er om heen. De dvd van het concert in de Cavern is volgens mij wel een complete registratie zonder bullshit. De laatste cd (Space within US) is volgens mij helemaal erg omdat daar allemaal mensen Paul de hemel in prijzen. Erg jammer: dat heeft hij niet nodig. Ik zou echt wat over hebben voor een COMPLEET concert zonder geleuter en publiekshots: gewoon het podium, alsof je er echt bij bent!

Wat de OP betreft: ach, een beetje geinteresseerd lezer weet nu wel waar hij de goede info vandaan moet halen. Jammer, maar het is niet anders. (Kunnen de mods niet wat regelen...?)
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:08:30 #13
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45308632
Had deze link al in het Beatlestopic gepost, maar hij hoort hier eigenlijk ook thuis: een alternatieve versie van Lady Madonna, uitgevoerd door McCartney in de Abbey Road Studio's: Old Lady In New Clothes.
pi_45319598
Dit is ook super.... http://www.youtube.com/watch?v=vRq1JtvaG78&mode=related&search=

Mc Cartney maakt een kort nummer door alle tracks live in te spelen.
pi_45325000
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:12 schreef Keromane het volgende:
Dit is ook super.... http://www.youtube.com/watch?v=vRq1JtvaG78&mode=related&search=

Mc Cartney maakt een kort nummer door alle tracks live in te spelen.
Vond dit juist het minste stuk uit "Chaos & Creation at Abbey Road".
Nummer is retesaai, en er gebeurt geen reet.
Het idee om deze opnametechniek aan 't publiek te laten zien is leuk, maar hou 't dan muzikal wel interessant. En schrijf vantevoren even een redelijke tekst, want 10x achter elkaar "That's all for now!" roept bij mij al vrij snel de nodige plaatsvervangende schaamte op.
pi_45325205
Is die repo/docu ergens op dvd verschenen? Of was het een tv-uitzending? Het is toch niet de dvd die bij de speciale versie van C&C zit?
pi_45326027
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:44 schreef hello_goodbye het volgende:
Is die repo/docu ergens op dvd verschenen? Of was het een tv-uitzending? Het is toch niet de dvd die bij de speciale versie van C&C zit?
Het is niet uitgebracht, nee.
Was alleen voor TVl. Hij wordt wel op verschillende torrent-sites als bootleg aangeboden.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:29:37 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45326841
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:44 schreef hello_goodbye het volgende:
Is die repo/docu ergens op dvd verschenen? Of was het een tv-uitzending? Het is toch niet de dvd die bij de speciale versie van C&C zit?
Was een paar maanden geleden op ARTE. Wordt vast wel weer eens uitgezonden En is idd te downloaden (heb ik ook gedaan, zeer goede kwaliteit).
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:29:40 #19
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45326844
Ben benieuwd wanneer zijn tournee bekend wordt.
pi_45342464
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:38 schreef webfreak het volgende:
En schrijf vantevoren even een redelijke tekst, want 10x achter elkaar "That's all for now!" roept bij mij al vrij snel de nodige plaatsvervangende schaamte op.
Dan zou het geen improvisatie zijn, wel? McCartney vertelde ook dat de tekst weinig zou voorstellen, bij het schrijven van songs komt de uiteindelijke tekst later. Dat er geen reet gebeurde is onzin, in een paar minuten was er een consistent stuk muziek dat was ingespeeld door 1 persoon. Daar ging het ook om.
pi_45342758
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:34 schreef Keromane het volgende:

[..]

Dan zou het geen improvisatie zijn, wel? McCartney vertelde ook dat de tekst weinig zou voorstellen, bij het schrijven van songs komt de uiteindelijke tekst later. Dat er geen reet gebeurde is onzin, in een paar minuten was er een consistent stuk muziek dat was ingespeeld door 1 persoon. Daar ging het ook om.
Ok, maar als je dan toch bezig bent, probeer er dan meteen iets leuks van te maken i.p.v. een boring bluesschema. Want ik blijf erbij: er gebeurt geen reet in 't stuk.

Als je niet kan improviseren, moet je 't misschien ook maar niet doen.. Want dan krijg je dus dit. En dan vond ik een vrij jammerlijke afsluiting, van een verder prima optreden.
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:20:47 #22
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45443659
Waarom klinkt McCartney op zijn eerste soloalbums (McCartney, Ram, Wild Life) zo vreemd? Het lijkt wel of hij standaard twee octaven hoger zingt dan bij de Beatles?
pi_45443796
Waarom zie ik dit topic nu pas

[ Bericht 38% gewijzigd door MrBadGuy op 17-01-2007 17:34:37 ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 17:40:21 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45444314
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas
Omdat je nog niet eerder aan boord was?...
pi_45444718
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:40 schreef TNA het volgende:

[..]

Omdat je nog niet eerder aan boord was?...
Dat zal het zijn
pi_45444769
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:29 schreef peaceman het volgende:
Ben benieuwd wanneer zijn tournee bekend wordt.
Daar zit ik ook al tijden op te wachten
  Redactie Frontpage woensdag 17 januari 2007 @ 18:07:50 #27
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_45445116
Voorlopig geen nieuws.
Hij wil effe uitrusten en het is maar de vraag of ie DIT jaar gaat touren.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_45447151
Hij heeft anders in meerdere interviews rond november en december 2006 gezegd dat ze gaan touren in de herfst van 2007. Maar ze weten nog niet waar.

Ik hoor hier en daar kritiek op de setlist van McCartney. Ik vind het allemaal onzin, want als hij bv. 'Yesterday' niet zou spelen, zijn de poppen aan het dansen! Maar als hij het wél speelt zijn er altijd mensen die zeggen dat ze het hem nu al zo vaak hebben horen spelen..
Ik zou het dan juist tof vinden als hij wat meer solo-tracks zou spelen. Er zijn zó veel goede nummers. Aan de andere kant, is het geweldig dat hij altijd de Beatles-klassiekers speelt...
Nu is mijn vraag:
Wat zou jullie droom McCartney-setlist zijn?
Het mag natuurlijk ook uit Beatles-nummer bestaan die John of George als lead hebben. Ik bedoel, hij speelt 'Please Please Me' en 'I'll Get You' nu ook al live. (Dat ik de stem van John overduidelijk mis in die live-uitvoeringen, speelt nu even geen rol...)
(ik maak er zelf binnenkort ook een, hoor )
pi_45447964
Ah! Een McCartney-droomsetlist, dat is best leuk om te bedenken.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  Redactie Frontpage woensdag 17 januari 2007 @ 20:38:12 #30
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_45450139
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:16 schreef mindgames het volgende:
Hij heeft anders in meerdere interviews rond november en december 2006 gezegd dat ze gaan touren in de herfst van 2007. Maar ze weten nog niet waar.

Ik hoor hier en daar kritiek op de setlist van McCartney. Ik vind het allemaal onzin, want als hij bv. 'Yesterday' niet zou spelen, zijn de poppen aan het dansen! Maar als hij het wél speelt zijn er altijd mensen die zeggen dat ze het hem nu al zo vaak hebben horen spelen..
Ik zou het dan juist tof vinden als hij wat meer solo-tracks zou spelen. Er zijn zó veel goede nummers. Aan de andere kant, is het geweldig dat hij altijd de Beatles-klassiekers speelt...
Nu is mijn vraag:
Wat zou jullie droom McCartney-setlist zijn?
Het mag natuurlijk ook uit Beatles-nummer bestaan die John of George als lead hebben. Ik bedoel, hij speelt 'Please Please Me' en 'I'll Get You' nu ook al live. (Dat ik de stem van John overduidelijk mis in die live-uitvoeringen, speelt nu even geen rol...)
(ik maak er zelf binnenkort ook een, hoor )
So what? Macca mag wat meer ballen hebben wat mij betreft. Hij speelt altijd op safe en is mij teveel een goodie-goodie geworden.

Over een droomset ga ik zeker nadenken. Zal in elk geval meer Wings in moeten
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_45451836
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
So what? Macca mag wat meer ballen hebben wat mij betreft. Hij speelt altijd op safe en is mij teveel een goodie-goodie geworden.
Ik deel die mening met jou, aan de ene kant. Aan de andere kant denk ik aan de mensen die naar McCartney gaan om hem Let It Be, Yesterday, Hey Jude te zien spelen. Fuck die mensen, dan maar? Ik zit ook wel te wachten op wat meer 'exclusievere' nummers...
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Over een droomset ga ik zeker nadenken. Zal in elk geval meer Wings in moeten
Inderdaad, 'Too Many People' als toevoeging in zijn 2005-tour was een goede stap in de richting.
Al is dat niet helemaal Wings, natuurlijk. Hij zegt zelf van wel .
McCartney heeft gewoon een aantal nummer 1-hits op zijn naam staan die hij nooit, of maar een enkele tour, live gespeeld heeft. Sommige artiesten teren hun hele leven op zo'n nummer 1-hit .
  vrijdag 19 januari 2007 @ 10:29:57 #32
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45499933
Wat mij betreft blijft McCartney nummers als Let It Be en Hey Jude gewoon spelen. Een concert zonder die nummers zou geen McCartneyconcert meer zijn. Ook het weglaten van alle nummers waarvan Lennon de hoofdschrijver was lijkt me niet meer dan verstandig.

Dan horen er natuurlijk nog een aantal hits bij uit zijn solo- en Wingsperiode (zoals Maybe I'm Amazed). En nu wat extra nummers van zijn laatste CD. Ten slotte nog een aantal wat onbekendere nummers, dat mogen dan nummers zijn die McCartney zelf erg waardeert.

Ach, als 'ie alleen Let It Be zou spelen zou ik waarschijnlijk al gaan
  zaterdag 20 januari 2007 @ 12:31:23 #33
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45530059
quote:
Sir Paul McCartney is planning to lay bare his feelings about his bitter divorce battle with Heather Mills on his next studio album.

The former Beatle split from his second wife Mills in May last year (06) after four years of marriage, and began divorce proceedings in July (06).

Now the 64-year-old is set to reveal all to his fans in the follow up to 2005 release Chaos And Creation In The Backyard, which is scheduled for next year (08).

Speaking to British newspaper the Daily Express, a source says, "Paul never stops writing songs and they often reflect what's going on in his life at the time, even during his days as a Beatle.

"It's now understood that tracks on his next album will include some direct references to his recent difficulties. He's also said to have written a song to his three-year-old daughter Beatrice, explaining to her how things turned out the way they did.

"Paul has been through a lot in his life and songwriting has long been a cathartic process."
Bron

Ik voel een mooi album aankomen met ouderwetse gevoelige McCartney-melodieën
  zondag 21 januari 2007 @ 10:46:04 #34
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_45553014
en ik voel een nieuwe tour aankomen
pi_45676860
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:16 schreef mindgames het volgende:
Nu is mijn vraag:
Wat zou jullie droom McCartney-setlist zijn?
(ik maak er zelf binnenkort ook een, hoor )
Echt een onmogelijke taak, ben ik achter gekomen!
Maar, belofte maakt schuld....ik ben nog aan het wikken en aan het wegen!
pi_45680279
tvp

Als ik tijd over heb, dan ga ik ook maar eens zo'n leuke lijst samenstellen. Vervolgens opsturen en vragen of ie naar Nederland komt om de lijst te spelen
pi_45680402
Ik begin er niet aan.... Er zijn teveel nummers om op te noemen! Bovendien wisselt het bij mij qua stemming wat ik leuk vind of waar ik zin in heb. Ik ga mezelf niet pijnigen met deze onmogelijke opdracht.
pi_45681565
Ik vind het altijd leuk om te zien hoe die lijstjes ieder jaar weer veranderen. Dan begrijp je ook hoe goed 'ie eigenlijk was.

Damn... heb Macca nog nooit live gezien. Hoop echt zo dat ie in de buurt gaat touren. Maar goed. Amerika, mocht ik geld hebben, dan ga ik daar ook wel heen. Zoveel kansen krijg ik niet meer.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:12:29 #39
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45726219
TVP...

Wanneer gaan Sir Paul weer optreden ?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45727211
Een rijtje van nummers die ik graag nog eens van Paul zou willen horen:

My brave face
The backseat of my car
Uncle Albert/Admiral Halsey
Tug of war
Junk
Wild Life
Love in Song
You won't see me
Honey pie
Rocky Raccoon
Paperback Writer
Free as a bird

Niet erg reeël natuurlijk, maar als hij al 1 of 2 van deze nummers in z'n set zou zetten, was ik een blij man.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:11:55 #41
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45727564
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:56 schreef webfreak het volgende:
Een rijtje van nummers die ik graag nog eens van Paul zou willen horen:

My brave face
The backseat of my car
Uncle Albert/Admiral Halsey
Tug of war
Junk
Wild Life
Love in Song
You won't see me
Honey pie
Rocky Raccoon
Paperback Writer
Free as a bird

Niet erg reeël natuurlijk, maar als hij al 1 of 2 van deze nummers in z'n set zou zetten, was ik een blij man.
Volgens mij is Paperback Writer al aardig vaak voorbij gekomen? Ben je nu een blij man?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:33:19 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_45728095
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:56 schreef webfreak het volgende:
Een rijtje van nummers die ik graag nog eens van Paul zou willen horen:

My brave face
Die heeft hij tijdens de Flowers In The Dirt-tour wel gedaan natuurlijk (staat ook op Tripping The Live Fantastic), maar ik neem aan dat je bedoelt dat jij het zelf graag een keer wilt horen.

Backseat Of My Car is ook één van mijn favorieten trouwens, maar ik ga er eigenlijk niet vanuit dat hij die ooit nog eens live gaat spelen.
Van mij mag hij zijn hele 70's (Wings-)repertoire wel eens live gaan spelen, maar dan mag hij voor 1 show wel een paar dagen uittrekken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_45767211
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:41 schreef mindgames het volgende:
Echt een onmogelijke taak, ben ik achter gekomen!
En het werd alleen maar moeilijker. Na heel veel nummer schrappen ben ik op een XL-setlist uit gekomen.
Stel je eens voor, Day Tripper als opener !!!

Droom-setlist:

Day Tripper
Flaming Pie
Let Me Roll It / Foxy Lady
Jet
Nineteen Hundred And Eighty Five
Martha My Dear
Venus and Mars / Rock Show
Young Boy
Coming Up
The World Tonight

Every Little Thing
For No One
Single Pigeon
English Tea
Riding To Vanity Fair

Listen To What The Man Said
Comfort Of Love
My Brave Face
Brown Eyed Handsome Man
Try Not To Cry
Old Siam, Sir
Smile Away

What You're Doing
The Night Before
Must Do Something About It
Come And Get It
She’s A Woman
I’m Down
Hi, Hi, Hi
Paperback Writer
Get On The Right Thing
Your Mother Should Know
You Won’t See Me
Hope Of Deliverance
Lovely Rita

Your Loving Flame
So Bad
My Love
Waterfalls
Friends To Go
Blackbird
Once Upon A Long Ago
Uncle Albert / Admiral Halsey

Toegift 1:

Golden Slumbers
In My Life
The Back Seat Of My Car

Toegift 2:

Helter Skelter
I’ve Got Only Two Hands
I Want To Hold Your Hand

Dat zou toch geweldig zijn?
Maar ja, weinig kans.
  zondag 28 januari 2007 @ 21:51:36 #44
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45772641
quote:
Op zondag 28 januari 2007 19:35 schreef mindgames het volgende:

[..]

En het werd alleen maar moeilijker. Na heel veel nummer schrappen ben ik op een XL-setlist uit gekomen.
Stel je eens voor, Day Tripper als opener !!!

Droom-setlist:

Day Tripper
Flaming Pie
Let Me Roll It / Foxy Lady
Jet
Nineteen Hundred And Eighty Five
Martha My Dear
Venus and Mars / Rock Show
Young Boy
Coming Up
The World Tonight

Every Little Thing
For No One
Single Pigeon
English Tea
Riding To Vanity Fair

Listen To What The Man Said
Comfort Of Love
My Brave Face
Brown Eyed Handsome Man
Try Not To Cry
Old Siam, Sir
Smile Away

What You're Doing
The Night Before
Must Do Something About It
Come And Get It
She’s A Woman
I’m Down
Hi, Hi, Hi
Paperback Writer
Get On The Right Thing
Your Mother Should Know
You Won’t See Me
Hope Of Deliverance
Lovely Rita

Your Loving Flame
So Bad
My Love
Waterfalls
Friends To Go
Blackbird
Once Upon A Long Ago
Uncle Albert / Admiral Halsey

Toegift 1:

Golden Slumbers
In My Life
The Back Seat Of My Car

Toegift 2:

Helter Skelter
I’ve Got Only Two Hands
I Want To Hold Your Hand

Dat zou toch geweldig zijn?
Maar ja, weinig kans.
Ik zie dat je de halve discography uit Wikipedia hebt gekopieerd?
pi_45773056
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:51 schreef TNA het volgende:
Ik zie dat je de halve discography uit Wikipedia hebt gekopieerd?
Nee, erg zorgvuldig gekozen! Het zou zo'n 5 á 10 nummers te veel zijn voor een McCartney-concert.
Hij speelt meestal 2 en een half uur. Maar ik kon echt niet meer schrappen, hoor .
Maar 30 % van zijn normale setlist is solo. Ik vind dat dat veel meer mag zijn, vandaar!
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:51:59 #46
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45862525
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:59 schreef mindgames het volgende:

[..]

Nee, erg zorgvuldig gekozen! Het zou zo'n 5 á 10 nummers te veel zijn voor een McCartney-concert.
Hij speelt meestal 2 en een half uur. Maar ik kon echt niet meer schrappen, hoor .
Maar 30 % van zijn normale setlist is solo. Ik vind dat dat veel meer mag zijn, vandaar!
Maar je vind dus wel dat McCartney ook Lennonnummers moet gaan spelen?
pi_45863544
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:51 schreef TNA het volgende:
Maar je vind dus wel dat McCartney ook Lennonnummers moet gaan spelen?
Nou, ik weet niet wat ik er van moet denken als hij plots 'Imagine' ten gehore gaat brengen.
Maar in zijn huidige setlist speelt hij ook al Lennon-nummers, zoals 'Please Please Me' en 'I'll Get You'.
Natuurlijk zijn dat óók McCartney-nummers, maar het aandeel van Lennon was groter.
Over die nummers kan ik het volgende zeggen: hij was er bij toen ze geschreven werden, hij hielp mee toen ze geschreven werden, hij speelt op de originele plaat en hij heeft ze live met The Beatles gespeeld. Het zou redelijk vreemd zijn als hij die nummers zijn zou 'mogen' spelen, toch?

Het enige volledige Lennon-nummer wat in 'mijn' setlist voor komt is 'In My Life'.
(Alhoewel, Lennon zei in een van zijn laatste interviews dat McCartney een aantal noten heeft toegevoegd in het tussenstuk, McCartney vertelde in 1984 dat hij de volledige melodie geschreven heeft, én geholpen heeft met de tekst van de coupletten.) Maar goed, dat nummer lijkt mij een mooie ode aan zijn 'oude vrienden'. En nogmaals, waarom zou hij ze niet mogen spelen? Alleen omdat hij op plaat niet als eerste stem te horen is? Lennon heeft 'I Saw Her Standing There' ook live gespeeld, al is dat iets anders omdat toen alle 4 de Beatles nog leefden. McCartney heeft 'All Things Must Pass', Harrison solo, ook een lange tijd in zijn setlist gehad. Ook 'Something' speelde hij regelmatig.

Maar goed, McCartney mag van mij wat meer van zijn nummer 1-hits gaan spelen die hij nooit live heeft gespeeld. Uncle Albert, anyone? Sommige artiesten touren de hele wereld jaren rond met één hitje. McCartney heeft gewoon nummer 1-hits die hij niet live hoeft te spelen om de zalen vol te krijgen!
pi_45866717
Als de halve wereld Beatlesliedjes mag coveren, waarom zou McCartney ze dan niet mogen spelen?
Ik snap de achterliggende emoties wel, hoor, maar ik zou er persoonlijk totaal geen probleem mee hebben. Van mij mag hij ook Imagine spelen: ik weet zeker dat ALS hij dat zou doen, dat het dan met respect zou zijn en geen goedkope cover om makkelijk een cd vol te krijgen of zo (wat met de meeste covers het geval lijkt te zijn...).
pi_45866862
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:31 schreef hello_goodbye het volgende:
Als de halve wereld Beatlesliedjes mag coveren, waarom zou McCartney ze dan niet mogen spelen?
Ik snap de achterliggende emoties wel, hoor, maar ik zou er persoonlijk totaal geen probleem mee hebben. Van mij mag hij ook Imagine spelen: ik weet zeker dat ALS hij dat zou doen, dat het dan met respect zou zijn en geen goedkope cover om makkelijk een cd vol te krijgen of zo...
Ja, eigenlijk ben ik het helemaal met je eens. Ik zou juist gráág een Lennon-cover van McCartney zien.
'How Do You Sleep?', ofzo . Maar serieus, ik denk dat volgend jaar, als Liverpool culturele hoofdstad van Europa is, Paul en Ringo wat bijzonders gaan doen. Als het maar geen Elvis in Concert wordt.
Lennon en Harrison op een groot scherm, McCartney en Starr live !
Al zou het eenmalig wel indrukwekkend kunnen zijn als Paul bv. de orginele harmonieën van 'Paperback Writer' zou gebruiken, of de orginele videoclips synchroon zou laten lopen met zijn optreden.
Maar het zou nooit een gimmick mogen worden. Het zijn maar hersenspinsels, hoor.

edit: Rond 1984 werd aan George Harrison de vraag gesteld of hij gehoord had dat McCartney misschien wel een Lennon-cover ging opnemen! ('Beautiful Boy', het favoriete Lennon-solo nummer van McCartney). Harrison antwoordde met: "misschien is dat omdat hij zelf geen goede songs meer kan schrijven?" Ik zoek het geluidsfragment binnenkort op...

[ Bericht 7% gewijzigd door mindgames op 31-01-2007 22:47:36 (toevoeging) ]
pi_45867049
Oh trouwens, ik weet niet of jullie dit filmpje al wel eens eerder hebben gezien.
Her Majesty, live op het grote jubileum-concert van de koningin van Engeland in 2002.
Récht in het gezicht van 'Her Majesty'.
Helaas is op dit filmpje het einde verknipt, maar de reactie van de koningin was dit: .
Naughty Paul!
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:49:32 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45869495
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:40 schreef mindgames het volgende:
Oh trouwens, ik weet niet of jullie dit filmpje al wel eens eerder hebben gezien.
Her Majesty, live op het grote jubileum-concert van de koningin van Engeland in 2002.
Récht in het gezicht van 'Her Majesty'.
Helaas is op dit filmpje het einde verknipt, maar de reactie van de koningin was dit: .
Naughty Paul!
pi_45871060
Ziet er wel geinig uit
pi_45871275
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:40 schreef mindgames het volgende:
Oh trouwens, ik weet niet of jullie dit filmpje al wel eens eerder hebben gezien.
Her Majesty, live op het grote jubileum-concert van de koningin van Engeland in 2002.
Récht in het gezicht van 'Her Majesty'.
Helaas is op dit filmpje het einde verknipt, maar de reactie van de koningin was dit: .
Naughty Paul!
De koningin kan alleen maar 'en volgensmij
pi_45874358
Whahaha, wat een lef...!
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:03:09 #55
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45881600
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:35 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk ben ik het helemaal met je eens. Ik zou juist gráág een Lennon-cover van McCartney zien.
'How Do You Sleep?', ofzo .
Ja, en dan covert Yoko Ono Dear Friend en Let Me Roll It zeker
pi_45882843
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:03 schreef TNA het volgende:
Ja, en dan covert Yoko Ono Dear Friend en Let Me Roll It zeker
Ja, 'Too Many People' lijkt me ook een goede suggestie .

Schijnbaar is 'Dear Friend' nog vóór 'How Do You Sleep?' opgenomen. Maar 'Let Me Roll It' lijkt meer een vredesverklaring aan Lennon, net zoals 'Dear Friend' dat is. Als ik even wat Google lees ik dat McCartney hier en daar heeft gezegd dat 'Dear Friend' ook écht een vredesverklaring aan Lennon was, alhoewel de eerste demo van dat nummer al uit 1970 komt, en hij later weer heeft verklaard dat het over de ex van Linda McCartney zou gaan. Ach jaaa... . De openbare brief van Lennon aan McCartney uit de 'Melody Maker' uit november 1971 is behoorlijk priceless.

[ Bericht 20% gewijzigd door mindgames op 01-02-2007 14:54:20 (toevoeging) ]
  Redactie Frontpage donderdag 1 februari 2007 @ 15:17:42 #57
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_45884061
Too many people gaat over John Lennon zelf en vooral zijn vredesactiviteiten die volgens Macca veel te radicaal waren (een mening die ik overigens erg met hem deel). Lennon antwoorde weer met How do you sleep. Let me roll it lijkt me meer een liefdeslied dan een hand richting John.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_50568014
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:12 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Gefeliciteerd Paul (wie doet er even een crosspost in het McCartney topic? )
Bij deze... Geliciteerd ouwe!
pi_56883875
quote:
Brit Awards to honour McCartney

In June Sir Paul released his 21st studio album, Memory Almost Full

Veteran singer Sir Paul McCartney is to receive a special prize for outstanding contribution to music at next year's Brit Awards.
The former Beatle is one of the UK's most respected artists with a career spanning four decades and album sales in excess of 100 million.

Ged Doherty, from the Brits Committee, said honouring the 65-year-old would be an "historic moment" for the awards.

The ceremony will take place at London's Earls Court on 20 February.

"Sir Paul McCartney is one of the greatest songwriters of all time and a member of Britain's biggest ever group," said Mr Doherty.

Sir Paul formed The Beatles in 1960 with John Lennon.

After leaving the band he went on to launch a solo career and formed the band Wings with his late wife Linda.

In June his 21st solo album release, Memory Almost Full, sold more copies in the US in its first week than any of his other studio albums.

The album reached number six in the US Billboard Hot 100 chart and number five in the UK chart in its first week.

During the last year McCartney's musical career has been overshadowed by divorce proceedings with his estranged wife Heather Mills McCartney.

The couple, who have a three-year-old daughter named Beatrice, announced in May 2006 that they were ending their four-year marriage.
Bron
quote:
Outstanding Brit award lifts Sir Paul McCartney
By Nicole Martin, Digital and Media Correspondent
Last Updated: 12:01am GMT 21/02/2008


Sir Paul McCartney put aside his problems in his personal life to receive the coveted award for outstanding contribution to music at the Brit Awards.

Less than a week after the former Beatle appeared in court to thrash out a divorce settlement with his ex-wife Heather Mills, he was greeted with rapturous applause as he accepted the award at London's Earls Court.

Sir Paul McCartney accepts the award for Outstanding Contribution to Music at the Brit Awards 2008

On a night otherwise dominated by younger acts, the veteran rocker closed the ceremony with a medley of his greatest hits, including Hey Jude, Lady Madonna and Live and Let Die, which brought the audience of 8,000 to their feet.

Sir Paul, who rehearsed for finale in between court appearances this week, had previously turned down the Outstanding Contribution award because he believed it implied his creative days were over.

However, speaking before he went on stage, he said he was delighted with the award and thrilled that people of all ages were still buying his records and those of The Beatles.

"It's human instinct to feel good when we get an award or any kind of praise, because it's validation. When people like what you are doing it's a big deal," he said.

"It's wonderful to get an award. It could go to anyone but I'm getting it and I'm very chuffed. It's much appreciated."
Bron
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
  donderdag 21 februari 2008 @ 17:53:55 #60
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_56888538
Heel leuk, gefeliciteerd en zo, maar nu touren verdomme!
pi_56890083
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:53 schreef Hankster het volgende:
Heel leuk, gefeliciteerd en zo, maar nu touren verdomme!
En NL niet overslaan.
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_56894177
En snel een beetje!!!
......Signature-loos......
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:23:07 #63
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56909847
http://www.youtube.com/watch?v=cDBr8BE_-IQ

Heerlijk hoe Paul op 1.30 dat HEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLL eruit gooit! Ik was benieuwd of 'm dat nog zou lukken... Nou, en hoe!!!
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:39:36 #65
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_56922161
Nou, zo heerlijk vind ik het niet. Zelfs bij de Electric Proms klonk Live and Let Die beter.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 14:56:51 #66
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56925849
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:33 schreef hello_goodbye het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=cDBr8BE_-IQ

Heerlijk hoe Paul op 1.30 dat HEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLL eruit gooit! Ik was benieuwd of 'm dat nog zou lukken... Nou, en hoe!!!
Hij zingt sowieso goed! Zijn stem klinkt zo gebroken nog niet Dat hèèèèèll is idd briljant
  zaterdag 23 februari 2008 @ 14:58:03 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56925880
Die drummer van zijn band is ook een held trouwens
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:59:05 #68
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_56926877
Als ik íemand nog eens live wil zien is het Paul McCartney wel, hoop dat ie snel een keer richting deze kant komt...

Die drummer idd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')