Die top bestaat wel uit de ene obscure bank na de andere.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:18 schreef SeLang het volgende:
[ code verwijderd ]
Zolang je er niet meer opzet als de garantie toe laat is het geen probleem.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Die top bestaat wel uit de ene obscure bank na de andere.
En da's 1% minder dan bij de nr 1...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:14 schreef k_man het volgende:
Als je toch genoeg geld om bij die garantie in de buurt te komen zijn er wel andere rekeningen die in aanmerking komen. Vanaf 25.000 euro krijg je bijv 3,5% bij Robeco.
Maar waarom zou je dat dan doen?quote:
- ATB is een Russische bankquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Die top bestaat wel uit de ene obscure bank na de andere.
60.000 bij Robeco zetten is riskanter dan je geld spreiden over 3 obscure banken met 20.000 per rekening.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:14 schreef k_man het volgende:
Als je toch genoeg geld om bij die garantie in de buurt te komen zijn er wel andere rekeningen die in aanmerking komen. Vanaf 25.000 euro krijg je bijv 3,5% bij Robeco.
InternetPlus Spaarrekening ABN-Amro 3,2%quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:18 schreef SeLang het volgende:
Je weet natuurlijk nooit hoelang individuele banken hun hoge rente handhaven, maar je kunt wel kijken in hoeverre ze altijd proberen bij de hoogste te horen. Als je het onderstaande lijstje vergelijkt met die in de OP dan zie je dat de top van toen nu nog steeds aan de top staat, ook al zijn de percentages veranderd.
(BTW: Credit Europe heette ten tijde van de OP nog Finansbank).
Een strategie die je kunt volgen is om je geld te spreiden over de 3 hoogste op de lijst. Want het kan best zijn dat die af en toe van ranking wisselen, maar het lijkt erop dat een mandje met de bovenste 3 spaarrekeningen moeilijk is te verslaan. Zelf heb ik van dit lijstje overigens ATB Spaarrekening, Credit Europe Top-Interest en DSB Internet. ATB Internet is inmiddels aangevraagd ter vervanging van de gewone ATB.
[ code verwijderd ]
Abn-Amroquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:45 schreef corus het volgende:
Ik vind het ook fijn als ze de rente per kwartaal uitbetalen ipv per jaar.
Per maand zou nog beter zijn , leuke aanvulling op je inkomen.
Juist de reden om niet vor een deposito te kiezen !quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:54 schreef dddour het volgende:
vandaag een aanbieding van de ASN voor een deposito rekening. met een vaste rente van 4,5% vanaf 2 jaar. dit is natuurlijk geen spaarrekening maar toch vraag ik me af waarom een bank zoiets doet. de laatste tijd stijgt de rente sowieso, in een half jaar toch bijna een procent. ik volg het nog niet zo lang
vandaag stond bijvoorbeeld op teletext dat de euro een recordhoogte heeft bereikt doordat valutahandelaren euro's kopen omdat ze verwachten dat de rente in de eurozone stijgt. dus: doen banken dit om vóór eventuele rente stijgingen hopen wat geld te kunnen vastzetten tegen een (nu) voor hun vaste lage rente ? wat is de reden ?
Inmiddels 3,7 %, recent verhoogd. Die rente krijg je dus over het laagste saldo van het jaar + alle bijstortingen.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:05 schreef Slasher het volgende:
InternetJaar Spaarrekening ABN-Amro 3.6%
Tja. Maar de ASN is ook niet gek. De reden dat zij NU zoiets aanbieden onderstreept alleen maar dat ze een stijgende rente verwachten. Easy money.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:19 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Juist de reden om niet vor een deposito te kiezen !
Net voordat je verwacht dat de rente gaat zakken moet je dat zien te doen.
Eerste half jaar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:24 schreef W00fer het volgende:
Ohrabank, 6,25 % rente over het eerste jaar, daarna 4,25 %!
http://www.ohra.nl/nl/par(...)gen_sparen/maand.jsp
Sparen al vanaf 25 tot 250 euro per maand.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:24 schreef W00fer het volgende:
Ohrabank, 6,25 % rente over het eerste jaar, daarna 4,25 %!
http://www.ohra.nl/nl/par(...)gen_sparen/maand.jsp
Lijkt me wel wat, maar is het ook iets ?
Is de inflatie ook niet wat hoger in Engeland? Ik kan me vergissen, maar ik dacht van wel.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:33 schreef Kieran het volgende:
Nagenoeg elke bank hier in Engeland (HSBC, Lloyds TSB, Barclays, NatWest, etc.) geeft meer dan welke bank dan ook in Nederland. Je kunt vrij eenvoudig 5% rente krijgen op je spaargeld in Engeland. Enig nadeel voor de mensen in Nederland is dat je 2x geld moet betalen voor het omwisselen van EUR naar GBP en weer terug als je hier een rekening zou willen![]()
Ik krijg ook zo'n 6% op mijn rekening in de UK zonder beperkende voorwaarden.quote:Op zondag 29 juli 2007 13:36 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Is de inflatie ook niet wat hoger in Engeland? Ik kan me vergissen, maar ik dacht van wel.
quote:ABN Amro verlaagt de hypotheekrente "als gevolg van ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt". De tarieven gaan omlaag omdat er op de kapitaalmarkt minder vraag naar geld is.
Niet in Nederland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:34 schreef uppie83 het volgende:
3% is ook niet alles... de inflatie gaat harder.
Die ATBank is goed. Valt onder de garantie en geeft de hoogste rente op een rekening zonder voorwaarden.quote:Wat is nu wel en wat niet handig om te doen... de informatie is nogal onduidelijk.
Als de rente lager wordt dan die van een concurerende bank dan sluis je het toch weer in die richting?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:09 schreef Lassekjus het volgende:
Ben benieuwd hoe lang de AT bank het nog volhoud. Houd daar wel rekening mee Uppie.
Ze kunnen ook elk moment de rente weer verlagen en wie weet heb jij dan net je spaargeld daar naar toe gestuurd.
SeLang, welke bank gebruik jij hiervoor? Moet binnenkort wat wegzetten en zit erover the denken gewoon bij mijn HSBC offshore te doen tegen 5.6%. Zag echter ook wel wat andere vage offshore banken die 6.3% aanboden, maar goed, ik ben vaak te lui voor het extra werk dat een nieuwe bank met zich mee brengtquote:Op zondag 29 juli 2007 13:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik krijg ook zo'n 6% op mijn rekening in de UK zonder beperkende voorwaarden.
Het 'probleem' is dat dat dan een rekening in Britse Ponden is en je dus een valutarisico hebt.
In de 4,5 jaar dat ik die rekening heb heeft de Britse Pond gevarieerd tussen 1,38-1,52, nu 1,49.
Die variatie is dus groot ten opzicht ten opzichte van het rentevoordeel, daarom is het niet voor iedereen aan te raden.
Ik gebruik deze: http://www.cahoot.co.uk/quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
SeLang, welke bank gebruik jij hiervoor? Moet binnenkort wat wegzetten en zit erover the denken gewoon bij mijn HSBC offshore te doen tegen 5.6%. Zag echter ook wel wat andere vage offshore banken die 6.3% aanboden, maar goed, ik ben vaak te lui voor het extra werk dat een nieuwe bank met zich mee brengt![]()
Maar goed, mocht je tips hebben!
YUp, zit hier nog steeds. Ik krijg als HSBC premier customer (ooit toevallig gekregen - inmiddels hebben ze standaard hiervoor verhoogd, haha) een extra 0.2%. Maar goed, al met al waarschijnlijk niet de meest extreem goeie optie, maar volgens mij is het verschil met de echt goeie rente-cijfers die je rond ziet gaan niet groot genoeg voor de moeite op dit moment.quote:Op zondag 19 augustus 2007 14:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik gebruik deze: http://www.cahoot.co.uk/
Is trouwens 5.75% zie ik nu, dus niet veel meer dan jouw 5.6%.
Je moet trouwens wel in de UK wonen en daar woon ik al 4 jaar niet meer, maar ik heb gewoon me kop dicht gehouden en over 2 weken keer ik toch weer terug naar de UK...
Zit jij nog steeds in Londen?
Dat lijkt me stug, vast geen enkele garantie dan. Wat voor bank is dat in godsnaam?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon je geld op een rekening zetten in Nieuw Zeeland, krijg je 8,5%
Rente van de centrale bankquote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:45 schreef Tekniko het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, vast geen enkele garantie dan. Wat voor bank is dat in godsnaam?
Wat voor een bank is dat?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:58 schreef markjacoo het volgende:
Geachte relatie;
Hierbij willen wij u graag informeren, dat als gevolg van de ontwikkelingen
op de geldmarkt, Akbank N.V. besloten heeft het rentepercentages van Spaarrekeningen
met ingang van 27 augustus 2007 te verhogen.
Stand per 27.08.2007
AK Spaarrekening is 3.60 % en wordt per 27.08.2007 4.00 %*
AK Plus Spaarrekening is 3.25 % en wordt per 27.08.2007 3.95 %*
AK Internet Spaarrekening is 3.65 % en wordt per 27.08.2007 4.05 %*
Van deze gelegenheid willen wij tevens gebruik maken u te attenderen
op onze geldende rentepercentages voor onze deposito producten:
Spaardeposito met een looptijd van 1 jaar 4.25 %
Spaardeposito met een looptijd van 2 jaar 4.40 %
Spaardeposito met een looptijd van 3 jaar 4.40 %
Spaardeposito met een looptijd van 4 jaar 4.50 %
Spaardeposito met een looptijd van 5 jaar 4.75 %
Alle boven genoemde rentepercentages zijn effectief op jaarbasis.
Met vriendelijke groet,
Akbank N.V.
Boompjes 40
3011 XB Rotterdam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |