abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44715938
Nee, je bent een onnozele hals die al goed op z'n plek is gezet door Corelli maar die blijkbaar niet snugger genoeg is om daarvan te leren. Bewaar die stupide Hitler vergelijkingen maar voor je wekelijkse Voorwaarts! discussies, misschien dat ze je daar tot lichtend voorbeeld uitroepen maar hier komt het slechts diep triest over. Oeh kijk, StefanP schrijft iets wat ergens in de verte op pagina 15340 van Mein Kamp staat - Hitler Hitler Hitler Hitler!

Hitler zal vast ook wel eens iets in het Latijns gesproken of geschreven hebben. Pas maar op dat je Voorwaarts! vriendjes je ondertitel niet lezen, want voor je het weet ben je roerganger-af.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 24 december 2006 @ 19:30:54 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44715977
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:29 schreef _The_General_ het volgende:
Beste LV, Mein Kampf heeft ongeveer 700 pagina's. Je kunt bijna over ieder politiek onderwerp wel een quote vinden. Het is vrij zinloos en een zwaktebod om alles wat je niet aanstaat er mee te vergelijken.
Ah juist. Dus het feit, dat een bepaalde groep met parasieten wordt vergeleken, wat een 1:1 overeenkomst is met de denkbeelden van Hitler over een andere bepaalde groep (waarvan we weten hoe het daarmee is afgelopen), is een kromme vergelijking?
quote:
Ik weet alleen vrij veel van enkele kleine onbekende punten af.
Hitler is er daar duidelijk niet één van...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 24 december 2006 @ 19:37:13 #153
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44716100
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:29 schreef _The_General_ het volgende:
Beste LV, Mein Kampf heeft ongeveer 700 pagina's. Je kunt bijna over ieder politiek onderwerp wel een quote vinden. Het is vrij zinloos en een zwaktebod om alles wat je niet aanstaat er mee te vergelijken.
Beste Generaal,

het Rode Boekje van Mao Zedong bevat ongeveer 400 pagina's. Iets minder dan Mein Kampf, maar genoeg om werkbaar te zijn. Hoe groot zou de kans zijn dat, volgens jou logica, Mao Zedong 't libertijnse geloof verdedigd in zijn werk?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_44716101
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ah juist. Dus het feit, dat een bepaalde groep met parasieten wordt vergeleken, wat een 1:1 overeenkomst is met de denkbeelden van Hitler over een andere bepaalde groep (waarvan we weten hoe het daarmee is afgelopen), is een kromme vergelijking?
Ja, het is een zwaktebod om steeds terug te grijpen op gebeurtenissen in een compleet andere tijd en context. Het geeft puur aan hoe beperkt je denken en hoe groot je blinde vlek is zodra je in aanraking komt met iemand die een andere mening heeft dan jij.

Wat wil je bereiken met zulke dooddoeners?
quote:
Hitler is er daar duidelijk niet één van...
Schijnbaar het enige waar jij iets van denkt te weten aangezien je in vrijwel iedere post gebruikt maakt van Godwins Law.
pi_44716161
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef gronk het volgende:

[..]

Beste Generaal,

het Rode Boekje van Mao Zedong bevat ongeveer 400 pagina's. Iets minder dan Mein Kampf, maar genoeg om werkbaar te zijn. Hoe groot zou de kans zijn dat, volgens jou logica, Mao Zedong 't libertijnse geloof verdedigd in zijn werk?
Ik heb het rode boekje niet gelezen maar ik kan me voorstellen dat in iedere totalitaire visie een stukje Libertinisme terug te vinden is.
  zondag 24 december 2006 @ 19:46:45 #156
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44716288
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:40 schreef _The_General_ het volgende:

Ik heb het rode boekje niet gelezen maar ik kan me voorstellen dat in iedere totalitaire visie een stukje Libertinisme terug te vinden is.
Dat zegt toch al genoeg, niet?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 24 december 2006 @ 22:19:25 #157
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_44719807
Interessant hoor, nu weet ik waarom SCH de rellende kakelnicht is geworden die hij nu is.
Say your prayers
pi_44721122
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat bewijst enkel hoe simpel je bent. Mondje dicht dus voortaan.
Ah over simpel gesproken. Ga je ons nog verklappen welke opleiding je hebt genoten die maakt dat je anderen graag beschuldigd van het ontbreken van kennis?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44721666
Nee, want ik vind het leuk dat je je daaraan ergert.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44721777
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:32 schreef StefanP het volgende:
Nee, want ik vind het leuk dat je je daaraan ergert.
Prima maar dan valt het wel af als argument . Mensen aanvallen op hun opleidingsniveau maar zelf niet willen vertellen wat ze gedaan hebben is wel erg goedkoop .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 24 december 2006 @ 23:55:25 #161
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44722202
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Prima maar dan valt het wel af als argument . Mensen aanvallen op hun opleidingsniveau maar zelf niet willen vertellen wat ze gedaan hebben is wel erg goedkoop .
check die amerikaanse vlag, 'tuurlijk weet hij het beter.
pi_44726591
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ja, het is een zwaktebod om steeds terug te grijpen op gebeurtenissen in een compleet andere tijd en context.
Dat snap ik niet voor iemand die zich zo in de geschiedenis interesseert. Leg eens uit.
pi_44726703
quote:
Op zondag 24 december 2006 19:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Het is natuurlijk net effe wat anders wanneer je een groep op basis van hun gedrag parasiteren verwijt, dan wanneer je zulks doet op basis van hun afkomst.

Het was derhalve toch een (d)(kr)om vergelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44726794
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk net effe wat anders wanneer je een groep op basis van hun gedrag parasiteren verwijt, dan wanneer je zulks doet op basis van hun afkomst.
Nee zo anders is dat niet, wat je nu doet is juist krom, dat gebeurt ook zo vaak bij deze vergelijkingen: "het klopt net niet helemaal hoor". Zondebok aanwijzen en de gevolgen die daarbij horen zijn van alle tijden en het kan geen kwaad om af en toe eens te wijzen op de geschiedenis.
  maandag 25 december 2006 @ 11:08:21 #165
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44726920
leuk interview SCH!
pi_44726945
quote:
Op maandag 25 december 2006 10:57 schreef SCH het volgende:

Nee zo anders is dat niet, wat je nu doet is juist krom, dat gebeurt ook zo vaak bij deze vergelijkingen: "het klopt net niet helemaal hoor". Zondebok aanwijzen en de gevolgen die daarbij horen zijn van alle tijden en het kan geen kwaad om af en toe eens te wijzen op de geschiedenis.
Dat jij niet kan bevatten dat het niet slechts op een klein detail niet klopt, maar juist op het essentiële kan ik niet helpen. Ik ga het even in een voorbeeld zetten, misschien dat het dan zal dagen:

Ik noem Marokkanen crimineel.

Ik noem Hells Angels crimineel.
  maandag 25 december 2006 @ 11:11:43 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_44726959
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat jij niet kan bevatten dat het niet slechts op een klein detail niet klopt, maar juist op het essentiële kan ik niet helpen. Ik ga het even in een voorbeeld zetten, misschien dat het dan zal dagen:

Het is in beide gevallen het stigmatiseren van een groep....
pi_44726968
quote:

[..]

Het gaat om het mechanisme van het zondebokdenken.
  maandag 25 december 2006 @ 11:12:19 #169
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44726969
quote:
-Pedofilie is het slechtse dat er is. Het verkrachten van je eigen kinderen moet wel kunnen zolang je er maar niet over praat. Incestplegers moeten gewoon heel hard schreeuwen over pedofielen, dat leidt lekker af. Religie is ook een goede dekmantel trouwens.
Je moet natuurlijk niet je jeugd op het internet gooien hè? Dat kan tegen je gebruikt worden.
pi_44727137
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Het is in beide gevallen het stigmatiseren van een groep....
Ofwel jij volgt het nieuws rondom de Hells Angels niet, ofwel jij ontbeert de verstandelijke vermogens om te zien dat er verschil zit, ofwel jij wenst je ongelijk niet toe te geven... maar het is van drieën één.
pi_44727178
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:12 schreef SCH het volgende:

Dus we moeten politiek correct blijven en criminele organisaties vooral niet criminineel noemen, want dat is onnodig grievend, stigmatiserend en zondebokdenken?
  maandag 25 december 2006 @ 11:33:03 #172
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44727297
quote:

Voor een would-be jurist zit je met die marokkanen fout, maar dat doe je er ongetwijfeld om.
  maandag 25 december 2006 @ 11:35:39 #173
66444 Lord_Vetinari
pi_44727339
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus we moeten politiek correct blijven en criminele organisaties vooral niet criminineel noemen, want dat is onnodig grievend, stigmatiserend en zondebokdenken?
Het is wel grievend om iemand wiens denkbeelden je niet aanstaan te omschrijven als 'parasitair'. En daar ligt dus wel de connectie met Hitler: De Joden stonden hem niet aan, dus noemde hij ze parasieten. StefanP staan de linksen niet aan, dus noemt hij ze parasieten. Beide vergelijkingen slaan als Jaap op Dirk, maar geven wel een bepaalde denkrichting aan.
pi_44727391
quote:

[..]

Dit heeft me toch een flinke glimlach op mn gezicht gegeven
pfft mechanisme zondebokdenken
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44727416
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat om het mechanisme, volgens mij snap je best wat ik bedoel, come on.
pi_44727472
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is wel grievend om iemand wiens denkbeelden je niet aanstaan te omschrijven als 'parasitair'. En daar ligt dus wel de connectie met Hitler: De Joden stonden hem niet aan, dus noemde hij ze parasieten. StefanP staan de linksen niet aan, dus noemt hij ze parasieten. Beide vergelijkingen slaan als Jaap op Dirk, maar geven wel een bepaalde denkrichting aan.
De connectie met hitler .. waarom hitler er bij halen? Het is nog veel erger . Haal dan direct Saddam Hussein die had wat problemen met koerden en Sjiieten. En Stalin die had wat problemen met westers gezinden .. en Mugabe heeft problemen met blanken .. and so on.

en waar ligt de link van iemands denkbeelden parasitair noemen en een heel volk uitmoorden ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 25 december 2006 @ 11:44:30 #177
66444 Lord_Vetinari
pi_44727501
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De connectie met hitler .. waarom hitler er bij halen? Het is nog veel erger . Haal dan direct Saddam Hussein die had wat problemen met koerden en Sjiieten. En Stalin die had wat problemen met westers gezinden .. en Mugabe heeft problemen met blanken .. and so on.
Het ging mij om het taalgebruik. Het benoemen van een groep als parasitair. Dit staat zwart op wit, 1:1 in de geschriften van Hitler. Gevoegd bij eerdere uitlatingen van vriend StefanP vond ik dat redelijk veelzeggend.
pi_44727569
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:33 schreef gronk het volgende:

Voor een would-be jurist zit je met die marokkanen fout, maar dat doe je er ongetwijfeld om.
Je moet het inderdaad lezen als voorbeeld van een "Hitler-achtige"-opmerking, waar de Hells Angels een "StefanP-achtige"-opmerking is.
pi_44727675
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het ging mij om het taalgebruik. Het benoemen van een groep als parasitair. Dit staat zwart op wit, 1:1 in de geschriften van Hitler. Gevoegd bij eerdere uitlatingen van vriend StefanP vond ik dat redelijk veelzeggend.
En wat dan nog? Als je hoort wat verschillende groeperingen hedendaags schreeuwen dat ze heel het westen willen uitmoorden en elke vriend van amerika z'n leven niet veilig is, is imho toch wat anders dan een geschreven tekst wat een bevolkingsgroep parasitair noemt.
  maandag 25 december 2006 @ 12:34:32 #180
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44728543
quote:

[..]

Ach welnee, het gaat erom dat God ons creeerde beschaving af te dwingen over de rest van de wereldbevolking. De mensen die dit in de weg staan moeten worden aangewezen.
pi_44729977
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Volgens mij is iedere overheid in zekere zin deels parasitair en hoe groter de overheid (links...), hoe meer dat parasitaire naar boven komt. Dus zo idioot vind ik de term in deze niet. Alleen heeft StefanP altijd de neiging om alle nuance overboord te gooien, waardoor het wellicht grievend overkomt.

Dat neemt echter niet weg dat ik de vergelijking met Hitler/mein kampf onzinnig en een beetje goedkoop acht.
pi_44730057
quote:
Op maandag 25 december 2006 11:40 schreef SCH het volgende:

Het gaat om het mechanisme, volgens mij snap je best wat ik bedoel, come on.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind de term "zondebok" ten aanzien van de Hells Angels idioot. Dat is toch een club die zich in grote mate bezig houdt met criminele activiteiten?
pi_44731229
SCH meesterlijk, je bewijst alleen hoe dom rechts kan zijn.
  maandag 25 december 2006 @ 14:13:16 #184
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44731298
quote:
Op maandag 25 december 2006 14:10 schreef Stratos het volgende:
SCH meesterlijk, je bewijst alleen hoe dom rechts kan zijn.
Of hij hij bewijst hoe dom sommige mensen denken over rechts dat kan natuurlijk ook. Hangt of vanuit wel standpunt je het bekijkt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 25 december 2006 @ 21:59:12 #185
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_44739314
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:34 schreef SCH het volgende:
Het is allemaal begonnen in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Voor de jonge fokkertjes: dat was een periode waarin allerlei rare rechtse denkbeelden (de meeste zijn inmiddels achterhaald) die in de jaren zestig en zeventig waren ontstaan gemeengoed waren geworden. Ik zat in die jaren op de middelbare school, later op de universiteit. Onder (aankomende) academici was het met de vrije meningsvorming bepaald niet beter gesteld dan op school – ik zou bijna zeggen: integendeel. Als je bij de heersende opvattingen vraagtekens zette, was je een fascist of racist of seksist.

Laat ik een paar voorbeelden van de toen geldende denkbeelden geven:

- Met het milieu is niks aan de hand, Al Gore zeurt, en Balkenende ook al.

- Leon de Winter, Afshan Elian en Frits Bolkestein zijn Grote Denkers.

Tja, je kunt je nu bijna niet meer voorstellen dat er zo gedacht en gesproken werd. De jonge lezer zal denken: waar heeft die man het over! Maar het is toch echt waar. Nimmer echter heb ik de afgelopen jaren mogen horen: “Sorry SCH, je hebt op alle punten gelijk gehad. Wat hebben wij een domme dingen verkondigd in die jaren zeg, oei oei oei. Onze excuses dat we je zo in de hoek hebben gedrukt.”

Onze tijd kent nog altijd malle stokpaardjes. De belangrijkste vier: in de Verenigde Staten wonen alleen goede mensen, Palestijnen kiezen er voor om arm te zijn en hun kinderen te laten doodschieten, moslims bedoelen het slecht, altijd en overal, (opdie paar goeden na) en de wijze waarop wij met onze dieren omgaan, alsof het levende wezens zijn.

Ik gebruik mijn verstand daarom blijf ik voorlopig nog maar even links.

(slechte topics leveren slechte lemmingen op)
Hilarisch. Bolkesteijn, Afshan Elian en een abortuswetgeving in de jaren '80. Wat een janktopic. Ik betwijfel trouwens dat jij ooit op een universiteit hebt gezeten. Om jassen op te hangen zeker.

Dit brengt me trouwens wel op ideeën. Misschien kunnen we een contra-topic openen over de jaren '80 met gezellige herinneringen aan de RAF, het verbieden van kernenergie en salarissen waar je niet voor hoefde te werken.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_44739459
SCH van een belezen iemand had ik sterkere argumenten verwacht, je stelt allerlei punten aan de orde die helemaal niets met rechts te maken hebben

Daarnaast snap ik nog steeds het volgende niet:

-Uitkeringen moeten afgeschaft worden. Je kan best werken als je wilt. Ziekte is een leugen.

-Of je kan werken
-Of je bent verzekerd tegen het feit dat je niet meer in staat bent om te werken.

Nou leg het laatste in handen van particuliere maatschappijen, net zoals brandverzekering, en weet ik wat niet meer. Kennelijk kunnen zei het wel fair en winstgevend runnen maar de overheid niet.

En ik heb nog nooit iemand horen klagen dat ie op niet eigenlijke gronden geweigerd is bij zo een maatschappij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_44739918
ik vind nazi's nogal parasitair, heb ik nu dezelfde denkbeelden als hitler?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')