abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 december 2006 @ 06:16:13 #1
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_44675481
Het is allemaal begonnen in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Voor de jonge fokkertjes: dat was een periode waarin allerlei rare linkse denkbeelden (de meeste zijn inmiddels achterhaald) die in de jaren zestig en zeventig waren ontstaan gemeengoed waren geworden. Ik zat in die jaren op de middelbare school, later op de universiteit. Onder (aankomende) academici was het met de vrije meningsvorming bepaald niet beter gesteld dan op school – ik zou bijna zeggen: integendeel. Als je bij de heersende opvattingen vraagtekens zette, was je een fascist of racist of seksist.

Laat ik een paar voorbeelden van de toen geldende denkbeelden geven:

-Een vrouw is exact hetzelfde als een man, maar dan met een gaatje in het midden.

-Het communisme in het Oostblok heeft net zoveel waarde als het Westerse systeem van gecontroleerd kapitalisme en democratie (“Alleen de vogels vliegen van Oost naar West Berlijn, omdat ze soms in het Oosten en soms in het Westen willen zijn.”)

-De papoea’s, de pygmeen, de kikuyu’s en de takki-takki hebben een even hoog niveau van beschaving als wij. Misschien wel hoger, omdat het hier eerlijke, rechtschapen natuurmensen betreft.

-“Wat willen jullie later doen? Zeggen jullie:we gaan werken of hebben jullie liever een uitkering?” (leraar maatschappijleraar op de middelbare school).

-De blanke man is slecht, de zwarte man is goed.

-Winnie Mandela is het beste mens op aarde, want zij is zwart en vrouw (dat was voordat zij brandende autobanden om tegenstanders wierp).

-Criminelen zijn het slachtoffer van hun opvoeding en van armoede. Ze kunnen er niets aan doen. Straffen heeft dan ook geen zin.

-Pedofilie moet kunnen, het kan zelfs een zinvolle bijdrage leveren aan de ‘seksuele ontplooing’ van jongeren.

-In de VS wonen hele, hele domme mensen. En slecht bovendien.

-Mao, Stalin, Pol Pot en Paul Rosenmoller zijn misschien wat ver gegaan, maar ze bedoelden het in elk geval goed!

-Een notoire kinderverkrachter, een psychopaat – ze zijn te genezen met de juiste therapie. Daarom bouwen we TBS-instellingen.

-Onderzoek naar de erfelijkheid van homoseksueel gedrag (of eigenlijk elk gedrag) is levensgevaarlijk, want voor je het weet staat er een nieuwe Hitler op en die gaat dan in de breinen van homofiele kindjes opereren. Beter is: geen wetenschap bedrijven.

-De overheid moet vooral veel geld in de samenleving pompen, dat stimuleert weer de vraag en leidt tot een gezonde economie.

-Binnen enkele decennia is de westerse samenleving vergaan door onze omgang met het milieu (Club van Rome, 1972). Ik wacht nog steeds gelaten af.

-De plaatsing van de kruisraketten zal ons in een derde wereldoorlog storten. Ik wacht nog steeds gelaten af.

-Wij zijn het beste land ter wereld, want wij hebben coffeeshops en abortus.

-Een leerling staat op gelijk niveau als een leraar. Een student is gelijk aan een hoogleraar. Daarom moet er vooral veel overlegd worden tussen beide partijen over het curriculum (democratisering onderwijs).

-Mensen die op de Centrumpartij stemmen zijn fascisten – daar moet je niet moeilijk over doen.

-Uitkeringen kunnen niet hoog genoeg zijn. De armoedeval is een leugen.

-De terreuracties van RaRa zijn weliswaar wat hard, maar ze zijn wel nodig.

-De multiculturele samenleving strekt tot heil van ons allen.

-Eigenlijk, in de grond, is ieder mens homoseksueel, op zijn minst bi.

-Harry Mulisch, Jean Paul Sartre, Rudy Kousbroek en Kees van Kooten zijn Grote Denkers.

Tja, je kunt je nu bijna niet meer voorstellen dat er zo gedacht en gesproken werd. De jonge lezer zal denken: waar heeft die man het over! Maar het is toch echt waar. Nimmer echter heb ik de afgelopen jaren mogen horen: “Sorry Haaglander, je hebt op alle punten gelijk gehad. Wat hebben wij een domme dingen verkondigd in die jaren zeg, oei oei oei. Onze excuses dat we je zo in de hoek hebben gedrukt.”

Onze tijd kent nog altijd malle stokpaardjes. De belangrijkste vier: in de Verenigde Staten wonen baarlijke duivels (blijft een evergreen), Palestijnen zijn nobele vrijheidsstrijders, moslims bedoelen het in de kern niet zo slecht (op die paar fundamentalisten na) en de wijze waarop wij met onze dieren omgaan.is vergelijkbaar met de holocaust.

Ik gebruik mijn verstand daarom blijf ik voorlopig nog maar even ‘rechts’.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_44675483
Rechtse rakker
pi_44675487
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 06:16 schreef Haaglander het volgende:
-Eigenlijk, in de grond, is ieder mens homoseksueel, op zijn minst bi.
Leg deze schitterende zin eens uit.
pi_44675490
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 06:18 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Leg deze schitterende zin eens uit.
Haha die zin van hem slaat nergens op, hij is zelf gewoon gay
  zaterdag 23 december 2006 @ 06:22:09 #5
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44675494
Ik kan mijzelf zoveel waanzin niet voorstellen.
pi_44675497
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 06:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik kan mijzelf zoveel waanzin niet voorstellen.
Geen flauw idee

-Edit- Stond er niet eerst iets anders?
pi_44675501
TS is em hard aan het spacen
  zaterdag 23 december 2006 @ 06:24:44 #8
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_44675504
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 06:23 schreef Originele_Naam het volgende:
TS is em hard aan het spacen
Nee knulletje, zo dacht men vroeger over bepaalde zaken.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_44675513
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 06:24 schreef Haaglander het volgende:

[..]

Nee knulletje, zo dacht men vroeger over bepaalde zaken.
Vroeger dachten ze ook dat de wereld plat was.....
pi_44675518
dag TS
ben je trouwens zo'n haagse sjonnie
pi_44675538
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_44675546
pi_44675759
Ongelofeloos hoe paranoide kan iemand zijn ??
  zaterdag 23 december 2006 @ 07:45:49 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44675919
Moet dit niet naar onzin?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 23 december 2006 @ 08:18:19 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44676176
Het is niet dat ik mij niet kan indenken dat er daadwerkelijk linkse idioten waren die dit verkondigden, maar is het wel verdomd moeilijk voor te stellen
pi_44676704
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 08:18 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is niet dat ik mij niet kan indenken dat er daadwerkelijk linkse idioten waren die dit verkondigden, maar is het wel verdomd moeilijk voor te stellen [afbeelding]
Het klopt ook niet helemaal.
Het is namelijk al begonnen in de jaren 70.
Voor de rest heeft TS gelijk. Het was nog wel erger.
Men was zelfs bereid om zonder oorlog nederland weg te geven. (liever een rus in de keuken dan een raket in de tuin riepen ze).
pi_44676769
Oh, ik herinner me: liever een raket in de achtertuin, dan een Rus in de keuken. .
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:18:49 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_44676770
Mooi verwoord! Helaas is het waar dat links al tientallen jaren alle andersdenkenden in het verdomhoekje drijft! Links zijn de hooligans/krakers/steuntrekkende "kunstenaars", en als je ook maar een beetje rechts bent, word je voor rascist uitgemaakt en mag je niks meer zeggen (of schieten ze je dood).
censuur :O
pi_44676779
Oja, kunstenaars. En gekraakte panden zijn vaak 'culturele centra'.
pi_44676810
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:18 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, ik herinner me: liever een raket in de achtertuin, dan een Rus in de keuken. .
Nee, dat riepen de rechtse (althans, de niet linkse) knakkers.
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:30:10 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_44676824
quote:
[b]Op zaterdag 23 december 2006 06:16 schreef
Onze tijd kent nog altijd malle stokpaardjes. De belangrijkste vier: in de Verenigde Staten wonen baarlijke duivels (blijft een evergreen), Palestijnen zijn nobele vrijheidsstrijders, moslims bedoelen het in de kern niet zo slecht (op die paar fundamentalisten na) en de wijze waarop wij met onze dieren omgaan.is vergelijkbaar met de holocaust.

Hoi, ik ben links en die vier 'stokpaardjes' ondersteun ik niet. Ook staan ze niet in het PvdA-programma. Je gebruikt dus een karikatuur van links om die vervolgens te weerleggen. Drogreden troef.

Hetzelfde zou ik met rechts kunnen doen:

-Het martelen van terrorismeverdachten zonder eerlijk proces is goed, want zij zouden hetzelfde met ons doen als ze het konden.
-Alle Amerikanen zijn helden en moslims neuken alleen maar geiten.
-Als je de doodstraf invoert en het leger afstuurt op Marokkaanse hangjongeren, dan lossen we de criminaliteit wel op; preventief werk door slinkse subsidieclubjes helpen immers niet.
-Alle mensen in de bijstand kunnen gewoon een baan krijgen als ze willen, maar ze vangen liever een uitkering en telen wiet. Daarom moeten we de bijstand en voedselbanken afschaffen.
pi_44676825
Die OP
pi_44676876
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:30 schreef Pool het volgende:

[..]

Hoi, ik ben links en die vier 'stokpaardjes' ondersteun ik niet. Ook staan ze niet in het PvdA-programma. Je gebruikt dus een karikatuur van links om die vervolgens te weerleggen. Drogreden troef.

Hetzelfde zou ik met rechts kunnen doen:

-Het martelen van terrorismeverdachten zonder eerlijk proces is goed, want zij zouden hetzelfde met ons doen als ze het konden.
-Alle Amerikanen zijn helden en moslims neuken alleen maar geiten.
-Als je de doodstraf invoert en het leger afstuurt op Marokkaanse hangjongeren, dan lossen we de criminaliteit wel op; preventief werk door slinkse subsidieclubjes helpen immers niet.
-Alle mensen in de bijstand kunnen gewoon een baan krijgen als ze willen, maar ze vangen liever een uitkering en telen wiet. Daarom moeten we de bijstand en voedselbanken afschaffen.
PvdA is niet links. Al jaren niet meer.
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:39:46 #24
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:42:51 #25
13250 Lod
Sapere aude!
pi_44676925
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 06:16 schreef Haaglander het volgende:
<<lulverhaal>>

En jij denkt dat 'rechts' niet dezelfde soort ondoordachte, kortzichtige opvattingen heeft waarbij je geen vraagtekens mag zetten?

- De islamiet is slecht, de rest is goed
- In de VS wonen hele slimme mensen. En vriendelijk bovendien, ze zijn nooit te beroerd om een staatshoofd af te zetten voor je.
- Mensen die op de SP stemmen zijn Maoisten - daar moet je niet moeilijk over doen.
- Een vrouw is niet exact hetzelfde als de man - ze hebben een gaatje in het midden
- De TS is van zijn vroegere dwaling afgestapt en heeft nu alleen nog maar zinnige bijdragen aan de maatschappij.
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')