In het geval van "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" is "de definitie van zelfverdediging" is het gebruik van het woordje "fascistisch" geen stopwoordje.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heb je eens een uitgelezen kans om je stopwoordje 'fascistisch' te gebruiken, laat je hem liggen![]()
Nee, dan ben je nog steeds niet racistisch...quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als je er van uit gaat dat elke als moslim geboren vrouw de moslim doctrines aanhoudt ben je wel degelijk racistisch.
Weldegelijk. Moet ik voor je "elke" soms dik laten drukken.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[Als je er van uit gaat dat elke als moslim geboren vrouw de moslim doctrines aanhoudt ben je wel degelijk racistisch.]
Nee, dan ben je nog steeds niet racistisch...
Zelfs dat verandert er niets aan. Moslims zijn geen ras. Vrouwen zijn geen ras. Dus zelfs als je elke moslim vrouw ergens van beschuldigt ben je nog steeds niet racistisch. Wel dom, maar niet racistisch.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Weldegelijk. Moet ik voor je "elke" soms dik laten drukken.![]()
Ik ben de laatste om te beweren dat kritiek op volgelingen van een bepaalde ideologie (zoals islam) racistisch is.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zelfs dat verandert er niets aan. Moslims zijn geen ras. Vrouwen zijn geen ras. Dus zelfs als je elke moslim vrouw ergens van beschuldigt ben je nog steeds niet racistisch. Wel dom, maar niet racistisch.
Een reactie waarop met 'Nee.' voldoende is beantwoord.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja hoor. En dit vind ik nog de beste reactie
[..]
![]()
Je zou het hele topic eens moeten lezen. Hirsch Ballin heeft gewoon relnicht Geert Wilders de wet uitgelegd. De media is daarop lekker populistisch gaan schrijven.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:36 schreef Flashwin het volgende:
goedkoop scoren, die Hirsch ballie moet zich gewoon koest houden. dit soort populisme slaat nergens op.
Nee, dat is nog steeds niet racistisch. Vrouwen zijn geen ras. Moslims zijn geen ras. Moslimvrouwen zijn dus ook geen ras. Of het er nu 50 zijn of alle het wordt er geen ras door. Of je nu hoog springt of laag springt, of je het nu vet drukt, schuin, vet en schuin, vet, schuin en onderstreept, achterstevoren, ondersteboven, in spiegelbeeld of in het cyrillisch, dat verandert er niets aan.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:23 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Daarvan is met de opmerking van Toets echter helemaal geen sprake. Toets beweerde dat alle vrouwen met een moslim achtergrond dom blijven. Dat is weldegelijk racistisch.
Best wel ja.quote:Op zondag 24 december 2006 21:49 schreef sigme het volgende:
Ik geef toe dat de samenvatting die het journaille ervan gemaakt heeft Hirsch Ballins uitspraken weinig recht doet.
Toeps dacht met vooroordelen en wel vooroordelen op basis van afkomst. Namelijk dat vrouwen met een mosilmachtergrond allemaal zo dom blijven. Dat is weldegelijk racistisch.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, dat is nog steeds niet racistisch. Vrouwen zijn geen ras. Moslims zijn geen ras. Moslimvrouwen zijn dus ook geen ras. Of het er nu 50 zijn of alle het wordt er geen ras door. Of je nu hoog springt of laag springt, of je het nu vet drukt, schuin, vet en schuin, vet, schuin en onderstreept, achterstevoren, ondersteboven, in spiegelbeeld of in het cyrillisch, dat verandert er niets aan.
Racisme wordt over het algemeen gebruikt om onderscheid naar ras aan te duiden. Zolang noch vrouwen, noch moslims, noch Marokkanen als ras zijn te kenschetsen, zijn geen van de onderscheiden naar deze gronden als racisme aan te merken doch slechts als de (meer algemene) discriminatie.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Toeps dacht met vooroordelen en wel vooroordelen op basis van afkomst. Namelijk dat vrouwen met een mosilmachtergrond allemaal zo dom blijven. Dat is weldegelijk racistisch.
Je kunt het 1500 keer herhalen, dat verandert niets aan het feit: Het is niet racistisch. Racisme is gebaseerd op ras. Noch vrouwen, noch moslims zijn een ras. Het is dus geen racisme.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Toeps dacht met vooroordelen en wel vooroordelen op basis van afkomst. Namelijk dat vrouwen met een mosilmachtergrond allemaal zo dom blijven. Dat is weldegelijk racistisch.
Je hebt de definitie uit het woordenboek en de definitie die justitie hanteert. Toeps zou volgens die laatste definitie wel wegens "racisme" veroordeeld kunnen worden.quote:
Is dat de draai die je er aan wil geven wanneer Geert Wilders een goed punt heeft aangehaaldquote:Op dinsdag 26 december 2006 12:50 schreef Toeps het volgende:
Je zou het hele topic eens moeten lezen. Hirsch Ballin heeft gewoon relnicht Geert Wilders de wet uitgelegd. De media is daarop lekker populistisch gaan schrijven.
Goh, worden mijn woorden even flink verdraaid zeg! Ik geloof dat ik op een pagina terug even iets veralgemeniseerd heb. Namelijk dat moslimvrouwen trouwen met moslimmannen, en dat zij dus samen met hun man zíjn grotere erfdeel krijgen. (Plus de bruiloft betaald, etc.)quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:41 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je hebt de definitie uit het woordenboek en de definitie die justitie hanteert. Toeps zou volgens die laatste definitie wel wegens "racisme" veroordeeld kunnen worden.
Goed. De opmerking van Toeps was discriminerend naar vrouwen met een moslimachtergrond![]()
Geert Wilders moet eens een lesje Nederlands Recht volgen, want de antwoorden die Hirsch Ballin hem gaf, zijn puur uitleg van de wet. Ik snap echt niet waarom hij kamervragen over zoiets moet stellen, en ik kan me ook goed voorstellen dat overige kamerleden zich doodergeren aan zo'n troll.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Is dat de draai die je er aan wil geven wanneer Geert Wilders een goed punt heeft aangehaald![]()
Hoe komt het dan dat notarissen wel hun medewerking hebben verleend aan het opstellen van zo'n sharia testament terwijl ze volgens de wet daar hun medewerking niet aan mogen verlenen ?quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:41 schreef Toeps het volgende:
[..]
Geert Wilders moet eens een lesje Nederlands Recht volgen, want de antwoorden die Hirsch Ballin hem gaf, zijn puur uitleg van de wet. Ik snap echt niet waarom hij kamervragen over zoiets moet stellen, en ik kan me ook goed voorstellen dat overige kamerleden zich doodergeren aan zo'n troll.
Cultuurrelativisme-alert.quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:40 schreef Toeps het volgende:
Maar niks bepaalt dat "ons" systeem beter is dan "hun" systeem
Ben jij de rechter? Nee? Nou dan. Rechters mogen een testament toetsen, en kijken of zij niet in strijd zijn met openbare orde en goede zeden. Dat kan dus wanneer iemand een zaak aanspant, en dat is naar mijn weten nog niet gebeurd.quote:Op dinsdag 26 december 2006 15:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat notarissen wel hun medewerking hebben verleend aan het opstellen van zo'n sharia testament terwijl ze volgens de wet daar hun medewerking niet aan mogen verlenen ?
Af en toe relativeren is niet verkeerd.quote:
En ook al vind je het volslagen achterlijk dat iemand meer nalaat aan zijn ene kind dan aan zijn andere... Zijn keus. Zo zijn er ook mensen die al hun vermogen nalaten aan de voetbalvereniging, of aan de vogelbescherming. So be it.quote:Op dinsdag 26 december 2006 17:12 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Af en toe relativeren is niet verkeerd.
Geert Wildersquote:Op dinsdag 26 december 2006 14:41 schreef Toeps het volgende:
[..]
Geert Wilders moet eens een lesje Nederlands Recht volgen, want de antwoorden die Hirsch Ballin hem gaf, zijn puur uitleg van de wet. Ik snap echt niet waarom hij kamervragen over zoiets moet stellen, en ik kan me ook goed voorstellen dat overige kamerleden zich doodergeren aan zo'n troll.
Een sluipenderwijze sharisering is toch een maatschappelijk probleem en het valt uit deze testamentswaanzin weer op te merken dat dat proces toch echt gaande is. Zonder kamervragen geen discussie hierover.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:08 schreef Toeps het volgende:
En ook al vind je het volslagen achterlijk dat iemand meer nalaat aan zijn ene kind dan aan zijn andere... Zijn keus. Zo zijn er ook mensen die al hun vermogen nalaten aan de voetbalvereniging, of aan de vogelbescherming. So be it.
Waarom? Hij vraagt slechts aandacht voor een maatschappelijke trend...quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:41 schreef Toeps het volgende:
Geert Wilders moet eens een lesje Nederlands Recht volgen
Jawel hoor, wat dacht je van "moraliteit"? Maar goed, een discussie over welk systeem moreel beter is past niet binnen een juridische context.quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:40 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar niks bepaalt dat "ons" systeem beter is dan "hun" systeem
Ach welnee, de trend is voornamelijk dat een vijfderangs telegraafjournalist weer eens iets te schrijven moest hebben.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een sluipenderwijze sharisering is toch een maatschappelijk probleem en het valt uit deze testamentswaanzin weer op te merken dat dat proces toch echt gaande is. Zonder kamervragen geen discussie hierover.
Omdat het in de Telegraaf staat is het dus niet waar? Zwakkere argumentatie heb ik zelden gezien.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:25 schreef Toeps het volgende:
Ach welnee, de trend is voornamelijk dat een vijfderangs telegraafjournalist weer eens iets te schrijven moest hebben.
Nee, hoor, hij vraagt de minister de regels te veranderen en vraagt dus niet slechts aandacht: "Zo ja, bent u dan bereid om wettelijk vast te stellen dat er in het Nederlandse erfrecht geen plaats is voor ongelijke behandeling van mannen en vrouwen gebaseerd op de sharia?"quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom? Hij vraagt slechts aandacht voor een maatschappelijke trend...
En Toeps Wilders maar een troll noemen omdat Wilders volgens haar niets anders zou doen dan slechts de minister uit het Nederlands rechtboek te laten lezen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:34 schreef Monidique het volgende:
Nee, hoor, hij vraagt de minister de regels te veranderen en vraagt dus niet slechts aandacht:
Hopelijk hebben notarissen meer verstand dan jou.quote:Op dinsdag 26 december 2006 17:02 schreef Toeps het volgende:
Het zou best wel eens kunnen dat de een bij leven (bijvóórbeeld als huwelijkskado) al heel veel heeft gehad. Of misschien heeft de minder bedeelde persoon wel een rotstreek geflikt. Wie weet. Jij in ieder geval niet, dus jij hebt daar ook niet over te oordelen. En zelfs de notarissen niet.
En verder zouden zonder Wilders kamervragen de eerste rechtzaken van misdeelde dochters na het overlijden van die geitenneukers worden aangespannen. Want ouders zijn natuurlijk niet verplicht om hun testamenten voor hun dood openbaar te (laten) maken.quote:Moslimouders in Nederland mogen geen testamenten opstellen op basis van islamitische wetgeving (sharia) waarin ze vastleggen dat dochters de helft erven van wat zonen krijgen. Een notaris moet in zo'n geval weigeren om daaraan mee te werken
Op zich is dat best wel trollen ja, had hij vorig jaar niet de meeste kamervragen?quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En Toeps Wilders maar een troll noemen omdat Wilders volgens haar niets anders zou doen dan slechts de minister uit het Nederlands rechtboek te laten lezen.![]()
Geitenneukers, het moest er een keertje uit floepen hè, hoe jij denkt over sommige medemensen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hopelijk hebben notarissen meer verstand dan jou.
[..]
En verder zouden zonder Wilders kamervragen de eerste rechtzaken van misdeelde dochters na het overlijden van die geitenneukers worden aangespannen. Want ouders zijn natuurlijk niet verplicht om hun testamenten voor hun dood openbaar te (laten) maken.
Voor mensen die hun dochters de helft willen achter laten dan hun zonen mag je best geitenneukers noemen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:28 schreef Yildiz het volgende:
Geitenneukers, het moest er een keertje uit floepen hè, hoe jij denkt over sommige medemensen.
Als jij inderdaad genoeg verstand had dan wist je dat de trend in Nederland van dergelijke mohammedaanse zaken alleen maar stijgende is.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:34 schreef Toeps het volgende:
. Hoeveel van dit soort zaken zijn er al? Niet veel? Nee, dacht ik al.
Dat vind jij.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Voor mensen die hun dochters de helft willen achter laten dan hun zonen mag je best geitenneukers noemen.
Het gaat nu over erven, Senator Mc Cartneyquote:Op dinsdag 26 december 2006 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Zoals je nu overkomt ben je een rasechte communist, iedereen evenveel geld, allemaal blij, zonder inspanning.
Ik ben wel benieuwd naar de cijfers.quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:40 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als jij inderdaad genoeg verstand had dan wist je dat de trend in Nederland van dergelijke mohammedaanse zaken alleen maar stijgende is.
Als dat een reden is voor je cultuurrelativisme de bruiloft van een zoon is toch ook betaald, in dit geval door zijn schoonouders (vaak zijn oom en tantequote:Op dinsdag 26 december 2006 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Jij weet niet of het daar misschien wel normaal is om de bruiloft van je dochte te betalen, bijvoorbeeld.
Er is geen post waarin je niet minimaal een kapitale taalfout maakt, dan wel een gedrocht van een zinsconstructie produceert. Ben jij eigenlijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving?quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Voor mensen die hun dochters de helft willen achter laten dan hun zonen mag je best geitenneukers noemen.
Als je zo gaat redeneren, krijgt die dochter natuurlijk ook gewoon de erfenis, namelijk die van haar man.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Als dat een reden is voor je cultuurrelativisme de bruiloft van een zoon is toch ook betaald, in dit geval door zijn schoonouders (vaak zijn oom en tante).
En?quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het gaat nu over erven, Senator Mc Cartney![]()
LEZEN. Wat versta jij onder "als". Ik ben niet degene die die sharia toestanden verdedigt.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:18 schreef Toeps het volgende:
Als je zo gaat redeneren, krijgt die dochter natuurlijk ook gewoon de erfenis, namelijk die van haar man.
Leer Toeps maar eerstens wat we hier in Nederland onder "als" verstaan.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:18 schreef multatuli het volgende:
[..]
Er is geen post waarin je niet minimaal een kapitale taalfout maakt, dan wel een gedrocht van een zinsconstructie produceert. Ben jij eigenlijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving?
En je ontkent je eigen verantwoordelijkheid ook nog eens. Jep, rasechte communist, maar je bent bang voor die term omdat je stiekem weet hoe slecht het is. Vervolgens denk je door simplistisch tegen iets als sharia te ageren dat niemand dat door heeft.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:32 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Leer Toeps maar eerstens wat we hier in Nederland onder "als" verstaan.
j
Vanuit welke sekte komt jouw bekeringsdrang om mij te redden als "rasechte communist"quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:35 schreef Yildiz het volgende:
En je ontkent je eigen verantwoordelijkheid ook nog eens. Jep, rasechte communist, maar je bent bang voor die term omdat je stiekem weet hoe slecht het is. Vervolgens denk je door simplistisch tegen iets als sharia te ageren dat niemand dat door heeft..
Bewegingsdrang? Sekte? Het is een doodgewone analyse. Klaar.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Vanuit welke sekte komt jouw bekeringsdrang om mij te redden als "rasechte communist"![]()
Daar gaat het in een sharia testament helemaal niet om.quote:Op dinsdag 26 december 2006 20:48 schreef Yildiz het volgende:
En als ik vind dat iemand meer verdiend dan de ander, dan doe voer ik dat ook uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |