Voor mensen die medisch niet voldoen geld natuurlijk een uitzondering.quote:Op woensdag 27 december 2006 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
En wat als iemand vanwege gezondheidsproblemen, of bepaalde ziekten in het verleden geen donor mag zijn?
Maar dood laten gaan als die een nieuwe lever nodig heeft?
quote:Op maandag 25 december 2006 20:20 schreef raptorix het volgende:
Zolang je zorg niet echt aan de vrije markt over houdt, bljif je wachtlijsten houden, zie je immers bij de supermarkt wel eens rijen?
Voor die mensen maken we dan een uitzondering. Maar dat geldt dus niet voor mensen met 'gemoedsbezwaren'.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat slaat toch nergens op. Er zijn mensen die geen donor mogen zijn. Je kunt toch niet gewoon stellen dat die geen orgaan krijgen, omdat ze geen donor zijn! Misschien wilden ze wel graag donor zijn.
Fijn.quote:Op donderdag 28 december 2006 15:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor die mensen maken we dan een uitzondering. Maar dat geldt dus niet voor mensen met 'gemoedsbezwaren'.
Nee hoor. Zou niet weten waarom.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:04 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat een dergelijke clausule, zoals jij voorstelt, erg veel problemen gaat geven.
Correct.quote:Iemand die niet op zijn donor codicil heeft staan dat hij/zij haar/zijn organen doneert bij overlijden, komt niet in aanmerking voor transplantatie indien nodig.
Vrijheid van godsdienst heeft hier niets mee te maken hoor. Je bent vrij je organen niet af te staan, maar dan ontvang je ze ook niet.quote:Ik zie de rechtzaken, vrijheid van godsdienst, al komen. Moslims willen uiteraard hier weer een uitzondering op mogen vormen, omdat zij nu eenmaal vanwege hun geloof geen organen af mogen staan.
Euh, nee, alleen voor vrijwilligerswerk kom je niet in aanmerking voor een ander orgaan. Je moet ook orgaan donor zijn, hoor, als dat wet zou worden.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:19 schreef Richboy het volgende:
Ja.
Op waarde voor de maatschappij (en ja, zeer actief vrijwilligers werk kun je daar ook onderscharen) lijkt me een mooie maatstaf.
Oneens. Ik ben donor (voor zover homo's dat mogen zijn, bijvoorbeeld als het om bloed gaat) en het maakt me geen reet uit wie mijn organen e.d. krijgt.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
simpel: wie zelf donor is heeft recht op een donor orgaan, anderen niet
Ik hoop dat mijn organen niet verkwanseld worden aan iemand die een ander dood laat gaan omdatquote:Op donderdag 28 december 2006 16:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Oneens. Ik ben donor (voor zover homo's dat mogen zijn, bijvoorbeeld als het om bloed gaat) en het maakt me geen reet uit wie mijn organen e.d. krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |