abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 januari 2007 @ 01:23:37 #151
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45272697
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:07 schreef DucatiOwner het volgende:
Okay, het gebeurt trouwens ook bij Xubuntu, maar ik ga wel even die rc-files doorspitten. Sorry voor al die dubbele berichten overigens, maar ik schijn geen rechten te hebben m'n post te editten zoals IK dat wil..

EDIT: nu wel
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
grep -i Kankermuis /etc/*RC | more
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_45272780
Haha, ik heb ook eens een probleem hoor
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_45274864
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:22 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
je zegt precies hetzelfde
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
*grin*

Mouse support:
http://docs.linux.com/article.pl?sid=04/06/30/0130224&tid=89&tid=14
http://www.ibiblio.org/mc/FAQ
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:42:58 #154
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45276301
heb ik weer!
gisteren mandrake geinstalleerd eindelijk, nog niet alles aan de praat natuurlijk.
Toen kwam mijn vriendin thuis, dus werd ik achter de pc weggesleurd.
Vandaag een thuiswerkdagje, dus ik dacht ook even lekker te kunnen spelen.
Start de PC vandaag niet op boehoe
zo leer ik het nooit natuurlijk
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:12:33 #155
126637 Onnib
lekker dan...
pi_45276975
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:58 schreef DucatiOwner het volgende:
Hmm, is er niemand die antwoord weet op m'n vraag?

@Onnib: ik heb Zenwalk op een oude computer (233mhz, 96mb) volledig werkend gekregen en ik vond het nog best snel. Het betekent wel veel zelf compileren en dat gaat nou eenmaal weer niet zo snel op zo'n systeem, maar als het eenmaal werkt, dan werkt het...
Sorry, ik wet geen antwoord op je vraag.

En dank voor de tip, ik zal er eens naar kijken
pi_45291538
Halo Linux fans
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik heb Linespire hier draaien maar vreemd genoeg kan ie geen draadloos netwerk pakken.
Kan ie wel alleen met wep beveliging dus niet Wpa.
Dus hoe kan dat dan?
Moet je wat extras installleren.
ben nog een noob in linux.
Alvast bedankt.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_45301337
wpa is wat lastiger en ligt er aan of de driver het goed ondersteund. wpa_supplicant heb je meestal nodig.
pi_45307585
Je bedoeld de driver van draadloos netwerk kaart?
Het is gewoon een Asus Wl-138g v2 die onder Xp wel Wpa/Wpa 2kan draaien.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:46:30 #159
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_45308361
Misschien een aparte vraag, maar ik heb een usb->rs232 convertor nodig die onder Linux werkt. En dan zo dat je gewoon in software /dev/tty01 kunt vervangen door /dev/usb01 of iets dergelijks. Heeft iemand toevallig zo'n ding, en zo ja, kan die me vertellen waar hij die gehaald heeft?
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Niet ieder merk werkt namelijk even goed, en het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is een bedrijf uit Amerika dat hem wel op wil sturen, voor een dollar of 30 extra. Ik heb al een paar Nederlandse leveranciers aangeschreven, maar als iemand er toevallig ervaringen mee heeft is dat ook leuk. Alvast bedankt!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_45309132
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 09:16 schreef Slappy het volgende:
Je bedoeld de driver van draadloos netwerk kaart?
Het is gewoon een Asus Wl-138g v2 die onder Xp wel Wpa/Wpa 2kan draaien.
..

Iets wat onder windows goed werkt wil niet zeggen dat het automatisch ook goed werkt onder linux.
Je bent afhankelijk van mensen die een opensource driver schrijven voor de kaart en dat alle functies dan zullen werken. Of dat er een linux driver door de fabrikant uitgegeven wordt. Vaak kan je het ook werkend krijgen met ndiswrapper die de windows driver gebruikt. Het lastige is dat fabrikanten gewoon linux niet goed ondersteunen. Meestal moet er door reverse engineering alles uit gevonden worden waardoor niet altijd alles goed werkt. Vandaar dat linux mensen meestal zeggen koop wat al ondersteund wordt door linux.

http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/List Staat ie vast tussen en waarschijnlijk met info of het goed werkt met wep/wpa etc. Google en forums zijn meestal je beste vriend met dit soort dingen. Ook dat is vaak nodig in linux, door de beperkte/geen ondersteuning van fabrikanten.

Daarbij kan het zijn dat het in de ene distro prima werkt maar in de andere niet of slecht. Vaak is het even uit proberen welke distro het beste voor jou hardware is. Het mooie aan bv ubuntu is dat ze een zeer goede forum hebben met mensen die helpen waar mogelijk. Zelf vindt ik ubuntu niets maar hun forum helpt me wel veel.

[ Bericht 16% gewijzigd door dryfit op 13-01-2007 11:55:07 ]
pi_45314865
Weet iemand hoe je het lettertype van het menu van XMMS kan veranderen? Font van playlist kun je aanpassen in de preferences maar als het menu als je rechtsklikt is echt tyfuslelijk met veel te grote rafelige letters...
Unox, the worst operating system.
pi_45349500
Ik zit nog steeds te kloten met allerlei codes. Op het moment ligt de site van easyubuntu eruit, maar die ga ik dan maar 's proberen... wAt een gekloot verder.
  maandag 15 januari 2007 @ 15:19:50 #163
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45373788
Ik ben best blij trouwens dat Filezilla ook voor Linux en Mac OS X beschikbaar geworden is. Iemand al ervaring mee? Ik heb 'm net even gedownload. In Windows verreweg mijn favoriete client. En volgt de server ook nog? Die is ook erg prettig. Al zijn er natuurlijk vele goede ftp-servers voor Linux, maar wellicht kan ik ook makkelijk settings vanuit Windows importeren, scheelt weer configureren.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 15 januari 2007 @ 15:32:13 #164
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45374158
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben best blij trouwens dat Filezilla ook voor Linux en Mac OS X beschikbaar geworden is. Iemand al ervaring mee?
Aux serieux? Mijn favoriete ftp.
GNU Terry Pratchett
  maandag 15 januari 2007 @ 15:32:57 #165
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45374177
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 15 januari 2007 @ 23:05:22 #166
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45390928
ook eens linux geprobeerd te instalelleren, Mandriva gedownload.
Ik start op met de 1e cd, en krijg een netten gui met druk op enter om standaard te installeren.
Ik druk op enter. Hij gaat van alles doen, en geeft dan een error unpacking ramdrive. caused by a hardware failure or a kernel bug.
Wat te doen?
Windows draait prima op de machine, (onlangs nog een herinstallatie gedaan), en ik heb alle harde schijven (op een na natuurlijk) al een keer verwijderd, maar dat heeft niet geholpen.
Wat nu? Een andere distributie downloaden (ubuntu ofzo)?
Of het gewoon maar opgeven?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  maandag 15 januari 2007 @ 23:19:13 #167
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45391480
Ik zou me bij een dergelijke melding toch vragen stellen bij de hardware.
Je kan in ieder geval Ubuntu eens proberen.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:24:44 #168
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45391703
een altijd goed gewerkt hebbende HP vectra.... (P4 1.8 MHz, 512 MB intern)
Windows installeert en werkt zonder problemen, wat zou de fout KUNNEN zijn?
dan kan ik eens iets testen.
Of is linux toch minder stabiel en in staat met diverse hardware om te gaan als ik overal lees?
  maandag 15 januari 2007 @ 23:32:48 #169
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45392036
Er is een hoop geblaat te vinden online.

Linux heeft zeker moeite met diverse hardware. Vaak komt dat omdat de fabrikanten niet meewerken aan het ontwikkelen van drivers. De basis componenten zijn (cpu, moederbord e.d.) vrijwel altijd uitstekend te gebruiken in combinatie met de Linux distributies en recentere kernelversies.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat een goed installerende Windows niet perse hoeft te betekenen dat er geen probleem is met de hardware.
  maandag 15 januari 2007 @ 23:37:31 #170
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45392206
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:32 schreef nipeng het volgende:
Er is een hoop geblaat te vinden online.
you are right there! Daarom kwam ik hier...
quote:
Linux heeft zeker moeite met diverse hardware. Vaak komt dat omdat de fabrikanten niet meewerken aan het ontwikkelen van drivers. De basis componenten zijn (cpu, moederbord e.d.) vrijwel altijd uitstekend te gebruiken in combinatie met de Linux distributies en recentere kernelversies.
deze dus niet, voordat ie echt gaat installeren gaat t al mis
quote:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat een goed installerende Windows niet perse hoeft te betekenen dat er geen probleem is met de hardware.
dat snap ik eigenlijk niet zo goed, als t werkt met windows hoe kan er dan een probleem zijn? Andersom hoor ik altijd: windows kan dit niet, en dat niet, maar linux nou, dat kan alles (als er idd drivers voorradig zijn).
Ben nu Ubuntu aan t downen, en morgen maar eens proberen (zou t trouwens kunnen dat t aan de boot-cd ligt deze melding? dat die cd niet goed is en dat daardoor de ramdrive niet gemount kan worden?)
  maandag 15 januari 2007 @ 23:56:41 #171
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45392885
Dat zou best kunnen. Check jij de MD5sum/hash van het iso bestand voordat je deze fikt? In de FTP dir staat meestal een md5sums bestand met daarin dus de md5 hashes van de diverse iso bestanden. Je laat een md5 prog los op de vers binnengetrokken iso en vergelijkt de output met die genoemd in het bestand. Bij een verschil is de download niet goed.

Check voor meer uitleg: https://help.ubuntu.com/community/HowToMD5SUM
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:01:26 #172
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45393018
quote:
Op maandag 15 januari 2007 23:56 schreef nipeng het volgende:
Dat zou best kunnen. Check jij de MD5sum/hash van het iso bestand voordat je deze fikt? In de FTP dir staat meestal een md5sums bestand met daarin dus de md5 hashes van de diverse iso bestanden. Je laat een md5 prog los op de vers binnengetrokken iso en vergelijkt de output met die genoemd in het bestand. Bij een verschil is de download niet goed.

Check voor meer uitleg: https://help.ubuntu.com/community/HowToMD5SUM
ok dat is een goede tip. Ik heb net een nieuw cd'tje gebrand, maar dat mocht niet baten.... Kan natuurlijk ook aan de download zelf liggen, zeker aangezien ik de 3 cd'tjes tegelijk naar binnen heb getrokken....
Dat ga ik morgen maar even checken, ik heb dat nog nooit gedaan, en je moet niet teveel verschillende nieuwe dingen die mislukken op 1 dag doen vind ik altijd...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:21:18 #173
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45393511
Goed idee, met een beetje mazzel melden zich hier later mensen die nog een idee hebben over de oorzaak.

Oja, soms kan/moet je ook bij het booten een keuze maken voor de hardware die je hebt.
Ik installeer zelf bijna nooit linux. Doe jaren met een installatie.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:27:04 #174
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45393683
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:21 schreef nipeng het volgende:
Goed idee, met een beetje mazzel melden zich hier later mensen die nog een idee hebben over de oorzaak.

Oja, soms kan/moet je ook bij het booten een keuze maken voor de hardware die je hebt.
Ik installeer zelf bijna nooit linux. Doe jaren met een installatie.
helaas zover kom ik niet. Misschien dat er morgen nog iemand een briljant idee heeft, misschien dat de download niet goed is, of dat Ubuntu het wel doet...
Anders blijf ik Bill Gates maar spekken....

[ Bericht 0% gewijzigd door slaveloos op 16-01-2007 09:45:51 ]
pi_45394574
Wat een lachwekkend verhaal, dat easyubuntu. Je installeert het en de meeste codecs zouden het moeten doen... right. Ik kan van m'n filmcollectie (divx, vobs, wmv's, mp4's en quicktime bestanden) niets afspelen.

Een grote grap, hoe moeilijk kan het zijn om een package samen te stellen wat gewoon enigszins werkt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Naja, als het echt niet lukt flikker ik die hele zooi er gewoon weer af, ik moet godver toch wel gewoon een willekeurig videootje kunnen kijken
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop