abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:41:55 #101
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45211963
Als je de hele schijf wilt gebruiken, hoef je in Windows niks te doen. Dan laat je de Mandriva installer gewoon alles formatteren naar het bestandssysteem dat Mandriva gebruikt. Maar daarna kun je niet met Partition Magic de partities terug zetten, daar heb je immers eerst weer Windows voor nodig (partition magic is immers een Windows app). Maar het kan wel gewoon in de Windows installer (alles formatteren naar NTFS), lijkt me.

Dus je bent dan alles kwijt, maar als er geen noemenswaardige data op staat, zal dat je niet veel uitmaken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:43:48 #102
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45212025
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je de hele schijf wilt gebruiken, hoef je in Windows niks te doen. Dan laat je de Mandriva installer gewoon alles formatteren naar het bestandssysteem dat Mandriva gebruikt. Maar daarna kun je niet met Partition Magic de partities terug zetten, daar heb je immers eerst weer Windows voor nodig (partition magic is immers een Windows app). Maar het kan wel gewoon in de Windows installer (alles formatteren naar NTFS), lijkt me.

Dus je bent dan alles kwijt, maar als er geen noemenswaardige data op staat, zal dat je niet veel uitmaken.
Windows heeft geen bootmanager hè, dus je kan beter eerst een partitie maken waar je windows op wilt hebben en de rest blanco laten voor mandriva, dan regelt grub, een bootmanager van linux de keuze
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:45:19 #103
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45212067
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Windows heeft geen bootmanager hè, dus je kan beter eerst een partitie maken waar je windows op wilt hebben en de rest blanco laten voor mandriva, dan regelt grub, een bootmanager van linux de keuze
Je bedoelt als hij Windows later naast Linux wil installeren?

Ik doelde meer op het vervangen van Linux, omdat het niet bevalt, en er weer Windows op zetten.
pi_45213063
Hallo,
ik heb weer een vraagje. Ik heb Ubuntu 6.06 geinstalleerd (op verschillende computers bij verschillende mensen), alles doet wat ik wil, behalve Midnight Commander. Als ik namelijk met de muis door een folder scroll (met het wieltje dus) springt MC naar de folder erboven of eronder, soms is er echter een file die executable is (bijvoorbeeld in /bin) en die wordt dan opgestart. Bijvoorbeeld ./rmdir of ./loadkeys. Meestal komt er dan gelukkig een foutmelding omdat er geen parameters bijzitten, maar ik wil eigenlijk gewoon dat MC scrollt tot het einde of begin van de folder en daar stopt, in ieder geval niets uitvoert...

Nautilus doet het bijvoorbeeld niet, scrollwheel werkt verder in elke applicatie goed. Ik heb behoorlijk gezocht en ook MC opnieuw geinstalleerd, maar het lijkt me een probleem van de combinatie Ubuntu en MC. Bij Slackware gebeurt het niet, bij (nieuw geinstalleerde) 'Ubuntu-computers' echter wel.

De muizen zijn verschillend, van Microsoft tot Logitech en Trust, de computers zijn eveneens verschillend.

Heeft iemand een oplossing? Bedankt!
pi_45213482
quote:

[..]

Windows heeft wel een bootmanager hoor, je kan met wat gepruts ook die gebruiken ipv lilo of grub om linux op te starten.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:31:22 #106
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45220167
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:28 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Windows heeft wel een bootmanager hoor, je kan met wat gepruts ook die gebruiken ipv lilo of grub om linux op te starten.
geinig, wist ik niet. Hoe doe je dat dan?
pi_45220710
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:31 schreef Aoristus het volgende:

[..]

geinig, wist ik niet. Hoe doe je dat dan?
Zoals ik al zei het is wat gepruts: je moet onder linux op je linux bootpartitie wel lilo installeren, en dan de bootsector van je linux bootpartitie uitlezen en in een bestandje zetten, dat op je c: schijf van windows neerzetten en dan in de boot.ini file ernaar verwijzen.

Meer info:
http://jaeger.morpheus.net/linux/ntldr.php
pi_45220849
hey
Met die dual boot menu wat is beste manier als Xp eropnieuw gooit dat ie niet verwijdert.
Of hoe kan die terugkrijgen?
Om nou elke keer Linux er dan opnieuwe installeren is ook wat te veel van het goede.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  woensdag 10 januari 2007 @ 18:57:10 #109
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45221014
Windows zal de bootloader (grub, lilo, whatever) sowieso overschrijven. Met een live cd booten (Ubuntu, Knoppix, elke distro heeft er wel een tegenwoordig) en dan kun je 'm vast wel weer installeren. Zie ook: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=224351
pi_45221508
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  woensdag 10 januari 2007 @ 19:29:06 #111
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45222300
Uhm, ja? Het is me niet helemaal duidelijk wat je met die link wilt.
pi_45224348
Dat ook zoiets iets om Bootmenu terug te krijgen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:30:22 #113
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45225121
Grub is een bootloader. Die laat je inderdaad dat menu zien. Maar die wordt overschreven bij de installatie van Windows en kan niet vanuit Windows geïnstalleerd worden. Ook kun je zonder die bootloader, na de installatie van Windows, niet meer Linux booten. Dat is het probleem.

Je zult dus moeten booten van een live-cd bijvoorbeeld en dan Grub weer installeren. En daarover gaat de link die ik gaf. En als je geen Ubuntu gebruikt moet je even in de documentatie van de distributie die je gebruikt kijken, of een forum daarvan. Er is vast genoeg te vinden.
pi_45226158
Ja thx voor de info zal van het weekend het even uitproberen
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:28:53 #115
126637 Onnib
lekker dan...
pi_45242399
Ik heb een oude PC (350MHz, 128MB RAM, 4GB HDD) en een 640x480 monitor
Waar ik Xubuntu 6.10 draaiend heb gekregen. Echt snel is het niet en de lage resolutie is ook er beperkend.

Andere distro's die ik heb geprobeerd waren minder succesvol
- Debian: kwam niet in GUI
- Damn Small Linux: redelijk magere distro en internetinstellingen niet stabiel.
- Knoppix: te zwaar

Wat zijn de mogelijkheden voor dit systeem wat betreft distro's? (rekening houdend met specs en monitor)
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:32:04 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45242506
Ik zou persoonlijk helemaal niks willen draaien op een 640x480 monitor. Waar wil je het systeem eigenlijk voor gebruiken?
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:09 #117
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45242662
quote:

[..]

betekent dit dan dat er geen partition magic achtig programma voor linux bestaat?
dan kan ik misschien beter gewoon installeren op een 20 gig schijfje ofzo
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_45242859
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:37 schreef slaveloos het volgende:

[..]

betekent dit dan dat er geen partition magic achtig programma voor linux bestaat?
dan kan ik misschien beter gewoon installeren op een 20 gig schijfje ofzo
Gparted is de Unix variant van partition magic.
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:13 schreef slakkie het volgende:
Gparted kan je gewoon "los" downloaden: http://gparted.sourceforge.net/download.php
pi_45243059
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:28 schreef Onnib het volgende:
Ik heb een oude PC (350MHz, 128MB RAM, 4GB HDD) en een 640x480 monitor
Waar ik Xubuntu 6.10 draaiend heb gekregen. Echt snel is het niet en de lage resolutie is ook er beperkend.

Andere distro's die ik heb geprobeerd waren minder succesvol
- Debian: kwam niet in GUI
- Damn Small Linux: redelijk magere distro en internetinstellingen niet stabiel.
- Knoppix: te zwaar

Wat zijn de mogelijkheden voor dit systeem wat betreft distro's? (rekening houdend met specs en monitor)
Je kan proberen een server install te maken op die machine en dan via xdm en een lichtere WindowManager proberen. Ik heb zelf xubuntu op een redelijk oude machine (min of meer zelfde specs als jij hebt, 128 RAM, 6 Gb disk) geinstalleerd en vond het voor de specs van de machine redelijk snel gaan, het kan sneller, maar 256 Mb RAM is het minimum waarmee ubuntu "wilt" werken (bron).

Misschien is dit een andere optie voor je: http://www.debianadmin.co(...)-window-manager.html
  donderdag 11 januari 2007 @ 12:40:02 #120
126637 Onnib
lekker dan...
pi_45244612
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:49 schreef slakkie het volgende:

[..]

Je kan proberen een server install te maken op die machine en dan via xdm en een lichtere WindowManager proberen. Ik heb zelf xubuntu op een redelijk oude machine (min of meer zelfde specs als jij hebt, 128 RAM, 6 Gb disk) geinstalleerd en vond het voor de specs van de machine redelijk snel gaan, het kan sneller, maar 256 Mb RAM is het minimum waarmee ubuntu "wilt" werken (bron).

Misschien is dit een andere optie voor je: http://www.debianadmin.co(...)-window-manager.html
Dankje, die had ik nog niet gezien, wel Ubuntu Lite, maar die was nog niet helemaal af ofzo.

@Angel_of_Dth: 640x480 is ook zwaar ruk eigenlijk, maar ik wil t gebruiken als gewone desktop, beetje internetten enzo.
  donderdag 11 januari 2007 @ 12:42:36 #121
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45244719
Daar zou ik niet aan beginnen. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk. Als je graag in Linux wilt surfen (om het te testen of wat dan ook) zou ik mooi via VNC inloggen vanaf een andere pc. En eigenlijk zou ik ook dat niet doen, ik zou de pc hoogstens nog als servertje inzetten, en dan helemaal geen GUI gebruiken.

Maar ja, ik heb verder geen ervaring met dergelijke systemen en Linux.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:07:18 #122
126637 Onnib
lekker dan...
pi_45245576
Win98 draait best redelijk op zo'n systeem alleen het is zo instabiel als de pest. Elke keer als ik nu nog iemand moet helpen met een probleem op hun Win98 systeem dan komen de trauma's weer boven
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:48:09 #123
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45246920
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:43 schreef slakkie het volgende:

[..]

Gparted is de Unix variant van partition magic.
[..]
thanks! dan kan ik dus gewoon linux installeren, en als t niet bevalt opnieuw partitioneren met een live cd en dit pakketje, alles terug naar NTFS en dan weer ouderwets windows draaien.
Ik ben gerust gesteld. Ik hoop dat ik vanavond wat tijd kan vinden om te gaan klooien
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_45253843
Ik ben van plan een boek te kopen zodat ik wat meer over Linux kan leren en niet steeds voor verassingen kom te staan. Welk boek raden jullie me aan? En hoeveel kost zo iets eigenlijk? Ik wil dus iets voor beginners, hoe je software en hardware goed installeert en verwijderd, welke programma's een must-have zijn, enz. Iemand?

Edit: Ik gebruik Ubuntu 6.10.
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:41:58 #125
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45253910
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:40 schreef Sander-B het volgende:
Ik ben van plan een boek te kopen zodat ik wat meer over Linux kan leren en niet steeds voor verassingen kom te staan. Welk boek raden jullie me aan? En hoeveel kost zo iets eigenlijk? Ik wil dus iets voor beginners, hoe je software en hardware installeert en verwijderd, welke programma's een must-have zijn, enz. Iemand?
in elk geval een nederlands boek en je zou er misschien niet eens zo slecht aan doen om de 'voor dummy's' serie te bekijken. Beginnen aan is namelijk vrij lastig en vereist best wel wat doorzettingsvermogen, zeker als je het helemaal op eigen kracht doet. Dos kennis is daarentegen wel een pré . Toen ik begon was H. J Thomassen the man, hij schreef Unix, het standaard operating system, dat is wel inmddels al ruim 10 jaar oud, maar goed te gebruiken voor beginners - en in het Nederlands. Het is van Academic Services, ISBN 90-6233-832-1
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:42:30 #126
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45253932
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:48 schreef slaveloos het volgende:

[..]

thanks! dan kan ik dus gewoon linux installeren, en als t niet bevalt opnieuw partitioneren met een live cd en dit pakketje, alles terug naar NTFS en dan weer ouderwets windows draaien.
Zoals ik dus al zei, alles weer formatteren naar NTFS kun je doen met tijdens de installatie van Windows. Ik betwijfel ook of gparted kan formatteren naar NTFS, aangezien dat een gesloten standaard is waarvoor de ondersteuning in Linux toch op zijn minst nog experimenteel te noemen is, volgens mij.

Toevoeging: Gparted kan het wel, maar ik zou de voorkeur aan de Windows installer geven.
pi_45253988
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

in elk geval een nederlands boek en je zou er misschien niet eens zo slecht aan doen om de 'voor dummy's' serie te bekijken. Beginnen aan is namelijk vrij lastig en vereist best wel wat doorzettingsvermogen, zeker als je het helemaal op eigen kracht doet. Dos kennis is daarentegen wel een pré
Met het doorzettingsvermogen gaat het helemaal goed komen, ik vind Linux een zeer interessant besturingssysteem. En mijn Dos kennis is ook voldoende.
pi_45254034
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:40 schreef Sander-B het volgende:
Ik ben van plan een boek te kopen zodat ik wat meer over Linux kan leren en niet steeds voor verassingen kom te staan. Welk boek raden jullie me aan? En hoeveel kost zo iets eigenlijk? Ik wil dus iets voor beginners, hoe je software en hardware goed installeert en verwijderd, welke programma's een must-have zijn, enz. Iemand?

Edit: Ik gebruik Ubuntu 6.10.
Er is sinds kort een Ubuntu boek uit, met allerlei tips, tricks en default apps die je gebruikt op een desktop.

http://www.amazon.com/Off(...)n-Mako/dp/0132435942

Dit boek bedoel ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door slakkie op 11-01-2007 17:06:53 ]
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:45:58 #129
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45254076
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:43 schreef Sander-B het volgende:

[..]

Met het doorzettingsvermogen gaat het helemaal goed komen, ik vind Linux een zeer interessant besturingssysteem. En mijn Dos kennis is ook voldoende.
ok,

dit schreef ik er op de valreep bij,
quote:
Toen ik begon was H. J Thomassen the man, hij schreef Unix, het standaard operating system, dat is wel inmddels al ruim 10 jaar oud, maar goed te gebruiken voor beginners - en in het Nederlands. Het is van Academic Services, ISBN 90-6233-832-1
Ik denk dat het wel gaat lukken
pi_45254325
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:44 schreef slakkie het volgende:

[..]

Er is sinds kort een Ubuntu boek uit, met allerlei tips, tricks en default apps die je gebruikt op een desktop.
Heb je er ook meer informatie van? Zoals de titel/uitgever?
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:45 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ok,

dit schreef ik er op de valreep bij,
[..]

Ik denk dat het wel gaat lukken
Oke bedankt, ik zal morgen eens kijken in de boekhandel.
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:07:09 #131
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_45254913
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

in elk geval een nederlands boek en je zou er misschien niet eens zo slecht aan doen om de 'voor dummy's' serie te bekijken. Beginnen aan is namelijk vrij lastig en vereist best wel wat doorzettingsvermogen, zeker als je het helemaal op eigen kracht doet. Dos kennis is daarentegen wel een pré . Toen ik begon was H. J Thomassen the man, hij schreef Unix, het standaard operating system, dat is wel inmddels al ruim 10 jaar oud, maar goed te gebruiken voor beginners - en in het Nederlands. Het is van Academic Services, ISBN 90-6233-832-1
Dit boek is inderdaad echt goed. Heb het zelf ook en heb het ook aan anderen aangeraden, goed voor je basiskennis en inzicht...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:29:34 #132
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45255672
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Zoals ik dus al zei, alles weer formatteren naar NTFS kun je doen met tijdens de installatie van Windows. Ik betwijfel ook of gparted kan formatteren naar NTFS, aangezien dat een gesloten standaard is waarvoor de ondersteuning in Linux toch op zijn minst nog experimenteel te noemen is, volgens mij.

Toevoeging: Gparted kan het wel, maar ik zou de voorkeur aan de Windows installer geven.
ik dacht dat de windows installer de linux partities niet herkende, maar dat klopt dus niet?
pi_45256256
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:29 schreef slaveloos het volgende:

[..]

ik dacht dat de windows installer de linux partities niet herkende, maar dat klopt dus niet?
Klopt alleen met een extra tool/driver kan windows ze lezen en schrijven en alleen voor ext2 en ext3 dacht ik.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:02:57 #134
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45256715
Hm, ik dacht dat de partities in de installer wel te verwijderen waren, maar ik heb Windows al jaren niet meer geinstalleerd, en de laatste keer stond er geen Linux op de pc.
pi_45256889
installer van windows ziet onbekende partitie's idd maar herkend ze niet als linux of andere partities. Geeft ook niet aan of er data op staat.

Onder windows heb je de tool/driver nodig, sorry voor de verkeerde info. van post hiervoor.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:47:44 #136
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45258123
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:09 schreef dryfit het volgende:
installer van windows ziet onbekende partitie's idd maar herkend ze niet als linux of andere partities. Geeft ook niet aan of er data op staat.

Onder windows heb je de tool/driver nodig, sorry voor de verkeerde info. van post hiervoor.
kun je ze wel verwijderen met de windows installer? En vervolgens weer aanmaken en dan formatteren naar NTFS?
dat is voor mij ook voldoende, ik zorg wel dat ik de eventuele data ergens anders opsla
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:04:29 #137
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45261229
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:47 schreef slaveloos het volgende:

[..]

kun je ze wel verwijderen met de windows installer? En vervolgens weer aanmaken en dan formatteren naar NTFS?
dat is voor mij ook voldoende, ik zorg wel dat ik de eventuele data ergens anders opsla
Ja.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_45271999
Hmm, is er niemand die antwoord weet op m'n vraag?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:55:51 #139
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45272089
Ik gebruik nooit de muis in MC, dus nee, dat zou ik niet weten.
pi_45272127
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:52 schreef DucatiOwner het volgende:

@Onnib: ik heb Zenwalk op een oude computer (233mhz, 96mb) volledig werkend gekregen en ik vond het nog best snel. Het betekent wel veel zelf compileren en dat gaat nou eenmaal weer niet zo snel op zo'n systeem, maar als het eenmaal werkt, dan werkt het...
pi_45272157

@Onnib: ik heb Zenwalk op een oude computer (233mhz, 96mb) volledig werkend gekregen en ik vond het nog best snel. Het betekent wel veel zelf compileren en dat gaat nou eenmaal weer niet zo snel op zo'n systeem, maar als het eenmaal werkt, dan werkt het...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:58:33 #142
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45272165
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:57 schreef DucatiOwner het volgende:

[..]
wat wil je eigenlijk weten?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 00:59:25 #143
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45272187
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:58 schreef Aoristus het volgende:

[..]

wat wil je eigenlijk weten?
Je kunt natuurlijk even terug scrollen of zijn nick zoeken met ctrl+f. Het Grote Unix- en Linuxguru's helpen Unix/Linux-Newbies #14
  vrijdag 12 januari 2007 @ 01:00:22 #144
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45272214
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk even terug scrollen of zijn nick zoeken met ctrl+f. Het Grote Unix- en Linuxguru's helpen Unix/Linux-Newbies #14
pi_45272216
Nou, dit:
Hallo,
ik heb weer een vraagje. Ik heb Ubuntu 6.06 geinstalleerd (op verschillende computers bij verschillende mensen), alles doet wat ik wil, behalve Midnight Commander. Als ik namelijk met de muis door een folder scroll (met het wieltje dus) springt MC naar de folder erboven of eronder, soms is er echter een file die executable is (bijvoorbeeld in /bin) en die wordt dan opgestart. Bijvoorbeeld ./rmdir of ./loadkeys. Meestal komt er dan gelukkig een foutmelding omdat er geen parameters bijzitten, maar ik wil eigenlijk gewoon dat MC scrollt tot het einde of begin van de folder en daar stopt, in ieder geval niets uitvoert...

Nautilus doet het bijvoorbeeld niet, scrollwheel werkt verder in elke applicatie goed. Ik heb behoorlijk gezocht en ook MC opnieuw geinstalleerd, maar het lijkt me een probleem van de combinatie Ubuntu en MC. Bij Slackware gebeurt het niet, bij (nieuw geinstalleerde) 'Ubuntu-computers' echter wel.

De muizen zijn verschillend, van Microsoft tot Logitech en Trust, de computers zijn eveneens verschillend.

pi_45272248
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:00 schreef Aoristus het volgende:

[..]

vrijdag 12 januari 2007 @ 01:03:52 #147
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45272303
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:00 schreef DucatiOwner het volgende:
Nou, dit:
Hallo,

Ik begrijp uit je verhaal dat je gnome gebruikt. Daar zal het wel aan liggen.
mc is een fantastische tool die het beste van de command line en werkt, dus zonder grafische desktop. Het beste kun je eens kijken in lokale files die eindigen op rc, of de files die beginnen met een . denk ik. Ik weet het niet, ik heb een teringhekel aan gnome
pi_45272386
Okay, het gebeurt trouwens ook bij Xubuntu, maar ik ga wel even die rc-files doorspitten. Sorry voor al die dubbele berichten overigens, maar ik schijn geen rechten te hebben m'n post te editten zoals IK dat wil..

EDIT: nu wel

[ Bericht 4% gewijzigd door DucatiOwner op 12-01-2007 01:12:37 ]
pi_45272585
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:03 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je verhaal dat je gnome gebruikt. Daar zal het wel aan liggen.
mc is een fantastische tool die het beste van de command line en werkt, dus zonder grafische desktop. Het beste kun je eens kijken in lokale files die eindigen op rc, of de files die beginnen met een . denk ik. Ik weet het niet, ik heb een teringhekel aan gnome
Ja jezus zeg dan niks!

rc files doorspitten hoef je niet aan te beginnen, want daar zal je niks in vinden. Ik gok dat het een standaard ubuntu instelling van mc is, ongetwijfeld kun je helemaal customizen hoe mc met de muis omgaat maar ik gebruik mc zelf ook nooit dus details kan ik je er niet over geven. mc zal wel een config file hebben, ~/.mcrc ofzo maar met "man mc" zal je daar ongetwijfeld meer over te weten kunnen komen.

(dit is de vriendelijke versie van: zoek het zelf maar uit want ik heb geen flauw idee )
  vrijdag 12 januari 2007 @ 01:22:26 #150
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45272669
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:17 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja jezus zeg dan niks!

rc files doorspitten hoef je niet aan te beginnen, want daar zal je niks in vinden. Ik gok dat het een standaard ubuntu instelling van mc is, ongetwijfeld kun je helemaal customizen hoe mc met de muis omgaat maar ik gebruik mc zelf ook nooit dus details kan ik je er niet over geven. mc zal wel een config file hebben, ~/.mcrc ofzo maar met "man mc" zal je daar ongetwijfeld meer over te weten kunnen komen.

(dit is de vriendelijke versie van: zoek het zelf maar uit want ik heb geen flauw idee )
je zegt precies hetzelfde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')