abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45479720
strings werkt trouwens ook prima hoor, als je écht niet om de layout geeft.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:07:18 #257
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45487994
Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen? Ik probeer Scalix te installeren op een Ubuntu 6.06 server. Dit gaat via een wiki-pagina van scalix voor het handmatig installeren van het pakket.
Ik loop daarbij tegen het volgende probleem aan:
quote:
dpkg: dependency problems prevent configuration of scalix-tomcat-connector:
scalix-tomcat-connector depends on apache2 (>= 2.2.0); however:
Version of apache2 on system is 2.0.55-4ubuntu2.1.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen/omzeilen? De server is volledig up-to-date als het goed is.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:10:26 #258
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45488121
Dat kun je oplossen door een nieuwe Apache te installeren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:22:01 #259
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45488619
Ik heb de meest recente apache die Ubuntu levert geïnstalleerd. En ik ben er nooit zo happig op om zelf dingen van begin af te gaan installeren omdat ik er te weinig verstand van heb en geen tijd om me er in te verdiepen. Dus ik hoop(te) op een eenvoudigere oplossing .
GNU Terry Pratchett
pi_45488653
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat kun je oplossen door een nieuwe Apache te installeren.
Ja, jammer alleen dat de versie in de ubuntu repositories nog steeds 2.0.55 is en er geen nieuwere is voor ubuntu. Dit zul je dus allemaal buiten apt om moeten regelen en dat is iets wat ik zelf altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden. Wat je zou kunnen doen is alleen voor apache2 de feisty versie nemen maar ik ben bang dat dat ook voor allemaal dependency problemen kan zorgen en sowieso is feisty mij nog veel te beta.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:24:03 #261
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45488722
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:22 schreef Schorpioen het volgende:
Dit zul je dus allemaal buiten apt om moeten regelen en dat is iets wat ik zelf altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden.
Een rpm zoeken van een nieuwere versie en die met alien omzetten naar deb, installeren met apt. Ideetje?
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:25:39 #262
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45488789
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Een rpm zoeken van een nieuwere versie en die met alien omzetten naar deb, installeren met apt. Ideetje?
Alleen in het uiterste geval én als ik me voldoende moed heb ingedronken.
GNU Terry Pratchett
pi_45489045
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Misschien wel maar ook grote kans dat je dan alleen maar extra dep problems introduceert.
pi_45489191
Brrr, nee, dat lijkt me een heel slecht idee. De kans is heel klein dat dat goed gaat werken aangezien Debian/Ubuntu alle Apache bestanden net even anders neerzetten dan veel andere distro's.

http://packages.debian.org/testing/net/apache2

Het lijkt me verstandiger om de apache2 packages van Debian testing te nemen. Of van Ubuntu feisty, natuurlijk. Maar ook dan kun je dependency problemen krijgen. Maar de kans is iig een stuk groter dat de boel, na het oplossen van die dependencies, ook werkt.

Is er geen tomcat package dat met Apache 2.0 werkt?
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:56:19 #265
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45490208
Hm, ok, ik heb wel eens op die manier packages geinstalleerd, zonder problemen. Ideaal is het uiteraard niet, wel simpel en ook weer simpel te verwijderen.
pi_45492806
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hm, ok, ik heb wel eens op die manier packages geinstalleerd, zonder problemen. Ideaal is het uiteraard niet, wel simpel en ook weer simpel te verwijderen.
Kan ook wel, maar zodra er ook andere packages op dat package gaan dependen wordt het al minder leuk. Zeker met iets als Apache. Debian heeft nogal het een en ander aan packages (wwwconfig-common oid bijvoorbeeld, ik weet vrij zeker dat die naam niet helemaal klopt overigens) om het installeren van webapps enzo te automatiseren. Zoiets is natuurlijk heel gevoelig als het gaat om plaatsing van (configuratie)bestanden.

Ook is het mogelijk zelf een Apache 2.2 package te maken dat qua dependencies wel op Dapper/Edgy aansluit, alleen moet je wel even weten hoe dat moet. En dan moet je een hele bak build-dependencies installeren, daar wordt ook niet iedereen vrolijk van.

Dit zijn de momenten dat het heel lastig is om aan buitenstaanders uit te leggen wat er nou zo geweldig is aan Linux.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:28:10 #267
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_45501371
Ik heb sinds kort linux (ubuntu) en wil eigenlijk mijn telefoon (SE K800i) syncen (agenda/ taken/ contactpersonen) met mijn PIM (evolution). Ik heb ook geen bleutooth. En wil eigenlijk ook liever het kabeltje gebruiken omdat: ik die zoiezo mee wil nemen om de telefoon op te laden, ik geen losse usb dongle wil meenemen als ik ergens heen ga.
Weet iemand een hoe dit moet of heeft iemand mischien een goed begin punt om het uit te gaan zoeken. (me = linux newbie)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:39:09 #268
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45501690
Ik zou beginnen met zoeken op het type van je telefoon op www.ubuntuforums.org. Daar zit vast wel iemand met diezelfde telefoon.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:40:26 #269
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45501724
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:02 schreef LintuxCx het volgende:
Dit zijn de momenten dat het heel lastig is om aan buitenstaanders uit te leggen wat er nou zo geweldig is aan Linux.
Wat mij vooral stoort is het ontbreken van een simpele uninstall mogelijkheid voor dingen die je zelf compileert. Als ik apt gebruik, kan ik met debfoster prima alles weg halen, inclusief depencies die overbodig worden enzo.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:23:18 #270
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_45502796
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wat mij vooral stoort is het ontbreken van een simpele uninstall mogelijkheid voor dingen die je zelf compileert. Als ik apt gebruik, kan ik met debfoster prima alles weg halen, inclusief depencies die overbodig worden enzo.
Veel software die je installeert volgens 'configure, make, make install' kan je verwijderen door 'make uninstall' in de source-dir te draaien...

Wat je tevens kan doen als je iets wil compileren is er een .deb van maken via 'configure, make, checkinstall'... Moet je wel eerst checkinstall even apt-getten...
quote:
There are two primary benefits to using checkinstall instead of running make install:

* You can easily remove the package with one step.
* You can install the resulting package upon multiple machines.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:28:41 #271
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45502929
Maar ik wil de source gewoon weg kunnen flikkeren.

Dat checkinstall ga ik straks even bekijken.
pi_45503544
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef Autoreply het volgende:

[..]

En wat doe ik daaraan? Wdn's uitleg volg ik niet helemaal niet. Of is de enige optie terug naar AMD-64 structuur en alles nOg een keer te doen
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:31:18 #273
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45505033
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Beetje mijn reply niet volgen Tsk tsk tsk.

Ik heb niets meer gevonden voor je
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_45508415
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:31 schreef wdn het volgende:

[..]

Beetje mijn reply niet volgen Tsk tsk tsk.

Ik heb niets meer gevonden voor je
Spijtig. Dan mik ik volgende week XP erop (Vista goedkoop duurt nog tot april ) en ga ik af en toe nog 's een beetje aankloten met Linux, het blijft toch leerzaam

Iedereen iig hartelijk bedankt voor de hulp en ik blijf nog wel een tijdje meelurken
  vrijdag 19 januari 2007 @ 16:55:48 #275
65490 whoops
pi_45509623
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:13 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Spijtig. Dan mik ik volgende week XP erop (Vista goedkoop duurt nog tot april ) en ga ik af en toe nog 's een beetje aankloten met Linux, het blijft toch leerzaam

Iedereen iig hartelijk bedankt voor de hulp en ik blijf nog wel een tijdje meelurken
Als je onder Windows zit en je hebt zin om met Linux te klooien, zonder je machine om zeep te helpen, kan je met VMware een PC emuleren, en daarbinnen Linux installeren... Werkt prima als je genoeg ram hebt ( vanaf 512MB werkt het lekker) en als je er geen zin meer in hebt gooi je je virtuele PC weg en begin je eventueel overnieuw...

VMware Player en VMware Server zijn beide gratis te gebruiken. De eerste is alleen om virtuele PC's af te spelen, met de tweede kan je ze zelf ook aanmaken en bewerken...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:28:38 #276
65490 whoops
pi_45514008
Ik heb iets vaags met FreeBSD. Als shell gebruik ik bash en de meeste commando's voer ik met mijn useraccount uit via sudo, zoals ik dat onder Linux ook doe...

Tevens heb ik 'vim' geinstalleerd en als default editor ingesteld in m'n .bash_profile...

Aangezien ik 'sudo vi <bestand>' gewend ben wil ik vim aliassen naar vi, dit lukt prima met alias vi='vim', echter als ik 'sudo vi /etc/rc.conf' doe leest hij de alias niet.

De gebruiker root heeft precies dezelfde .bash_profile en .bashrc als de user. Als ik 'sudo -s' doe en dan vi opstart gebruikt hij wel de alias...

Is dit een bekend probleem, heeft iemand een idee hoe dat op te lossen? Bestaat er onder FreeBSD iets als update-alternatives onder Debian/Ubuntu ?
pi_45514189
Symbolic links zijn daarvoor uitgevonden!

sudo ln -s /usr/bin/vim /usr/bin/vi
  vrijdag 19 januari 2007 @ 19:42:16 #278
65490 whoops
pi_45514470
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:34 schreef Schorpioen het volgende:
Symbolic links zijn daarvoor uitgevonden!

sudo ln -s /usr/bin/vim /usr/bin/vi
An oke, dit had ik in een test-install van FreeBSD ook zo opgelost, het is dus the way to go... Alleen is /usr/bin/vi een bestaande binary, is het mogelijk deze via de package manager te verwijderen en dan de symlink te plaatsen of moet ik de bestaande /usr/bin/vi even renamen ofzo?
pi_45515342
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:55 schreef whoops het volgende:

[..]

Als je onder Windows zit en je hebt zin om met Linux te klooien, zonder je machine om zeep te helpen, kan je met VMware een PC emuleren, en daarbinnen Linux installeren...
Wat is het bezwaar tegen een dual-boot, of is dit gewoon een handige optie als je geen dual-boot wilt hebben?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:14:53 #280
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45515689
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:04 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Wat is het bezwaar tegen een dual-boot, of is dit gewoon een handige optie als je geen dual-boot wilt hebben?
Dat laatste. Dual boot heeft bij mij toch de voorkeur, het werkt een stuk prettiger.
pi_45518678
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:28 schreef whoops het volgende:
Ik heb iets vaags met FreeBSD. Als shell gebruik ik bash en de meeste commando's voer ik met mijn useraccount uit via sudo, zoals ik dat onder Linux ook doe...

Is dit een bekend probleem, heeft iemand een idee hoe dat op te lossen?
Dit is een feature. De shell aliassen en variabelen zitten in andere namespaces.
Je kan dus niet `sudo vi` gebruiken als je als via sudo wilt vimmen. Je zal dus of in een sessie moeten duiken of `sudo vim` gebruiken. Of wat LightSchorpioen zegt, symlinkje.
quote:
Bestaat er onder FreeBSD iets als update-alternatives onder Debian/Ubuntu ?
Volgens mij niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door slakkie op 19-01-2007 22:10:06 (oops :)) ]
pi_45518749
quote:

[..]

Gewoon handig om te hebben als je snel wat wilt doen met een OS zonder je bak dual/multi-boot te maken. Ik gebruik het om Windows 2k te draaien op werk om niet telkens te booten tussen twee systemen.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:08:06 #283
65490 whoops
pi_45519326
quote:

[..]

Het is niet alleen om dual-boots tegen te gaan, een virtuele PC biedt een aantal mogelijkheden die je met een normale PC niet of moeilijker hebt...

- Je kan een machine op pauze zetten en dan op een later tijdstip verder gaan
- Je kan de complete staat van een machine opslaan en daar later naar terugkeren (Snapshots)
- Aangezien een VM (Virtual Machine) niets meer is dan een map met wat bestanden kan je eenvoudig machines kopieren, of naar andere PC overhevelen.

Ik heb op mijn werk-laptop bijvoorbeeld een kant-en-klaar geinstalleerde debian installatie in een .zip file... Als ik dan iets onder Debian wil proberen hoef ik alleen dat bestand maar te unzippen en ik kan beginnen. Als ik klaar ben met proberen kan de virtuele pc weer weg...
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:50 schreef slakkie het volgende:

[..]

Dit is een feature. De shell aliassen en variabelen zitten in andere namespaces.
Je kan dus niet `sudo vi` gebruiken als je als via sudo wilt vimmen. Je zal dus of in een sessie moeten duiken of `sudo vim` gebruiken. Of wat LightSchorpioen zegt, symlinkje.
[..]

Volgens mij niet.
Ik heb het laatste gedaan, de vi bin even gemoved en een symlinkje gemaakt... En misschien moet ik dan toch maar aan 'sudo vim' wennen...
pi_45524179
ik wil ook een keer linux proberen. zeker naar aanleiding van dit filmpje. Mijn god wat is dat vet, en handig, wel jammer dat dat ik de hele adobe creative suite nodig heb anders zou ik behalve voor het gamen linux overal voor gebruiken.
Heb al veel ervaring met windows vanaf dos tot xp, en ik werk ook al enkele jaren met OSX.
Ik wil graag een makkelijke distro zonder al te veel gezeik met command line enzo.
Beetje mooie eyecandy.
en het moet een 64 bit versie zijn zodat die processor van mij ook een keer word gebruikt.
Spellen hoef ik niet te doen, die doe ik wel op me windows. Wat ik wel wil doen is internetten en films kijken/downloaden van usenet.

welke distro raden jullie mij aan?
0023
pi_45524263
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat mij vooral stoort is het ontbreken van een simpele uninstall mogelijkheid voor dingen die je zelf compileert.
Da's nou ook precies één van de redenen dat packages bestaan.

Overigens kun je dat uninstallen toch ook vrij makkelijk maken. Sommige programma's bieden een "make uninstall" target. Anders geef je iets als --prefix=/usr/local/programmanaam mee aan het configure script, staat het ook allemaal redelijk apart.

En dan wil je natuurlijk alle binaries even symlinken naar een bin-directory die in $PATH staat. Dan merk je weinig tot niks van de alternatieve lokatie en is uninstallen echt een fluitje van een cent!

Alleen dependencies gaan niet zo makkelijk... Maar ja, het is ook echt beter om zo veel mogelijk het packaging systeem te gebruiken.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 01:28:09 #286
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45524830
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:54 schreef ikJur het volgende:
ik wil ook een keer linux proberen. zeker naar aanleiding van dit filmpje. Mijn god wat is dat vet, en handig, wel jammer dat dat ik de hele adobe creative suite nodig heb anders zou ik behalve voor het gamen linux overal voor gebruiken.
Heb al veel ervaring met windows vanaf dos tot xp, en ik werk ook al enkele jaren met OSX.
Ik wil graag een makkelijke distro zonder al te veel gezeik met command line enzo.
Beetje mooie eyecandy.
en het moet een 64 bit versie zijn zodat die processor van mij ook een keer word gebruikt.
Spellen hoef ik niet te doen, die doe ik wel op me windows. Wat ik wel wil doen is internetten en films kijken/downloaden van usenet.

http://www.zegeniestudios.net/ldc/index.php

zaterdag 20 januari 2007 @ 01:32:05 #287
65490 whoops
pi_45524885
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:54 schreef ikJur het volgende:
Beetje mooie eyecandy.

Om niet meteen met Ubuntu aan te komen zetten, hier kan je een test doen welke distributie bij je past... Aangezien je wel e.e.a. van besturingssystemen af weet is het misschien slim zo'n test te doen...

Als je met XGL wil spelen zal je over het algemeen toch wel wat commando's uit moeten voeren, of je moet een distro pakken waar het standaard in zit... Sabayon Linux is een Live-CD waar het bij in zit, die is gebaseerd op Gentoo, wat voor een beginner misschien wat hoog gegrepen is... Om met XGL te spelen is het wel ideaal...

Een andere distro waar XGL eenvoudig aan te zetten was was Suse Linux Enterprise Desktop 10, alleen zijn de effecten daar niet heel up-to-date...

Ik zou me ook niet blind staren op 64bits linux, aangezien dingen als Java en Flash alleen voor 32bits linux uitgebracht zijn, je moet dan dus handwerk verrichten om het aan de praat te krijgen...

Wat voor grafische kaart zit er in het systeem waarmee je wil proberen?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 08:38:18 #288
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45527106
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:13 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Je gebruikte Dapper

Ik raad je aan Edgy te nemen met de generic kernel. Edgy is Dapper maar met verberingen
pi_45527718
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 22:08 schreef whoops het volgende:
Hmm, ook dat maar 's proberen dan
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 08:38 schreef wdn het volgende:

[..]

Je gebruikte Dapper

Ik raad je aan Edgy te nemen met de generic kernel. Edgy is Dapper maar met verberingen
Sounds good. Dat ga ik maar 's proberen nádat XP goed loopt; ik heb het ding ook professioneel nodig, dus aankloten is niet altijd een optie
  zaterdag 20 januari 2007 @ 20:06:45 #290
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45541825
Zeg kan ik met VLC ook snapshots maken in 1600x1200?
640x368 is te klein voor een wallpaper
  zaterdag 20 januari 2007 @ 20:17:48 #291
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45542291
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Da's nou ook precies één van de redenen dat packages bestaan.

Overigens kun je dat uninstallen toch ook vrij makkelijk maken. Sommige programma's bieden een "make uninstall" target. Anders geef je iets als --prefix=/usr/local/programmanaam mee aan het configure script, staat het ook allemaal redelijk apart.

En dan wil je natuurlijk alle binaries even symlinken naar een bin-directory die in $PATH staat. Dan merk je weinig tot niks van de alternatieve lokatie en is uninstallen echt een fluitje van een cent!
Ja, gedoe.
quote:
Alleen dependencies gaan niet zo makkelijk... Maar ja, het is ook echt beter om zo veel mogelijk het packaging systeem te gebruiken.
Debfoster, geniaal programma.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:34:19 #292
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_45544785
slaveloos heeft t voor elkaar en draait ubuntu!!!
thanks all
maar juich niet te vroeg, nu komen binnenkort allemaal lastige en domme vragen op juliie af.....
thanks!
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:35:34 #293
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45544819
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:34 schreef slaveloos het volgende:
thanks all
maar juich niet te vroeg, nu komen binnenkort allemaal lastige en domme vragen op juliie af.....
thanks!
kom maar op
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:34:24 #294
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_45546401
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:34 schreef slaveloos het volgende:
thanks all
thanks!
De vragen kunnen nog niet zo wazig zijn of ik ben der al eens tegenaan gelopen
pi_45546486
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:34 schreef wdn het volgende:

[..]

De vragen kunnen nog niet zo wazig zijn of ik ben der al eens tegenaan gelopen
En al mijn domme vragen kan je écht niet verslaan hoor
pi_45548336
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Debfoster, geniaal programma.
Yep, wil ik ook gaan doen. IS voor zover ik weet deborphan maar dan cooler. Het idee van debfoster is toch dat je debfoster gebruikt ipv apt als je een extra package wil installeren en dat debfoster dan onderscheid maakt tussen "zelf geïnstalleerd" en "als dependency geïnstalleerd" en zo packages weer verwijdert zodra ze slechts de status "als dependency geïnstalleerd" hebben en er geen dependency-verwijzingen meer naar bestaan?

Hoe doet 'ie dat met Recommended/Suggested packages trouwens?
pi_45552717
Zijn er mensen die KDE4 al in gebruik hebben? Ik heb me laten opgeilen door een artikel over KDE4 (nog in development fase - ze verwachten hem over ruim 6 mnd).

Zit er nu aan te denken om eens KDE4 uit te proberen, maar nu wil ik weten, zijn er pioniers aanwezig die het al eens uitgeprobeerd hebben. Wat zijn jullie meningen?
  zondag 21 januari 2007 @ 11:44:24 #298
65490 whoops
pi_45554030
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:54 schreef LintuxCx het volgende:

als je een extra package wil installeren en dat debfoster dan onderscheid maakt tussen "zelf geïnstalleerd" en "als dependency geïnstalleerd" en zo packages weer verwijdert zodra ze slechts de status "als dependency geïnstalleerd" hebben en er geen dependency-verwijzingen meer naar
bestaan?

Hoe doet 'ie dat met Recommended/Suggested packages trouwens?
Dit doet aptitude ook, dat is een van de redenen dat ik die graag gebruik, ook in de CLI (dus "sudo aptitude install <pkg>" "sudo aptitude search <str>" )... Hij markeert de autmatisch geinstalleerde packages met een A ... Suggested en recommended installeert hij standaard niet mee, maar met de ncurses interface kan je die wel makkelijk selecteren. Aptitude haalt bij het deinstalleren van een package ook weer netjes de Automagisch geinstalleerde weg...
  zondag 21 januari 2007 @ 11:47:03 #299
65490 whoops
pi_45554087
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:14 schreef slakkie het volgende:
Zijn er mensen die KDE4 al in gebruik hebben? Ik heb me laten opgeilen door een artikel over KDE4 (nog in development fase - ze verwachten hem over ruim 6 mnd).

Zit er nu aan te denken om eens KDE4 uit te proberen, maar nu wil ik weten, zijn er pioniers aanwezig die het al eens uitgeprobeerd hebben. Wat zijn jullie meningen?
Ik heb nog niet het lef gehad om uit de svn-repo te gaan builden, maar dat komt ook omdat ik geen zin heb m'n machine om zeep te helpen, ik wil het dus in een test omgeving doen (viva vmware)... Het zou natuurlijk het mooiste zijn als er gewoon een APT repository was om het van te installeren...

* whoops is ook wel benieuwd naar KDE4...
pi_45554669
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:47 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik heb nog niet het lef gehad om uit de svn-repo te gaan builden, maar dat komt ook omdat ik geen zin heb m'n machine om zeep te helpen, ik wil het dus in een test omgeving doen (viva vmware)... Het zou natuurlijk het mooiste zijn als er gewoon een APT repository was om het van te installeren...

* whoops is ook wel benieuwd naar KDE4...
Zat zelf te denken om een install te doen naar /opt/kde4 oid. Maar volgens mij moet ik dan wel mijn oude kde3 uninstallen of zou het gewoon netjes naast elkaar kunnen draaien? Ik moet ook qt upgraden naar qt4.

Moet dus mijn kubuntu install terugbrengen naar een server-install en dan kde4 installen. Sounds hairy.
  zondag 21 januari 2007 @ 16:24:16 #301
65490 whoops
pi_45562918
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:11 schreef slakkie het volgende:

[..]

Zat zelf te denken om een install te doen naar /opt/kde4 oid. Maar volgens mij moet ik dan wel mijn oude kde3 uninstallen of zou het gewoon netjes naast elkaar kunnen draaien? Ik moet ook qt upgraden naar qt4.

Moet dus mijn kubuntu install terugbrengen naar een server-install en dan kde4 installen. Sounds hairy.
Mjah ik vind het ook niet echt wat om daar m'n productie machine voor te gebruiken, ik ga eens kijken wat ik kan met een kale SUSE installatie i.c.m. deze rpm's...

En hier verder... Het Grote Unix- en Linuxguru's helpen Unix/Linux-Newbies #15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')