Sorry, ik wet geen antwoord op je vraag.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 00:58 schreef DucatiOwner het volgende:
Hmm, is er niemand die antwoord weet op m'n vraag?
@Onnib: ik heb Zenwalk op een oude computer (233mhz, 96mb) volledig werkend gekregen en ik vond het nog best snel. Het betekent wel veel zelf compileren en dat gaat nou eenmaal weer niet zo snel op zo'n systeem, maar als het eenmaal werkt, dan werkt het...
..quote:Op zaterdag 13 januari 2007 09:16 schreef Slappy het volgende:
Je bedoeld de driver van draadloos netwerk kaart?
Het is gewoon een Asus Wl-138g v2 die onder Xp wel Wpa/Wpa 2kan draaien.
Aux serieux? Mijn favoriete ftp.quote:Op maandag 15 januari 2007 15:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben best blij trouwens dat Filezilla ook voor Linux en Mac OS X beschikbaar geworden is. Iemand al ervaring mee?
you are right there! Daarom kwam ik hier...quote:Op maandag 15 januari 2007 23:32 schreef nipeng het volgende:
Er is een hoop geblaat te vinden online.
deze dus niet, voordat ie echt gaat installeren gaat t al misquote:Linux heeft zeker moeite met diverse hardware. Vaak komt dat omdat de fabrikanten niet meewerken aan het ontwikkelen van drivers. De basis componenten zijn (cpu, moederbord e.d.) vrijwel altijd uitstekend te gebruiken in combinatie met de Linux distributies en recentere kernelversies.
dat snap ik eigenlijk niet zo goed, als t werkt met windows hoe kan er dan een probleem zijn? Andersom hoor ik altijd: windows kan dit niet, en dat niet, maar linux nou, dat kan alles (als er idd drivers voorradig zijn).quote:Uit ervaring kan ik je vertellen dat een goed installerende Windows niet perse hoeft te betekenen dat er geen probleem is met de hardware.
ok dat is een goede tip. Ik heb net een nieuw cd'tje gebrand, maar dat mocht niet baten.... Kan natuurlijk ook aan de download zelf liggen, zeker aangezien ik de 3 cd'tjes tegelijk naar binnen heb getrokken....quote:Op maandag 15 januari 2007 23:56 schreef nipeng het volgende:
Dat zou best kunnen. Check jij de MD5sum/hash van het iso bestand voordat je deze fikt? In de FTP dir staat meestal een md5sums bestand met daarin dus de md5 hashes van de diverse iso bestanden. Je laat een md5 prog los op de vers binnengetrokken iso en vergelijkt de output met die genoemd in het bestand. Bij een verschil is de download niet goed.
Check voor meer uitleg: https://help.ubuntu.com/community/HowToMD5SUM
helaas zover kom ik niet. Misschien dat er morgen nog iemand een briljant idee heeft, misschien dat de download niet goed is, of dat Ubuntu het wel doet...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:21 schreef nipeng het volgende:
Goed idee, met een beetje mazzel melden zich hier later mensen die nog een idee hebben over de oorzaak.
Oja, soms kan/moet je ook bij het booten een keuze maken voor de hardware die je hebt.
Ik installeer zelf bijna nooit linux. Doe jaren met een installatie.
1. nee, ik heb een ps2 keyboard.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:31 schreef wdn het volgende:
Autoreply: en jij hebt een x86-64?
EasyUbuntu heb ik ook wel eens gebruikt maar toen werkte het allemaal wel degelijk![]()
slaveloos:
Ik heb de volgende 2 topics gevonden over ram drive error samen met Mandriva:
http://justlinux.com/forum/showthread.php?t=56698
http://groups.google.nl/g(...)ad/1a464da3bef2f02d/
2 dingen komen daar uit (behoudens de al genoemde download die niet goed zou kunnen zijn):
1. heb je een usb keyboard toevallig? Indien ja, neem eens een keyboard met kabel en zet usb uit in je bios. Probeer dan nog eens. Het zit er dik in dat deze dan niet wordt herkend tijdens installatie (0 keyboards tijdens install = paniek).
2. Verder kan het zijn dat je schijf errors kent. Kun je deze eens formatteren (met een boot-disc ofzo) als fat32 of kan dat niet?
ik heb echt geen idee wat er voor moederbord in die 2ehands HP vectra zit, als dat van belang is, moet ik denk ik maar afzien van linux, zeker op mijn eigen systeem. Ik heb er al de schurft aan dat ik altijd moet googlen voordat ik hardware koop ivm windowsconflicten, en nu blijken er dus MOBO's te zijn die niet werken met linux?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:06 schreef wdn het volgende:
slaveloos: ik weet zeker dat je meldingen op je scherm zult krijgen (onder 1 van de andere console schermen).
Belangrijk is in elk geval ACPI. Tijdens de eerste ingave kun je opgeven hoe geinstalleerd kunt worden; als je daar
acpi=off
bij zet en dat is de reden voor het stoppen krijg je geen problemen.
Het je trouwens als ergens gepost welk mobo je gebruikt? Is van belang natuurlijk
helaas kan dit niet, ik start een soort van liveCD die geeft me een desktop waarop een knop met install, en vervolgens een aantal vragen over hoe de pc moet heten en iets over waar ik de / wil en de /home en de swap. (als ik dat aangeef zegt ie dat dat niet zo kan, dus laat ik het hem zelf maar uitzoekenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:21 schreef wdn het volgende:
In ubuntu kan dit zeker wel slaveloos (ik heb ervaring)
Laatste vraag van je: neen. Meen van niet
Ik kan niet zien welk mobo erin zit tijdens het booten of in de bios. Dit is een HP vectra machine, een 3 jaar oude bussiness desktop, met een uitgeklede AMI achtige bios......quote:Merk nmobo kun je zien tijdens het booten en ook in het BIOS.
Oh en elk mobo werkt met Linux (enkele exotische uitzonderingen daargelaten tuurlijk) maar niet elk mobo even makkelijk. OOK in mobo's zit software en dus ook fouten.
dat geloof ik allemaal wel, maar het moet toch kunnen om te installeren, of inderdaad dat je een foutmelding krijgt....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:23 schreef Schorpioen het volgende:
Als je eens begint met als de installer eruitknalt op zoek te gaan naar de foutmelding. Die staat in een van de virtual consoles die je kan bereiken dmv ctrl-alt-F8 ofzo, of een andere F-toets.
Voor linux geldt dat wanneer je de foutmelding weet en dus weet wat er fout gaat je het in 99% van de gevallen wel kan fixen. In tegenstelling tot windows waar je allereerst al vrijwel nooit duidelijke details krijgt over de cryptische foutmelding en je er ten tweede bijna nooit iets aan kan doen behalve rebooten of opnieuw installeren.
Linux vereist een andere manier van denken en een meer pro-actieve houding, maar als je die eenmaal hebt eigengemaakt wil je nooit meer iets anders.
ok, dus voordat je livecd opstart.....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:43 schreef wdn het volgende:
En voor Ubuntu zijn heel veel helppagina's gemaakt.
Ga ermaar vanuit dat Linux dusdanig anders is dan Windows dat je dingen zult moeten lezen.
Windows heb je ook niet in 1 dag geleerd
alles over booten ->>
https://help.ubuntu.com/community/BootOptions
Ik zeg toch waar je de foutmelding kan vinden? Dat zijn dingen die je in heel veel beginnershandleidingen kan vinden. Je moet wel bereid zijn om je een beetje te verdiepen in de materie, het is als met het leven zelf, niemand heeft gezegd dat alles makkelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:36 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dat geloof ik allemaal wel, maar het moet toch kunnen om te installeren, of inderdaad dat je een foutmelding krijgt....
Windows meldingen zijn cryptisch idd, maar linux meldingen zijn onvindbaar voor de beginner. En die beginner blijft een beginner, omdat de installatie mislukt.......
met dat laatste verdien ik al jaren mijn brood, met het vinden van oplossingen voor windows problemen. Ik heb nu 2 linuxfoutmeldingen gehad, en met gegoogle heb ik een heleboel oplossingen gevonden die allemaal niet werkten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:56 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik zeg toch waar je de foutmelding kan vinden? Dat zijn dingen die je in heel veel beginnershandleidingen kan vinden. Je moet wel bereid zijn om je een beetje te verdiepen in de materie, het is als met het leven zelf, niemand heeft gezegd dat alles makkelijk zou zijn.
Ik heb trouwens ook nog vrijwel nooit gehad dat ik een windows foutmelding in google gooide en daar daadwerkelijk een oplossing mee vond. Met linux vind ik eigenlijk altijd wel een oplossing.
diagnostisch programma draait nu.....quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Als je er zo van overtuigd bent dat het aan de harde schijf ligt, waarom download je dan niet even een programma van de site van de fabrikant waarmee je dat kunt testen? Dan kun je dat wellicht gelijk uitsluiten, of als 'ie kapot begint te gaan de schijf eruit halen, stabieler wordt de boel er niet op met een defecte schijf.
Wat lijkt me dat vervelend zeg...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:56 schreef slaveloos het volgende:
o ja, ik ben trouwens altijd erg opgefokt als iets me niet lukt met PC's, en dat terwijl ik al meer dan 12 jaar werkzaam ben in de IT....
Slaveloos tochquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:56 schreef slaveloos het volgende:
o ja, ik ben trouwens altijd erg opgefokt als iets me niet lukt met PC's, en dat terwijl ik al meer dan 12 jaar werkzaam ben in de IT....
Je zou voor de grap eens Zen en de kunst van het motoronderhoud moeten lezen. Ook het oplossen van computerproblemen vraagt namelijk, net als het repareren van Japanse motorfietsen, om een onbezwaard gemoed.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:56 schreef slaveloos het volgende:
Ik ben slechts bedrijfseconoom in wording en zelfs mij lukt het vrij aardig. Ik kan nu zelfs Microsoft Navision via VPN (citrix client) gebruiken.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:41 schreef wdn het volgende:
slaveloos: ik zeg maar zo: indien mij het lukt om met Linux te werken moet het jou ook lukken![]()
Ik ben maar een programmeur
Zeker weten.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:34 schreef merlin693 het volgende:
vroegah gebruikte ik altijd groups.google voor LINUX vragen (meestal een goed antwoord/oplossing)...is dit nog bruikbaar tegenwoordig ?
zo werk ik niet, ze noemen mij quick & dirty. Geen projectleider, maar een regelaarquote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Slaveloos toch
Als er iets is wat je nooit moet zijn (nergens bij) dan is het opgefokt zijn.
Gewoon alles rustig bekijken, bedenken en overwegen. En dan handelen
Indien je opgefokt iets doet weet je later niet meer hoe je iets heb opgelost of je neemt genoegen met halfbakken oplossingen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |