Schreeuwen! Van de daken! Dat soort dingen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:39 schreef MMach het volgende:
Zo tussen het ......
[veul regels tekst]
...Een streling voor m'n oog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Pff, thoort hier echt totaal niet thuis, maar kwil het zo graag vertellen *pruillip*![]()
Effe mentale ondersteuning.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:28 schreef Cybersijp het volgende:
Echt een "tam"dagje vandaag zeg in k&w !!!!Ben haast de eninge die activiteit heeft vertoond
![]()
Thx Benoitquote:Op zondag 24 december 2006 11:17 schreef MMach het volgende:
Go cyberwerken op de kerstdagen, dat zijn de hardcoreklussers.
Prettige kerstdagen en leuke eindejaarsperiode aan iedereen hier, en aan iedereen die hier niet is. Zo heb ik iedereen gehad geloof ik.
Deze rakker doet er vandaag een jaartje bij![]()
Lees maar Dudekequote:Op zondag 24 december 2006 13:45 schreef Duderinnetje het volgende:
O en wie me kan helpen, graag!
Lamp ophangen, help!
Met drinken doe ik meequote:Op zondag 24 december 2006 17:40 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Lees maar Dudeke
MmachFijn voor je en zeker met die Feestdagen. Geniet er maar lekker van.
En nog gevelisiteetrt met het behalen van die mijlpaal. We drinken er dadelijk eentje op jou/jullie![]()
http://www.youtube.com/watch?v=4-PpU8MUbHE&mode=related&search=quote:
Jij staat al vroeg in de keuken, komt de koningin eten bij je?quote:Op dinsdag 26 december 2006 02:14 schreef klipper het volgende:
Goedemorgen iedereen trouwens deze tweede kerstdag
Nee kerstavond verzorg ik het eten, eerste en tweede kerstdag ben zijn we onder de pannen bij familie.quote:Op dinsdag 26 december 2006 10:27 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Jij staat al vroeg in de keuken, komt de koningin eten bij je?
quote:Op woensdag 27 december 2006 19:56 schreef AnneX het volgende:
...eens met Solingjan... des te eerder kun je je plannen uitvoeren !
In zwart/wit: dan voeg je inderdaad ruimtelijk toe door een dergelijke doorkijk te maken.
Alleen ben je dan toch ruimte kwijt voor (keuken) kasten?
Of bedoel je zo'n breedbeeld-doorkijk - leuk formaat ! - als veredeld doorgeefluik ?
Nog even verder en je breekt de hele muur door : makkelijke doorloop met borden en schalen en pannen voor opdienen en afruimen.
Zo'n H balk weet je nou wel te plaatsen en af te werken.
Of wil je afwassen voor dat "gat " ? en alleen visueel kontakt en zodat de keukenruimte minder benauwd is..
we horen/lezen/zien wel...
Hoe lang nog in je strakke studieschema en andere bijkomende - zwaai - zaken ?
Van studeren komt niet veel hequote:Op donderdag 28 december 2006 21:35 schreef MMach het volgende:
AnneX, ja, tis een soort doorgeefluik/conversatiegat als het ware. Het gat is er nog niet maar kijk es wat ik vandaag heb gekocht:
[afbeelding]
Voor 10¤ en 10¤ diesel, ideale maten en tis nog niet lelijk ook.
Jaja, ik ben ook nog aan het studeren
Taxibabe. Das een mooi kachelke. En doe hem eer aan en stook er lekker de hele winter mee.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:08 schreef AnneX het volgende:
@ Taxibabe en @ MMach : beiden gefeliciteerd met de aankoop !
Joh, dit lijkt op het schema wat we de afgelopen week hebben gehanteerd. Werkt prima.quote:Op zondag 31 december 2006 15:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor de fokkers die straks nieuwjaarsdag wakker worden met een houten kop en een tong van leer, nog enige tips
Voor het stappen :
- Eet een stevige maaltijd. Met een gevulde maag wordt de alcohol minder snel door het lichaam opgenomen.
- Drink een glas melk
Tijdens het stappen :
- Drink niet te snel achterelkaar
- Drink niet alles door elkaar
- Wissel alcohol af met veel water of fris
Voor het slapen
- Drink veel water en/of sportdrankje
- Haal een frisse neus
En een stevig ontbijt![]()
Prettige jaarwisseling allemaal![]()
![]()
Ik vind jouw uiteinde zo al prachtigquote:Op zondag 31 december 2006 16:27 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Joh, dit lijkt op het schema wat we de afgelopen week hebben gehanteerd. Werkt prima.
Ook een prettig uiteinde gewenst.
Lekker! Hoewel ik niet zo veel met de Japanse keuken heb erg smaakvol soms. Niet te veul wasabi erbij gebruiken Dude, anders heb je geen vuurwerk meer nodig om het nieuwe jaar in te luidenquote:
Wasabiquote:Op maandag 1 januari 2007 01:39 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Lekker! Hoewel ik niet zo veel met de Japanse keuken heb erg smaakvol soms. Niet te veul wasabi erbij gebruiken Dude, anders heb je geen vuurwerk meer nodig om het nieuwe jaar in te luiden![]()
van deze kant richting Grön een dikke nieuwjaarsknuffel voor you en arty natuurlijk!![]()
En veel gezondheid enzo. Eigenlijk alles wat goed is.quote:Op maandag 1 januari 2007 12:02 schreef Marsepein het volgende:
Allemaal een klusrijk 2007 toegewenst!
* tanden checkt *quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:44 schreef sanger het volgende:
Iedereen een goede wisseling gehad?
quote:
Verander je quote effequote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik had je al gequote whehehe![]()
Gelukkig nieuwjaar sanger![]()
Was hier eerder dan ik sportcrew werd Sven!quote:
Als het nog kan neem dan een kookplaat met VIJF pitten. Daar krijg je nooit geen spijt van.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:34 schreef MMach het volgende:
Woohoow, 2 neue aankopen voor de keuken:
nieuwe Vaillant Ven 10 (10liter boiler, electrisch, lage druk (=je kan er een gewone mengkraan op aansluiten?)
[afbeelding]
Ik heb hem nog niet, maar wss morgen wel, nu staat ie opzij.
En de kookplaat:
[afbeelding]
Nu nog een dampkap en dat is het zowat vermoed ik. (oven koop ik voorlopig niet, ik ga er wel plaats voor voorzien, we hebben nu een combi magnetron met grill, dus dat is ook een beetje een ovenen een vaatwasser moet ik niet hebben)
Volgens mij is het onderwerp wel eens voorbijgekomen in Werk, Geldzaken en Recht ? !quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:18 schreef Eric_Cantona het volgende:
...Graag 'n suggestie of link, bedankt!
Samenwonen.com heb ik inderdaad bekeken. Zal snel eens in WGR kijken, bedanktquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Volgens mij is het onderwerp wel eens voorbijgekomen in Werk, Geldzaken en Recht ? !
En heb je samenwonen.com al gezien ?
Veel plezier samen.
Enne ... van foto's van klussen en inrichten krijgen wij nooit genoeg. Smile
Letop op deze boiler kun je geen gewone mengkraan aansluiten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:34 schreef MMach het volgende:
Woohoow, 2 neue aankopen voor de keuken:
nieuwe Vaillant Ven 10 (10liter boiler, electrisch, lage druk (=je kan er een gewone mengkraan op aansluiten?)
[afbeelding]
Ik heb hem nog niet, maar wss morgen wel, nu staat ie opzij.
Ok, dat verdient een dikke pluim, Cybersijp, ff bukken, komt diequote:Op woensdag 3 januari 2007 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens, cybersijp laat weten haske gaar te zijn, maar hij woont er
Over een dag of drie weer online! Groeten van hem aan alle K&W'ers
Rechtstreeks in de ster?quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:19 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ok, dat verdient een dikke pluim, Cybersijp, ff bukken, komt die [afbeelding]
quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:31 schreef klipper het volgende:
[..]
Rechtstreeks in de ster?![]()
hakniedach van je Marsepein.![]()
Nou niet daar want met die bos bloemen van vanmiddag zit het vol.quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:47 schreef Marsepein het volgende:
[..]
![]()
Nee, maar waar steek jij de spreekwoordelijke pluim dan in
Hmm ja, dat vreesde ik ook al te lezen. Ik ben nu op zoek naar die kraan maar ik vind ze toch niet 1,2,3quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Letop op deze boiler kun je geen gewone mengkraan aansluiten.
Op deze boiler moet een speciale kraan, om ervoor te zorgen dat het uitzettingswater ook weg kan lopen, dit gebeurd dan door middel van je kraan uitloop.
Dit omdat een drukloze boiler geen inlaatcombinatie heeft.
Zie tevens de tekst hieronder.
VEN 5 of 10, de elektrische drukloze boiler: om 5 of 10 liter water op temperatuur te houden. Dit toestel kan onder (U) of boven (O) de lavabo of gootsteen worden geplaatst, in combinatie met een kraan die Vaillant aanbiedt (verplicht). U kan kiezen voor een eengreeps- of tweegreepskraan.
Hier een uitleg van de lagedrukboiler:quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:58 schreef MMach het volgende:
[..]
Hmm ja, dat vreesde ik ook al te lezen. Ik ben nu op zoek naar die kraan maar ik vind ze toch niet 1,2,3
edit, toch gevonden, 107¤ minimum voor zo'n kraan, zijn er geen alternatieven oid. Een hogedrukboiler heeft dan weer een reduceergroep nodig of zo.
Sja, dat zijn idd risico's die je beter niet neemt. Niet onderuit te komen dus, en nog 100 lappen erbij.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Hier een uitleg van de lagedrukboiler:
http://www.aeg-homecomfort.be/Handleidingen/HxZ10nl.pdf
Bij een hogedrukboiler word het teveel aan watervia de inlaatcombinatie afgevoerd, dit ter voorkoming van een gevaarlijke situatie.
Bij een lagedrukboiler gebeurd dit door middel van de kraan, vandaar dat deze verplicht is.
Een gewone kraan kan en mag je niet aansluiten op een lagedrukboiler, als je dit toch doet dan stel je hiermee de veilige werking van het toestel buiten bedrijf met alle gevolgen van dien.
En een uit elkaar geklapte boiler wil je echt niet meemaken.
Dat durf ik je niet te zeggen, dat moet ik dan op een andere afdeling gaan navragen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 01:34 schreef MMach het volgende:
[..]
Sja, dat zijn idd risico's die je beter niet neemt. Niet onderuit te komen dus, en nog 100 lappen erbij.![]()
Is een lage druk mengkraan en een kraan met automatische uitloop hetzelfde?
quote:In elk warmwater voorraad (boiler) toestel dient een inlaatcombinatie te worden geplaatst in de koudwaterleiding bij de intrede van de boiler.
Deze heeft 3 functies,
1. Als water wordt verwarmd zet het uit, waardoor de druk oploopt, bij 8 bar zorgt de inlaatcombinatie ervoor dat de druk niet hoger kan worden door deze druk af te laten (druppelen in de afvoer).
2. In de inlaatcombinatie zit een terugslag klep die er voor zorgt dat water niet via de koudwaterleiding uit de boiler kan komen maar alleen via de warme kant.
3. Er zit er een afsluiter in de inlaatcombi welke je kan dichtdraaien bij werkzaamheden aan de boiler of als de boiler lek is.
Zoals Kees al zegt zijn er speciale kranen welke de functie van de inlaatcombinatie overnemen, deze kranen gaan de druk van de boiler boven de 8 bar aflaten dmv. druppelen in de wasbak.
De quote die je gebruikt is dus voor de toepassing van een hogedruk boiler en niet die van een lagedruk boiler.quote:Op donderdag 4 januari 2007 02:02 schreef MMach het volgende:
Hmm,
na aardig wat zoekwerk een (mogelijk foute) conclusie:
ofwel een lagedruk mengkraan:
mengkraan met 3 slangen, 1 warm van boiler, 1 koud van aanvoer, en 1 slang tussen boiler en kraan die voornamelijk koud water laat uitlopen bij gevaar.
ofwel:
een gewone mengkraan, maar een t stuk in de koudwateraanvoer die werkt alsveiligheidsklep en het overtollige koude water laat weglopen via de afvoer.
zoals ik hieruit meen af te leiden:
http://www.karwei.nl/index.jsp?page=klus.jsp&sh=klussen&sort=r&contentId=Boiler
*zoekt verder*
victory:
[..]
In veel chemische fabrieken worden deze toegepast om zoveel mogelijk gevaarlijke situaties te voorkomen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:21 schreef tnimble het volgende:
Waarom bestaan er lagedruk boilers?
Aha, maar dan koop ik gewoon een nieuwe kraan als ik toch geld teveel hebquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het probleem is MMach dat als je straks wel weer geld hebt je nog steeds tegen een lelijke kraan aan zit te kijken...
Dan neem je dit topic toch overquote:Op donderdag 4 januari 2007 20:18 schreef MMach het volgende:
Wehehe, ik ben daarnet gaan kijken. De boiler was inderdaad nieuw, perfect, en om te monteren onder het aanrecht, perfect. Maar toen ik hem es goed bekeek wist ik het direct. Het logo van vaillant is een konijn!, hoe kan ik een boiler waar een konijn op staat niet kopen...
[afbeelding]
Hoe zwaar fout om een logo als beslissingsregel te laten gelden, maar tis vast een goede boiler![]()
Mss moet ik maar de keuken deel 5 openen, ik zit hier het slowchattopic zwaar te vervuilen
Je zou www.uithuis.nl ook es kunnen bekijken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:57 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Samenwonen.com heb ik inderdaad bekeken. Zal snel eens in WGR kijken, bedankt
Zodra er foto's zijn zal ik ze laten zien, gaat helemaal lukken
Met belangstelling heb ik een tijdlang het topic gevolg toendertijd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
AnneX, het gaat heel goed met de opleiding. Ik heb mijn eerste 2 toetsen glansrijk gehaald terwijl ik best wel twijfelde.
Ik vind het allemaal nog steeds superinteressant en kan eigenlijk niet wachten tot ik in de branche aan de slag kan.
Ik heb in December een sollicitatie achter de rug waarbij ik door mocht voor een 2e gesprek maar waarbij ik het helaas toch niet ben geworden.Heel erg balen.
Nu even wachten op een volgende vacature en ondertussen dan toch maar een stageplek gaan zoeken. Ik had gehoopt dat te combineren met gewoon een nieuwe baan.
Ik wil denk ik sowieso wel proberen of ik bij dat bedrijf van die sollicitatie kan doen.
En ja verder... heel erg interessant, ik blijf een spons voor alle informatie die er ook maar over te maken heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |